Miksi naisen tunteista pitäisi välittää?

En ymmärrä

Eihän hekään välitä paskankaan vertaa miehen tunteista. Kun jätin naisen niin tein sen tekstiviestillä ja se oli sitten siinä. Ei mitään lässytystä, ei se paska pöyhimällä parane. Ei minulla ole aikaa eikä etenkään haluja alkaa analysoimaan eron syitä. Se on ohi ja sillä selvä. Miksi tämä ei mene jakeluun?!

16

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäneskoira

      Ei kai se välittäminen ole yksi tehtävä parisuhteen työlistalla!! Meinaatko, että sen toisen osapuolen pitäisi välittää ensin, ennen kuin itse voi välittää. Kukin tavallaan. Minulle itselleni välittäminen ei ole valinta, vaan tulee jostain tuolta sisältä ihan itsestään. Järjellä tiedän, että en tunteilleni välttämättä saa vastakaikua. Mutta entä sitten vaikken saisikaan? Tuntuu tietysti pahalta, mutta olenpahan ainakin ollut itselleni ja tunteilleni rehellinen. Se ei ole minulta pois, jos tunteeni osoitan ja toisesta välitän.

      Eron yhteydessä toinen voi jäädä tyhjän päällä kysymystensä ja ajatustensa kanssa. 'Good for you' jos sulla ei mene näin, mutta hyvä vain ja ainoastaan sinulle. Välittäminen on sitä, että ottaa toisen osapuolen ja yleensäkin muita huomioon. Minulle on tullut henkisesti turpaan parisuhteessa, mutta en silti luovu toivosta. Eron analysointi voi olla sinun mielestä "lässytystä" ja ihmisen heikkoutta, mutta minä pidän sitä henkisenä vahvuutena ja arvostan "lässyttäjiä" korkealle.

      Ei parane paska pöyhimällä ei!! Mutta ei sitä paskaa myöskään pidä tehdä toisten harmiksi!!

      Niin sen verran vielä, että olen mies, niin ei tarvitse alkaa turhaan ketään naista tämän vuoksi haukkumaan yhtään enempää.

      • ui ui ui ui

        joskus toisen luonteen on nähnyt niin kertaalleen että asioiden selvittäminen toisi vain murhetta, sanoi syyn tai ei. jos syy on konkreettinen: en tunne enää mitään, herää jälleen kysymys miksi! jos taas vika on toisen luonteessa tai persoonassa, esim. hankala persoona, miten sellaista voi mennä sanomaan? saa vain paskaa niskaansa, eiväthän kaikki näe itsessään tai omassa toiminnassaan mitään väärää koskaan


      • se on tavallista..
        ui ui ui ui kirjoitti:

        joskus toisen luonteen on nähnyt niin kertaalleen että asioiden selvittäminen toisi vain murhetta, sanoi syyn tai ei. jos syy on konkreettinen: en tunne enää mitään, herää jälleen kysymys miksi! jos taas vika on toisen luonteessa tai persoonassa, esim. hankala persoona, miten sellaista voi mennä sanomaan? saa vain paskaa niskaansa, eiväthän kaikki näe itsessään tai omassa toiminnassaan mitään väärää koskaan

        jos surua ei läpikäy, siitä ei pääse eteenpäin. Vaikka se kerran kirpaisee, sydänsurusta voi toipua. Kun reilusti selvittää asian, sen kanssa pääsee eteenpäin. Jos olet niin pelkuri, että pelkäät toisen näyttävän surunsa tai tunteensa, olisi parempi, ettet olisi koskaan suhteeseen eksynytkään. Paljon on silloin vielä opittavaa. Ei suhteen lopettaminen tarkoita toisen haukkumista. Voi aloittaa itsestään ja sanoa, että itse kaipaa jotakin muuta tai itse ei ole toiselle hyvä kumppani, että itse ei pysty suhteeseen antamaan kaikkeaan, kuten ilmiselvästi et pystykään. Eikä kaikkiin kysymyksiin ole edes vastausta. Samalla tavallako pitäisi sitten perustella, että miksi jotakuta rakastaa, loputtomasti vain perustella ja järkeillä..`?

        Ja miksi kuvittelet, että ihminen olisi huonompi, jos vain ei ole sopiva. Ei kenenkään arvoa alenna se, että joku muu ei kykene rakastamaan juuri häntä. Lisäksi varmaan ymmärrät sen, että kaikki eivät ole kaikille sopivia. Hyviä on paljon, mutta sopivia vähän. Koita hoksata, mikä ero on hyvällä ja sopivalla. Kuten vaatekaupassa hyviä vaatteita on loputtomasti, sopivia vain jotkut. Sama ihmisten kanssa.

        Onko mahdottomuus arvostaa itseään ja toista, vaikka suhde ei toimikaan?
        Ilmeisesti et arvosta itseäsikään, koska et kykene toisiakaan arvostamaan.


    • näinoon

      Nyt puhut jäneskoira asiaa, hyvä että on tälläisiäkin ihmisii olemassa. Itse on kans sen kokenut, että on jätetty sen kummempii selityksiä ja se jos mikä sattuu kun toinen jää vaille vastauksia, miettimään mikä mussa oli vikana ym.

      • Selityksiä

        Minä annoin miehelle selityksen, mutta se ei uskonut sitä. Eihän siinä voi olla vikaa. Vika oli pakko olla minussa, kun en huolinut niin "ihanaa" miestä.


      • Jäneskoira
        Selityksiä kirjoitti:

        Minä annoin miehelle selityksen, mutta se ei uskonut sitä. Eihän siinä voi olla vikaa. Vika oli pakko olla minussa, kun en huolinut niin "ihanaa" miestä.

        Sehän riittää, että on kantanut oman vastuunsa asiassa. Jos toinen osapuoli ei selitystä tai paremminkin selvitystä asiasta hyväksy/usko, se on sitten hänen oma ongelmansa. Riittää, että on itse rehellinen ja varsinkin itselleen rehellinen. Ero on kuitenkin todella kipeä paikka varsinkin jätetylle ja varmasti myös jättäjälle. Joka tapauksessa se sattuu, mutta oman osansa kannattaa hoitaa mahd. kunnialla, että sattuisi mahdollisimman vähän.

        Vaikka olen eronnut mies ja olin aikanani myös katkera, kun minut jätettiin, olen saanut kuitenkin exältä positiivista palautetta siitä, mikä olen lasteni isänä. Tiedän mitä tapahtui ja syystäkin loukkaannuin, mutta en ole katkera enää. Välit exän kanssa on kunnossa jne. Ja nyt, kun aikaa on kulunut, tajuaa sen, että ei oltu "ne sopivat". Eron hetkellä tuon tajuaminen on kuitenkin liikaa vaadittu ja katkeruus hyvin inhimillinen rektio. Nyt sen tajuaa paremmin ja kun tuttava joutui nyt samaan tilanteeseen ja peilaan hänen tilannetta omaani, niin ymmärrän entistä paremmin. Siinä on tunteet pinnassa jokaisella osapuolella. Ajan kanssa siitä katkeruudesta pääsee eroon ja toivoisin ymmärrystä jättäjien taholta tällaiseen vastareaktioon. Jättäjä on voinut miettiä kaiken valmiiksi pitkän ajan kanssa, mutta jätetty joutuu ehkä kohtaamaan sen kertarysäyksellä. Ja voi olla, että se jätetty ei ole yksinkertaisesti ymmärtänyt parisuhteen toimimattomuutta ja purkaa pahaa oloaan kumppaniinsa, mikä on tietysti väärin. No tämä on vain kuvaus yhdenlaisesta kuviosta ja kuvauksia voi kirjoittaa jokainen eronnut omansa ja ne poikkeaa toisistaan.

        Lähti vissiin vähän lapasesta nämä minun mietinnät :)


      • vaikuttaa homolta
        Jäneskoira kirjoitti:

        Sehän riittää, että on kantanut oman vastuunsa asiassa. Jos toinen osapuoli ei selitystä tai paremminkin selvitystä asiasta hyväksy/usko, se on sitten hänen oma ongelmansa. Riittää, että on itse rehellinen ja varsinkin itselleen rehellinen. Ero on kuitenkin todella kipeä paikka varsinkin jätetylle ja varmasti myös jättäjälle. Joka tapauksessa se sattuu, mutta oman osansa kannattaa hoitaa mahd. kunnialla, että sattuisi mahdollisimman vähän.

        Vaikka olen eronnut mies ja olin aikanani myös katkera, kun minut jätettiin, olen saanut kuitenkin exältä positiivista palautetta siitä, mikä olen lasteni isänä. Tiedän mitä tapahtui ja syystäkin loukkaannuin, mutta en ole katkera enää. Välit exän kanssa on kunnossa jne. Ja nyt, kun aikaa on kulunut, tajuaa sen, että ei oltu "ne sopivat". Eron hetkellä tuon tajuaminen on kuitenkin liikaa vaadittu ja katkeruus hyvin inhimillinen rektio. Nyt sen tajuaa paremmin ja kun tuttava joutui nyt samaan tilanteeseen ja peilaan hänen tilannetta omaani, niin ymmärrän entistä paremmin. Siinä on tunteet pinnassa jokaisella osapuolella. Ajan kanssa siitä katkeruudesta pääsee eroon ja toivoisin ymmärrystä jättäjien taholta tällaiseen vastareaktioon. Jättäjä on voinut miettiä kaiken valmiiksi pitkän ajan kanssa, mutta jätetty joutuu ehkä kohtaamaan sen kertarysäyksellä. Ja voi olla, että se jätetty ei ole yksinkertaisesti ymmärtänyt parisuhteen toimimattomuutta ja purkaa pahaa oloaan kumppaniinsa, mikä on tietysti väärin. No tämä on vain kuvaus yhdenlaisesta kuviosta ja kuvauksia voi kirjoittaa jokainen eronnut omansa ja ne poikkeaa toisistaan.

        Lähti vissiin vähän lapasesta nämä minun mietinnät :)

        Oletko homo?


      • ………...
        vaikuttaa homolta kirjoitti:

        Oletko homo?

        Kyllä heteromiehissäkin on järkeviä tapauksia joukossa.


    • äläkä loukkaa turhaa

      joku syy on hyvä antaa, sain tämän tiedoksi noin 15-vuotiaana jättämäni poikakaverin kaverilta, minkä ikäinen sä olet ellet vielä sitä tiedä

    • Yritä ymmärtää

      Jättämistilanteessa yleensä on se tilanne, että jättäjä on miettinyt asian valmiiksi ja tekee sen jotenkin selväksi jätettävälle. Jätetylle tilanne tulee enemmän tai vähemmän yllätyksenä ja hänen ajattelunsa siihen liittyen alkaa vasta tästä. Siksi jätetystä yleensä tuntuu oudolta, hän hakee syitä ja ihmettelee tapahtunutta kun jättäjä on jo menossa eteenpäin.

      Kunpa ihmiset ymmärtäisivät jättäessään kohdella siihen asti ehkä hyvinkin läheistä ihmistä edes sillä kohteliaisuudella, jolla ventovieraita tavataan kohdella. Otettaisiin asiat asioina ja kunnioitettaisiin ihmistä. Jätetylle on tärkeää saada tietää, miksi näin kävi. Ihminen oppii virheistään jos saa niistä tiedon. Tietämättään toisen suututtanut ei koskaan keksi mistä oli kyse, ellei hänelle kerrota sitä.

    • Näin se vain on

      Jätin naisen, hän tahtoi että asiasta puhuttaisiin, minusta se ei ollut hyvä idea. Hän kuitenkin sitä tahtoi ja sovin tapaamisen yleisellä paikalla. Hän vaati tietää miksi erosimme. Kun hän sitä vaatimalla vaati kerroin totuuden. Kerroin että olen löytänyt kauniimman, fiksumman ja paremman sängyssä kuin hän. Tästä hän suuttui, järjesti epämiellyttävän kohtauksen.

      Tästä opin että aivan turha alkaa eron syistä kertomaan, niistä seuraa vain ikävyyksiä. Kertoo että tämä nyt oli tässä ja jos se riitä niitä se on hänen ongelmansa.

      • Kohteliasta

        Jos todella sanoit noin "olen löytänyt kauniimman, fiksumman ja paremman sängyssä", niin minä olisin sinä naisena ollut onnellinen että pääsin sinusta eroon.


      • paljon oikeastaan

        hirveän vaikea uskoa että teen ainakaan fiksummalla yhtään mitään??!!!! :D
        kauneus on katsojan silmässä sanotaan myös. tarpeeton loukkaaminen on tyhmää vaikuttaisi että aloitus on provo tai olet itse ap jotenkin katkera, jätit ensin ettei sua jätetä, kun tajusit ettei suhde toimi. vaikka toinenkin sen tajuaa voi olla että tulee järkytyksenä että tyhmempi ja suhteessa itse osaamaton tekee jättämisen nimenomaan siksi ettei vain itse tule jätetyksi.

        aloituksesi siis hieman haiskahtaa


    • onneevaa

      Tekstiviestillä jättäminen on niin rohkean miehen teko, että uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh.
      Olisin onnellinen jos pääsisin eroon noin raukkamaisesta miehestä.

      • En ymmärrä

        Sittenhän kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä. Mies pääsi helposti eroon naisesta ja nainen pääsi eroon huonosta miehestä. Miksi naiset sitten kitisevät jos heidät jätetään tekstiviestillä?


      • tyhmiäkö?
        En ymmärrä kirjoitti:

        Sittenhän kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä. Mies pääsi helposti eroon naisesta ja nainen pääsi eroon huonosta miehestä. Miksi naiset sitten kitisevät jos heidät jätetään tekstiviestillä?

        Kyllä miehetkin kitisee kun heidät jätetään tekstuvuestillä, eikä sen jälkeen enää vastata soittoihin tai kitinäviesteihin. Ei mene aina miehilläkään jakeluun että tämä on nyt tältä osin loppu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe