HIRVEÄ ANOPPI!

katri26

hei!
tarvitsisin nyt kipeästi apua todella pahaan tilanteeseen anopin kanssa.olen 26-vuotias ja seurustellut paria vutta vanhemman mieheni kanssa 7 vuotta.ongelmat alkoivat kun muutimme mieheni kanssa yhteen 4 vuotta sitten.ostimme talon ja aloimme remontoida sitä,osan töistä teimme itse osan tekivät rakennusmiehet.olemme molemmat mieheni kanssa mieltyneet moderniin ja yksinkertaiseen tyyliin anoppi on taas "maalais-tyylin" kannattaja.kun hän näki mieheni kanssa tekemiämme suunnitelmia hän kertoi kuinka hänen poikansa ei pidä tuollaisesta ja olipa hän tehnyt jopa omat "suunnitelmansa" keittiökalusteita myöten.mieheni kuitenkin sai äitinsä ymmärtämään ,että haluamme itse suunnitella kotimme.saimme rempan valmiiksi ja muutimme kämppään.olimme ostaneet omat kalusteet, mutta anoppi rupesi vaihtamaan kalusteita ja viemään minun/meidän ostamiamme varastoon lupaa kysymättä ja tulemaan "kylään" useita kertoja päivässä jopa kahdeksan aikaan aamulla viikonloppuisin! puhuin mieheni kanssa ja hän sai anopin jotenkuten järjestykseen, kunnes pari vuotta sitten anoppi sairastui ja jäi pois töistä,meillä ramppaaminen alkoi uudestaan,myös kun olimme töissä.hän penkoi tavaroitamme,heitti pois huonekaluja ym. tavaraa, vaihtoi verhot yms.tilanne on muuttunut sillä mies ei "uskalla" enään sanoa äidilleen vastaan koska tämä on sairas.tilannetta pahentaa se että olen tällä hetkellä viidennellä kuulla raskaana. anoppi on jatkuvasti meillä ja kertoo mitä saan ja en saa tehdä.. en saa saunoa,lenkkeillä,juoda kahvia ,siivota,leikkiä koiriemme kanssa, listaa voisi jatkaa loputtomiin.. jouduin hirveän paheksunnan kohteeksi kun en heti saatuani tietää raskaudesta lopettanut työntekoa(ei fyysinen työ).jos olen sanonut vastaan vetoaa anoppi siihen että hän on synnyttänyt kaksi lasta ja minä en vielä yhtään.ainoa kuka minua uskaltaa puollustaa on appeni.huippu oli viime viikonloppuna kun olin ystäväni pikku-jouluissa, täysin selvimpäin koko illan.anoppi sai kuulla tästä ja tunki sunnuntai aamuna kotiimme kun mies oli pelaamassa tennistä.hän oli raivoissaan; huusi,haukkui ja syytteli kuinka olin siellä etsimässä "vierasta miestä vaikka maha on pystyssä". olin niin järkyttynyt etten saanut sanaa suustani.hän huusi kuinka yritän tappaa hänen lapsensa ryyppämällä ja riehumalla. siinä vaiheessa minulla alkoi kiehumaan ja huusin että mitä helvettiä eukko kuvittelee ja että puhumme minun ja mieheni lapsesta! anoppi siis sanoi meidän tulevaa lastamme omakseen!riita jatkui vielä hetken ja sitten käskin anoppia häipymään.noh miehen tullessa kotiin hän rupesi kyselemään miksi olin ilman syytä raivonnut hänen äidilleen, elikkä anoppi oli siis soittanut ja kertonut valheita ummet ja lammet. kerroin miehelleni mitä oli tapahtunut ja vaadin että vaihdammet lukot ja että mies saa pistää äitinsä kuriin tai minä lähden.no mies puhui äidilleen, ja luulin että tilanne rauhoittuisi,mutta ei.anoppi on ruvennut soittelemaan ja haukkumaan minua.niinkuin se ei riittäisi hän oli soittanut toisen poikansa vaimolle ja kertonut kuinka petän miestäni ja että lapsemme menee varmasti kesken kun juon niin paljon?!? kuulin tästä eilen kun tämä toinen miniä soitti minulle ja ihmetteli anopin käytöstä (sanottakoon että hänkään ei ole jäänyt ilman anopin "ahdistelua"). alan olla henkisesti niin loppu,että olen ajatellut jopa mieheni jättämistä.tuntuu vain siltä että kaikki kaatuu niskaan enkä keksi mitään tietä ulos tästä tilanteesta.voin vain odottaa mitä tapahtuu kuin lapsi syntyy.jos joku osaisi auttaa ja tietäisi hyviä konsteja niin vastatkaa.

33

8402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • geraldo

      sairaat ihmiset ovat kovia valehtelemaan meillä on yksi tuttu joka on aivan saman lainen. valehtelua toisien morkkaamista syyttä oman egon hellimistä minä paras minä paras jopa valehtelee vakavissakin asioissa ja vetoaa siihen kun olen niin sairas kun olen niin sairas.

      se voi mennä todella pahaksi jos tilanteelle ei tee jotain ja äkkiä. joten lukon vaihto miehelle puhuminen tms ois ainankin aluksi tosi jees.

      nimittäin sairauteen voi aina vedota pahan teko mielessäkin. se on kyllä sairautta jo ittessään mitä anoppisi tekee.

    • kaiken kokenut

      Tervehdys! Tulipa mieleeni ajat omasta elämästäni. Muutimme silloin entisen mieheni kotitilalle, anopille tietenkin rakensimme tien toiselle puolelle oman talon. Anoppi oli neuvomassa joka asiassa, en osannut tehdä mitään,, vaikka olin talouskoulun käynyt ja olin jo 22 vuotias. Meillä oli pieni poika. Anoppi kutsui minua viiden vuoden ajan mieheni entisen tyttöyst. nimellä,(jonka mieheni oli hakannut monta kertaa seurustellessaan.) Kun paistoin leivät päivällä ja mieheni tuli töistä 2:n tienoilla, juoksutti anoppi oman paistamansa leivän mieheni eteen ja sanoi "syöhän poika, että jaksat. Antoi toisille lapsilleen sellaisia tavaroita, jotka jo oli meille antanut 17vuotta,, liian pitkä aika. Näin jälkeen päin ajattelen että anoppi on vaan niin hiton mustasukkainen pojastaan. Minäkin kerroin miehelleni asiasta, hän pyysi minua menemään hoitoon.... Vastassa oli joko ero tai anoppi ja mielenterveystoimisto. Otin eron! Anoppi sai erotilanteessa kuulla minulta kunniansa ja sen jälkeen ent. mieheni vasta tajusi, mitä olen yrittänyt sanoa. Anoppikin näki että mieheni kärsi erosta (minulle jäi myös lapsi), ja hän itse pyysi minua tulemaan takaisin. Vaan siihen halpaan en mennyt. Tästä on kulunut 8vuotta, voimme sanoa jo anopin kanssa päivää!
      Tee "tiukkapaikka" miehellesi ja anna ajattelemisen aihetta, meinaan asiat pahenevat, eikä sinulla ole enää poispääsyä.
      Jaksamista, sillä voin todella ymmärtää tilanteesi.

    • miniä27

      Voi kauhistus! Onpa sinulla kamala ja sairas anoppi. Jos olisin sinä, laittaisin mieheni kovan paikan eteen. Hänen olisi valittava joko minut tai äiti. Molempia tuossa tilanteessa ei taida olla mahdollista täysin saada. Järkevän miehen luulisi valitsevan oikein (vaimon).

      Olen ajatellut, että oma anoppini on hirvitys, mutta mielipiteeni muuttui nyt hieman neutraalimpaan suuntaan. Minua on sentään vain haukuttu rumaksi ja mitää osaamattomaksi tyhmyriksi yms.

      Koita kestää!! Toivottavasti asiasi muuttuu myönteisempään suuntaan mahdollisimman pian.

      • Tanja

        Minulla on kerran ollut vastaava tilanne erään anoppi ehdokaan kanssa.. Seurustelin tämän pojan kanssa melkein kansi vuotta.. Äiti tuli joka asiassa väliin.. En voinut olla onnellinen, kun anoppi tunki neneänsä joka asiaan.. Loppujen lopuksi anoppi pakotti pojan jättämään minut.. Eroamisemme jälkeen poika on monesti ehdottanut yhteen palaamista.. Mutta en ole suostunut, koska pelkään saman helvetin jatkuvan.. Nykyään jos näen anopin esim. kaupassa hän juoksee karkuun tai piiloutuu hyllyn taa.. Naurettavaa.. Poikaa käy vaan sääliksi..

        Voimia sinulle.. Tiedän ettei se ole helppoa..


    • juristi

      hommaa lähestymiskielto. ja anoppi lekuriin, vaikkapa psykiatrille. kun (huom, ei jos vaan KUN) on todettu että ämmä on sairas, sen voi laittaa hoitoon tai ainakin vahvaan lääkitykseen. siinähän istuu kotonaan tokkurassa.

      vaihda puhelinnumerosi tai laita soitoesto, niin eipähän ämmä pääse häiritsemään sinua.

      olet nyt raskaana ja tarvitset erityisen paljon rauhaa. vetoa tähän (miehellesi, lekureille, juristeille jne - kenen kanssa asioitkin) niin eiköhän asioihin saa vipinää.

      toinen hyvä keino on turpaan vetäminen (vaikken itse suosittele). eräs tuttuni ratkaisi aikanaan vastaavan tilanteen vetämällä ärsyttävää ihmistä päin näköä, pelkkiä litsareita tosin ettei tämä voinut syytettä nostaa kun ei ollut jälkiä todisteina. jospa järkytys avaa sen toisen silmät tai saa ainakin jätäämään sinut rauhaan?

      onne joka tapauksessa ja voimia!

    • Hei

      Anoppi todennäköisesti psykopaatti.
      Olen samaa mieltä juristin kanssa, hanki lähestymiskielto.
      Tuollaisen ihmisen kanssa ei voi pitää normaalia suhdetta, sillä hän ei noudata "normaaleja" pelisääntöjä.

      • sivistynyt

        ..ei tarvitse aina olla psykopaatti. Muitakin sairauksia löytyy, kuten läheisriippuvuus, luulosairaus jne... älkää tehkö diaknooseja ilman ammattipätevyyttä, siitä voi nostaa kunnianloukkauksesta syytteen.
        Hyvää jatkoa teille joka tapauksessa.


    • tie edessä

      Älä nyt ajattele eroa, vaan pistä se anoppi kuriin. Normaali ihminen ei noin käyttäydy eli kai siellä yläpäässä se sairaus on. Yksi villi arvaus on, oliskohan "menopaussi" ja hormoonit aivan sekaisin. Joka tapauksessa olet tekimisissä sairaan ihmisen kanssa ja et voi olettaa, että hän käyttäytyisi normaalisti, ymmärtäisi pienet vihjailut ja pystyisi keskustelemaan asioista. Ensimmäiseksi vaihdatte lukot, se ei voi olla miehellesikään ylivoimaista, se on teidän koti, eikä anopin verhojenvaihtopaikka. Älä provosoidu anoppisi haukkumisista, ne ovat kuin uhmaikäisen lapsen kinailua, yritä pysyä aikuisena. Ota paljon etäisyyttä, vastaile lyhyin lausein ja yhden kysymyksen voit tehdä rauhallisesti eli, haluaako hän todella, että lähdet miehesi luota ja lapsi on ilman isää ja mummua. Tarvitset myös miehesi tuen, sano että voi vierailla anoppilassa miten usein haluaa, mutta sinua ei voi siihen velvoittaa ja tämä on teidän koti, johon anoppi tulee kutsusta. Sinulla on siihen oikeus, katso ensin tämä tie loppuun ja harkitse vasta siten eroa. Voimia ja kuitenkin onnellista odotusta!

      • "hulluutta"?

        Käsittääkseni tämä vastaaja on mies tai nuori nainen.

        Kaikille nyt tiedoksi ettei menopaussi ole yhtä kuin henkinen sairaus.

        Kyllä tuon anopin käytös on jotain muuta kuin menopaussia.


      • Pikkumyy
        "hulluutta"? kirjoitti:

        Käsittääkseni tämä vastaaja on mies tai nuori nainen.

        Kaikille nyt tiedoksi ettei menopaussi ole yhtä kuin henkinen sairaus.

        Kyllä tuon anopin käytös on jotain muuta kuin menopaussia.

        Menopaussi aiheuttaa ihmiselle mitä kummallisempia mielen ailahteluita ja ihminen jolla se on hoitamattomana ja lääkkeettömänä, voi olla todella paha! Sellainen ihminen voi käyttäytyä kuin mielenterveysongelmainen, kun hormonit heittelee niin rajusti. Tunnen eräitä tällaisia ihmisiä.


    • nainen75

      sano miehellesi, että jos anoppia vielä näkyy teillä, on ero edessä. älä anna periksi! yllä mainittu lähestymiskielto voisi olla myöskin hyvä ajatus, sillä anoppisi on sairas ihminen jonka huoltaminen ja kurissapitäminen kuuluu jo yhteiskunnallekin.
      Voimia! ja muista, että elämäsi on omasi ja siihen ei ole anopeilla asiaa, pidä puolesi!

    • hymy

      Tuommoisia ne teidän äitinne sitten ovat! Äitinnekin on miehenne anoppi, ja aivan samalla mitalla niitä töissä haukutaan.

      Kenen vaimon äiti on läski ja ruma kuin kalkkuna, ettei kehtaa edes sen kanssa kulkea.
      Kehutaan vielä että edellinen anoppi oli huomattavasti parempi.

      Mutta mitäs tuosta, niinhän teidänkin anoppi on samanlainen, onneksi. Että tasan menee.

    • Ruusa

      Kerroit, että anoppi on vaihdellut varhoja ja kantanut huonekalujanne varastoon teidän ollessa töissä.

      Miksi ihmeessä hän on teillä jos ette ole kotona. Oletko antanut hänelle avaimen omaan kotiisi???

    • katri26

      anoppi saanut avaimet, kun on tilanne ei ollut näin paha.oli lomalla ollessamme ruokkimassa koirat. lukkojen vaihto tuntuu hyvältä ratkaisulta, hommasin myös kameran oven ulkopuolelle,että minun ei tarvitse avata hänelle ovea.kiitos paljon kaikille neuvoista ja rohkaisusta!

    • Mara

      En ymmärrä tuollaisissa tilanteissa miksei miehet laita äitiään kuriin. Mun mielestä se on hänen vastuullaan. Yksi parisuhteen hienoista asioista mielestäni on että pidetään asioissa yhtä.

      Minä en ainakaan alkaisi katselemaan jos äitini tai vaimon äiti alkaisi meillä ravaamaan ja käyttäytymään sopimattomasti kumppaniani kohtaan. Niska-perse otteella pihalle.

      • Wilhelmiina

        Mikähän siinä muuten on, että miehet ei voi sanoa "pahasti" omille vanhemmilleen?!

        Kihlattunikin on jotenkin vanhempiensa "vallan" alla. Pahasti ei voi isälleen sanoa, vaikka tämä häiriköi meitä esim. jokaikinen lauantai-aamu n. klo 7 puhelinsoitoillaan?! Hänellä ei siis koskaan ole edes mitään asiaa?!!! Kihlattuni on kyllä isälleen sanonut, että soittaisi myöhemmin, mutta ei tunnu tehoavan. Tässä tapauksessa pitäisi mielestäni käyttää jo "järeämpää kieltä" - kihlatustani ei kuitenkaan ole siihen? Olen myös sanonut kihlatulleni, että laittaisi puhelimensa äänettömälle viikonloppuisin, mutta eipä kuulemma laita. Kuvitteleeko hän siten loukkaavan isäänsä?!


      • Mara
        Wilhelmiina kirjoitti:

        Mikähän siinä muuten on, että miehet ei voi sanoa "pahasti" omille vanhemmilleen?!

        Kihlattunikin on jotenkin vanhempiensa "vallan" alla. Pahasti ei voi isälleen sanoa, vaikka tämä häiriköi meitä esim. jokaikinen lauantai-aamu n. klo 7 puhelinsoitoillaan?! Hänellä ei siis koskaan ole edes mitään asiaa?!!! Kihlattuni on kyllä isälleen sanonut, että soittaisi myöhemmin, mutta ei tunnu tehoavan. Tässä tapauksessa pitäisi mielestäni käyttää jo "järeämpää kieltä" - kihlatustani ei kuitenkaan ole siihen? Olen myös sanonut kihlatulleni, että laittaisi puhelimensa äänettömälle viikonloppuisin, mutta eipä kuulemma laita. Kuvitteleeko hän siten loukkaavan isäänsä?!

        Jotku ihmiset ovat epävarmoja ja jäävät jyrän alle. Suurin osa tämän palstan ongelmista johtuu siitä että jollain on huono itsetunto eikä osaa puolustaa itseään. Jos tapahtuisi suoraa ja avointa kommunikointia niin välitkin saattaisivat olla paremmat.

        Sinunkaan miehesi ei tarvitsisi kuin sanoa ystävällisesti isälleen että on nukkumassa tähän aikaan ja pyytää soittamaan myöhemmin, sitten puhelin kiinni. Jos sellaisesta alkaa vihanpito niin alkakoon.

        Rasittavimpia ovat ihmiset jotka ylläpitävät jotain hyshys-asennetta ettei vaan tulisi kenenkään kanssa konflikteja. Tälläiset ihmiset sitten ottavat siipeensä aikansa ja ongelmat lopuksi laukeavat ja tuloksen on avioero tms.

        Seuraavan kerran kun miehesi isä soittaa liian varhain niin vastaa sinä ja sano että te nukutte vielä.


      • miku
        Wilhelmiina kirjoitti:

        Mikähän siinä muuten on, että miehet ei voi sanoa "pahasti" omille vanhemmilleen?!

        Kihlattunikin on jotenkin vanhempiensa "vallan" alla. Pahasti ei voi isälleen sanoa, vaikka tämä häiriköi meitä esim. jokaikinen lauantai-aamu n. klo 7 puhelinsoitoillaan?! Hänellä ei siis koskaan ole edes mitään asiaa?!!! Kihlattuni on kyllä isälleen sanonut, että soittaisi myöhemmin, mutta ei tunnu tehoavan. Tässä tapauksessa pitäisi mielestäni käyttää jo "järeämpää kieltä" - kihlatustani ei kuitenkaan ole siihen? Olen myös sanonut kihlatulleni, että laittaisi puhelimensa äänettömälle viikonloppuisin, mutta eipä kuulemma laita. Kuvitteleeko hän siten loukkaavan isäänsä?!

        Säälittävää. Kuinka voi aikuisten ihmisten vanhemmat saada tommosen aseman? Se on kuulkaa teistä ihan ittestä kiinni. Mun mielestä turha mussuttaa, jos ette saa asialle mitään tehtyä.


      • Puhelin seinästä
        Wilhelmiina kirjoitti:

        Mikähän siinä muuten on, että miehet ei voi sanoa "pahasti" omille vanhemmilleen?!

