Mitä tarkoitetaan pekkaspäivillä ?
Onko viikottainen nettotuntityömäärä Suomessa 37,5 vaiko 40 tuntia ?
Onko esimerkiksi hammaslääkärillä käynti työaikaa vaiko omaa aikaa = pois palkasta ?
Hammaslääkärissä käynti
4
4440
Vastaukset
- punkkarikloppi
kertyvät kun tietty määrä työpäiviä täyttyy.
päivä ja kaksivuoro-työssä 12-päivää vuodessa.
tam35:ssa 17 päivää.hammaslääkäriltä kannattaa
pyytää todistus,mutta työnantaja yleensä odottaa
että hoidat hampaasi vapaa-ajalla.- jenna
työnantaja ehkä odottaa että hoidat hampaat vapaa-ajalla, mutta eikös hammaslääkärin todistuskin kelpaa sairaslomatodistukseksi??
- Karoliina
Hammaslääkärissä saa käydä työajalla, jos kyseessä on ns. akuutti sairastuminen, kuten tulehtunut viisaudenhammas. Jos käynti voi odottaa, esim. hampaiden paikkaus, hammaskiven poisto tms., on käynti hoidettava omalla ajalla.
- työaikanakin
Meidän työpaikalla on systeemi se, että jos ei saa aikaa vapaa-aikana, niin voi käydä työaikanakin.Meillä on työnantajan ja työntekijöiden yhteisesti sopima sairauskassa joka myös maksaa hammas- ja muun sairaanhoidon, vähennettynä omavastuulla.Työnantaja on niin valistunut, että se katsoo olevan myös sen etu, että työntekijä hoidattaa itsensä, hampaita ym. paikkoja myöten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181