Työnhakunsuunnitelman ja CV:n kuittauksen unohtuminen verkossa

Jarris

Jäin hiljattain työttömäksi, jonka jälkeen olin ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Marraskuun puolivälissä työkkäri oli sitten lähettänyt kasan papereita, joiden joukossa oli ollut kirjattuna kohta, jonka mukaan työnhakusuunnitelma ja CV piti kuitata verkkopalveluun 30.11 mennessä, mutta muistin tehdä sen vasta tänään? Millaiset seuraukset ovat luvassa virheestä ja voinko paikata asiaa mitenkään?

17

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin mitään

      Luulisi nykytietotekniikan aikana näkyvän milloin tallensit CV:si.

      • Jarris

        Siis lisäsin CV:ni vasta tänään, mutta olin täyttänyt käytännössä melkein samat kohdat (opiskelupaikat, työpaikat jne.) ilmoittautuessani työttömäksi työnhakijaksi.


      • Ohje löytyi
        Jarris kirjoitti:

        Siis lisäsin CV:ni vasta tänään, mutta olin täyttänyt käytännössä melkein samat kohdat (opiskelupaikat, työpaikat jne.) ilmoittautuessani työttömäksi työnhakijaksi.

        Jos googleen on luottamista, niin no worry. Olet hoitanut asian, vaikka vähän myöhässä. Löytyi sellainen tieto, että laiminlyöntiä (tai sinun kohdalla pientä unohdusta CV:n laittamisessa määräaikaan) ei pidetä niin olennaisena, että siitä tulisi seurauksia, kun ole asian korjannut.


      • Cee Vee
        Ohje löytyi kirjoitti:

        Jos googleen on luottamista, niin no worry. Olet hoitanut asian, vaikka vähän myöhässä. Löytyi sellainen tieto, että laiminlyöntiä (tai sinun kohdalla pientä unohdusta CV:n laittamisessa määräaikaan) ei pidetä niin olennaisena, että siitä tulisi seurauksia, kun ole asian korjannut.

        Näin normaalijärjellä ajateltuna voisi päätellä, että laiminlyönti on sen verran pieni, että työvoimahallinnolla ei ole syytä antaa karenssia.

        Toisaalta on myös tapauksia, että näistä unohduksista on myös seurannut karenssia:

        http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/258358/Tyoton voi saada karenssin jos CVnetti unohtuu


      • resume
        Cee Vee kirjoitti:

        Näin normaalijärjellä ajateltuna voisi päätellä, että laiminlyönti on sen verran pieni, että työvoimahallinnolla ei ole syytä antaa karenssia.

        Toisaalta on myös tapauksia, että näistä unohduksista on myös seurannut karenssia:

        http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/258358/Tyoton voi saada karenssin jos CVnetti unohtuu

        On vähän eri asia, jos "unohtuu" tekemättä kokonaan, kun että unohtuu viikon tai pari.


      • ceeveenetti
        Cee Vee kirjoitti:

        Näin normaalijärjellä ajateltuna voisi päätellä, että laiminlyönti on sen verran pieni, että työvoimahallinnolla ei ole syytä antaa karenssia.

        Toisaalta on myös tapauksia, että näistä unohduksista on myös seurannut karenssia:

        http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/258358/Tyoton voi saada karenssin jos CVnetti unohtuu

        tossa uutislinkissä mainitaan että cv netti perustuu vapaaehtoisuuteen.

        Ei minulta mitään kysytty haluanko sellaisen tehdä, en edes tiennyt mikä se on eikä sitä minulle selitetty, minulle vaan tuli määräys että cv netti tehtävä siihen ja siihen päivään mennessä ja pidettävä voimassa koko työttömänä olo ajan.

        Mitään hyötyä siitä ei ole minulle ollut koko aikana (= yli vuosi).
        Uutislinkissä kerrotaan myös että cv netti on hyvä työllistymisväylä.
        toivottavasti joillekin on ollut, mitä hiukan epäilen. Riippuu alueesta varmaan.


      • että näin
        ceeveenetti kirjoitti:

        tossa uutislinkissä mainitaan että cv netti perustuu vapaaehtoisuuteen.

        Ei minulta mitään kysytty haluanko sellaisen tehdä, en edes tiennyt mikä se on eikä sitä minulle selitetty, minulle vaan tuli määräys että cv netti tehtävä siihen ja siihen päivään mennessä ja pidettävä voimassa koko työttömänä olo ajan.

        Mitään hyötyä siitä ei ole minulle ollut koko aikana (= yli vuosi).
        Uutislinkissä kerrotaan myös että cv netti on hyvä työllistymisväylä.
        toivottavasti joillekin on ollut, mitä hiukan epäilen. Riippuu alueesta varmaan.

        Minun tietojani netticv:stä on katsottu kaksi kertaa, ja olen ollut työttömänä vähän yli kymmenen kuukautta. Kumpaankin tietojen katsomiseen on heti liittynyt TE-keskuksen yhteydenotto kirjeitse joko "työtarjouksena" tai työvoimakoulutuksen ehdottamisena. Netticv:täni ei ole siis katsonut kukaan työnantaja.


      • Tarpeeton juttu
        että näin kirjoitti:

        Minun tietojani netticv:stä on katsottu kaksi kertaa, ja olen ollut työttömänä vähän yli kymmenen kuukautta. Kumpaankin tietojen katsomiseen on heti liittynyt TE-keskuksen yhteydenotto kirjeitse joko "työtarjouksena" tai työvoimakoulutuksen ehdottamisena. Netticv:täni ei ole siis katsonut kukaan työnantaja.

        Monikaan työnantaja ei edes tiedä netti-cv:n olemassaoloa. Eivätkä sellaista tarvitse. Jos jollekin tulee todellinen tarve työntekijästä, niin se hoituu ihan muuta kautta.


      • ytn pukkaa
        että näin kirjoitti:

        Minun tietojani netticv:stä on katsottu kaksi kertaa, ja olen ollut työttömänä vähän yli kymmenen kuukautta. Kumpaankin tietojen katsomiseen on heti liittynyt TE-keskuksen yhteydenotto kirjeitse joko "työtarjouksena" tai työvoimakoulutuksen ehdottamisena. Netticv:täni ei ole siis katsonut kukaan työnantaja.

        näin on...
        Työnantajilla ei ole mitään tarvetta käydä siellä, kun saavat työpaikkahakemuksia enemmän kuintarpeeseensa.
        TE-keskuksen toiminta on sellaista näennäistyöllistämistä, ei auta työttömiä oikeasti. Se on vain yksi lisäbyrokratian paikka tai oik. keskus, jota myös tullaan leikkaamaan seuraavalla hallituskaudella.'


    • Jarris

      Niille, joille on käynyt sama kämmi, tiedoksi, että ei tullut ainakaan omalla kohdallani mitään seurauksia. Soitin vastuuvirkailijalleni ja hän sanoi, että työkkärin systeemi voi lähettää selvityspyynnön, mutta siihen ei tarvitse vastata, koska hän kuittasi puhelun perusteella asian hoidetuksi. Kiitos kaikille avusta!

      • ...

        tapauskohtaista...
        jossain byrokratia toimii toisin


    • 15+5

      Se netti-CV muistaakseni vaati tunnistautumista pankin järjestelmän kautta. Ei ole minulla ainakaan koskaan toiminut, vaan olen vienyt cv:n tulostettuna mukanani tapaamisiin - on riittänyt.
      Ongelma on se, että nykyisellään ei liene yllätys, ettei ole kovin turvallista käydä samalla selaimella pankin sivuilla sekä avoimessa internetissä..

      • kolmenistuttavasohva

        Miksi se on ongelma? Jos epäilyttää, koneelle voi asentaa useita eri selaimia (niitähän piisaa) ja käyttää vaikka selain x:ää hurvitteluun ja selain Y:tä pankkiasiointiin.


      • Cee Vee
        kolmenistuttavasohva kirjoitti:

        Miksi se on ongelma? Jos epäilyttää, koneelle voi asentaa useita eri selaimia (niitähän piisaa) ja käyttää vaikka selain x:ää hurvitteluun ja selain Y:tä pankkiasiointiin.

        CV-nettiin kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla, joten jos vaan koneen ja selaimen asetukset on kunnossa niin ei pitäisi ilmaantua ongelmia.

        Itse olen kylläkin tehnyt tietokoneeseen oman käyttäjätunnuksen verkkopankkitunnuksilla asiointiin ja toisen tunnuksen ns. hurvitteluun.

        Sitten taas se, että onko TE-toimiston CV-netillä todellista hyötyä onkin jo toinen juttu. Ainakin itse olen huomannut, että työnantajat laittavat tosiaan mieluummin itse ilmoituksia vapaista työpaikoista, kuin että hakisivat ketään CV-netin kautta.

        TE-toimiston virkailijoilla taasen on ihmeellinen taipumus painostaa työnhakijaa laittamaan ansioluettelo CV-nettiin.


    • nykane

      Hienoa Jarris, että asiasi selvisi parhain päin. Tuossa Turun Sanomien uutisessakin kerrotaan, että CV-netti on vapaaehtoinen (mikä on totta), mutta lopussa taas mainitaan, kuinka TE-toimistot ovat enenevässä määrin alkaneet EDELLYTTÄMÄÄN CV-netin tekoa. Sellaistapa se. Turha yrittää meikäläisen kohdalla.

    • Natsivaltio

      Tuollaista CV:tä en ole ikinä tehnyt ,koska se on vapaaehtoinen.

      • eikannata

        En minäkään. Työvalmennuskurssilla yritettiin pakottaa tekemään se ja väitettiin, että jos ei tee niin tällöin kieltäytyy kurssin tarjoamasta "koulutuksesta" ja saa karenssia. Olin sitten vaan tekevinäni.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      250
      2266
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1881
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      132
      1322
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1190
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1145
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe