Eksä mielessä vuosienkin takaa

kysymysmerkki22

Olen naimisissa, ollut viimeiset 4,5-vuotta. Kun tapasin nykyiseni olin juuri kaksi viikkoa takaperin eronnut eksästäni. Kaipasin jotain, jonkun, jonka avulla pääsisin yli entisestä. Joten suostuin kahvitteluun nykyisen mieheni kanssa.
Pidin hänestä ja hän oli turvallinen, kaikkea sitä mitä edellinen ei ollut. Kumminkin eksäni kummitteli koko ajan mielessäni, sillä hänessä oli jotain mikä sytytti minut tavalla johon ketään muu ei ollut koskaan kyennyt. Pidin pienen tauon nykyiseni kanssa kun törmäsin eräissä juhlissa eksääni. Poikaystäväni oli vieressäni ja eksäni baarin toisella puolella, tuijotti vain herkeämättä. En muista olenko ikinä ollut niin sekaisin kuin sinä iltana. Tuntui että olin väärän miehen vieressä, kun olisin vain halunnut juosta suutelemaan eksääni. Eksäni oli tiedustellut juhlissa ystäviltäni että olenko onnellinen...
Päätin kumminkin mielessäni unohtaa eksäni, sillä hänessä oli myös paljon sellaisia piirteitä jonka varaan olisi vaikea rakentaa lujaa suhdetta. Minä siis jätin hänen, mutta en siksi etten olisi rakastanut, vaan siksi että hän satutti minua.
Ajattelin että keskityn nyt tulevaisuuteeni ja siihen millaisen elämän haluan. Ei mennyt kuin 7kk ensitapaamisestani nykyisen mieheni kanssa, kun hän kosi minua. Kaikki kävi niin äkkiä. Mitä siinä tilanteessa sanotaan, kun rakastaa toista, mutta ei täysin antaumuksella ja koko sydämmellä..?
Vastasin myöntävästi ja häitä juhlittiin 4-kuukauden kuluttua.
Olen hyvin nuori vielä. Ja ollessani eksäni kanssa olin hyvinhyvin nuori ja hän minua kymmenen vuotta vanhempi. Joten myös vanhempani halusivat estää meidän suhteemme. Olin hyvin pidättyväinen hänen kanssaan, koska olin melko kokematon ja ujo vielä silloin. Mielessäni myös pyöri jatkuvasti se kuinka paljon vanhempani olivat suhdetta vastaan. Isäni jopa tarjosi rahaa siitä että laittasin suhteen jäihin. Valehtelin suhteesta ja se muuttui salaiseksi tapailuksi. Luulen että myös se ajoi eksäni pettämään minua, sillä olin hänen seurasaan ahdistunut siitä että jouduin valehtelemaan kenen seurassa olin. Hän jopa soitti isälleni ja yritti käännyttää tämän pään suhteemme hyväksi, onnistumatta.
Jokatapauksessa, tuntuu että nyt myöhemmin pystyn ymmärtämään miksi eksäni lopulta petti minua. Kaikki oli kanssani niin vaikeaa..

Nyt vuosia myöhemmin en yhä ole saanut entistä pois mielestäni. Olen aikuistunut ja kasvanut ihmisenä. Palaan yhä mielessäni niihin iltoihin hänen kanssaan ja haluaisin ottaa häneen yhteyttä ja kysyä mitä hänelle kuuluu.
Rakastan miestäni, mutta enemmänkin ystävänä...
Mutta totta kun puhutaan, en tiedä ajatteleeko eksäni minua koskaan. En ole missään yhteydessä ollut häneen...hän on kyllä yhä facebookissani ja tietääkseni hän ei seurustele, mutta en ole varma...
Suhteestani eksääni on nyt noin 5-vuotta.
Onko joku samankaltaisessa tilanteessa ollut ottanut yhteyttä eksäänsä? osaako joku neuvoa mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä? Kannattaisiko ottaa yhteyttä, ehkä se muuttaisi oloni paremmaksi jos saisin vain jutella hänen kanssaan?

6

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inlööv

      Ota yhteyttä rohkeasti :) itse olen naimisissa ollut melkein kahdeksan vuotta, erosta eksääni on kymmenisen vuotta. Hän on myös naimisissa ja perheenlisäystä saanut. Viime aikoina olemme tunnustaneet toisillemme että haluamme vielä yrittää.. Monen vuodenkin jälkeen se kantaa jos tosirakkaus on kyseessä!

    • hjöii

      Ota yhteyttä jos tosiaan siltä tuntuu :) Itse olen kokenut saman asian. Seurusteltiin ja jätin hänet tyhmien syiden vuoksi. Mietin asiaa pari kuukautta ja huomasin tehneeni ison virheen jättäessäni hänet. Soitin hänelle ja kerroin tunteeni... samalla sain kuulla että hän on löytänyt jo uuden seurustelukumppanin jonka kanssa ollut melkein koko ajan jonka olimme erossa olleet.
      Sen jälkeen juttelimme puhelimessa päivittäin viikon ajan ja sitten tapasimme, juttelimme ja kävimme läpi suhdettamme. Kerroin tunteenija mies sanoi ettei se rakkaus ole loppunut vaikka erottiin. Sen jälkeen olemme pitäneet yhteyttä päivittäin ja nyt olemme palaamassa yhteen.
      Hetken aikaa vain mennyt kun mies on päässyt nykyisestä suhteesta pois, mutta sanoin että odotan häntä ja nyt sitten aloitamme vuoden puhtaalta pöydältä.
      Nyt olen maailman onnellisin nainen :)

      • inlööv

        Onnea sinulle hjöii :) odotan itsekkin sitä kun pääsemme aloittamaan uudelleen. Monet yhteiset kaverimme on kertoneet kuinka olimme ne oikeat (nähneet nyk kumppanit jne) ja kyllä, tää on paras tunne maailmassa kun tajuaa että vielä voi pelastaa rakkauden :)


    • that's life

      Oot varmaan vielä nuori.Eksä kummittelee ja etenit suhteessasi liian nopeasti.Tässä faktat muusta ei ole varmuutta.Ymmärrä se ja jatka elämää.

    • 1minna

      Jos nykyinen suhde ei tunnu olevan se oikea niin miksi jatkaa? Olet vielä nuori. Ota rohkeasti yhteyttä exään, kysy kuulumisia. Ei välttämättä johda mihinkään, mutta saisit mielenrauhaa siihen voisiko teillä vielä olla yhteinen tulevaisuus. Mene elämässä eteenpäin. Kyllä se rakkaus löytyy.

    • nähtyon

      tunteiden haihattelua,jos hän sua satutti eikä kohdellu oikein niin mitä järkeä on luulla että arjessa menisi hyvin. nykyisen ukkosi kunnioitus olisi se mihin kannattaa keskittyä ja pysyä tahdon ratkaisussa. olethan luvannut rakastaa, oletko sanojesi mittainen ? nykyään luullaan et joku tunne on se mikä elämään antaa sisällön ja leijutaan ihan hulluihin ratkaisuihin . vuodet haaskaantuu siihen et aina on joku draama päällä exät nyxät tulevat , sivu ja kaveripanot ym. upeaa on sitoutunut rakkaus joka kasvattaa persoonaa ja antaa ihan toisenlaisen palkinnot pitkälläkin tähtäimellä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2552
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      304
      2289
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2103
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1804
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1717
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1678
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1570
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1387
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1383
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1351
    Aihe