Hei, onko kenelläkään asiasta kokemuksia, että kuinka paljon se keskimäärin maksaisi jos lähtee riitauttamaan irtisanomista, kun on vahvat perustelut ett' irtisanominen on ollu laiton? Kuinka paljon asianajajan käyttäminen tulee maksamaan, siis noin suurinpiirtein?
kiitoksia etukäteen jos joku osaa hieman antaa tietoa asiasta
laittoman irtisanomisen riitauttaminen
9
609
Vastaukset
- 167-176
Ota yhteyttä liittoon jos sellaiseen kuulut, ellet kuulu niin unohda koko juttu ja häpeä tymyyttäsi.
- Huiveja
Liittoon kuuluminen on yhtä tyhjän kanssa. Niistä eimolemlupa mitään apua tosi paikan tullen.
- 167-176
Huiveja kirjoitti:
Liittoon kuuluminen on yhtä tyhjän kanssa. Niistä eimolemlupa mitään apua tosi paikan tullen.
Riippuu varmaan jonkin verran myös liitosta.
Kaksi kertaa olen hoitanut alipalkkausasiat liiton tuella ja vielä niin ettei ole käräjille tarvinnut lähteä, luikurityönantaja on kiltisti ja pikaisesti maksanut heti sen jälkeen kun sille on liitosta soitettu. Kaksi kertaa on myös liitto hoitanut palkkasaatavat työnantajan konkurssin jälkeen. - Liittokohtaista..
167-176 kirjoitti:
Riippuu varmaan jonkin verran myös liitosta.
Kaksi kertaa olen hoitanut alipalkkausasiat liiton tuella ja vielä niin ettei ole käräjille tarvinnut lähteä, luikurityönantaja on kiltisti ja pikaisesti maksanut heti sen jälkeen kun sille on liitosta soitettu. Kaksi kertaa on myös liitto hoitanut palkkasaatavat työnantajan konkurssin jälkeen.Täysin liitosta kiinni, esim pamista on turhaa oottaa mitään konkreettista apua missään asiassa. Miltä kuulostaa vaikkapa 220-260 työtuntia kuukaudessa ja palkkaus provikkana alle 1000e/kk? Ala ei kuulu minkään tessin alle, joten se siitä.
- Aina todistaja
Todistajia ja dokumentteja vähintään muuten ei ole mitään mahdollisuutta !
- roletaari
Onko kyse irtisanomisesta vai työsopimuksen purkamisesta?
Asioilla on vissi ero. Irtisanomiseen löytyy yleensä jonkin sortin perusteita, todellisia tai tarpeeseen luotuja mutta purkuun täytyy olla todella painavat syyt.
Mikä on irtisanomisen peruste? Onko se kiistatta osoitettavissa?
Minun työsopimukseni purettiin kerran. Pelkkä mahdollisuus, että annan liittoni juristien viedä sen työtuomioistuimeen, herkisti työnantajan tarjouksen tekoon.
Jos olet valmis riitauttamaan irtisanomisesi niin sinulla lienee siihen perusteet.
Mikäli olet ryssinyt tuon liittoreitin niin voit kokeilla työsuojelupiirin kantaa asiassasi.- aperäinen
No siis mut irtisanottiin tässä tietyssä toimipisteessä töiden vähyyden perusteella ja että työkaveri jää yksin tekee kyseisessä toimipisteessä hommia koska kahta ei tarvita enää siellä. MUTTA kas kummaa viikko siitä ni oli työkkärin sivuille ilmaantunut ilmoitus että haetaan työntekijää samoihin tehtäviin kuin mitä minä tein..
irtisanominen tuli täysin puun takaa, ei edes tarjottu mitään vaihtoehtoja (esim jos olisivat osa-aikaistaneet minut taikka siirtäneet toiseen liikkeeseen töihin)
Ilmaisen neuvontapalvelun kautta ollu yhteydessä lakimieheen joka tutkinut alustavasti sopparit läpi ja todennut että kyseessä laiton irtisanominen, että nyt pitäis päättää lähenkö viemää asiaa eteenpäin mutta ongelmana on tuo raha kun sitä ei ole..mistä maksan sen lystin.. siks ois kiva hieman tietää mitä se tulisi mulle kustantamaan.. on kyllä aavistus ettei työnantaja välttämättä halua asiaa oikeuteen asti eli saattais selvitä sovittelulla..ettei maine mene heiltä - annespallo
aperäinen kirjoitti:
No siis mut irtisanottiin tässä tietyssä toimipisteessä töiden vähyyden perusteella ja että työkaveri jää yksin tekee kyseisessä toimipisteessä hommia koska kahta ei tarvita enää siellä. MUTTA kas kummaa viikko siitä ni oli työkkärin sivuille ilmaantunut ilmoitus että haetaan työntekijää samoihin tehtäviin kuin mitä minä tein..
irtisanominen tuli täysin puun takaa, ei edes tarjottu mitään vaihtoehtoja (esim jos olisivat osa-aikaistaneet minut taikka siirtäneet toiseen liikkeeseen töihin)
Ilmaisen neuvontapalvelun kautta ollu yhteydessä lakimieheen joka tutkinut alustavasti sopparit läpi ja todennut että kyseessä laiton irtisanominen, että nyt pitäis päättää lähenkö viemää asiaa eteenpäin mutta ongelmana on tuo raha kun sitä ei ole..mistä maksan sen lystin.. siks ois kiva hieman tietää mitä se tulisi mulle kustantamaan.. on kyllä aavistus ettei työnantaja välttämättä halua asiaa oikeuteen asti eli saattais selvitä sovittelulla..ettei maine mene heiltäMulla oli irtisanomiseni ensin liitossa. Mitään ei oikeestaan tapahtunut ja palkkasin yksityisen asianajajan. Se haki mulle oikeusaputoimistosta 0-päätöksen (koska tuloja ei ollut irtisanomisesta johtuen) ja lähiaikoina on käräjät laittomasta irtisanomisesta. Jos sulla on pienet tulot tai tuloja ei nyt ollenkaan, niin ota yksityinen ja se hoitaa noi kaikki tarvittavat hommat.
Tottakait viet eteenpäin jos noin on toimittu ja pidät oikeuksista kiinni. Mikä ala on kyseessä?
- OikeuteenMenossa
Oikeusapu maksaa käräjäoikeudessa n. 7500-15000 euroa riippuen jutun laajuudesta ja paikkakunnasta. Yleensä mennään vielä hoviin, joten tuohon tulee 5000-10000 euroa päälle, vähintään.
Itse sain liiton kautta oikeusturvavakuutuksen, joka kattaa melkein kaikki omat kulut, mutta sisältää omavastuun (muutamia tuhansia). Ilman sitä riittauttaminen olisi ollut mahdotonta, ainakin minulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862