VUOSILOMAN PILAAJAT

Puhelin kiinni

Moikka,

Meillä on melko joustavat työajat, jos oon illalla pidempään töissä voi tulla aamulla vähän myöhempään jne. Minua on kuitenkin usein jo häirinnyt se etteivät jotkut pomoistani/kollegoistani kunnioita vuosilomiani. Laitan heille aina ajoissa tiedon millon oon lomalla, silti he pommittavat minua puheluilla jatkuvasti.

Olen tehnyt periaatteen, etten enää vastaa lomallani työpuheluihin, sillä minulle se lomapäivä olisi sitten siinä. Työni on tosi stressaavaa ja ylitöitä tehdään paljon, joten aamunen puhelu pomolta laskee todellakin varjon koko lomapäivän päälle; stressi ja sydämentykytys alkaa samointein.

Nyt pomoni/kollegat ovat keksineet uuden kanavan. Jos en tosiaan vastaa puhelimeen, he pistävät työkaverini pistämään minulle viestiä somen kautta ja kysymykset eivät yleensä ole edes maailmaa mullistavia…esim. ”en muista salasanaa sinne ja sinne” (=huom. nää saa nollattua ja jätän aina listan mistä ainakin omani löytyy..) Yleensä kysymyksistä paistaa läpi ”en itse viitsi”-ajattelutapa.

Kysymykseni siis kuuluu, onko minulla oikeus saada näistä vuosiloman pilaamispuheluista/viesteistä jotain korvausta?

Onko oikein jättää työkaverit ”kuseen" vaikka näkiskin näiden viestit? Oon semmone mielensäpahoittaja, että poden huonoo omaatuntoo jo tosta :D

Thanks!

-M

3

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luur

      Lähtökohtaisesti vuosilomalla ei hoideta työasioita edes puhelimella. Älä vastaa työnumeroista tuleviin puheluihin. Mutta jos firmassa on kehittynyt sellainen löperö tapa, että kaikki vastailevat työpuheluihin lomillaan, niin siinä on yhden paha ruveta yhtäkkiä käyttäytymään toisin.

      Jos olet lähes ainoa, jonka edellytetään hoitavan työasioita lomalla, niin miten toimisi, jos yrittäisit hyvissä ajoin ennen lomaa sopia pomon kanssa siitä, että vastaat työpuheluihin loman aikana vain, jos siihen kuluva aika korvataan sinulle esim. myöhemmin pidettävänä vapaana?

    • huhelihoi

      Teidän firman tietoturvasta vastaava saa halvauksen, kun kuulee, että salasanoja lähetellään somessa ja niistä pidetään listoja jossain työhuoneella.

    • Tuttua touhua

      No joissain paikoissa saa lomarauhan, toisissa ei. Eräässä paikassa sai lomallakin hoitaa työasioita harva se päivä.. sitä oli vissiinki niinkutsuttu "korvaamaton", palkassa se tosin ei näkynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tilaisuuden perunut yrittäjä Eira Maijala vahvistaa Ylelle, että hän ei halunnut, että hänen yrityks

      – Hän kertoi, että meille on varattu paikka jostain ihan muualta. Sitten hän kertoi, että se paikka on helvetti. Yrittä
      Maailman menoa
      78
      3846
    2. Mikä ampuminen illalla Kiuruvedellä?

      Huhu kertoo että oma äiti ammuttu autoon??? 😢
      Kiuruvesi
      51
      3300
    3. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      108
      3110
    4. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      108
      2434
    5. Pitopalvelu yrittäjä teki ainoan oikean ratkaisun .

      Emme saa suomea ja Haapajärven PIIRUAKAAN paremmaksi nostamalla moraalittomuuden edessä kädet pystyyn antautumisen ja
      Haapajärvi
      53
      1562
    6. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      80
      1486
    7. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      27
      1460
    8. Lapsuus 50-60 luvulla

      Oli ihanaa aikaa. Lapsi sai olla pieni pitkään. Ei joka tuutista työnnetty silmille ja korville Setaa ja muita sukupuoli
      Maailman menoa
      149
      1195
    9. Kari Kanala paljastaa - Papin työhön paluu Myyrästä vaati "nollauksen" ensin: "Pitää siinä..."

      Kari Kanala: ihminen, mies ja pappi. Kanala nähdään tänä syksynä tv:ssä Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa sekä Myyrä-ki
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1089
    10. Sinne eivät homot tule

      Että tälläistä käytöstä tällä kertaa. Saattoväki odotteli sateessa kun yrittäjä saarnaa herran nimessä homoja ja lesboja
      Luterilaisuus
      243
      1033
    Aihe