Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

muslimimies & nainen

layla

www.domini.org/lam
Kannattaa lukea, jos aihe kiinnostaa ja osaat englantia. Näillä sivuilla puhuu kokemus.

10

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

      ..homma menee niin että naiset antavat periksi ja kääntyvät muslimeiksi. Siitä kun laskee 25 vuotta eteenpäin, niin Suomella on jälleen muutama uusi Muhammad Atta omasta takaa.

      Hyvät naiset: menkää muslimin kanssa naimisiin jos tahdotte, mutta älkää tuoko ongelmaa tänne vaan muuttakaa miehen kotimaahan. Suomi on menossa kovaa vauhtia kohti Hollannin tilannetta, ja suuri osa siitä on teidän syytänne. Ei teillä ole todellista kontrollia siihen mitä teidän lapsistanne tulee.

      • ::::::::::::::::

        Onko sinulle aviomies/-vaimo ongelma? Jos ongelma on suomalainen, mitä sille pitäisi tehdä tai minne lähettää? Jotta tilanne täällä ei menisi Hollannin malliin, on myös teidän, jotka ette tänne ulkomaalaisia halua, toimittava toisin tai olette yhtälailla syyllisiä. Siis nyt jo kannattaisi jarrutella eikä suotta kiihdytellä.

        Ulkomaalaisen kanssa avioituvilla on yhtälainen oikeus asua Suomessa kuin kaikilla muillakin suomalaisilla perheillä. Heillä on ihan yhtäläiset ja todelliset mahdollisuudet kasvattaa lapsistaan kunnon kansalaisia kuin sinullakin. Vai aiotko osaltasi vaikeuttaa heidän elämäänsä? Nyt jo on kaikenlaisia kotimaisia pahiksia ihan omasta takaa, ei siis pidä leimata ketään muualta tuleviakaan tuntematta/ tietämättä.


      • Realisti
        :::::::::::::::: kirjoitti:

        Onko sinulle aviomies/-vaimo ongelma? Jos ongelma on suomalainen, mitä sille pitäisi tehdä tai minne lähettää? Jotta tilanne täällä ei menisi Hollannin malliin, on myös teidän, jotka ette tänne ulkomaalaisia halua, toimittava toisin tai olette yhtälailla syyllisiä. Siis nyt jo kannattaisi jarrutella eikä suotta kiihdytellä.

        Ulkomaalaisen kanssa avioituvilla on yhtälainen oikeus asua Suomessa kuin kaikilla muillakin suomalaisilla perheillä. Heillä on ihan yhtäläiset ja todelliset mahdollisuudet kasvattaa lapsistaan kunnon kansalaisia kuin sinullakin. Vai aiotko osaltasi vaikeuttaa heidän elämäänsä? Nyt jo on kaikenlaisia kotimaisia pahiksia ihan omasta takaa, ei siis pidä leimata ketään muualta tuleviakaan tuntematta/ tietämättä.

        mitkä ovat mielestäsi ne keinot, joilla tuollainen Hollannissa vallitseva tilanne vältetään?


      • layla

        Arvasin, että tämä keskustelu menee sivuraiteille eli muslimien sortamiseksi. Olen tämän aikoinaan muslimina ollessani kokenut. Haluan kuitenkin, että naiset tietävät mikä ohjaa muslimimiehen väkivaltaan ja naisen alistamiseen. Sitä ei tee se, että hän on joku muu kuin suomalainen vaan se, että hänen ajatteluaan ohjaa islam.

        Mainitsemani www sivu kertoo miten islam ohjaa miesten ajattelua ja avioliittoa yleensäkin. Islamin tunteminen ainakin näiltä osin on naimattomille naisille tärkeää. Jos sen tuntee ja silti on sinisilmäinen asian suhteen, niin tervemenoa vaan maanpäälliseen helvettiin!

        Jos tämä keskustelu menee rasistiseksi, niinkuin pääkirjoitukseeni tulleet kommentit antavat osviittaa, niin silloin kaikki kaivautuvat puolustusasemiin ja siitä ei tule mitään.


      • -onnellinen-
        layla kirjoitti:

        Arvasin, että tämä keskustelu menee sivuraiteille eli muslimien sortamiseksi. Olen tämän aikoinaan muslimina ollessani kokenut. Haluan kuitenkin, että naiset tietävät mikä ohjaa muslimimiehen väkivaltaan ja naisen alistamiseen. Sitä ei tee se, että hän on joku muu kuin suomalainen vaan se, että hänen ajatteluaan ohjaa islam.

        Mainitsemani www sivu kertoo miten islam ohjaa miesten ajattelua ja avioliittoa yleensäkin. Islamin tunteminen ainakin näiltä osin on naimattomille naisille tärkeää. Jos sen tuntee ja silti on sinisilmäinen asian suhteen, niin tervemenoa vaan maanpäälliseen helvettiin!

        Jos tämä keskustelu menee rasistiseksi, niinkuin pääkirjoitukseeni tulleet kommentit antavat osviittaa, niin silloin kaikki kaivautuvat puolustusasemiin ja siitä ei tule mitään.

        Ei se että mies on muslimi tarkoita että mies on väkivaltainen.
        Minun mieheni on muslimi, eikä koskaan ole -eikä koskaan tule lyömään, olen siitä sata varma.

        Myös miehen kodinmalli vaikutta miten hän naisia kohtelee.
        jos isä on lyönyt ja alistanut äitiä on todennäköisempää että poikakin sen tekee mutta jos tällaista mallia ei ole on pahoinpitelyvarmuus sama kuin suomalaisten evankeliläisten miesten kanssa.

        Tiedän kyllä islamista mutta sekin vaikuttaa miten uskovainen mies on. Esim meillä ei kumpikaan tuo uskontoaan julki mitenkään.

        Ja naiset huomio!
        Se että mies lyö voi myös johtua siitä että annatte niiden sitä tehdä, olkaa lujina miesten kanssa niin päättyy nämä pahoinpitelytilastot...

        Itse olen joskus seurustellut SUOMALAISEN miehen kanssa ja tiedän että on lyönyt edellisiään...mut eipä lyönyt minua ja tiedän kyllä miksi, ei uskaltanut, koska tiesi että sen jälkeen asia menisi poliisille asti.!


      • läheltäseuraaja

        Samaa voi sanoa nimimerkillä "susipariko" kirjoittaneelle. Ensinnäkin musliminainen ei ole yhtään parempi kuin muslimimies, samaa yhteiskunnan varoilla elätettävää kastia!!
        Niistä lapsista ei tule olemaan kontrollia mitä niistä loppujen lopuksi tulee!! Mennään siis kohti Hollannin mallia!


      • layla
        -onnellinen- kirjoitti:

        Ei se että mies on muslimi tarkoita että mies on väkivaltainen.
        Minun mieheni on muslimi, eikä koskaan ole -eikä koskaan tule lyömään, olen siitä sata varma.

        Myös miehen kodinmalli vaikutta miten hän naisia kohtelee.
        jos isä on lyönyt ja alistanut äitiä on todennäköisempää että poikakin sen tekee mutta jos tällaista mallia ei ole on pahoinpitelyvarmuus sama kuin suomalaisten evankeliläisten miesten kanssa.

        Tiedän kyllä islamista mutta sekin vaikuttaa miten uskovainen mies on. Esim meillä ei kumpikaan tuo uskontoaan julki mitenkään.

        Ja naiset huomio!
        Se että mies lyö voi myös johtua siitä että annatte niiden sitä tehdä, olkaa lujina miesten kanssa niin päättyy nämä pahoinpitelytilastot...

        Itse olen joskus seurustellut SUOMALAISEN miehen kanssa ja tiedän että on lyönyt edellisiään...mut eipä lyönyt minua ja tiedän kyllä miksi, ei uskaltanut, koska tiesi että sen jälkeen asia menisi poliisille asti.!

        Vastasitkin oikeastaan kysymykseen, miksi mies ei lyö: Mies ei tunnusta uskoaan = mies ei ole uskovainen muslimi. Koraani kehottaa muslimimiehen käännyttämään vaimonsa. Jos tätä ei tapahdu eli Koraanin opetusta ei noudateta, voidaan kysyä kumpaa hän tottelee enemmän, uskonsa auktoritettia vai omia mieltymyksiään? Jos hän ei tottele auktoriteettiaan , voidaan kysyä uskooko hän todella islamin oppeihin.
        Tietysti on myös niin, ettei tottelevaa vaimoa tarvitse hakata, mutta islamiin käännyttämisestä ei pääse yli eikä ympäri.

        Tiedän, että valtaosa muslimeista, myös muslimimaissa, eivät tiedä uskonsa opista juuri muuta kuin mitä perinnetietous opettaa. Se ei kuitenkaan tee tyhjäksi sitä, mitä KORAANI ja HADITHIT opettavat.


      • -onnellinen-
        layla kirjoitti:

        Vastasitkin oikeastaan kysymykseen, miksi mies ei lyö: Mies ei tunnusta uskoaan = mies ei ole uskovainen muslimi. Koraani kehottaa muslimimiehen käännyttämään vaimonsa. Jos tätä ei tapahdu eli Koraanin opetusta ei noudateta, voidaan kysyä kumpaa hän tottelee enemmän, uskonsa auktoritettia vai omia mieltymyksiään? Jos hän ei tottele auktoriteettiaan , voidaan kysyä uskooko hän todella islamin oppeihin.
        Tietysti on myös niin, ettei tottelevaa vaimoa tarvitse hakata, mutta islamiin käännyttämisestä ei pääse yli eikä ympäri.

        Tiedän, että valtaosa muslimeista, myös muslimimaissa, eivät tiedä uskonsa opista juuri muuta kuin mitä perinnetietous opettaa. Se ei kuitenkaan tee tyhjäksi sitä, mitä KORAANI ja HADITHIT opettavat.

        http://www.islamopas.com/missupp4.html

        Mut totta on että mieheni nimittää itseään ns huonoksi muslimiksi

        Mutta kiitos asiallisesta kommentista! =)


      • Jaa-a
        -onnellinen- kirjoitti:

        http://www.islamopas.com/missupp4.html

        Mut totta on että mieheni nimittää itseään ns huonoksi muslimiksi

        Mutta kiitos asiallisesta kommentista! =)

        No luepa vielä täältä:

        http://answering-islam.org.uk/suomi/html/naisen_asema.html

        Tärkein tähän liittyvä Koraanin jae:

        "Miehet olkoot naisten esimiehiä sillä oikeudella, jonka Jumala on antanut toisille ennen toisia, ja sen perusteella, mitä he ovat antaneet omaisuudestaan" (Suura al-Nisa 4:34)."

        Al-Tabarin ja Al-Suddin mukaan miesten velvollisuus itseään ja Allahia kohtaan on kurittaa ja hillitä naisia.


    • Anonyymi

      3kk hengailin pizzamiehen kanssa ja se riitti. Jätim hänet ja hän lapsellisena haukkui minua huoraksi,läskiksi. Totesin,että ei tunnu missään,samat sanat huusi ex aviomieskin😂😂Se on kumma miten kultarakas muuttuu sekunneissaa läskiksi huoraksi. Terv elämän koulua paljon nähnyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe