Kovan treenin jälkeen ei st.....taa

kuntourheilija

Lienee muillakin sama juttu, vaatii hyvin nukutun yön ennen kuin pelittää.
Erityisesti vatsalihas harjoitukset aiheuttavat tämän vaivan.

Tässä huomaa kuinka tärkeä se lepo oikeasti ihmiselle onkaan.

11

157

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies vm 40

      Eipä oo tuttua moinen vaiva. Ihan samanlailla stondaa joka treenin jälkeen. Reilu neljäkymppinen olen ja ikäni urheillut.

      • mies vm 70

        Oho siis vuosimallia 70


    • 55 vuotias

      Koskaan kuullutkaan tuollaisesta vaivasta.

    • kuntourheilija

      Silloin ette vedä tiukkaa harjoitusta, itse harjoittelen itseni melkolailla sippikuntoon verrattuna muihin salilla kävijöihin.

      Kesällä kun ajan fillarilla 57km lenkin 29km keskitunti vauhdilla niin aivan sama juttu.

    • laiskoja

      Moni kyllä käy salilla muttei rasita siellä itseään.

    • Olen huomannut eron. Reilun 6-viikkoa sitten tehdyn mätipuolen leikkauksen jälkeen olen aloittanut varovaisen kuntouttamisen.
      Esimerkiksi mavea olen tehnyt noin 0.5 x aikaisemmat painot.
      Sama koskee muutakin ja joitakin harjoitteita en vielä pystyy tekemään lainkaan.

      Aikaisemmin mave aamupäivän jälkeen sai 66v eukko olla rauhassa mutta nyt puolitehoinen treeni tuntuu stimuloivan kotitarpeitakin.
      Kokonaisuudessaan treenit ovat tuota 0.5 tehoa ja energiaa säästyy muuhun käyttöön.
      Tyydyttämättömyys ilmenee ärtyisyytenä.

    • isokikkeli

      Ihmettelen aloittajaa. Mulla kyllä stondaa salilla ja sen jälkeenkin. Kyl sulla on kyse jostain muusta.

    • 19+4

      Ei tuossa stondaamisesta puhuta, vaan st_____taa (viisi tyhjää). Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan...?

    • kuntourheilija

      Aloittaja tässä hei!

      On ihme jos ei muilla samaa vaivaa.
      Itsellä löytyy muitakin vaivoja harjoitusten jälkeen, korviin tulee tinnitusta kun on annettu harjoitusta kunnolla yläkropalle ja usein treenin jälkeisenä yönä herään ilman syytä kesken unien aamuyöllä.
      Muulloin nukun sikeästi koko yön.

    • koutsin_vinkit!

      Veri pakkaantuu lihaksiin, täysin normaalia. Menee hetki, että sitä riittää alakertaan. Hormoonitasot myös vaihtelevat treenin aikana ja jälkeen. Riippuen myöskin kuinka tappiin vedät ja kuinka kauan asut salilla. Muistathan syödä reilusti hiilareita (riisi, peruna tms) välittömästi treenin jälkeen lihan/kanan kera ja muutenkin. Myöskin rasvaa tulisi saada 20-30% päivän kokonaiskaloreista. Alhaiset rasvat ja hiilihydraattitasot vaarallisia testosteronin tuotannolle, joka vaikuttaa suoraan mm. erektioon. Älä treenaa yli tuntia ja kuluta itseäsi loppuun. Tee välillä sarjat lyhyillä palautuksilla mutta failurea vältellen. 45-60min treenin pituus max. Unohda pikkuliikkeet ja keskity isoihin.

      Syö sinkkiä (30mg) päivittäin purkista ja laadukas monivitamiini, d-vitamiini 100ug tärkeä talvella, Omega3 valmiste. Kananmunia keltuaisineen ja jauhelihaa. Miksi?

      Ruokavaliosta kolesterolia saadaan ainoastaan eläinkunnan tuotteista. Kolesteroli on useiden hormonien esiaste, mm. kortisonin, kortisolin, testosteronin, estrogeenin, progesteronin ja D-vitamiinin.

      Tuohon nukkumisen sikeyteen vaikuttaa selvästi sinkki b6 (vidalta löytyy vahva sinkki jossa molempia) sekä magnesium sitraatti (mm. ebn.fi). Loppuu krampit, syventää unta ja rauhoittaa keskushermostoa. Suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe