laihduttaminen on syy ylensyömisestä, seuraus pikemminkin. Lihavuus, ja ylensyöminen on riippuvuus tila (addiktio) jossa ihminen tuntee jatkuvaa tarvetta syömiselle. Siinä ihminen saa mielihyvää ja tätä oloa hän hakee syömällä erilaisia herkkuja, joilla massu täytetään. Addiktio tila on psyykkeessä, eli aivoissa. Sama alkoholismissa ja huumeriippvuudessa. Aivoissa, on kohta jossa se stimuloi kun on addiktiossa.
Lihavuuden hoitoon ei ole muuta ulos pääsyä kuin päästä eroon ylensyömisestä ja tätä tehostaa monipuolisella liikunnalla. Ruoka-annoksia pienentämällä jne. Juomalla paljon nesteitä, syömällä vähemmän hiilareita ja rasvaista lihaa..
addiktiota se on
8
57
Vastaukset
- kokkailija
Syöminen on myös ajanvietettä, tekemistä joka maistuu yleensä hyvälle.
- diplomiliikkuja
Kyllä minä syön kun on nälkä. Kyllähän se yleensä on plussaa jos ruoka on hyvää.
Pieni napostelu elokuvaa katsellessa on myös ihan ok. Maha kyllä kannatta syödä täyteen ihan ruoka-aikaan niin ei tartte kokoajan hypätä jääkaapilla.
- kyrsiintynyt mies
2e3w
Ainoa tepsivä keino. Kun mitkään keinot eivät näytä tepsivän painonnousun pysähtymiseen, on yksi vielä jäljellä. Tähän asti se on tepsinyt. Annan vaa'an ratkaista tarvitsenko nyt tätä välipalaa.
Aivan selvä addiktio tämä välipalojen napsiminen on.
Ilman lisähiven- ja vitamiinilisäystä en lähtisi tähän, ihan purkeista. Ensiksi lähti punaviinin litkintä. Petin itseäni, että joka ilta pitää nauttia laaduksta punkkua lasillinen. - PersRaineri
Niin, aivot kun ovat satojentuhansien vuosien aikana muokkautuneet sellaiseksi, että ne palkitsevat syömisen ruhtinaallisella mielihyvällä. Tämä on ollut muinoin ihmislajin selviämisen perusedellytys, sillä muuten olisimme todennäköisesti kuolleet nälkään aikoja sitten. Rotilla on tehty kokeita jossa niiden aivojen mielihyväkeskus on sammutettu, eivätkä ne sen jälkeen ole tehneet enää elettäkään syödäkseen. Kuolevat nälkään mielummin kuin syövät. Eli aivojemme palkitsemisjärjestelmä, joka sai muinoin ihmisen vaikkapa kaivamaan kasvien juuria maasta, ei voi käsittää sellaista, että syödään pussillinen sipsejä ja juodaan pullo cokista päälle. Kun tätä sitten toistetaan riittävästi, aivot alkavat luulla että kyse on jostain elintärkeästä ja tulee tunne ettei voi elää ilman herkkuja. Alkoholi, nikotiini ja monet huumeet stimuloivat samaa mielihyväkeskusta kemiallisesti ja vaikutus on sama, joskin usein vielä paljon voimakkaampi ja niin myös riippuvuuskin. Riippuvuuksiin on yksi ainoa hoito, itsekuri ja pidättäytyminen. Asiasta tekee haastavamman se, että ruuasta pidättäytyminen pidemmäksi ajaksi on mahdotonta. Aina voi kuitenkin pidättäytyä niistä suurimmista mielihyvän aiheuttajista joita ovat sokeri ja muut höttöhiilarit. Harvemmin näkee tai kuulee ihmisestä joka himoitsisi kasviksia, lihaa, kalaa tai munia. Leipää sen sijaan jo himoitaan varsin yleisesti, puhumattakaan kaikista muista sokeripommeista. Aina kuulee sanottavan, että vähän pitää sallia herkkuja. Ehkä joku todella voi, mutta suurin osa ei voi pitäytyä siinä vähässä vaan homma lähtee lapasesta. Eihän sitä nyt alkoholistikaan raitistu ikinä sillä, että koittaa juoda vaan vähän, tai tupakoitsija ala yhtäkkiä polttamaan vain sunnuntaisin. Ei onnistu, ei.
- diplomiliikkuja
Olikohan tuossa mitään uutta?
- PersRaineri
diplomiliikkuja kirjoitti:
Olikohan tuossa mitään uutta?
Ei mutta en tiennytkään että sinä etsit täältä tietoa. Yleensähän olet jakamassa neuvojasi.
- diplomiliikkuja
PersRaineri kirjoitti:
Ei mutta en tiennytkään että sinä etsit täältä tietoa. Yleensähän olet jakamassa neuvojasi.
Perstraileri
Ei minulle ole ongelma kysyä neuvoa jos minusta tuntuu että se jotenkin hyödyttää minua. Minä yleensä annan vinkin jos joku yrittää painoa tiputtaa. Onko siinä jotakin väärää jakaa toimivaksi todettua laihdutuskeinoa? En ole sitä mistään kopsannut vaan henkilökohtaisesti hyväksi todennut. Muutama kaverikin on siitä innostuneena painoa pudottanut. Eli, jos edes joku sillä vinkillä saa painoa pudotettua niin en ole sitä turhaan jakanut:) Anteeksi jos loukkaannuit, luulin että sen on kirjoittanut mies? - PersRaineri
diplomiliikkuja kirjoitti:
Perstraileri
Ei minulle ole ongelma kysyä neuvoa jos minusta tuntuu että se jotenkin hyödyttää minua. Minä yleensä annan vinkin jos joku yrittää painoa tiputtaa. Onko siinä jotakin väärää jakaa toimivaksi todettua laihdutuskeinoa? En ole sitä mistään kopsannut vaan henkilökohtaisesti hyväksi todennut. Muutama kaverikin on siitä innostuneena painoa pudottanut. Eli, jos edes joku sillä vinkillä saa painoa pudotettua niin en ole sitä turhaan jakanut:) Anteeksi jos loukkaannuit, luulin että sen on kirjoittanut mies?En mä näistä jutuista itteeni ota, eikä ole väärin jakaa neuvoja, enkä niin sanonutkaan. Kunhan heitin jonkun yhtä fiksun kommentin kuin sinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387785Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381985Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4919Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812