Jätettäskö sähly lapsille...

garrr

Tiesittekö että sähly on alunperin pikkulapsille liikuntatunteja varten suunniteltu mailapeli?
-Juuri siksi siinä käytetään pieniä muovimailoja ja kevyttä muovipalloa. Näillä välineillä varmistettiin että lapsoset ei vahingoita toisiaan tuon energisen pelin tuoksinassa.

Ja nyt aikuiset äijät pelaa ihan tosissaan tätä lasten peliä!

Siis ihan hävettää kattoa kun äijät veuhtoo pienillä muovimailoilla ympäri kenttää kuin lauma viisivuotiaita konsanaan.

Eli eiköhän lopeteta sähly, äijät, ja aleta pelata jotakin miehille sopivampaa, kuten jääkiekkoa tai jalkapalloa. Niissähän tarttetaan miehistä staminaa ja salamannopeaa taktisten kuvioiden lukua. Toisin kuin sählyssä, jossa vain juostaan ympäri kenttää kuin päättömät kanat.

6

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinMeillä

      Kyllä voidaan minustakin lopettaa suosiolla tuo sähly aikuisten pelinä. Pelatkoon aikuiset jatkossa vain sitä oikeaa salibandya joka on siis ihan eri laji kuin sähly. Siinähän otetaan miestä ihan kunnolla, sen taktiset kuviot ovat paljon komeampia kuin lätkässä ja se vaatii kuntoa vähintään yhtä paljon kuin lätkä. Mallia voi katsoa vaikka lajin MM-kisoista.

      • gorr

        Aivan sähly ja Salibandy on 2 ihan eri lajia, ja sitä paitsi Salibandyssä tapahtuu enemmän loukkaantumisia kun Jääkiekossa että se siitä turvallisuudesta. Ja ei se jääkiekkokaan mitenkään järkevältä ole koskaan näyttänyt koulun liikuntatunneilla. Samanlaista perässä luistelua se on kun tämä sähly kouluissa.


    • Voi eikä....

      Salibändyn nmi pitäisi olla enemmän lajia kuvaava: eli Sateenkaarireikäpallo. Olihan ruotsalaisilla "maailmanmestareillakin" niiiiin tosi söpöt pinkinväriset mailatkin.

      • KysynVaan-76

        Mikä siitä lätkästä tekee sitten niin miehekästä? Samanlaista ähellystä ja päällekkäin rojahtamisia siinä on minusta kuin muissakin vastaavissa lajeissa. Itse en ainakaan tykkäisi tehdä "kasoja" ruotsalaisten kanssa lätkässä sen enempää kuin muissakaan lajeissa.


      • voi reikä...
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Mikä siitä lätkästä tekee sitten niin miehekästä? Samanlaista ähellystä ja päällekkäin rojahtamisia siinä on minusta kuin muissakin vastaavissa lajeissa. Itse en ainakaan tykkäisi tehdä "kasoja" ruotsalaisten kanssa lätkässä sen enempää kuin muissakaan lajeissa.

        En kyllä sanonut sanallakaan mitään miehekkyydestä tai ei-miehekkyydestä, enkä myöskään viitannut tai verrannut mitenkään "lätkään", millä kai tarkoittanet jääkiekkoa. Sanoin ainoastaa mikä olisi sopivin nimi tällä sälibändi-nimiselle pelille.


      • KysynVaan-76
        voi reikä... kirjoitti:

        En kyllä sanonut sanallakaan mitään miehekkyydestä tai ei-miehekkyydestä, enkä myöskään viitannut tai verrannut mitenkään "lätkään", millä kai tarkoittanet jääkiekkoa. Sanoin ainoastaa mikä olisi sopivin nimi tällä sälibändi-nimiselle pelille.

        Sinä se jatksat tuota väsynyttä vitsiäsi jankata uudestaan ja uudestaan. Oletko huomannut että kukaan ei naura tai pidä juttuasi hyvänä? Ehkä kannattaisi siis hihitellä ihan vain itsekseen jos se sinusta oikeasti on niin hauska juttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe