Miten toimia kun ei enää kiinnosta mennä työpaikalle?

ei kiinnosta enää

Miten toimisitte kun ei enää vitunkaan vertaa kiinnosta mennä töihin? Siis kun olette saaneet tarpeeksenne ihan täysin, eikä tunnu löytyvän mitään syytä vääntäytyä työpaikalle kun tekisi mieli olla ihan jossain muualla töissä? Onko oikea aika vaihtaa sitten jo työpaikkaa tai olla jonkin aikaa uutta työtä etsiessä työtön?

20

5901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pkufged

      Rahan takiahan siellä on aina tullut käytyä vaikka vituttaakin. Ehkä se olisi parempi olla joku duuni valmiiina ennenkuin loparit ottaa. Näyttäis kuitenkin siltä että ainoa oikeus mikä ihmisellä on on se että saa tehdä töitä oli se sitten kuinka järjetöntä tai vaarallista työtä tahansa niin täytyy vaan olla tyytyväinen että niitä töitä on.

    • vtun paskaduunit

      Työnteosta on tullut mullekin pelkkä vastenmielinen riippakivi, ylivoimaisen työmäärän vuoksi suorastaan painajainen. Pinna alkaa olla loppuun venynyt, mitä teen, jos katkeaa niin en tiedä mitä teen, joku ulospääsy on kohta tästä paskasta löydyttävä. Palkkakin on täysin perseestä joten ei tätä rahankaan takia voi enää tehdä, vain hivenen parempi palkka kuin joku kelan peruspäiväraha, toimeentulotuki tms. Vituttaa joutua raatamaan ihan kohtuuttoman paljon näin vähän rahan takia!!

      • 7+6

        Samaa mieltä. Suomalainen työelämä ei ole ihmistä varten.


      • ei aivopesun uhri
        7+6 kirjoitti:

        Samaa mieltä. Suomalainen työelämä ei ole ihmistä varten.

        Ei muutakun lähdetään vithuun koko työelämästä niin minä tein en myy nahkaani lahtareille kapitalisti porsaille.se kun on niin että duunarit ei ole minkään arvoisia.vain välttämättömiä tuotannon tekijöitä.pelkkiä kulueriä minä elän tuilla mieluummin ja säilytän itsekunnioitukseni ja vapauteni tulen vähällä toimeen.näen punaista että lihottasin jotain pörssiporsasta ja vielä palkalla jolla ei elä .kokkare stubbi sano että työ on parasta sosturvaa tai kaikki työ on arvokasta jos näin olisi niin siivoojat ja hoiva alan palkat olisi paljon paremmat.hr kun ovat minun silmissäni arvokkaita työntekijöitä kun taas poliitikkojen paskanjauhannasta voisi puolet palkasta vähentää .muistakaa äänestää ensi vaaleissa.jokainen äänestämättä jättäminen auttaa porvareita


      • suorittavan työn tek
        ei aivopesun uhri kirjoitti:

        Ei muutakun lähdetään vithuun koko työelämästä niin minä tein en myy nahkaani lahtareille kapitalisti porsaille.se kun on niin että duunarit ei ole minkään arvoisia.vain välttämättömiä tuotannon tekijöitä.pelkkiä kulueriä minä elän tuilla mieluummin ja säilytän itsekunnioitukseni ja vapauteni tulen vähällä toimeen.näen punaista että lihottasin jotain pörssiporsasta ja vielä palkalla jolla ei elä .kokkare stubbi sano että työ on parasta sosturvaa tai kaikki työ on arvokasta jos näin olisi niin siivoojat ja hoiva alan palkat olisi paljon paremmat.hr kun ovat minun silmissäni arvokkaita työntekijöitä kun taas poliitikkojen paskanjauhannasta voisi puolet palkasta vähentää .muistakaa äänestää ensi vaaleissa.jokainen äänestämättä jättäminen auttaa porvareita

        Nimenomaan! Yhdellä naamalla sanotaan että kaikki työ on arvokasta mutta palkassa se arvostus todella mitataan ja toisella naamalla sitten sanotaan että eipä tuosta työstä kannata maksaa enempää kun ei muka ole tuottavaa työtä, siinäpä se kumoutuu se väite että kaikki työ muka on arvokasta.

        Palkkaa kun katsotaan niin eipä näy työnantajat arvostavan duunarihommia ollenkaan, kaikenmaailman haaveilijoille, toimistossa istujille, jne. kyllä maksetaan huikeita summia vaikka ilman duunareita heidän ajatuksensa eivät konkretisoidu kun ei olisi tekijöitä.

        Eiköhän olisi aika järjestää suurlakko kaikkien suorittavaa työtä tekevien puolesta. Pistetään koko Suomi seisomaan jos ei ala palkankorotuksia tulla!!


      • Väsyn
        7+6 kirjoitti:

        Samaa mieltä. Suomalainen työelämä ei ole ihmistä varten.

        Herra siunatkoon että olet oikeassa. Kuluttavimmissa töissä palkkakin on usein hirveän pieni, siihen työmäärään nähden. Nykyään tosi asiat monin verroin paremmin kuin ennen, mutta toisaalta ihmisille media iskostaa päähän ihan uskomattomat tavoitteet. Kaikki mulle ja mieluiten heti. Ja vähempi ei riitä kuun kaunein ja suurin... Hulluksihan ihmiset tulee näiden paineiden kanssa... Alkoholi vain pahentaa asioita.


      • Anonyymi
        ei aivopesun uhri kirjoitti:

        Ei muutakun lähdetään vithuun koko työelämästä niin minä tein en myy nahkaani lahtareille kapitalisti porsaille.se kun on niin että duunarit ei ole minkään arvoisia.vain välttämättömiä tuotannon tekijöitä.pelkkiä kulueriä minä elän tuilla mieluummin ja säilytän itsekunnioitukseni ja vapauteni tulen vähällä toimeen.näen punaista että lihottasin jotain pörssiporsasta ja vielä palkalla jolla ei elä .kokkare stubbi sano että työ on parasta sosturvaa tai kaikki työ on arvokasta jos näin olisi niin siivoojat ja hoiva alan palkat olisi paljon paremmat.hr kun ovat minun silmissäni arvokkaita työntekijöitä kun taas poliitikkojen paskanjauhannasta voisi puolet palkasta vähentää .muistakaa äänestää ensi vaaleissa.jokainen äänestämättä jättäminen auttaa porvareita

        Se on vaan että olette taakka valtiolle kun kansa joutuu teitä elättämään


    • Anneli24

      ei kiinnosta enää

      Yksi vaihtoehto on tosiaan hakeutua muualle töihin, mutta en irtisanoutuisi ennen kuin uusi työsopimus on allekirjoitettu. Kannattaa olla myös omaan työterveyteen yhteydessä, sillä taustalla saattaa olla työuupumus, joka vaatii hoitamista.

      SINÄ itse tiedät parhaiten rajasi minkä verran pystyt ja jaksat tekemään töitä. Jos et kerro ääneen rajojasi työnteolle, ei työnantaja voi sitä tietää, vaan antaa sinulle lisää töitä ja olettaa sinun pystyvän ne hoitamaan. Heikko ei ole se, joka huolehtii itsestään ja jaksamisen rajoistansa, vaan se joka puurtaa ja polttaa itsensä loppuun työnteolla.

    • niuuig

      Ei toista ihmistä pysty neuvomaan. Jotain muutosta pitäisi sun elämääsi kai saada... Opiskelu?

    • Sansibaar

      Miksi se on työpaikan virhe kun työ ei maistu. Tutkimukset ovat osoittaneet että syynä on kotiolot vaikka se tulee esille työpaikalle.

    • eläkeukko

      Ei kai kenenkään liene pakko töitä tehdä. Ainakaan vieraalle.
      Perustapa itsellesi firma ja rupea elelemään herroiksi. Tietysti ihanne tapaushan on jos sattuu pääsemään toisten töitä tekevien elätettäväksi. Jostain ne on ne pientä vitutusta tuntevien ne ruokansa hankittava. Itse kun en enää jaksanut kuunnella työnantajan jatkuvaa huutamista, otin yksinkertaisesti loparit ja aloitin tehdä töitä omaan laskuun.
      Välillä ei niitä töitä ollut, ei silloin kyllä ottanut päähänkään. Nyt on mukava köllötellä kotona ,maksella 32% eläkkeestä veroa, nyt ei enää tarvii lähteä.

    • nimimkokemustaonjne

      työpaikalla ihminen ilman työmotivaatiota syö työkavereidenkin motivaation käydä töissä. työkavereinani on ihmisiä,jotka ovat aina negaiivisella asenteella työhön ja asiakkaisiin ja
      työkavereita, jotka laskee sekuntteja, jotka ovat työpäivästä jaljellä,
      käyttävät työpäivän niitänäitä jutellen eikä tartu työhön ollenkaan,
      näplää omaa puhelinta ja facebookkaa ja puhuu omia puheluita,
      vapaa-aika on niin rankkaa, että tullaan töihin ns. lepäämään,
      jatkuvasti pitää olla vuoroja vaihtamassa ja
      omia menoja on keskellä päivää harvase viikko.
      oma-aloitteisuus tarttua työhön puuttuu kokonaan,
      sovittu työn jako ei toimi, vaan aina saa olla heidän tekemättömiä töitä paikkaamassa,

      mitäpä siitä seuraa, siitä seuraa se, että itse saan venyä välillä jaksamisen äärirajoille asti ja olen aivan puhkipoikki vkloput, suosittelenkin motivaation puutteesta kärsiville alanvaihtoa.