        Kihlattunikin on jotenkin vanhempiensa "vallan" alla. Pahasti ei voi isälleen sanoa, vaikka tämä häiriköi meitä esim. jokaikinen lauantai-aamu n. klo 7 puhelinsoitoillaan?! Hänellä ei siis koskaan ole edes mitään asiaa?!!! Kihlattuni on kyllä isälleen sanonut, että soittaisi myöhemmin, mutta ei tunnu tehoavan. Tässä tapauksessa pitäisi mielestäni käyttää jo "järeämpää kieltä" - kihlatustani ei kuitenkaan ole siihen? Olen myös sanonut kihlatulleni, että laittaisi puhelimensa äänettömälle viikonloppuisin, mutta eipä kuulemma laita. Kuvitteleeko hän siten loukkaavan isäänsä?!

        Älä nyt niin toisen käskettävissä ole, että et saa itse puhelinta hiljaiseksi!
        Kotonasihan sinä olet.
        Puhelin EI soi klo 7 aamulla. Piste.


    • katri26

      kyllä mieheni pisti äidilleen vastaan ennen kuin tämä sairastui.sen jälkeen sanonut vain " enhän minä sairaalle ihmiselle voi..."

      • !!!!!!

        vaadi miestäsi, että keskustelee sisarustensa ja isänsä kanssa mitä nyt on paras tehdä.
        Minusta tuntui järkyttävältä, kun hän puhui teidän lapsesta omana lapsenaan! Koeta saada hommat selväksi ennen lapsen syntymää, sillä hänhän omii teidän lapsen ja tuolla luonteella hän voi yrittää sitä tosissaan.
        Nyt mies totuuden eteen äläkä anna metriäkään periksi.
        Yrittäkää saada asia ratkaistua ilman ero, sillä onhan miehesi sinulle tärkeä.
        Stemppiä teille.
        Tämän tarinan luettuani totesin, että minulla onkin mukava anoppi, mutta minulla on rasitteena myös mieheni täti joka "osaa neuvoa" kun ei ole omaa perhettä.


      • selkeyttä

        ihmiselle pitää nimenomaan ilmaista selkeästi ja johdonmukaisesti, missä kulkee rajat. Ellei niin tapahdu, tilanne vain pahenee. Yleensä näiden ihmisten sosiaalinen elämä supistuu minimiin ja omissa pienissä ympyröissään he luovat oman todellisuutensa, joka saattaa olla täysin ristiriidassa reaalimaailman kanssa. Siinä ei tarvitse olla pahantahtoisuutta - pikemminkin se on kyvyttömyyttä nähdä itsensä kokonaisuudessa.


    • Ilkkainen

      Ihmettelen tuota ettei teillä ole vaihdettu lukkoja jo aikoja sitten? Eihän kenelläkään ole oikeutta mennä toisen asuntoon pyytämättä eikä varsinkaan silloin, kun omistaja on poissa.

      Toivottavasti SINÄ saat MIEHESI järjestykseen, jotta HÄN voi panna hirveän ÄITINSÄ järjestykseen. Se on hänen asiansa, ei sinun kuulu tuollaista kestää ja vielä olet raskaana ja herkässä tilassa.

      {{halaukset}}

    • Miniä25

      Kuulosti pelottavalta! Siis, sä kuuntelet mitä neuvolassa sanotaan et saat tehdä ja mitä et saa. Ei raskaus ole mikään sairaus, eli kyllä kaikenlaista voi tehdä vaikka on raskaana. Ei sun tarvi kuunnella anopin ohjeita, vain neuvolan. Ja toiseks, miks ihmeessä sun anopilla on avain teille? Mä en ikinä anna avaintani appivanhemmille! Ei millään pahalla, mulla on kivat appivanhemmat, mut ei niiden tarvi avainta meille saada.

      Ja sit ihmetyttää toi että eikö miehes tosiaankaan saa äitiänsä kuriin!? Sun miehen pitäis seistä sun rinnalla ja tukea sua kaikessa tollasessa. Ja sitten kun se anoppi sulle soittaa niin lyö luuri korvaan.. ei sun ole pakko kuunnella jos sillä ei o kaikki kohdallaan! Heti kun alkaa sättiminen niin sano hei hei ja lyö luuri korvaan. Sun mieshän vois sanoa äidilleen että sillä ei ole mitään asiaa teille enää, ei ennenku se alkaa käyttäytyyn kunnolla ja antaa sun elää normaalia elämää rauhassa.

    • nainen

      Jos mistään mitenkään pystyt saamaan videokameraa ja nauhuria, niin auttaisi todistusaineiston keräämisessä.

      Luulen, että se vaikuttaisi sekä mieheesi että anoppiisi, kun ilmaiset sinulla olevan faktaa tilanteista. Miehesi joutuisi tiputtamaan laput silmiltään.

      lisäksi se olisi hyvä poliisille, jos siihen asti tarvitsee mennä (tovottavasti ei!!). Anoppisi on kuitenkin ilmeisen sairas, todella järkyttävää, että hän puhuu lapsestasi kuin omastaan!

      Vaikka syy ei ole sinun, ilmeisesti sinä olet kuitenkin se joka joutuu tekemään työt tässä asiassa. Voimia!!!

    • bebober

      En tiedä onko kiristys paras vaihtoehto, mutta voisit kerätä todistusaineistoa (kamerat, nauhurit jne) anopin käytöksestä ja sanoa miehellesi että haluat muutoksen tilanteeseen...Yrittäkää puhua asiasta kiivastumatta, osoita pientä ymmärrystä (jokainen mies, äitinsä poikia) äiti-poika-suhdetta kohtaan...jos miehesi ei kuuntele sano että haluat näyttää /kuunnelluttaa pari asiaa... mies voisi keskustalla asiasta äitinsä kanssa ja vaihtakaa lukot! toihan on toisen yksityisyyden loukkaamista, että tullaan toisen kotiin omilla avaimilla!

    • katri26

      anoppi on siis fyysisesti sairas.. (omasta mielestäni myös henkisesti) alussa ihailin sitä että mieheni puolusti minua häntä vastaan, mutta nyt kun äiti on sairas ei hänelle voi sanoa vastaan. anoppi uhkailee minua syntymättömän lapsen koulutuksesta (emme pysty kouluttamaan lapsia ilman heidän apuaan), huorittelee minua ,
      kertoo kuinka hänellä on todisteita että nussin työkavereitani (mikä ei ole totta), ja että olen mieheni kanssa rahan takia, mikä on aika koomista sillä olen itse ostanut asuntomme ja oman autoni (miehen autosta vielä velkaa). anoppi tietää että olen maksanut asuntomme yksin ,mutta väittää kaikille että minä olen pelkkä halpa huora ,joka juoksee heidän poikansa perässä pelkästään rahan vuoksi. aluksi yritin tulla hänen kanssa toimeen,mutta se on mahdotonta. appi onneksi tukee minua. voin puhua hänen kanssaan näistä asioista,mutta en voi ymmärtää miksi poika ei tajua.. asunko idiootin kanssa? vaikka ihminen on fyysisesti sairas, oikeuttaako se törkeään käytökseen?

      • linda

        No ei todellakaan oikeuta pilaamaan toisten elämää. Älä rakas ystävä jää lillumaan tuohon tilanteeseen - eiköhän siihen joku ratkaisu löydy. Jos kerta appesi kanssa synkkaa ja hän ymmärtää, ettekö voisi hänen kanssaan ottaa miehesi puhutteluun, jotta miehesikin silmät aukeaisi. Puhu neuvolassa, lääkärille tilanteestasi -kysehän on samasta asiasta kuin työpaikkakiusaaminen, paitsi että se kiusaaminen tapahtuu kotonasi, mikä on vielä raskauttavampaa. Puhu, älä vaikene ongelmaa hiljaiseksi, ei se sillä häivy. Anoppisi ei välttämättä sinun puhettasi ymmärrä, olethan hänelle halpa huora (tuttu juttu muuten), mutta ympärilläsi on muita. Hanki apua itsellesi, itsesi, tulevan lapsesi ja avioliittosi tähden. Miehen on vaikea älytä tilanteen vakavuutta, kun hän ei ole sitä kokenut nahoissaan kuin sinä. Ja kyseessä on hänen äitinsä, josta hänellä on paljon hyviä muistoja. Mutta hänkin voi ymmärtää kun selvität, selvität, kerrot ja kerrot. Miehesi ymmärtämättömyys ei poista eikä saa selittää pois kärsimystä, jota koet. Toimi. Lukot vaihtoon ym. Muuttakaa pois anoppisi lähettyviltä jos suinkin mahdollista, vaikka tiedän sen olevan työlästä. (Itse asumme nykyään kaukana, kaukana, vaikkei anoppi ollutkaan syynä muuttoomme, muttei kyllä harmitakaan.. :) Mutta itseään ei kannata kuitenkaan uhrata, ei siitä kukaan hyödy. Sekoat ja katkeroidut ennen pitkää "piloille" ellet hanki apua itsellesi nyt. Anoppisi on tarinan pahis, joka on saatava aisoihin, sinä uhri. Älä anna asioiden vääntyillä muille urille! Pidä pintasi ja jaksamista!!


      • Huomaavatko muut?

        Dementia on sairaus, joka muuttaa ihmisen luonteen oudoksi. Tuo syytteleminen ja epäileminen saattaa olla oire pahenevasta sairaudesta. Sinä et varmaankaan ole ainoa syyttelyn kohde. Hän ehkä epäilee kaikkia muitakin varkaiksi, salakuntelijoiksi ja muuksi kauheaksi.
        Tutkimukset ovat nyt tarpeen. Älkää suotta vain suuttuko ja riidelkö, vaan ohjatkaa hoitoon mitä pikimmin.


    • Saara

      Tilaa itse lukkoseppä miehesi mielipidettä kysymättä, täytyyhän teidän kotirauha saada etenkin siinä vaiheessa kun lapsi syntyy. Avainta ei miehesi saa sitten antaa äidilleen - uhkaa vaikka heittää mies pihalle, jos hän antaa avaimen eteenpäin. :)

    • ruth

      Moi!
      Vaihdata ihmeessä itse lukot. Ja puhu lääkärin kanssa anopistasi ja miten henkisesti raskasta tämä sinulle on. Pyydä lääkäriä vaikka ottamaan yhteyttä anoppiin tai pyydä appea viemään vaimonsa hoitoon.
      Sano anopille, että hän ei tule näkemään lapsenlastaan ikinä jos sama meininki jatkuu. Laita kova kovaa vastaan.
      Toivottavasti ystäväsi osaavat tukea ja kannustaa sinua ja toivottavasti miehesi tajuaa minkälainen hirviö hänen äitinsä on.
      Tsemppiä!!

    • Anonyymi

      Pois avaimet anopilta. Kauas muutto,jos mahdollista. Selvät rajat.

    • Anonyymi

      Myykää talo ja muuttakaa satojen kilometrien päähän,jos mahdollista. On kyse teidän elämästänne ja onnestanne. Muu ei ehkä auta.
      Jos tilanne näyttää helpottuvan,ainakin ovet lukossa päivälläkin ,niin että kukaan ei tule sisään erikseen päästämättä. Rajat on pantava jokaiselle perheessä sivulliselle .
      Selvä puhe ,miltä teistä tuntuu tämä tungettelu voisi auttaa. Vaikeneminen ja kärsiminen ei auta,vaiva ei lopu siten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe