Mies jätti, mutta puhuu yhteisestä tulevaisuudesta!!?

Jätetty nainen

Olen aivan rikki. Tuntuu kuin puukolla lyötäisiin rintaan, sillä eilen monen kk vatvomisen jälkeen mies jätti. Syynä se, ettei enää pysty seurustelemaan vaikka rakastaa. Ei kuulemma pysty antamaan kaikkea tähän suhteeseen, joka taas on väärin minua kohtaan. Miehelle päätös oli vaikea.

Hän kuitenkin puhuu että ehkä joskus voisimme palata yhteen. Ehkä parin kk päästä tai ehkä vuoden päästä. Tämä sattuu, sillä miksi jättää toinen jos rakastaa ja miettii mahdollista yhteenpaluuta :( toisaalta tämä luo toivoa itselleni, kun on muuten nii paha olla. Kannattaako kuitenkaa minun tähän turvautua, sillä voihan olla että kun mies pääse musta ja meidän muutaman kk jatkuneista riidoista nii hän on onnellisempi.

Kysyn vaan, että te joiden puoliso on jättäny mutta silti rakastanut ja ovat puhuneet mahdollisesta yhteenpaluusta niin onko se tapahtunut? Jos mies saa nyt aikaa ja elää omaa elämää mutta rakkaus ei heti kuole, niin onko mitenkää todennäköistä että palailimme yhteen. Varsinkin ku mies itse siitä on puhunut.

22

1004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jufi koiramme

Joo palattiin yhteen koska meitä sitoo yhteinen koira. Se jäi luokseni ja meni ihan hulluksi kun mies lähti. Oli palattava yhteen koska luopua siitä emme tahtoneet.
      Mutta ilman koiraa tuskin olisimme palanneet yhteen en minä olisi jäänyt odottamaan

• cirsicca

Koiran takia jäädä yhteen..? Sori vaan, mutta on eläin silti vähän eri asia kuin ihmislapsi vaikka ymmärränkin että siitä voi muodostua yhtä rakas. Ei mua kyllä sais semipaskaan suhteeseen jonkun eläimen takia palaamaan.

Mutta siis joo; aloittajalle tässä lähinnä kirjoittelen. Mieti hetki, mitä tämä ero aiheuttaa sinun luottamuksellesi tätä miestä kohtaan? Jos toinen jättää, niin se syö sitä kyllä roppakaupalla. Ja tuollainen heittely mahdollisesta yhteenpaluusta on silkkaa vittuilua ja ilkeyttä. Minä ainakin miettisin tuossa tilanteessa, että etsiikö se jostain parempaa, haluaako rillutella rauhassa ja sitten kun kokee että on pantu tarpeeksi niin palaa yhteen kanssasi jatkamaan tasaista parisuhteilua?
      En osaisi enää relata suhteessa kauheasti jos toinen tekisi minulle noin. Ja kerroit että olette riidelleet paljon. Onko miehessä roikkuminen todella kaiken tämän arvoista?

• Anonyymi

Ei lastenkaan takia pidä yhdessä olla pelkästään 😁

• Ruusamuu

Tuttua.

Ero on niin rajua ja halvaannuttavaa - sillekin, joka sen alulle laittaa - että kaipa tuo ajatus "joskus myöhemmin" helpottaa. Ja sinulle se virittää ikäviä toiveita. Sano sille miehelle, että nyt tai ei koskaan. Miltä sinusta muks tuntuisi palata tuollaisen tau
      n jälkeen, mitä hän kuvittelee edes tekevänsä sinä aikana. Sä olet lämmin nyt, mutta myöhemmin siinä välissä voi olla liikaa surua.

Yksi nuoruuteni rakkaus sanoi eromme aikana, että olen nainen, jonka hän haluaisi lastensa äidiksi, mutta että nyt hän ei ole valmis seurusteluun. Että voisimmekohan palata yhteen kunhan olemme 30?

Kun olimme kolmekymppisiä, minulla oli perhe lapsineen, tämä mies eleli öisin unelmaansa baareissaan. Niinkuin tekee edelleenkin. Jostain syystä luulen hänen edelleen ajattelevan olemattomia lapsiaan minut nähdessään. Ja ajattelen minäkin - miten paljolta vältyinkään:D

• Mies.

Olen pahoillani, mutta exmiehesi on idiootti. Tietenkään et suostu jäämään varalle.

Teillä ei ole yhteistä tulevaisuutta enää, ei nyt eikä myöhemmin.

• Aloittajaaloittaja

En usko et tässä on mistään varalla olosta kyse. Mies kuitenki on sanonut että jos minä en tule olemaan hänen nainen niin ei kukaan muukaan seuraavaan kahteen vuoteen. Eli joko me palataan yhteen puolen vuoden sisällä tai mies ei seurustele kenenkään kabssa pitkään aikaan. En tiedä puhuuko totta, jos hän ihastuu johonki niin varmasti alkaa seurustelemaan.

Mies sanoi eilen kun asiasta puhuttiin että lähtökohtaisesti kun erotaan niin erossa pysytään. Koska mitä järkeä eroa jos miettii palaavansa yhteen? Silti kuulemma miettii että jos vaan pääsee ahdistuksesta yli ja saa sen kipinän takaisin niin voisi palata kanssani yhteen.

Haluisin niin mieheni takaisin :( onkohan mahdollista että kipinä meidän suhteeseen palaa. Mies sanoi, että jos huomaa ettei ole onnellinen ilman mua niin tottakai haluaa mut takas. Mutta sanokaa nyt tekin, jos ollaan miehen kans riidelty viimeiset kuukaudet ja muutenki ollu vaikeeta niin varmasti tulee olemaan loppupeleissä onnellisempi ilman minua ja riitoja. Eli toivoa tuskin on :(

• t43teat

" niin varmasti tulee olemaan loppupeleissä onnellisempi ilman minua ja riitoja"

Haloo nyt! Homma pyörii nyt kokonaan miehen ympärillä. Entä sinun onnesi ???
        Luuletko, että jos palaatte yhteen, kaikki muuttuu kuin taikaiskusta Täydelliseksi? Mikä on se syy, että haluat miehen takasin, kun yhdessäolonne on ollut pelkkää tuskaa? Ja... Miten kauan seurustelunne on kestänyt kaikkiaan?

Varallaolosta tosiaan on kyse! Mies selvittelee ajatuksiaan, ehkä haluaa sinut, ehkä ei... Jättää sinut roikkumaan ja lopputulos voi olla aivan mitä vain! Oletko tullut ajatelleeksi, miltä tuntuu, jos nyt kiltisti odottelet miehen mielen kääntymistä johonkin suuntaan ja hän kertookin sinulle, että ei halua sinua, vaan on löytänyt jonkun, jonka kanssa synkkaa loistavasti?
        Mies voi hätäpäissään vakuutella sinulle, ettei seurustele "kahteen vuoteen" tai "pitkään aikaan" kenenkään kanssa, jos se et ole sinä... Mutta miten voit olla varma?! Et mitenkään.

• cirsicca

Puhuahan voi mitä vaan. Teot on eri asiaa, ja puhuu aina suuremmalla volyymilla kuin sanat. Haluat kieltää tämän asian itseltäsi nyt, mikä on täysin luonnollista tässä kohtaa prosessia. Suhteessa voi alkaa ahdistamanan myös sen takia, että nousee niitä omia issukoita esiin. On jokaisen vastuulla puhua niistä kumppanille, ja ymmärtävä kumppani tietenkin antaa tilaa, mutta sen ei tarvitse tarkoittaa suhteen poikki menemistä.

• 2345678

Mun (ex-)mies teki mulle ihan samalla tavalla eilen. Oon ihan hajalla, toisaalta joku romanttinen puoli minussa elättelee toiveita yhteisestä tulevaisuudesta vielä, mutta kaikki läheiseni ja järkeni sanoo EI. Tämä oli nyt tässä, ei ikinä enää. En pystyisi enää ikinä luottamaan mieheen. En olisi ikinä uskonut.

• Aloittaja123

Olisi ehkä pitäny avata meidän historiaa enemmän, antaisi paremman kuvan. Olemme olleet vajaa 2v yhdessä. Alussa oli vaikeaa kun olin juuri eronnut silloisesta miehestä ja halusin olla sinkku. Mies oli minulle maailman ihanin ja romanttisin mutta en arvostanut sitä ja pidin häntä itsestäänselvänä. Hän katkeroitui tästä pikkuhiljaa kunnes tänä syksynä hänen mitta täyttyi ja halusi erota. Minä kuitenkin olin muuttunut ja tajusin kuinka idiootti olin ollut.

Syksyn mittaan minä yritin enemmän koko ajan ja mies taas etääntyi viikko viikolta. Hän on ollut syksyn aikana minulle kusipää, väliinpitämätön ja ilkeä. Pahempi kuin minä ikinä, tai sitten se vain tuntuu siltä.

Nyt hän haluaa erota sillä ei enää usko meihin eikä siihen että pystyisi olemaan minulle enää hyvä. Toisaalta hän on huomannut kuinka olen muuttunut hyväksi ja häntä harmittaa, että miksi en voinut muuttua aiemmin kun kaikki olisi voinut olla korjattavissa. Nyt mies sanoo siis että tarvitsee sen kipinän ja kiinnostuksen ja uskon takaisin, jotta voi taas olla minulle se ihana ja rakastava eikä kusipää niinku viimeiset kuukaudet. Nyt kun minäkin olen hyvä nainen, enkä enää kylmä ja väliinpitämätön niinku suhteen alussa, niin suhde voisi toimia.

Mutta se todennäköisyys että kipinä hänelle tulee takaisin, taitaa oöla aika pieni :( lisäksi ku ollaan nii paljo riidelty ja miehen rakkaus on minuun viikko viikolta hiipunut niiin ei varmaan kauhean todennäköistä ole, että hän rakastuisi minuun enää sillä tavalla kuin joskus. Ehkä ansaitsen tämän :(

• Minä olen ollut tauolla nuoruudenrakkauteni kanssa jo 28 vuotta. On alkanut pikku hiljaa tuntumaan siltä, että kyseessä olikin lopullinen ero eikä mikään tauko...

Totta puhuen se oli inhottava temppu. Mimmi ei uskaltanut suoraan jättää minua, ja minä jäin roikkumaan ja riutumaan. Joskus vähän alle 30:nä toinenkin ehdotti samaa. Keräsin saman tien kamani ja otin hatkat. Ainahan sitä voi aloittaa uudelleen, jos siltä tuntuu.

Noin muutenkin tauko on elämän irvikuva. Pitäisi olla uskollinen ilman parisuhteen mukanaan tuomia hyviä puolia. Ei kuulosta kovin hyvältä diililtä, vai kuinka?

• Aloittaja1233

Me ollaan erottu, ei tauolla. Saa siis olla muita. Sehän tässä sattuu myös, mutta toisaalta uskon itsekin nauttivani sinkkuuden tuomasta vapaudesta hetken aikaa vaikka ne yhden yön jutut ei hirveesti mitään anna

Miehen kanssa just puhuttiin että siihen ei lähdetä että poljetaan muita ja sitten kuitenki keskenään nähdään ja ollaan yhteydess ja ehkä elvytetään suhdetta. Vaan jos alkaa näyttää että halutaan alkaa taas tapailemaan niin muut säädöt saa silloin jäädä.

• Taas on pakko yhtyä @Ratikkakuski

Vaikka se kirpaisee, niin vähemmän se kertarepäisy kuitenkin satuttaa kuin se, että pikkuhiljaa huomaat tulleesi jätetyksi. Toinen porskuttaa elämässä eteenpäin ja sinä odotat edelleen, että hän ehkä haluaisikin palata luoksesi.

Minä olen palannut yhteen exän kanssa noin vuoden eron jälkeen (eikä se edes ollut tuollainen yksipuolinen ero, johon sisältyy vallankäyttöä). Ei se enää toiminut. Ehkä oli hyvä, että palattiin yhteen, niin ei tarvitse kuvitella että hän olisi ollut Elämäni Rakkaus, mutta toisaalta olisin sen johtopäätöksen osannut kyllä varmasti vetää muutenkin :)

• Elämä on valintoja

Onko hän kertonut eronne syitä, että miksi ei pysty seurustelemaan ja antamaan kaikkea suhteeseen? Aina kannattaa jutella asiat kasvokkain selviksi ettei mitään jää epäselväksi eli yritä selvittää niitä syitä. Mahdollisia syitä:jos hänellä ei ole aikaa sinua varten ja tulet siellä jossain hänen kaveriensa ja menojensa jälkeen tai taustalla on ihastuminen toiseen, niin anna hänen mennä, äläkä ota takaisin. Jos hänellä on jotain muita ongelmia, niin yhdessähän niitä ratkotaan toisiaan tukien ja mennään eteenpäin eikä pidetä taukoja. Mutta syynsä on itse kullakin.
      Itse en ole eron jälkeen palannut kenenkään kanssa yhteen uudelleen, mutta mulla on tuttava, joka on palannut yhteen ensimmäisen miehensä kanssa, vaikka on ollut tässä välillä naimisissa toisen kanssa monta vuotta. Hän itse kertoi tuolloin eronsa syiksi sellaisen henkisen kypsymättömyyden ja mustasukkaisuuden ja on kasvanut siis ihmisenä, ja on nyt uudelleen onnellisesti naimisissa ensimmäisen miehensä kanssa.

• Mauri.

Nyt järki käteen! Mies haluaa pitää sinut varalla jos ei muut suhteet natsaa. Se ei ole rakkautta vaan itsekkyyttä. Mies tietää että sinä rakastat ja otat takaisin. Mies liihottelee ja pitää sinua varalla. Ei ykkösenä vaan varalla.

• 12345.

Oon toi toinen jätetty tässä ketjussa. Olis helpompi puhua jos mies vastais ees kännykkään... Oltiin 3v yhessä, jätti tekstarilla ja sano silti että nähään kuukauden päästä. En oo varmaan vielä ymmärtäny oikeen koko asiaa mut oli kyl niin vittumaisin tapa jättää et huhhuh.

• Aloittajanainen

Joku kysyi miksi mies ei pysty antamaan kaikkeaan tähän suhteeseen ja se kipinä kadonnut. Miehen mukaan kyse on siitä, kun minä olen ollut niin kylmä ja väliinpitämätön että pikkuhiljaa se on alkanut ottaa häntä päähän ja hän on katkeroitunut. Vaikka olen nykyään hyvä nainen, niin muutos tuli minulta liian myöhään :(

Ehkä jos hän voisi antaa anteeksi, unohtaa katkeruuden ja sitten uskoa että minä olen hyvä nainen.

• voisua.

Mutta onko se mies hyvä?

• ksdjfksdöjf

Törkeää että jättää mutta jättää toivon toiselle. Toi on pahinta mitä toinen voi sanoa/tehdä.

Sun pitää ajatella toi niin, että suhde nyt ohi. Eikä noilla "narun jatkoksi jättämisillä" ole mitään konkreettista totuuspohjaa. Mies ei osaa ajatella asiaa sun kannalta ja on äärimmäisen ikävää ettei hän osaa olla selkeä sinua kohtaan.

Sun kannattaa jättää nuo toivopuheet omaan arvoonsa ja jatkaa elämääsi. Jos sitten joskus taas kohtaatte, se on sitten uusi tilanne. Ja hän saa tavoitella sinua, ei toisinpäin! tsemppiä.

• Järkikäteen

Minusta kuulostaa nyt suoraan sanoen siltä että mies ei halua olla kanssasi, vaan on ehkä ihastunut toiseen tai haluaa kokeilla muitakin. Ja vierittää syyn sinun niskoillesi - koska sinä et olet ollut "sellainen ja tuollainen" niin hän on katkeroitunut :D Voi jestas! Et kai usko että vika on sinussa?
      Been there done that... itse jätettynä uskoin vuoden, että minussa oli vikaa ja minun pitää parantaa tapani ja asenteeni, kunnes tajusin että mies oli itse sekaisin. Älä hukkaa aikaasi ihmiseen joka ei halua olla kanssasi ja on heittänyt hanskat tiskiin. Ja vieläpä kehtaa syyttää sinua!!

• järkikäteen

Vielä lisäksi sanon, että mies oli siis tavannut uuden naisen jo aikanamme ja halusi kokeilla ilmeisesti mitä suhteesta tulee. Heitti minut ulos kun käytetyn rukkasen ja sanoi että "jos nyt hoidat itsesi ja elämäsi kuntoon ja katsotaan sitten uudelleen!" Minä tein kaikkeni ja kävin terapiassa ja yritin korjata itseäni - mutta lopulta tajusin terapeuttini kanssa että mies oli itse sekasin. Minussa ei ollut mitään muuta vikaa, kuin se että minua oli kohdeltu huonosti, petetty ja jätetty. Ja syyhän oli tietysti minussa...

• Anonyymi

Mulle yks mies teki selväksi että ei enää tapailla mutta yrittää vielä soitella ja viestitellä. Hän ei vaan tiedä että minulla on jo uusi tapailukumppani;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      86
      3587
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1919
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1753
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1612
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1468
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1463
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      96
      1416
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1381
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1314
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1277
    Aihe