Uudenvuodenlupaukset

dieeet

Uusi vuosi lähestyy, etkai ole vain uudenvuodenlupaus, joka lupaa muuttaa elämäntavat, mutta lupaus kestää vain sen muutaman viikon?

En ymmärrä mikä on vaikeaa pysyvissä terveellisissä elämäntavoissa? Miksi on vaikea etsiä itselleen se mieluisa muoto liikkua ja harrastaa liikuntaa. KAIKKI urheilu ei voi olla hirveää ja ikävää. Vaikkei liikunnasta niin välittäisikään, miksi ei voi edes ruokailutottumuksia muuttaa terveelliseen suuntaan? En vain voi ymmärtää.

Selittäkää minulle? Etenkin jokavuotisten uudenvuodenlupausten mielipiteet kiinnostavat minua syvästi. Mikä ajaa ihmisen epäterveellisiin elämäntapoihin? Ymmärrän että ihmisten arvot ovat erillaisia, mutta kukapa ei omasta terveydestä haluaisi huolehtia?

Pitkäaikainen terveys ja pysyvät tulokset tulevat elämäntapamuutoksilla. Oikoteitä ei ole. Älä ole uudenvuoden lupaus, jos olet, niin HÄPEÄ!

Ohessa blogikirjoitus:

http://painoindeksi.wordpress.com/2014/12/25/uudenvuodenlupauksia-liikenteessa/

Ohessa

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hahhahh

      Uudenvuoden lupaukset jaksavat joka vuosi naurattaa.

    • Mie Vuan

      Itsekin jojoilin varmaan kymmenen vuoden aikaan niin, että uutena vuotena ja syksyllä aloitin laihduttamaan ja sitten muutaman kuukauden jälkeen lihoin kuitenkin aina takaisin tai jopa enemmän. Viime keväänä meni totaalisesti hermot itseeni, kun huomasin, että tammikuussa aloitetun laihdutuskuurin jälkeen olin TAAS luovuttamassa painonpudotuksen suhteen ja palaamassa "hyvää vauhtia" takaisin aloituspainooni. Päätin, että nyt saa jojoilu riittää ja aloitin rauhallisen painonpudotuksen niin, että pistin ensin ruokavalion kuntoon yksi muutos kerrallaan. Tajusin myös, että en voi olla pitkää aikaa "herkuitta", vaan sallin yhden kerran viikossa herkuttelun kohtuudella. Ei siis mitään megapusseja sipsiä tai karkkia, vaan joku pieni juttu. Ruokavaliosta vähensin sokerien ja hiilihydraattien määrää ja panostin kasvisten määrään lisäämiseen. Nyt 8kk myöhemmin olen normaalipainossa 12kg pudotetun painon jälkeen ja vielä olisi tavoitteena pudottaa viisi kiloa, rauhalliseen tahtiin. Nyt kun uuteen ja terveellisempään ruokavalioon on totuttu (pieniä herkuteluhetkiä unohtamatta), aion seuraavaksi keskittyä liikunnan lisäämiseen.

      Olen vähän sitä mieltä, että uuden vuoden lupauksen tekijät (niinkuin itsekin aiemmin olin) tekevät liikaa muutoksia kerralla. Jos aiemmin on syönyt paljon herkkuja ja maanut sohvan pohjalla ja yhtäkkiä lupaa, että liikkuu paljon ja syö terveellisesti loppuelämän, on epäonnistuminen hyvin todennäköistä. Nykyään monella on niin kiirekin saada tuo ylipaino pois. Mielestäni pitäisi ajatella, että oikotietä onneen ei ole. Jos on monta vuotta ollut esim. tunnesyöjä ja harrastanut vähän liikuntaa, on tottumuksesta vaikea päästä eroon. Silloin pitäisi tosiaan antaa aikaa itselle ja tehdä pieniä muutoksia kerralla. Olen itsekin ollut vasta 8 kk elämäntapamuutoksen tiellä ja teen yhä töitä oman tunnesyömisen kanssa. Tiedän kuitenkin, että takaisin aiempiin jojoiluihin en palaa, vaan jatkan tällä muutoksen tiellä.


      Voi että kun saisin kaikki tänä vuonna koetut "ahaa-elämykset" sanoiksi. Toivon, että uuden vuoden lupauksen tekijät antaisivat itselleen sitä aikaa elämäntapamuutokseen. On myös ajateltava jo valmiiksi, että jos painon pudostus onnistuu kuin onnistuukin, ei entisiin elämäntapoihin voi palata. Se ei saa olla siis laihdutuskuuri. Tsemppiä kaikille! :)

    • Uuuuuuuiiiui

      Rasittavia!!!

      • MikkoVee

        En voi enempää olla samaa mieltä blogikirjoituksen kanssa. Raivostuttavaa treenata alkuvuodesta salilla kun uuden vuoden töpeksijät tukkivat joka ikisen laitteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe