///Raamatun välityksellä Jumala oikeastaan esittelee itsensä meille sanoessaan: ”Minä olen Jehova. Se on minun nimeni.” (Jesaja 42:8.)///
http://www.jw.org/fi/julkaisut/lehdet/wp20141201/jumalan-nimi/
Minä olen oppinut että Jumalan nimi on Jahveh, suomeksi lausuttuna Jahve.
Siksi kysynkin että miksi jw.org kertoo Jumalan nimen olevan Jehova?
Vai onko niin että Jehova ja Jahveh ovat yksi ja sama Jumala?
Toisaalta olen kuullut että Jumalan nimeä ei kukaan osaa nykyisin oikein edes lausua joten varminta olisi siis olla käyttämättä koko nimeä.
Tai jos ihan pakko on yrittää tuoda Luojamme nimi esiin niin varmin ja ehdottomasti luotettavin tapa olisi ilmaista se vain tetragrammilla JHVH (suomeksi) joka lienee varmasti oikea Jumalan nimi Raamatussa.
Jahve on nimeni...
27
167
Vastaukset
- Jenkkimeininkiä
Amerikkalainen lahko käyttää tietenkin nimeä, joka on tuttu amerikkalaisille. Jehova on lähempänä amerikkalaista kirjoitusasua Jehovah, kuin Jahve.
- Jehova???
Ei kai amerikkalaisuus voi olla Jehova nimen takana?
Toisaalta tuo voi kyllä olla tottakin koska watchtowerbibleandtracksociety on puhtaasti amerikkalainen järjestö.
Paha mennä sanomaan mikä onkaan totuus tässä asiassa.
Jehova-nimi on kuitenkin vähintäänkin kyseenalainen tulkinta Jumalan oikeasta nimestä. MISTÄ TIEDÄT??????
EI OLE OLEMASSA KUIN JHVH
Ja Juutalaiset ääntää lähelle Jahveh ei Jehovah- teolog,opisk.
totuusvoittaaaina kirjoitti:
MISTÄ TIEDÄT??????
Ja Juutalaiset ääntää lähelle Jahveh ei Jehovahtotuusvoittaaaina4.12.2014 01:29
MISTÄ TIEDÄT??????
EI OLE OLEMASSA KUIN JHVH-------------------
MISTÄ ITSE TIEDÄT ?
mitö joku pullakka sairaseläkeäinen AN tietää MITÄÄN
Raamatun alkuperäiskielillä kirjoitetuista nimistä?
Pattayan Ladyboys-Yliopistossako hän hepreaa opiskelee? teolog,opisk. kirjoitti:
totuusvoittaaaina4.12.2014 01:29
MISTÄ TIEDÄT??????
EI OLE OLEMASSA KUIN JHVH-------------------
MISTÄ ITSE TIEDÄT ?
mitö joku pullakka sairaseläkeäinen AN tietää MITÄÄN
Raamatun alkuperäiskielillä kirjoitetuista nimistä?
Pattayan Ladyboys-Yliopistossako hän hepreaa opiskelee?Alkuperäiskielistä on vain jäänyt jäljelle JHVH
- Mikael 777
totuusvoittaaaina kirjoitti:
MISTÄ TIEDÄT??????
Ja Juutalaiset ääntää lähelle Jahveh ei JehovahAloittaja on oikeassa.Jahve(h) on LÄHEMPI nimi Jumalasta.Sanasta Hallelu-JAH=YLISTÄKÄÄ JAHIA=YLÌSTÄKÄÄ JAHVEA..Myös Jeesuksen LÄHEMPI hebr.kielinen versio Yahushua=JESHUA on oikea ja lähempi versio kuin kreikan kielinen versiomme IESOUS=Jeesus..Jehova on yleisempi ja samoin Jeesus on yleisempi lausunta.Itse käytän Jahve nimeä parempana,koska nimi on niin pyhä,että parempi pysyä lähemmässä versiossa ja käytän myös Jeesuksen lähempää versiota Jeshua,kun rukoilen..Jehova on joidenkin tutkijoiden mukaan virheellinen lausunta Jumalan nimestä.En tiedä?Hebr.kielen asiantuntijat käyttävät Jahve nimeä oikeana lausuntana.
- jehudim
Jahve perustuu samarialaisten käsitykseen lausuntatavasta.
- ttttrrrrdfdfd
Yhdestä olen satavarma. Jumalan nimeä ei äännetä amerikkalaisittain TseHOUVa
Ääntämisen irvi yök - niih.
ttttrrrrdfdfd kirjoitti:
Yhdestä olen satavarma. Jumalan nimeä ei äännetä amerikkalaisittain TseHOUVa
Ääntämisen irvi yökTotta turiset, ei ainakaan noin. Ja jos hiukan ajatellaan pidemmälle, niin mistäs se tiedetään kuinka paljon nimen lausumisessa on tapahtunut evoluutiota ja onko se ollut heimoriippuvainen.
- Jehōšūa‘kuulee
niih. kirjoitti:
Totta turiset, ei ainakaan noin. Ja jos hiukan ajatellaan pidemmälle, niin mistäs se tiedetään kuinka paljon nimen lausumisessa on tapahtunut evoluutiota ja onko se ollut heimoriippuvainen.
Jumalan Pojan nimeaä ei MYÖSKÄÄN lausuta 'jeesus'
kuten suolaiset tekee
Jumalan Poika ei sellasia rukouksia kuuntele
mitkä hänelle VÄÄRÄLLÄ NIMELLÄ osoitetaan
- kumman valitset
Kuinka sitä Jahven nimeä vielä mietit kun vainot ja kidutukset alkavat ja ei Jahve välitä huudoistasi kun sulle tehdään hirvittäviä kidutuksia.
Kuinka se uskosi tulee kestämään? Voit valita joko uskosi tai äärimmäisyyksiin vievää hirvittävää kidutusta, kumman valitset?
Siinä sitä karsiutuu jyvät akanoista.- Pseudis
Paavalia pidetään kristinopin perustajana enemmän kuin muita semmoisella mittarilla laskettuna, että UT:ssa on hänen nimissään enempi asiata.
Niin Paavali puhui Jumalasta. Lahkon, oikeastaan vartiotorniseuran mielestä se ei ole nimi ollenkaan ja siten lahkon omien sääntöjen, jotka on luonut mm. perustaja Rutherford sekä johtoelimen äänestykset, mukaan jumalanpilkkaa, täytyyhän Jumalalla nimi olla ja sitä pitää käyttää, niinhän Rutherfordkin teki, kirjoitti omalla nimellään. Sitten seura rupesi kehumaan itseään mainoslauseella ettei se ole salaseura, ja jätti kirjoittajan nimen pois pakinoistaan. Pitäen jopa osan kirjoituksistaan täysin piilossa. No, tuo Paavalin Jumala sitten oli toista mieltä sen "Kiinnitä huomiota itseesi ja koko laumaan" -kirjan kanssa ja antoi sen tulla netin kautta kaikkien hymyiltäväksi. Lukekaa enemmän Jahvesta niin tiedätte mikä on sen alkuperä.
Mooseksen jumala oli JHWH eli ”Jahve”. Midianilaisten parissa elänyt Mooses todennäköisesti omaksui appensa, midianilaisen papin palvoman vuoren Jumalan omaksi Jumalakseen.- kivat vaihtoehdotLOL
* Voit valita joko uskosi TAI äärimmäisyyksiin vievää hirvittävää kidutusta, kumman valitset?
Siinä sitä karsiutuu jyvät akanoista.*
ihan saat pitää itte ne kidutuksesi,
toki jt valitsee sen oman uskonsa :D
et raukkaparka osaa edes järkevää kysymystä esittää LOL
- jt mies
"Toisaalta olen kuullut että Jumalan nimeä ei kukaan osaa nykyisin oikein edes lausua joten varminta olisi siis olla käyttämättä koko nimeä."
Esim tutustut ihmiseen joka esittelee itsensä nimellä, niin olisiko se tämän ihmisen kannalta mieluisaa että et mainitse hänen nimeään puhuessasi hänestä vaan käytät jotakin yleisnimitystä kuten herra. Eikö tästä seuraa sekaantumis ja tunnistamis ongelma ja oletkos miettinyt sitä kenen edun mukasita se on ?
"Tai jos ihan pakko on yrittää tuoda Luojamme nimi esiin niin varmin ja ehdottomasti luotettavin tapa olisi ilmaista se vain tetragrammilla JHVH (suomeksi) joka lienee varmasti oikea Jumalan nimi Raamatussa."
Mitähän ihminen ajattelee jos käytät hänen nimeään ainoastaan jos on aivan pakko puhuessasi hänestä. Juutalaisethan näin tekivät ja mitä heille tapahtui ?
Johannes 17:6-19
Olen tehnyt sinun nimesi ilmeiseksi niille ihmisille, jotka annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat noudattaneet sinun sanaasi. 7 He ovat nyt tulleet tietämään, että kaikki, minkä annoit minulle, on sinulta; 8 sillä olen antanut heille ne sanat, jotka annoit minulle, ja he ovat ottaneet ne vastaan ja ovat tulleet varmasti tietämään, että olen tullut sinun edustajanasi, ja he ovat uskoneet, että sinä olet lähettänyt minut. 9 Minä pyydän heidän puolestaan; en pyydä maailman puolesta, vaan niiden puolesta, jotka olet antanut minulle, sillä he ovat sinun, 10 ja kaikki, mikä on minun, on sinun, ja mikä on sinun, on minun, ja minut on kirkastettu heidän keskuudessaan.
11 En myöskään ole enää maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä olen tulossa sinun luoksesi. Pyhä Isä, valvo heitä oman nimesi takia, jonka olet antanut minulle, jotta he olisivat yhtä niin kuin mekin. 12 Kun olin heidän kanssaan, minä valvoin heitä oman nimesi takia, jonka olet antanut minulle, ja olen varjellut heidät, eikä heistä ole tuhoutunut kukaan muu kuin se tuhon poika, jotta tätä koskeva raamatunkohta täyttyisi. 13 Mutta nyt olen tulossa sinun luoksesi, ja minä puhun näitä asioita maailmassa, jotta heillä olisi minun iloni täysimääräisenä itsessään. 14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, mutta maailma on vihannut heitä, koska he eivät ole osa maailmasta, niin kuin en minäkään ole osa maailmasta.
15 En pyydä sinua ottamaan heitä pois maailmasta, vaan valvomaan heitä paholaisen takia. 16 He eivät ole osa maailmasta, niin kuin en minäkään ole osa maailmasta. 17 Pyhitä heidät totuudella; sinun sanasi on totuus. 18 Niin kuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, minäkin olen lähettänyt heidät maailmaan. 19 Ja minä pyhitän itseni heidän hyväkseen, jotta hekin olisivat pyhitettyjä totuudella.
Näissä Raamatun jakeissa ilmaistaan, että nimen ilmeiseksi tekijä on tämän oikean nimisen Jumalan edustaja jonka hän on lähettänyt. ( eli ei siis itse tämä Jumala ).
Nämä ihmiset joille tämän oikean Jumalan nimi on tuotu ilmeiseksi eivät ole osana tästä maailmasta ja tuovat itsekkin edustajansa mukasesti Jumalan nimeä ilmeiseksi.- vfhttkbg
Satuilette saduista ja tarinoista.Tulkitsette uskonnollisen esiymmärryksen valossa textejä,jotka ovat käännöskukkasia. JOD-HOVA(siitin-elämän) on sekä maskuliinisen että feminiinisen princiipin sisältämä myös ihmistä kuvaava sana, ihminen on juuri tämän jhvh:n kuva. Mm. Genesiksessä: "Siihen aikaan alkoivat huutaa avukseen Herran nimeä"on siis on väärin käännetty, oikea käännös on" 'alkoivat nimittää (itseään) nimellä jhvh'.
- Jehova???
jt miehelle vastaan että jos et varmuudella tiedä mikä jonkun henkilön oikea nimi on niin kannattaako sitä alkaa arvailemaan?
Tietysti voit harrastaa veikkailua mutta jos veikkauksesi menee kuitenkin väärin niin asian omainen varmasti siitä sinua ojentaa ja haluaa että korjaat virheesi. - jt mies
Jehova??? kirjoitti:
jt miehelle vastaan että jos et varmuudella tiedä mikä jonkun henkilön oikea nimi on niin kannattaako sitä alkaa arvailemaan?
Tietysti voit harrastaa veikkailua mutta jos veikkauksesi menee kuitenkin väärin niin asian omainen varmasti siitä sinua ojentaa ja haluaa että korjaat virheesi.Kiitos vastauksestasi !
Niinpä niin mutta tulee muistaa että raamatussa nimeä ei käytetä vain ihmisen tunnistamiseksi se useinkin ansaitaan ja se kuvaa tapahtumia luonteita ja jne, siksi nimi myös usein muuttui. Tosi Jumalaakin kutsutaan raamatussa monella nimellä. Raamattua tutkimalla nimet paljastuvat merkityksien mukaan.
Esim Jeesus julisti että häneen uskovan ihmisen Jumala pelastaa ja siinä se nimi.
- jt mies
Kiitos kun valaisit asiaa näillä mennään sitten eteenpäin.
Kun Mooses kysyi Jumalan nimeä niin, hän sai ohjeen sanoa israililaisille että (siitin-elämän) on lähettänyt minut teidän luoksenne ja siitäkös israilin kansan innostui ja lähti vaeltelemaan Mooseksen kanssa erämaahan.
Nykypäivänäkin jos joku tulisi sanomaan että (siitin-elämän) sanoo näin, niin kyllä kaikki uskoo, kun on niin vakuuttava nimikin.- erbbebb
Raamattumme on korruptoitunut aikojen saatossa, kirjoitan siis alkuperäisimpien kirjoitusten pohjalta(alkuperäisiä ei edes ole).
Jeesus ei Raamatun mukaan samaistanut itseään Jahveen. Hän ei käyttänyt sitä nimeä kertaakaan. Jeesus kielsi jyrkästi olevansa Jumala merkityksessä Luoja, selittäen oikeuttaan käyttää termiä sillä, että jopa profeetoista käytettiin sanaa-elohjim, jonka käyttämerkitys oli siis paljon laajempi kuin uskovaiset yleensä tietävät.
Mitä tulee aramean ANI HU ja kreikan EGO EIMI (minä olen) sanontoihin, niin sanonnat sattoivat olla aivan arkipäiväisiä lauseenalkuja: "minä olen väsynyt", "minä olen opettaja" jne. Jos niillä on ollut Jahveen liittyvä merkitys, niin muistettakoon, että näitä ilmestyssanoja (ehjeah asher ehjeah) sai toki käyttää ylimmäinen pappi, Jeesus ei siis tehnyt niiden kautta itseän Jumalaksi vaan korkeintan ylimmäiseksi papiksi, mikä onkin luonteva selitys, sillä heprealaisen perimätiedon mukaan Jeesus käytti ns. Kirkastusvuorella (Hermon,Baalin rituaalivuori) ylimmäispapillista pukua rintakilpineen. Ylipappeuteen viittaa siis hänen valkoinen saumaton ihokkaansa, josta heitettiin arpaa.
Jeesus puhuu Vt:n jumalista, koska UT: ta ei edes tuolloin ollut, Jeesus ei puhukaan välttämättä aina Jahvesta, vaan ns. Ajin Suphista, nimetömästä Jumalasta, yhteisestä 'isästä', joka asuu jokaisen elävän olennon ytimessä.
Kristuksen oli oltava androgyyni uutena Adamina, koska Adam oli ollut nimenomaan adrogyyni.
Mitä tulee sukupuolisuuteen, siis jumlakehityksessä joka on ihmisen kehtystä, niin vanhin jumalaa tarkoittava sana juutalaisuudessa oli ELOHAA (Job) ja tämän alunperin sumerilaisen voimaa tarkoittavan sanan suku on feminiini siitä yksinkertaisesta syystä, että luominen nähtiin emanaationa, joka virtaa ulos maailmankakkeuden kohdusta kuin lapsi äidistä. Jahveh on myös feminiiniloppuinen, mutta se alkaa maskuliinisella JOD kirjaimella ja edustaa siittämisen (jod) ja synnyttämisen (hee) ideoita. - jt mies
erbbebb kirjoitti:
Raamattumme on korruptoitunut aikojen saatossa, kirjoitan siis alkuperäisimpien kirjoitusten pohjalta(alkuperäisiä ei edes ole).
Jeesus ei Raamatun mukaan samaistanut itseään Jahveen. Hän ei käyttänyt sitä nimeä kertaakaan. Jeesus kielsi jyrkästi olevansa Jumala merkityksessä Luoja, selittäen oikeuttaan käyttää termiä sillä, että jopa profeetoista käytettiin sanaa-elohjim, jonka käyttämerkitys oli siis paljon laajempi kuin uskovaiset yleensä tietävät.
Mitä tulee aramean ANI HU ja kreikan EGO EIMI (minä olen) sanontoihin, niin sanonnat sattoivat olla aivan arkipäiväisiä lauseenalkuja: "minä olen väsynyt", "minä olen opettaja" jne. Jos niillä on ollut Jahveen liittyvä merkitys, niin muistettakoon, että näitä ilmestyssanoja (ehjeah asher ehjeah) sai toki käyttää ylimmäinen pappi, Jeesus ei siis tehnyt niiden kautta itseän Jumalaksi vaan korkeintan ylimmäiseksi papiksi, mikä onkin luonteva selitys, sillä heprealaisen perimätiedon mukaan Jeesus käytti ns. Kirkastusvuorella (Hermon,Baalin rituaalivuori) ylimmäispapillista pukua rintakilpineen. Ylipappeuteen viittaa siis hänen valkoinen saumaton ihokkaansa, josta heitettiin arpaa.
Jeesus puhuu Vt:n jumalista, koska UT: ta ei edes tuolloin ollut, Jeesus ei puhukaan välttämättä aina Jahvesta, vaan ns. Ajin Suphista, nimetömästä Jumalasta, yhteisestä 'isästä', joka asuu jokaisen elävän olennon ytimessä.
Kristuksen oli oltava androgyyni uutena Adamina, koska Adam oli ollut nimenomaan adrogyyni.
Mitä tulee sukupuolisuuteen, siis jumlakehityksessä joka on ihmisen kehtystä, niin vanhin jumalaa tarkoittava sana juutalaisuudessa oli ELOHAA (Job) ja tämän alunperin sumerilaisen voimaa tarkoittavan sanan suku on feminiini siitä yksinkertaisesta syystä, että luominen nähtiin emanaationa, joka virtaa ulos maailmankakkeuden kohdusta kuin lapsi äidistä. Jahveh on myös feminiiniloppuinen, mutta se alkaa maskuliinisella JOD kirjaimella ja edustaa siittämisen (jod) ja synnyttämisen (hee) ideoita.Raamatussa nimet merkitsevät aina jotakin ja siksi eri tilanteissa persoona nimi saatetaan muuttaa, näin tapahtuu raamatussa monta kertaa.
"ehjeah asher ehjeah" Jehova kertoo nimestään Moosekselle joka kysyy hänen nimeään koska kokee uskottavuus ongelman, kun hänet lähettään johtamaan Hebrealaisia pois Egyptin orjuudesta.
Miten Jumalan toimintatapa muuttuu aikaisemmasta, kun hän on sanonut nimensä "ehjeah asher ehjeah" ?
Aikaisemmin Raamatussa Jumala on toiminut mm luojana, Isänä Adamille ja Evalle , neuvonantajana pyytäessään Nooaa rakentamaan arkin jolla pelastuu vedenpaisumuksesta.
Kyllähän Jumalalla on nimi ollut ja se on myös tunnettu, jo ennen kuin hän mainitsee
Moosekselle "ehjeah asher ehjeah" . - jt neitonen
jt mies kirjoitti:
Raamatussa nimet merkitsevät aina jotakin ja siksi eri tilanteissa persoona nimi saatetaan muuttaa, näin tapahtuu raamatussa monta kertaa.
"ehjeah asher ehjeah" Jehova kertoo nimestään Moosekselle joka kysyy hänen nimeään koska kokee uskottavuus ongelman, kun hänet lähettään johtamaan Hebrealaisia pois Egyptin orjuudesta.
Miten Jumalan toimintatapa muuttuu aikaisemmasta, kun hän on sanonut nimensä "ehjeah asher ehjeah" ?
Aikaisemmin Raamatussa Jumala on toiminut mm luojana, Isänä Adamille ja Evalle , neuvonantajana pyytäessään Nooaa rakentamaan arkin jolla pelastuu vedenpaisumuksesta.
Kyllähän Jumalalla on nimi ollut ja se on myös tunnettu, jo ennen kuin hän mainitsee
Moosekselle "ehjeah asher ehjeah" ."jt mies 4.12.2014 12:13"
"Raamatussa nimet merkitsevät aina jotakin ja siksi eri tilanteissa persoona nimi saatetaan muuttaa, näin tapahtuu raamatussa monta kertaa. "ehjeah asher ehjeah" Jehova kertoo nimestään Moosekselle "
- Muistelisin nähneeni tädilläni vartiotornin, jonka mukaan tuossa jehova pikemminkin esittelee itsensä Moosekselle, "päivää, minä olen Jehova" (artikkeli korosti että ovityössä todistajankin tulee esitellä itsensä kun kerran ovi avataan)
Meillä ihmisillä on nimet jotta tiedämme kenestä puhumme ja ketä puhuttelemme. Jumala on hiukan eri kategoriassa tässä suhteessa, kertoi tätini
- Perillä
Kysyjän komennti:
(Minä olen oppinut että Jumalan nimi on Jahveh, suomeksi lausuttuna Jahve.)
Voisit myös kysyä (keneltä) olen oppinut tuollaisen lausumisen ja kuka on keksinyt mokoman?
Mutta lopussa selvensit ajatuksiasi jotka selvästi olivat oikeilla jäljillä ;D- Perillä
Tetragrammin muoto Jahve on niin sanottu valistunut arvaus. Kiistatonta on lähinnä Jumalan nimen tetragrammi JHVH ja se, että masoreettisen tekstin vokalisointi ei kuvaa alkuperäistä ääntämistä. Masoreettien tekstissä tetragrammiin on sijoitettu toisen sanan vokaalit. Raamatun käännöksissä on myös käytetty masoreettiseen tekstiin perustuvaa muotoa Jehova tai Jehovah.
Näihin masoreettisiin arvauksiin perustuu myös vartiotornin julistama jehova joka on raamatun ulkopuolinen sana, ei siis mitenkään liity totuuteen. - En Nimittelisi
Perillä kirjoitti:
Tetragrammin muoto Jahve on niin sanottu valistunut arvaus. Kiistatonta on lähinnä Jumalan nimen tetragrammi JHVH ja se, että masoreettisen tekstin vokalisointi ei kuvaa alkuperäistä ääntämistä. Masoreettien tekstissä tetragrammiin on sijoitettu toisen sanan vokaalit. Raamatun käännöksissä on myös käytetty masoreettiseen tekstiin perustuvaa muotoa Jehova tai Jehovah.
Näihin masoreettisiin arvauksiin perustuu myös vartiotornin julistama jehova joka on raamatun ulkopuolinen sana, ei siis mitenkään liity totuuteen.Pyhä Henki -muodossa Jumalan nimi on myöskin. Eikö niin ?
Vaikka se ei korosta niin Jumalan voimaa kuin juuri tuo pelkkä Jumala, joka esim. tuhosi lahkolaiset Sodomasta ja Gomorrasta.
Jahve tuo eri mielteitä ja tunteita toki kuin Seebaot, joka onkin sodassa käytettävien taisteluvaunujen kuljettajan nimi.
- nnvddddddddccccccccc
Jahvetti on vain pankissa mutta ei ajattomassa luonnossa.
https://kirja.elisa.fi/ekirja/elaman-synty - nbvcdfrtyuio
Usko Jumalan olemassa oloon on tärkeämpi kuin jahkata hänen nimestään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.142013Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161841558Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1521384Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt971308Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381198- 84938
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49902Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas131825Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13817Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138813