Valvominen yövuoron jälkeen

hohhoijaa_hoitaja

Onko kellään kokemusta valvomisestä yövuoron jälkeen? Eli ei menekkään nukkumaan töiden jälkeen, vaan jää hereille loppupäiväksi tai muutamaksi tunniksi. Itse olen (sairaanhoitajana) aina yövuoron jälkeen umpirättiväsynyt ja töiden päätyttyä juoksen kotiin ja nukahdan ennenkuin pää osuu tyynyyn. Toisen yön jälkeen on vähän helpompaa, ja saatan käydä töiden jälkeen kuntosalilla tms. mutta yleensä menen heti nukkumaan. Tällä hetkellä opiskelen ja käyn välillä töissä. Tiedossa olisi pari yövuoroa, jonka jälkeen on koulupäivä! Hirvittää miten selviän koulupäivästä valvomisen jälkeen! En ole koskaan ennen ollut paria tuntia kauempaa hereillä yötöiden jälkeen. Otin vuorot vastaan koska tarvitsen rahaa... Olisi ihana kuulla yötyöläisiltä kokemuksia siitä, miltä tuntuu kun vuoron jälkeen ei saakkaan käydä nukkumaan :) tiedän joitain hoitajia jotka korjaavat unirytmiä siten, että eivät mene nukkumaan viimeisen yövuoron jälkeen, mutta minulle kuulostaa mahdottomalta tehtävältä. Kiiiitos kaikille vastanneille!!

3

2543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+17

Yritin tuota kerran ja heti töiden jälkeen tuntui lupaavalta mutta sitten hetken päästä väsymys oli niin valtava että ei auttanut muu kuin nukkua..

Jostain koulupäivästä ei tulisi yhtään mitään jos välissä ei ehtisi nukkua kunnolla :D

• lapsellinen

Kun itse tein yövuoroa ennen vanhaan olivat lapset aamulla kotona odottamassa minua reippaina joten en päässyt nukkumaan. (oma valinta tosin) Joskus heräsin aamulla klo 05.00 ja menin illalla yövuoroon ja en ollut nukkunut yhtään. Sitten tein yövuoron: tulin aamusella kotiin ja kävin illalla nukkumaan n klo 22:00. Valvomista tuli yleensä 41 tuntia. Meillä oli joka 5.päivä yövuoro.

Menihän se jotenkin, mutta nyt en enää jaksaisi.

• Oma kokemus

Olen valvonut yötyön ja pakollisten menojen takia lähes koko viikonlopun, siis mennyt perjantaiaamusta sunnuntai-iltaan vain muutaman tunnin unilla. En suosittele, koska elimistö menee totaalisen sekaisin univelasta. Suorituskyky on aivan olematon valvomisen jälkeen ja esimerkiksi autolla ajamiseen ei ole tarvittavaa tarkkuutta.

Suosittelen lämpimästi yövuorojen vaihtoa jonkun kanssa tai koulupäivien jättämistä väliin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4950
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      93
      2553
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      41
      2536
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      197
      2361
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1929
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      24
      1851
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1461
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      350
      1251
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1169
    Aihe