....ja uudenvuoden lupaus. Lääkkeen käyttö LOPPUU:
Unilääkekoukku
41
331
Vastaukset
- hyvää.uutta.vuotta
Muistat vain liikkua paljon, mieluiten ulkoilmassa.
Koukku häviää eikä unilääkkeitä enää tarvita.
Jos minua ei nukuta niin valvon. Ei se haittaa.
Lepoa sekin. Mitä väliä tämän ikäisellä
nukkui yöllä tai päivällä?
Ei yhtikäs mittään.
Rauhallista joulua!
Ai niin, ja vielä:
Tuliko edes käytyä ulkona? - risukorva1
Pääsin unilääkekoukusta -86, lopetin kerralla ja kävelin 3 yötä katkon käytävällä, sitten uni voitti! Sen jälkeen olen nukkunut todella hyvin, ehkä 4-8 krt. vuodessa herään muutaman tunnin unen jälkeen, valvon 1,5-2 tuntia ja taas uni maistuu. Enää en usko suostuvani syömään uni- tai rauhoittavia lääkkeitä, nämä muut lääkitykset riittäköön!!!
- yöllinen65
Kiva kuulla, aion toeta.
- Tyhmilys 60+
Mitä väliä sillä on, käyttääkö nukahtamislääkkeitä vuosikausia? Siis meidän iässä mitä väliä?
- risukorva1
Kyllä sillä väliä on,... väitän, unen laatu on paljon, paljon parempi ilman mitään siihen vaikuttavaa lääkitystä! Unen laadulla on enemmän merkitystä, kuin määrällä ja jos silloin, tällöin ei oikein saa unen päästä kiinni, niin mitä väliä sillä on meidän iässä?
- Tyhmilys 60+
Minä olen käyttänyt nukahtamislääkettä ja nykyisin myös melatoniinia. Unen laatu on huomattavasti parempi kuin aiemmin, kun en välttämättä saanut tuntiakaan nukutuksi koko yönä. mene siinä sitten työhön ja vedä kokonainen työviikko umpitokkurassa....en aio luopua lääkityksestä ikinä.
- Pikku murunen
Tyhmilys 60+ kirjoitti:
Minä olen käyttänyt nukahtamislääkettä ja nykyisin myös melatoniinia. Unen laatu on huomattavasti parempi kuin aiemmin, kun en välttämättä saanut tuntiakaan nukutuksi koko yönä. mene siinä sitten työhön ja vedä kokonainen työviikko umpitokkurassa....en aio luopua lääkityksestä ikinä.
Mä syön kans välillä melatoniinia. Nyt on taas kuuri päällänsä. Yritän välillä pitää atukoa ja sitten taas muutaman viikon kuuri. Satunnaisesti jos on pakko nukahtaa sen verran ajoissa että pääsee aamulla aikaisin ylös jos on jokin pakollinen meno niin otan piene murusen Mirtazapinia vahvuutena 15 mg.
On tosi tehokas, mutta jos ottaa liian ison murusen niin väsyttää pitkälle iltapäivään vaikka ylös sängystä pääseekin. Sen lääkkeen idea on että vaikuttaa unta antavana pieninä annoksina. On masennuslääke mutta käytetään näin otettuna unta antamaan. Ei tee riippuvaiseksi, ei ainakaan itseäni ole tehnyt mutta olenkin ottanut tosi harvakseltaa. Voi ottaa myös melatoniinin kanssa.
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=14822&d=19416&i=ORION PHARMA_MIRTAZAPIN ORION_MIRTAZAPIN ORION 15 mg, 30 mg ja 45 mg tabletti
- i. mo. Xz.yuk
äitini ja isäni käyttänyt nukantamislääkettä yli 40 vuotta (ovat 90v) , eåpätasaisen säännöllisesti ja minä 20 vuotta. En yritäkään lopettaa, puolikkaan otan joka ilta, on ihanaa nukkua 21.30 - 5.30-6.00 aamulla. Joskus pidän taukoa, kun herää 3.00 -4.00 aikoihin niin ei ole kivaa.
kun hyvin nukkuu, koko kropa on terveempi, KOKO PÄIVÄN.
en harrasta paljoa liikuntaa, pidän paikat kunnossa syömällä oikea määrä, nostamalla 5 kertaa punttia, 2 leukaa yms, niin ja imuroimalal asunnon pelkällä imurinletkulla, siis konttaamalla, ja leikkimällä 3-12v lasten kanssa viikonloppuisin.- Kiitos jo nyt
Voiko kertoa ,minkä nimistä nukahtamislääkettä käytät,entä vanhempasi.
Ajattelen samalla tavalla,kuin sinä i.mo. Xz.yuk.mutta pelkään,että ainakin diapamin kaltaise aiheuttasivat dementiaa. - i. mo. Xz.yuk
Kiitos jo nyt kirjoitti:
Ajattelen samalla tavalla,kuin sinä i.mo. Xz.yuk.mutta pelkään,että ainakin diapamin kaltaise aiheuttasivat dementiaa.Imovane 7,5 mg, aina puolikas, joskus jos on ”raskas päivä tulossa” otan toisen yöllä 3-4 aikaankin vielä..
Joskus jos on nukkunut liikaa, se ei tietystikään auta, ei vaikuta mitään, sitten olen koneella, koko yön. Se ei yhtään pistä päätä sekaisin ja aamulla on pirteä, autolla ajoa en ole kokeillut. 30vuotta sitten kokeilin muitakin, kun sain tuttavilta, kaikissa oli aamulla väsymystä.
Meille se ei tunnu tekevän tottumusta, mutta minä olen ollut sellainen 21–4.00 nukkuja, yksin ollessa se oli ok, mutta ei nykyään kun ei voi pitää ääntä kun toiset nukkuvat. Vanhempani ottavat kuulemma sen takia kun ovat nähneet niin julmia juttuja että ne palaavat aina mieleen jos ei nuku.
Kymmeniin vuosiin ei ole ollut mitään kipuja tai flunssaa, mutta otan aina asperiinia 500, 1-2-3 lähinnä illalla, sillä ehkä saan myös pidennettyä untani.
(on hyvää aikaa, aatto ei tunnu aatolta, kun Joulu vietettiin jo la-ma) - mknen
Kiitos jo nyt kirjoitti:
Ajattelen samalla tavalla,kuin sinä i.mo. Xz.yuk.mutta pelkään,että ainakin diapamin kaltaise aiheuttasivat dementiaa.Minä olen käyttänyt kolmisen vuotta Ketipinor nimistä myrkkyä;) Hyvin nukuttaa.
Lääkäri sanoi että sitä voi käyttää vaikka maailman tappiin asti. Ei ole, lääkärin sanojen mukaan, varsinaisesti unilääke, ei aiheuta riippuvuutta,tms. mknen kirjoitti:
Minä olen käyttänyt kolmisen vuotta Ketipinor nimistä myrkkyä;) Hyvin nukuttaa.
Lääkäri sanoi että sitä voi käyttää vaikka maailman tappiin asti. Ei ole, lääkärin sanojen mukaan, varsinaisesti unilääke, ei aiheuta riippuvuutta,tms.Myrkkyä hyvinkin, uuh! Heitä huitsin p-läpeen ne Ketipinorit. Neurolepti, antipsykoottinen lääke, josta on tullut lekureiden hitti. Jenkeistä lähtösin olevaa peetä, niinkun moni muukin asia. Sen jälkeen kun Seroquelin patentti umpeutu, lääketehtaat alko suoltaan ketiapiinivalmisteita ja lekurit mättää niitä ihmisille. Siihen tulee tole, siihen tulee riippuvuus eikä se tosiaankaan oo unilääke. Tanskassa mun mielestä on puututtu siihen, ettei niitä määrättäis niin tolkuttomasti.
- eppu2
minttupuu kirjoitti:
Myrkkyä hyvinkin, uuh! Heitä huitsin p-läpeen ne Ketipinorit. Neurolepti, antipsykoottinen lääke, josta on tullut lekureiden hitti. Jenkeistä lähtösin olevaa peetä, niinkun moni muukin asia. Sen jälkeen kun Seroquelin patentti umpeutu, lääketehtaat alko suoltaan ketiapiinivalmisteita ja lekurit mättää niitä ihmisille. Siihen tulee tole, siihen tulee riippuvuus eikä se tosiaankaan oo unilääke. Tanskassa mun mielestä on puututtu siihen, ettei niitä määrättäis niin tolkuttomasti.
Myös Seroquelin vaikuttava aine on ketiapiini.
Kyllä näitä tolkuttomuuksia tosiaan pitäisi vähentää.
Muistui mieleen, että kun Risperdal tuli markkinoille, sitäkin työnnettiin monelle ja vanhuksille sitä ei suositella ollenkaan.
Vaan moni sai.
Lääketehtailla on hyviä markkinamiehiä/naisia.
Ja kaikenmaailman kytköksiä riittää. eppu2 kirjoitti:
Myös Seroquelin vaikuttava aine on ketiapiini.
Kyllä näitä tolkuttomuuksia tosiaan pitäisi vähentää.
Muistui mieleen, että kun Risperdal tuli markkinoille, sitäkin työnnettiin monelle ja vanhuksille sitä ei suositella ollenkaan.
Vaan moni sai.
Lääketehtailla on hyviä markkinamiehiä/naisia.
Ja kaikenmaailman kytköksiä riittää.Risperdal ja veljensä Consta! :D
Constan kans pelleily onneks vähentyny paljon
- koukku tupakkaan
yöllinen
Teit viisaan ratkaisun, sillä jos luet kaikki sivuvaikutukset näistä, mitä ne lääkkeesi onkin, niin aivan kamalia ne on.
Mitä siitä, jos jonkun yön valvookin, mikäli ei ole töihin lähtöä, niin nukkuu sitten vaikka päivällä.
Itsellä on Puhe-radio päällä öisin ja hyvin nukahdan, kun Pekka Tiilikainen selostaa, ties monennenko kerran, kuinka Suomi voitti!
Seuraava vaihtoehto onkin lainata kirjastosta joku kirjan luku, jonka voi laittaa kuulumaan yöksi? Tuskin kauan jaksan kuunnella, kun uni tulisi, sillä kaikki telkkari ohjelmatkin saa minun nukkumaan.
Kieltämättä, joskus uni vain karkaa, mutta valvon sitten, koska kyllä se uni tulee...joskus.
Jotenkin ounastelen, että näistä rauhoittavista ja unilääkkeistä johtuu tämä nykyinen dementian lisääntyminen, sillä vaikka olisi pienikin määrä, niin se kertyy elimistöön.
Olen yhtä pilleriä käyttänyt puolikkaan, mutta senkin lopetan, kuin luin sen sivuvaikutuksista.- Terve mielisairas
Minä olen syönyt psyykenlääkkeitä 1980-luvulta saakka ja unilääkkeitä jostain 1990-luvulta. Aivoni eivät ole tiemmä ruostuneet, koska käytän niitä päivittäin, siis arkipäivinä töissä. Joskus vapaa-aikanakin.
Tälläkin palstalla ja muilla palstoilla on itseäni huomattavasti nuorempia ihmisiä, joilla ei yläpää tunnu toimivan kirkkaasti, vaikkeivat mitään lääkkeitä käyttäisikään. Alapäästä en sano mitään.
Vaikutukset ja sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä. Kyllä minullekin on aiempina vuosina tyrkytetty psyykenlääkkeitä, joilla on ollut pahoja sivuvaikutuksia. Niiden käytön lopetin alkuunsa. - terveelle hullulle
Terve mielisairas kirjoitti:
Minä olen syönyt psyykenlääkkeitä 1980-luvulta saakka ja unilääkkeitä jostain 1990-luvulta. Aivoni eivät ole tiemmä ruostuneet, koska käytän niitä päivittäin, siis arkipäivinä töissä. Joskus vapaa-aikanakin.
Tälläkin palstalla ja muilla palstoilla on itseäni huomattavasti nuorempia ihmisiä, joilla ei yläpää tunnu toimivan kirkkaasti, vaikkeivat mitään lääkkeitä käyttäisikään. Alapäästä en sano mitään.
Vaikutukset ja sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä. Kyllä minullekin on aiempina vuosina tyrkytetty psyykenlääkkeitä, joilla on ollut pahoja sivuvaikutuksia. Niiden käytön lopetin alkuunsa.Vissiin kukaan ei uskalla kommentoida sinulle.
- koukku tupakkaan
terveelle hullulle kirjoitti:
Vissiin kukaan ei uskalla kommentoida sinulle.
terve mielisairas ja "tämä hullu"
Kovin vaikeaa on maallikon puuttua tällaisiin asioihin, mutta omakohtaisesti voisin kertoa, että alkoholiinkin voi vain sitten tottua, kun sitä usein juo. Samoin on tupakan? Elimistö vain "vaatii" sitä lisää?
Mikä on se vahva luonne mukamas, joka pääsee siitä eroon? Mikä saa huumeiden käyttäjät niin koukkuun, että ns. paluuta ei enää ole??
Tietenkin, kun olemme nyt 60 palstalla, kiinnostaisi kirjoittajan ikä? Miksi yli 70 tulee näitä dementia tapauksia useita? Silloin myös jo sumentuisi tuo naisen "yläpään ja alapään" arviointi, koska ei enää muista itsekään, mikä merkitys niillä oli?
- uni on paras lääke
Tyhmilys 60
Mistä saat melatoniinia. Suomessahan se on kielletty liian suurilla pitoisuuksilla. Ostaisin itsekin jos olisi suuremmilla pitoisuuksilla, kun tuo pieni määrä ei vaikuta mitään.- silmät kiinni ja....
Ylimainostettua tavaraa;)
http://yle.fi/uutiset/kenelle_unihormoni_melatoniini_sopii_ja_kenelle_ei/6919291 - ei herkkä uninen
silmät kiinni ja.... kirjoitti:
Ylimainostettua tavaraa;)
http://yle.fi/uutiset/kenelle_unihormoni_melatoniini_sopii_ja_kenelle_ei/6919291Ei auta melatoniini minulle, vaikka pitäisin silmät kiinni.
- Tyhmilys 60+
No tietenkin työterveydenhuollon kautta reseptin. Vahvuus 3 mg. Ihan laillinen lääkeaine se on. Mistään kielletyistä pitoisuuksista en tiedä. Käsittääkseni lievempää melatoniinia myydään ihan luontaistuotekaupoissa. Onko siitä apua kenellekään, en tiedä.
- kauniita unia
Kaikki Pamit on siitä kurjia että niihin kehittyy voimakas riippuvuus
- kuin unilääkkeisiinkin
- ne vanhakantaiset psyykelääkkeet, niihin ei riippuvuutta kehity, joskin lääk. sivuvaikutusluettelot on aika tyrmäävän oloisia.
- kannattaisiko vaikka aluesairaanhoitajan kanssa suunnitelle joku asteettainen
vieroitus, rajuudessaan vier.oireet voi olla vähän aikaa tosi hankalia ja yllättäviä?
Mulla oli joskus käytössä laventelia, kärsimyskukkaa ja humalaa sisältävä
luonnontuote, uni -tai sininen kuu-tbl:t, kun joskus otin yhden, olo oli semmoinen
väsymys, että olisin unten mailla viihtynyt vaikka 2pv putkeen.
En tiedä onko luonnontuotevalmisteet sille tutkittuja kuin apteekin lääkkeet
vai onko niissä olemassa maksavaurion vaara, kuten jotkut väittää. - uni paras lääke
Humalaa käytän joskus kapseleina, mutta se ei toimi, jos ottaa joka ilta. Pidän taukoa ja sitten taas nukuttaa.
- Mun ratkaisu
Imovane tai Zopinox puolikas antaa unen noin seitsemäksi tunniksi. Ei siitä mitään sivuvaikutuksia ole. Toisinaan tulee uni ilman nukahtamislääkettä mutta jos on tiedossa seur. päivänä jokin rasittava homma joka vaatii kunnon unen niin parempi ottaa nukahtamislääke kuin nuokkua silmät puoliunessa palavereissa ja olla krapulaisen näköinen vaikka on absolutisti.
- uni paras lääke
Suomessa melatoniini on kielletty yli 1 mg. Toki lääkäri voi määrätä suuremmilla pitoisuuksilla.
Oletteko kuulleet tuotteesta "graviola?" Paljon sitä mainostetaan moniin vaivoihin. Pitäisi myös auttaa parempaan uneen ja kohottaa mielialaa, puhumattakaan sen syöpää parantavasta vaikutuksesta.- piiru
Ai on sitten syöpäänkin löydetty parantava lääke. Itse en syöpätauiteihin erikoistuneena vielä sitä tiennytkään.
Menin puoleltaöin nukkumaan ja heräsin ennen kahta, nyt on päivä jo pitkällä. Eilen tein ulkona 3 tunnin lenkkiä. Ei tullut mieleenkään käydä Tenox purkilla, vaikkei uni tullut. Mikäs näin eläkkeellä kyllä pärjää välillä huonommankin yön jälkeen. Ajattelin tehdä kohta lohipasteijoita uudeksi vuodeksi ja sitten ulkoilemaan, josko seuraava yö olis parempi.
- .Siilimuori
Unettomuuteen on paljon syitä ja unettomuuuden jatkuessa syy tulee selvittää. Käypä hoidossa on aika kattava esitys aiheesta.
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus;jsessionid=04544EF9FC55490147B673EB56AC1B94?id=hoi50067- €ero
Eipä tässä hoitoa tartte, vapaalla ollaan nukun sillo kun nukuttaa tietty on että normi aikaan kuin muutkin, välillä mennöö rytmi päin honkia kuin viime yönnä 4 astiti heiluin heräsin klo 11,
No joskus nukahan klo 21 nii hereillä 3-4 näin on menny mut eipä väliä pää asia että saa riittävän määrän unta - .Siilimuori
€ero kirjoitti:
Eipä tässä hoitoa tartte, vapaalla ollaan nukun sillo kun nukuttaa tietty on että normi aikaan kuin muutkin, välillä mennöö rytmi päin honkia kuin viime yönnä 4 astiti heiluin heräsin klo 11,
No joskus nukahan klo 21 nii hereillä 3-4 näin on menny mut eipä väliä pää asia että saa riittävän määrän untaNäin on, kait se niin on et tärkeintä et saa omasta mielestään riittävän määrän unta ja on herätessään kutakuinkin virkeä. Tunnen muutaman töissäkäyvänkin joiden unen tarve on vain 4-5 tuntia. Ja kun ei tartte minekkään lähteä kelln mukaan, sama kait se milloin nukkuu. Itse kuitenkin nukun mieluiten öisin, onneks ei tartte enää yötyötä tehä.
Jps yhtenä yönä nukkuu huinimmin, toisena sitten paremmin.
- salattu tieto
Ei graviola ole uusi keksintö. Sitä vain on salattu. Syövän parantaa halvempikin juttu, eli tavallinen ruokasooda. Sitä yritetään vähätellä ja soodalla parantuneiden suu tuketaan. Eihän kukaan saa parantua ilman kalliita ja haitallisia, tappavia hoitokeinoja.
Hieno lupaus,
puhuvat nukahtamislääkkeistä, että eivät muka ole unilääkkeitä,
vaan ovat yhtä koukuttavia ja yhtä voimakkaita myrkkyjä kun
muutkin unilääkkeet.
Ehkä me kuusikymppiset emme rasita kroppaamme päivittäin tarpeeksi
ja vuosien lisääntyessä unen tarve muutoinkin vähenee.
Useasti pienet tirsat päivällä kostautuvat juuri yöllä.
Olen etsinyt tietyt rutiinit, jotka teen aina ennen unta, kirja yms
Sängyssä pyöriminen ärsyttää ja ei saa senkään vertaa unta silmään.
Kaikkea hyvää lupauksellesi...- terve mielisairas
Minä en kyllä tajua, mitä väliä sillä enää on, olenko riippuvainen vaiko en.
Käyn kerran vuodessa uusimassa lääkkeeni. Keskustelin psykiatrin kanssa viime käynnilla niiden jatkamisesta ja hän sanoi, että niin kauan kuin olet työelämäsäs ja noin 70-vuotiaaksi muutoinkin voit käyttää niin, että hyödyt painavat enemmän kuin haitat.
Mitään haittaa en ole lääkityksestäni havainnut.- eppu2
Käpyrauhanen tuottaa melatoniinia (pimeähormooni). Siis erittyy vain pimeässä. Huonouniselle pitäisi olla pimeä huone ja valoisuutta vähentää n. 2 tuntia ennen nukkumaan menoa oleskelutilasta.
Lyhytvaikutteista saa ilman reseptiä. Pitkävaikutteinen tarvitsee reseptin. - oste
Sinulle terve mielisairas
Unilääkkeet aiheuttavat osteoporoosia, mikä ei vaivaa, on silleen salakavala. - terve mielisairas
oste kirjoitti:
Sinulle terve mielisairas
Unilääkkeet aiheuttavat osteoporoosia, mikä ei vaivaa, on silleen salakavala.Aiheuttavat mitä aiheuttavat, ihan sama. Koko elämä ollut kärsimystä muutenkin oireiden kanssa, joten mitä sillä enää on väliä, mitä tulee vanhana? Aktiivivuodet menneet taistelussa mielisairauksien kanssa, terapiat maksaneet maltaita ja koko elämä mennyt hoitojen kanssa pyöriessä, siis työelämän ja muun ohessa. Kun aktiivielämä on ohi, saa tulla vaikka mikä pastleoripoosi tai muustemogodologinen skillioosi.
- €ero
Huonounisena käytin takavuosina kun lekuri suositteli käytön lopettamista nii jätin pois ymmärrettävistä syistä, vaikka on tilanteita jossa nappi huuleen olisi paikallaan esim. matkoilla tai jos unirytmi on sekaisin, viimeaikoina tullu kukuttua aamuöille joten muutosta olisi saatava.
- heippa vaan...
Monilla ikänsä vuorotöitä tehneillä on ajantaju "jotenkin pielessä".
Yksi syy on käyttää jotain tajuntaan vaikuttavaa kuin "ajastimena", jolla säilyttää
normaali päivä-yörytmiä. Joskus onnistuu, joskus ei.
Aika hurjaa 18-vuotiaana oli että työkaverit ohjeisti, että kyllä muutama tupakka ja
pari mukillista kahvia riittää pitämään valveilla koko yön
Vanhemmalla iällä jo päänsärky ilmoitti riippuvuudesta ko. aineisiin.
Vaihdoin kahvin teehen - sillä vielä voimakkaampi hereillä pitävä vaikutus.
Ehkä ilman lääkettäkin nukahtais, mutta kun herää klo 3 aamuyöstä , jaksamisen kanssa joskus vaikeuksia mutta onko silläkään mitään merkitystä
kun ei elämä muutenkaan oppikirjojen mukaan mene.
Joku toinen päivä lie sitten parempi. Onnea on että asuu yksin eikä kukaan ole
mäkättämässä, että taas tahallas kiusaat ihmisiä.Pahaksi kääntyneenä.- eppu2
Yövuoroa tekevillä ihmisillä ei yleensä päivänukkumisen aikaan erity melatoniinia, paljon yötä tekevillä voi eritystä syntyä vähän.
Uni ei ole yhtä hyvää. kuin yöllä.
Melatoniini ottaminen ei muuta unen laatua, niinkuin unilääkkeet. - Uni-Julli
eppu2 kirjoitti:
Yövuoroa tekevillä ihmisillä ei yleensä päivänukkumisen aikaan erity melatoniinia, paljon yötä tekevillä voi eritystä syntyä vähän.
Uni ei ole yhtä hyvää. kuin yöllä.
Melatoniini ottaminen ei muuta unen laatua, niinkuin unilääkkeet.Miksei päivällä muka erity melatoniinia nukkuessa jos pimentää huoneen ja silmät täysin eli matkii yötä.? Melatoniinihan on pimeähormoni. Panee vielä korvatulpat korviin niin on valmis paketti nukkumaan.
https://www.google.fi/search?q=unimaski&biw=1280&bih=864&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=MdWhVK7kEeOZygPZw4GIDA&sqi=2&ved=0CB0QsAQ
https://www.hobbyhall.fi/web/store/koti-ja-sisustus/verhot/pimentavat-verhot?gclid=CLKro5Sm7MICFa_JtAodijYAWA#
- eppu2
Yötyön tekijöillä melatoniinin eritys vähenee. Biologinen kello sekaantuu. Naisilla estrogeenin eritys myös lisääntyy ja lisää rintasyövän riskiä.
Vanhemmiten myös eritys vähenee. (Tosin on tietysti yksilöllisiä eroja.)
Nukahtamistaipumukseen vaikuttaa enimmäkseen kehon lämpötila.
Kanadalaiset ovat tehneet jonkun kooste tutkimuksen ja olivat sitä mieltä, ettei melatoniinipillereiden napsiminen auta juuri mitään.
Niinhän se monasti on, että on niin montaa lajia tulosta, kun tutkijaakin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2552719Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse812085Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121920Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841383- 671335
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181260TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161118Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901100Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43954- 71953