Kirjotustaaa!

perhone1

Moi!

Mielelläni jakasin kanssanne tämmöstä tekstiä mitä oon joskus kirjottanu :) Kesken on jääny tosiaa ja tuskin kirjotan lisää mtu halusin vaan jotaki tänne tunkee! Kiitos!

Ovi läjähti kiinni takanani. Lasi- ja posliiniesineet vanhan olohuoneemme hyllyillä helisivät ikävästi, aivan, kuin se olisi viestinyt pelosta, jota ne kokivat luullessaan, että hyllyt kaatuisivat. Paukahdus säpsäytti vanhan suomen ajokoiramme sohvan takaa jaloilleen, se vinkaisi pelästyneesti ja oli omiaan ruokkimaan minun mahdotonta raivoani, jonka tunsin tulen tanssina silmissäni ja raivokkaana puristuksena sydämessäni. Tähän ei enää auttanut mikään risti-istunnassa suoritettu istuskelu, elämän pohtiminen tai ongelmiin sysätty asenneratkaisu, joka ei kirjaimineen iskostuisi sisimpääni kuin ehkä parin vuoden päästä, jota ennen elämä olisi ehtinyt mennä päin helvettiä tuota asiaa pohtiessa. Eikä henkikään oikein kulkenut. Ja olin päättänyt lopettaa biisien säveltämisen kun ne kirosivat minun koko loppuelämääni, tuntuivat saavan asiat sille mallille, että ne muistuttivat minua siitä vielä viikkojen ajan, ja minulle sanottiin että se on luontaista, mutta tunsin olevani jo niin pahasti demonien kourassa että ihmettelin, miten karjaisuni vielä mahtui sisuskaluihini. Äiti katsoi minua pettyneenä, katseella, joka kieli toivottomuudesta, epäonnistuneisuudesta, pettymyksestä. Ja minä raivostuin entisestäni, kiristelin hampaita niin että hyvä etteivät paikalleen haljenneet. Vielä tästä hammaslääkärin pora puuttuisi.
Rappukäytävässä lemusi tupakka ehkä voimakkaammin kuin ennen, joku riiteli kaksi kerrosta alempana kovaäänisesti ja minä päätin olla paskat välittämättä. Harpoin kaksi kerrosta ylemmäs, ja sain aggressioni hellittämään, virtaamaan hien mukana rappukäytävään haisteltavaksi. Avasin ylimmän kerroksen oven ja harpoin vielä ritiläportaat ylös kerrostalon katolle.
Hiljaa kesäisestä syksyiseen puhaltava viima ravisteli ulkosalla. Alhaalla lenteli syksyn näivettämiä lehtiä ja lisää irtosi kaiken aikaa koivuista ja pihlajista. Köpöttelin tottuneesti kädet farkkujeni taskuissa ja vedin syvään henkeä. Mikä maailmassa minut tähän ajoi? Ja niin kliseiseltä kuin se kuulostikin; mitä minä olin tehnyt väärin?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perhone1

      Juuu lisää tulee! ... Hiivin varpaisillani asvaltilla, katselin yhä ympärilleni ja rikoin samettisen hiljaisuuden omalla, värisevällä hengitykselläni. Viereisessä talossa nukkuivat leirin vetäjät, pingispöydät oli vedetty syrjään ja päivän ohjelma helotti ikkunoihin liimattuna vailla lukijaansa. Yllättäen takanani kolahti joku jättäen kolkon kaiun. Säpsähdin ja vedin henkeä sisään, samettinen sileys ympärilläni järkähti ja säröili ympärilläni, kun pelästys ahtautui myrkynvihreänä tielle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe