Ns. hometaloja Kemissä

pihinä

Keuhkovikaisena kyselisin, että tiedättekö missä kerrostaloissa kemissä on hometta. Ihan vaan siksi kyselen, että osataan varoa kyseisiin taloihin muuttoa. Näinä aikoina kun vuokraajat ei välttämättä kerro kaikkea, kun asunnot on saatava tuottamaan.

7

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uyuyt

      No ei kerrostaloissa mitään hometta ole.

      • haistele

        Kun menet katsomaan asuntoa, ota mukaan henkilö, jolla on normaali hajuaisti. Homeen hajun tunnistaa heti.( Se ei ole sama haju kuin vanhojen puutalojen ominaishaju voi olla, vaikkei ole hometta.) Homeen haju on ihan erityinen haju, se piintyy kaikkeen, niin että esim. kaupassa huomaa jonkun ihmisen vaatteiden hajusta, että hän asuu hometalossa.
        Kuitenkaan kaikki homeet eivät ole vaarallisia ilmeisesti.

        Olen edellisen henkilön kanssa samoilla linjoilla, arvelen ettei kerrostaloissa ole hometta. Rivitaloissa voi olla.


      • Homeet??
        haistele kirjoitti:

        Kun menet katsomaan asuntoa, ota mukaan henkilö, jolla on normaali hajuaisti. Homeen hajun tunnistaa heti.( Se ei ole sama haju kuin vanhojen puutalojen ominaishaju voi olla, vaikkei ole hometta.) Homeen haju on ihan erityinen haju, se piintyy kaikkeen, niin että esim. kaupassa huomaa jonkun ihmisen vaatteiden hajusta, että hän asuu hometalossa.
        Kuitenkaan kaikki homeet eivät ole vaarallisia ilmeisesti.

        Olen edellisen henkilön kanssa samoilla linjoilla, arvelen ettei kerrostaloissa ole hometta. Rivitaloissa voi olla.

        Sädesieni haisee kuin perunakellari! Muita homeita et haista .. ! Näkyvää hometta tietysti voi olla.
        Yleisin home taloissa on Aspergillus lajit ja olen sitä mieltä että kaikki homeet ovat vaarallisia, jos sitä on paljon. Joka kodissa jossa on esim eläimiä ja kukkia, on jonkun verran hometta.. Kesäisin ulkoilmassa on esim penisillin hometta..
        Kukaan ei voi sanoa, että jos vaatteet haisee, on hometalosta!!


      • normaali nenä
        Homeet?? kirjoitti:

        Sädesieni haisee kuin perunakellari! Muita homeita et haista .. ! Näkyvää hometta tietysti voi olla.
        Yleisin home taloissa on Aspergillus lajit ja olen sitä mieltä että kaikki homeet ovat vaarallisia, jos sitä on paljon. Joka kodissa jossa on esim eläimiä ja kukkia, on jonkun verran hometta.. Kesäisin ulkoilmassa on esim penisillin hometta..
        Kukaan ei voi sanoa, että jos vaatteet haisee, on hometalosta!!

        "kuin perunakellari"

        Perunakellarin haju on täysin eri haju.
        Home joka sairastuttaa ihmiset ja rakennukset on haju, joka nimenomaan piinttyy vaatteisiin, huonekaluihin, kirjoihin... ja ei lähde niistä pois millääääääään konstilla. Ei kannata koettaakaan muuta kuin kuskata laatikselle, nyk. myös polttoon.
        Koiria käytetään haistelemaan homeita, mutta kyllä sen normaali tupakoimaton nuhaton lääkkeetön ihminen haistaa sen jälkeen kun on kerran (esim. tapaamansa ihmisen asusteista) saanut sen hajunuistiinsa.

        Joka luulee perunakellarin hajua samaksi ei kyllä tiedä mikä on homeen haju.

        Ei ole ongelma kerrostaloissa, korkeintaan jossain yhdessä asunnossa vesivahingon jälkeen.


    • apin8

      Onko kirjoittaja etsinyt homekämppää , ei kannata , mutta eipä Kemissä juurikaan ole muuta vuokraasuntoa tarjolla , kun homekämppiä . Omani 30 neliön kuolemansellin pesuhuoneeksi kutsutun lattia on valkoisessa karvaisessa homeessa . Olen toki laittanut hakemuksia ihmisasuntoa varten , mutta jotku kriteerit tai tittelit ovat vuokraasunnon saannille ehtona . Olen kyllä aina maksanut velvoitteeni , en juo , enkä tupakoi . Homekopissa on pesupaikkana pohjastaan ruosteessa oleva apeloova ( AMME ) , johon en pääse , enkä sieltä pois . On jäänyt peseytymiset vähiin . Pian tulee neljä vuotta , kun olen pystynyt peseytyyn hyvinvointi valtiossamme .

    • Enkelinaru

      No voi hellanlettas,tämä ammattiulisija on aina keräämässä sääliä täällä.kaikki saa asiallisen kämpän jos pystyvät hoitamaan velvoitteet,jos on nuin vaikiaa lainaa narunpätkä jostain.kaikille helpotus.

      • apin8

        Nythän sieltä innokas tukkutallettaja ilmaantui . Liekö oikein homerötisköiden omistaja . Elä enää ota asunto ja kulutusluottoja . Niille ei ole enää sivullista maksajaa , velat tulee itselle maksuun , joen et saa edes sitä hirttosilmukkaa . Paljon täällä on idiootteja , mutta en olisi uskonut , että näin paljon .


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe