Otsikko ei ihan kuvaa sitä mitä yritän kysyä... mutta kuitenkin. Minulla on siis se ongelma, että kun laulan korkeita ääniä, minulla tulee _todella_ nopeasti vastaan se raja jossa ääni sillä lailla niinkuin "ohenee" jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Ja sitten en meinaa pysyä nuotissa ja ääni särkyy kun yritän vaihdella sitä vahvempaa ja ohuempaa ääntä. Viimeksi huomasin tämän kun lauloin karaokessa Ingalsin Lauran, siinä se kertosäe on juuri sillä rajalla että "ne ei tahdo" tulee ohuesti mutta heti perään "mua, ne tahtoo" on niin matalalla että voin laulaa sen voimakkaasti. Eli voiko siihen vaikuttaa millä korkeudella ääntä pitää "ohentaa"? Harjoituksilla tms.? En käy laulutunneilla, mutta aloitan keväällä.
Miten saada ääni menemään korkeammalle
Ohut ääni
2
281
Vastaukset
- Väärä ääniala
Nimittäin tuossa kappaleessasi.
Et kovin helposti voi parantaa tilannetta äänesi suhteen.
On harmi, ettei karaokekappeleen sävellajia ja samalla sävelkorkeutta voi muuttaa.
Vaikka PC-ohjelmia tuon tekemiseen löytyisi.- UusiNimimerkki1234
No kyllä yleensä karaokekappaleen sävellajia voi vaihtaa. Sitä varten niissä karaokelaitteissa on ne -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 nappulat.
Useimmiten riittää, että siihen lappuseen kirjoittaa vaikka -3, niin tulee paremmassa sävellajissa, tai sitten voi ihan suoraan sanoa karaokeisännälle tai -emännälle, että laita muutama sävelaskel alempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä19111733- 298184
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.586166Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1715096- 404868
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai474460Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1164363- 1183835
- 813333
- 481821