Mitäpäs jos jaettaisiin kokemuksia parhaista uimahalleista? Siis halleista joissa kuntouimarin kannattaa käydä.
Pääkaupunkiseudulla minulla on kokemuksia seuraavista:
- Helsingin Urheilutalo: liian pieni, yleensä liikaa eritasoista porukkaa että kuntouimari sopisi sekaan.
- Malmi: on sopivina päivinä ok, liian usein kuitenkin liikaa lapsia, "ajopuita" edessä ja kuhertelijoita altaanpäädyssä. Välillä saunassa löylyhulluja.
- Mäkelänrinne: aika ok, mutta välillä eritasoista porukkaa liikaa, kuhertelijoita altaan päädyssä. Erityisplussaa altaan pituudesta ja siitä että lapsia ei yleensä ole radoilla esteeksi asti.
- Leppävaara: yhden kokemuksen perusteella hyvä, sillä kerralla vähän porukkaa. Jos aina samanlaista, niin voi olla hyvä paikka.
Kuulisin mielelläni kokemuksia Yrjönkadusta. Olen erityisesti kiinnostunut siitä siksi, että siellä olisi puulämmitteinen sauna. Mutta pitävätkö kuulemani huhut paikkaansa, että paikka on homoja täynnä?
Paras uimahalli
19
10923
Vastaukset
- satunnainen uimari
Espoonlahdessa on pitkä allas ja tilaa hyvin uida. Ainakin sillä yhdellä kerralla kun kävin siellä (la- tai su-iltapäivä).
Yrjönkadun hallissa ei nyt ole sellaisia arvelemiasi ongelmia, ellet sitten itse vastaa jonkun harvan sellaisen ihmisen mahdolliseen katseluun. Siis ole kuin olisit missä tahansa uimahallissa tai pesutiloissa. Käyn siellä noin viisi kertaa talven aikana (kävisin enemmänkin, jos asuisin lähempänä) ja on ihan OK:lta tuntuva paikka. Oikeastaan näppärää, kun siellä voi uida nakuna eli ei tarvitse pukea ja riisua uikkareita vähän väliä.
Allas on siellä 25 metriä ja osa uimareista ui miten sattuu kahden tai kolmen radan levyisellä osalla... siis välillä ei saa mitään kiertoliikettä vaan joutuu pujottelemaan. :(
On siellä kuitenkin onneksi pari rataa, joissa voi uida nopeammin. Altaiden päissä ei porukkaa ole ollut haitaksi asti. Lapsia ei juuri ole haittaamassa ja jos joku sattumalta on, niin hän on ihan oikeasti uimassa. Jos olet mies, niin siellä ei ole haittana hitaita naisuimareita. Jos olet nainen, niin siellä ei ole haittana nopeita mieskilpauimareita. Niin, miehillä ja naisilla on omat vuoronsa.
http://www.hel.fi/liv/lajit/yrjonkadunuimahalli.html- uimaripoika
Leppävaarassa samalle radalle tulee aina koko radan leveydeltä uiva wannabephelps eikä uimisesta sitten tule mitään. Espoonlahti on kuntouimarille hyvä, pitkä rata ja uimarit kunnioittaa toisiaan.
- Anonyymi
Paras uimahalli onsellainen missä ei ole saakelin mamuja kaavut päällä. Suomalainen ei saa pitää mekkoa hallissa mutta mamut saa olla kaavut päällä. Rasismia meitä kohtaan. Likaisia paikkoja hallit kun kaapujen alla on paskaa. Lopetan hallissa käymisen kotona on siistiä.
- speeedo
Parhaiten tilaa on siinä yhdessä uimahallissa, missä minä käyn. Aika usein käy niin, että on vain 2 tai 3 tyyppiä kerrallaan altaassa. Siis ilta-aikaan.
Ja näin saa asiat olla jatkossakin. En siis kerro hallin sijaintia.- qwerty
Kiitti vaan.. !#¤#¤%#&¤!#"/¤%/
- kontti
Keskisuomi on mielestäni uimareiden mekka. Jokaisessa (lähes) yli 5000 asukkaan taajamassa on oma uimahalli - suurin osa juuri remontoituja tai uusia. Itse käyn kolme - neljä kertaa viikossa uimassa ja yleensä aina eri halleissa. Suurin halli eli Jyväskylän Aaltoalvari on huonoimmasta päästä; epäsiisti, kallis ja tiettyinä aikoina ruuhkainen. Omat suosikkini ovat Äänekosken Vesivelho, Viitasaaren Simmari. Oikeaan aikaan kun menee niin yksin saat pulikoida. Ja veden lämpötilatkin on nostettu jo lähes kaikissa halleissa kylpylälämpötiloihin.
- Uimari_II
Keski-Suomi on vaan kovin kaukana, kun täältä kehä-I:sen reunalta katsoo.
Jyväskylästä olen kyllä kuullut, että on järjettömän kallis halli, oliko peräti 7,50 euroa per uintikerta? - kontti
Uimari_II kirjoitti:
Keski-Suomi on vaan kovin kaukana, kun täältä kehä-I:sen reunalta katsoo.
Jyväskylästä olen kyllä kuullut, että on järjettömän kallis halli, oliko peräti 7,50 euroa per uintikerta?Kyllä, Aaltoalvari on kallis. Aamu-uinti 5 euroa ja päivällä 7. Perustelevat kylpyläpalveluilla mutta kun ei ole tarvetta liukumäille yms. niin miksi maksaisin niistä. Onneksi on vaihtoehtoja.
- helsingissä
Jos kaipaa omaa rauhaa, on hyvät hallit sekä Kontulassa että Haagassa (SYK). Molemmissa saa olla rauhassa.
Tosin radat on 25 metriä ja hallit pieniä eikä erikoisvarusteita, mutta saapahan uida suorassa. - Uimarityttö
Malmi: on ihan p...., koska valvoja kyyläävät, ja altaassa on juuri liikaa eritasoisia uimareita, liikaa lapsia, ja radat on liian lyhyitä.
Mäkelänrinne: Liian hyvännäköisiä uimaripoikia, ei pysty keskittymään, näin naisen näkökulmasta todettuna;)
Vuosaari: Hikinen ja pieni paikka, jossa liikaa kaljamahaäijii kyyläilemässä..
Itäkeskus: Tilaa, avara, pore-,kylmävesi-,hieronta-altaat!! Isot ja leveet radat 50m. sekä sopivasti porukkaa, ja altaat jaettu tason mukaan(hitaat, nopeat jne.) Pidän paljon!!!!- make
Noinhan se menee: ällöttävät valvojat ja kaljamahaiset äijät kyylää sua. Toisaalta sä saat ihan rauhassa kuolata niiden uimaripoikien perään. Tasa-arvoa. Vai oletko sitä mieltä, että tämä 'kyylääminen' on vain sinulle sallittua?
- Uimarityttö
make kirjoitti:
Noinhan se menee: ällöttävät valvojat ja kaljamahaiset äijät kyylää sua. Toisaalta sä saat ihan rauhassa kuolata niiden uimaripoikien perään. Tasa-arvoa. Vai oletko sitä mieltä, että tämä 'kyylääminen' on vain sinulle sallittua?
No juuri sen takia en käykään Mäkelänrinteen uimahallissa, koska oma keskittyminen herpaantuu, ja ehkäpä se on pojistakin epämiellyttävää, jos joku töllöttää suu auki:)
Ja miEhet kattelee yleensä aika estottomasti,KUN naiset taas useinmiten yrittävät salata katselunsa, tai tehdä sen huomaamatta. - Uimaridaami
Uimarityttö kirjoitti:
No juuri sen takia en käykään Mäkelänrinteen uimahallissa, koska oma keskittyminen herpaantuu, ja ehkäpä se on pojistakin epämiellyttävää, jos joku töllöttää suu auki:)
Ja miEhet kattelee yleensä aika estottomasti,KUN naiset taas useinmiten yrittävät salata katselunsa, tai tehdä sen huomaamatta.En kyllä tajua että miten se katseleminen ketään häiritsee jos uimassa käy?
Siis, ne äijät ehtii tuijottaa tasan sen noin 20 m matkan minkä kävelen pesuhuoneesta altaalle, ja sitte altaalta takaisin pesuhuoneeseen. Radalla eivät varmasti kerkiä tuijottamaan, itse en ainakaan onnistu kyyläämään ketään radalla matkaa uivaa uimaria... veden allako ne kyykkii kyttäämässä? En tajua.
Ihan sama vaikka silmänsä pudottaisivat kun kävelen altaan reunalla. En minä uimahalliin mene kävelemään ja patsastelemaan, vaan uimaan! Sitäpaitsi, jos ovat sitä mieltä että meikäläistä kannattaa tuijottaa niin ihan vapaasti, jokaista meistä odottaa se Suuri Rupsahdus kuitenkin, ja jonakin päivänä sitä vielä ajatellaan että olispa kiva jos joku mies vielä tuijottais... - Isomaha-kyylääjä
Terve, olen itsekin kaljamahaäijä, tosin en juo ollenkaan eli mahani on ruualla saatu - ja äijä..no miten sen ottaa olen 33 v mutta teinitytön näkökulmasta varmaan jo totaalisen seniili vanha pieru.
MUT sellanen juttu että itekin kattelen mielelläni muita ihmisiä, myös uimahallissa, ja toisaalta siellä on hiton vaikea olla katsomatta muita koska vaihtoehtona on joko valkoinen kaakeli tai ihminen. Mieluummin ihminen vaikkei kiinnostaisi sitä katsoa. JOS uimahallissa olisi 60 tuumanen telkku mistä tulee myytinmurtajat niin voitte olla varmoja että katsoisin vain ja ainoastaan sitä koska MM rokkaa.
Ja myönnän suoraan että katselen myös nuoria tyttöjä sekä lapsia uimahallissa - mutta tässä arvokas pointti, en kuitenkaan eroottisessa mielessä sillä en näe laihassa (tai rotavammassakaan) nuoressa tytössä tai lapsessa mitään eroottista luojan kiitos ja jos joskus niin käy niin toivottavasti hankin apua.
Lasten temmeltämistä on kiva katsoa ja nuoret tytöt nyt vaan yleensä pörräävät siellä esim uimaharkoissa enemmän pinnan yllä kuin alla.
Sen myönnän että olen heikkona 30-40 vuotiaisiin hyvännäköisiin naisiin ja olen etukäteen pahoillani että saatan myös sillä silmällä katsella..yritän silti olla tuijottamatta.
Mutta teineille ja nuoremmille mimmeille terveiset että karu totuus lienee se - että harva teitä luulatavasti sillä silmällä katselee..tosin tää on mun tuntuma asiaan.
Käyn ite vantaalla martsarissa ja myyrmäessä enkä missään muualla koska olen niin saatanan laiska. - mahtava peräsin
Uimaridaami kirjoitti:
En kyllä tajua että miten se katseleminen ketään häiritsee jos uimassa käy?
Siis, ne äijät ehtii tuijottaa tasan sen noin 20 m matkan minkä kävelen pesuhuoneesta altaalle, ja sitte altaalta takaisin pesuhuoneeseen. Radalla eivät varmasti kerkiä tuijottamaan, itse en ainakaan onnistu kyyläämään ketään radalla matkaa uivaa uimaria... veden allako ne kyykkii kyttäämässä? En tajua.
Ihan sama vaikka silmänsä pudottaisivat kun kävelen altaan reunalla. En minä uimahalliin mene kävelemään ja patsastelemaan, vaan uimaan! Sitäpaitsi, jos ovat sitä mieltä että meikäläistä kannattaa tuijottaa niin ihan vapaasti, jokaista meistä odottaa se Suuri Rupsahdus kuitenkin, ja jonakin päivänä sitä vielä ajatellaan että olispa kiva jos joku mies vielä tuijottais...Siellä veden allahan se kyyläys tapahtuu. Aijaijai kun on herkkua kun saavuttaa kiinteäperäisen rintaa uivan naikkosen. Ja kyllä minä olen sitä mieltä että jos joku pistää uimahalliin bikinit päälle, hän varmaan vähän haluaakin olla katselun kohteena. Ei välttämättä kaljamahaisten herrojen, mutta sekin on kärsittävä jos kerran huomiota lähtee hakemaan.
- 15
on homoja täynnä ainakin viimeksi kun kävin
mitäs se haittaa - -
Tapiolan uimahalli on aika yleispätevä. Siellä on hyvähkö punttis ja porealtaat, mutta myös ulkoallas jossa on kiva talvella käydä pulahtamassa jäisessä vedessä. Valitettavasti Kuntouinnin kannalta ainakin viikonloppuisin aivan liian täynnä.
Toinen ihan hyvä paikka on Kirkkonummen uimahalli, mikä on myös suht kallis mutta taitaa olla eteläsuomen uusin halli. Siellä yleensä mahtuu suht mukavasti uimaan. Riippuen kellonajoista.- |||
Samaa mieltä, Tapiolan uimahalli sopii paremmin vedessäköllijille ja lasten lenkkipaikaksi, kuin kunto- ja 'kilpa'uimiseen.
- Anonyymi
Kankaanpään liikuntakeskuksen uimahalli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926