Oon nyt tosi hämmennyksis mun suhteen kaa. Mulla ja mun jätkäl tulee just vuos täyteen ja mun ajatukset on niin sekavii. En yhtään osaa sanoo miten mun poikaystävän käytös kehittyy. Sen on kyllä niin emotionaalisesti kuin fyysisestikkin väkivaltainen mutta en koskaan usko että hän voisi mennä niin pitkälle että löisi vaikka naamaan kunnolla. Kyllä hän haukkuu ja mollaa, repii hiuksista ja potkii välillä. On todella mustasukkainen mutta en osaa tulkita häntä tai itseäni enään...
Miten mun täytys edetä?
Ristiriitoja
2
84
Vastaukset
- miesvm_1967x
Haukkuu, mollaa, repii hiuksista, potkii.. älä murehdi, kyllä se nyrkkikin vielä heilahtaa, uskot tai et.
Sun täytys nyt edetä niin että hankkiudut pysyvästi mahdollisimman kauas tuosta jätkästä ihan omaksi parhaaksesi. Suhteessanne ei missään nimessä ole kyse rakkaudesta joten et tee tuolla alistamissuhteella yhtään mitään paitsi hajotat itsesi. Tai hän hajottaa sut, jompi kumpi. helpmeh,
Haukkuminen, hiuksista repiminen ja potkiminen ovat myös väkivaltaa. Tuo kaikki on väärin sinua kohtaan, eikä sitä tarvitse sietää tai kestää. Kaikenlainen väkivalta on aina väärin.
Ensimmäinen kysymys on se, haluatko lähteä suhteesta? Näin ulkopuolelta voi kyllä antaa erilaisia ohjeita, mutta viime kädessä sinun täytyy itse tehdä päätös lähtemisestä.
Kannattaa myös kertoa väkivallasta toisille ihmisille. Pahinta on jäädä yksin väkivallan keskelle. Perheväkivaltaan liittyy usein myös syyllistämistä. Tekijä vierittää syyn väkivallasta uhrille erilaisilla tekosyillä (ansaitsit sen, koska...). Väkivalta ei kuitenkaan koskaan ole uhrin syytä. Tekijä on aina vastuussa väkivallasta.
Toinen asia on se, että on hyvä tietää mitä voi tehdä väkivaltatilanteessa. Jos tilanne on päällä, silloin ensimmäinen ohje on aina soittaa hätänumeroon 112.
Lisää tietoa siitä, mistä löytää apua perheväkivaltaan löytyy esimerkiksi täältä:
https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=10
Elämä voi aina muuttua paremmaksi, eikä väkivaltaiseen suhteeseen tarvitse jäädä. Lähteminen vaatii usein rohkeutta, mutta jos haluat, pystyt siihen kyllä.
Toivottavasti elämä lähtee parempaan suuntaan.
Vilppu H.
pappi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768