      • ennenvanhaanolitoisin

        Osa työntekijöistä on sellaista "hällä-väliä" -porukkaa tänä päivänä, työmaraali heiltä kadonnut kokonaan.
        Väitän että tuollaista ei ollut ennenvanhaan, itse muistan ahkeran ja tunnollisen isänikin tarinat työpaikaltaan kuinka yhteen hiileen puhallettiin tiimeissä. Aikaansaannoksia tulikin työssä kovasti, mutta hänellä olikin hyvä ammattitaito, myös koulutus ( myös muilla tiimiläisillä jotka kuuluivat tähän suunnittelutyöryhmään.)


      • s.i.r.i

        Oikeassa olet...ei ennenvanhaan...vaiikka oli laiskanpulskea duunari, niin ei kehdattu istua möllöttää toisten tehdessä työt ja jos työt ei maittanut oli potkut tiedossa eikä hevin uutta työtä saannut.

        Ennenvanhaan nuoriso joutui tekemään töitä, jopa kotona vaadittiin osallistumaan yhteisiin talkoisiin lapsesta lähtien, näin kukin oppi elämää varten.
        Nykyisellään kukaan ei vaadi. Työtä eikä työtätyöelämän koodeja enään opita. Koulusta suoraan työelämään ja jotain pitäs tehräkin. Nakellaan niskoja ja otetaan nokkiinsa kun patistellaan työtä tekemään tai edes perehtymään työhönsä. Ei minkäänlaista oma-aloitteellisuutta ja ihmetellään kun palkka on pieni eikä kukaan arvosta.


    • JamesJones

      Yksi vaihtoehto on aloittaa sivuhommana oma verkkokauppa, jonka voi tehdä kotoa käsin myymällä Aasialaista tavaraa verkkokaupassasi. Ei siis ole mikään vedätys (et siis liity mihinkään vaan alat tekemään asioita itse), eikä vaadi edes yrityksen perustamista alussa, alat myymään netissä sinua kiinnostavan alan tavaraa, vaikka esim. lemmikkitarvikkeita tai äänentoisto tavaraa. Toiminnan kulut on korkeintaan satasia ekana vuonna ja pääset heti töihin kotonasi ja saatat saada rahaa tilillesi jo tällä viikolla. Tuolla on mielenkiintoinen ketju siitä miten sen voi tehdä itse, kannattaa lukea ajatuksella: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13563775

    • JamesJonesI
    • Moporahojakesäksi

      Tuommonen verkkokauppa olis kyllä meidän yläasteikäselle klopille oikein sopiva homma kokeilla, sais itse ansaita moporahansa, kun kuitenkin roikkuu siellä netissä yöt. Sais arvokasta yrittäjäkokemusta vaikka ei onnistuisikaan ja oppis vähän asiakaspalvelu asioita. Osaa englantia kyl hyvin ja tietää nettijutuista. Eikä ohenis isin lompakko ku satasia. Onko joku alkamassa kokeilemaan tuota? Saako yläasteikänen vielä elektron kortin vai pitääkö olla isin visa siihen?

    • opiskellen

      Ei tartte isin visaa, electron toimii nykyään netti hommissa täysin.

    • Hellthemeening

      Irtisanoutua. Tää elämä on ihan liian lyhyt siihen että mätii työssä missä ei viihdy. Itselläni takana jo 20 eri työpaikkaa, kun kaikkiin kyllästyy. Tiedän, en ole kovin hyvä hakijakaan enään, mutta onpa ollut elämää :) Juu, karenssihan siitä tulee, mutta siksi säästäminen kannattaa aina :)

    • Anonyymi

      Nykyajan työelämässä on meno johdosta alkaen täysin aivovammaista seko-paskaa. Kehittämishumppaa koko ajan, esimerkiksi jumalauta kehittämistyöpajassa askarreltiin piirtäen, leikellen paperinukkeja ja muovaillen vahaukkoja sekä rakentaen legopalikoista! Siis aivan tosi! Ja mukana siis talon johtoporukkaakin. Sitten nuo pösilöt vielä kehui miten oli avartavan upeaa. Voi saatana. Omat esihenkilöt ei piittaa työntekijöistä paskan vertaa, eivät mitään miten jaksaa tms. Osaston pomoa ei näy juuri koskaan ja loukkaantuu kaikesta kritiikistä. Osa työntekijöistä ei ota vastuuta omistakaan töistään vaan ne sälyttyy muille, samoin heittelevät käytäville tms roskat, kahvimukit lojumaan likaisina ja muuta kakaramaista. Osa varastelee tavaroitakin. Työ on muutenkin niin monimutkaista ja kuormittavaa, asiakkaista suurin osa hankalia ja vittuilevia että alkaa mitta olla täysi. Työttömäksi jääminen vaan on siitä paska että nykyisin työkkäritäti vaatii joka viikko hakemaan monta työpaikkaa ja selvitykset siitä annettava, osallistuttava kursseilla jne tai tulee karenssi. Tai pakottavat taksikuskiksi kurjalla provikalla tai puhelinmyyjäksi ja noilla ei Hesassa elä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe