Parran höyläyksen alkeet

Pekkis

Olen ajellut pari vuotta partaani Braunin partakoneella, mutta nyt on aika siirtyä höyläyksen pariin. Olen todellakin aloittelija, mutta ajattelin ostaa Gilleten Mach 3 -höylän. Mitä eroa siinä on turboon verrattuna? Nehän maksaa noin 10 euroa kappale. Kannattaako ostaa lisäksi Gilleten partavaahtoa vai partageeliä? Vai kumpaakin? Mitä eroa niillä on? Entä terien vaihto? Milloin ne tulee vaihtaa?

11

6677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      puhdistusmaitoa/kosteusvoidetta..... huomattavasti parempi tulos ja vähemmällä naaman ärsytyksellä kuin partavaahdon kanssa...

      • mua

        Miten käytännössä toimii ilman vaahtoa? Laitetaanko vain runsaasti kosteusvoidetta?


      • greycrow
        mua kirjoitti:

        Miten käytännössä toimii ilman vaahtoa? Laitetaanko vain runsaasti kosteusvoidetta?

        Aivan sama tilanne täälläkin. Braun on ollut käytössä vuosikaudet, mutta nyt tympii, kun se ei kuitenkaan leikkaa tarpeeksi tarkkaan. Ja alkaa masiinassa jo osatkin hajoilemaan.

        Mitenkäs nuo kosteusvoiteet, onko väliä minkälaista laittaa? Jos on jotain hyviä merkkejä mainita, tai kuinka tönkköä/löysää voide kannattaisi olla?

        Ja onko niistä kertakäyttöteristä mihinkään? Kuulemma helppokäyttöisiä, mutta jotenkin ounastelen, etä joku Gillette olisi kuitenkin pitemmän päälle hyvä investointi.


      • minä vain
        greycrow kirjoitti:

        Aivan sama tilanne täälläkin. Braun on ollut käytössä vuosikaudet, mutta nyt tympii, kun se ei kuitenkaan leikkaa tarpeeksi tarkkaan. Ja alkaa masiinassa jo osatkin hajoilemaan.

        Mitenkäs nuo kosteusvoiteet, onko väliä minkälaista laittaa? Jos on jotain hyviä merkkejä mainita, tai kuinka tönkköä/löysää voide kannattaisi olla?

        Ja onko niistä kertakäyttöteristä mihinkään? Kuulemma helppokäyttöisiä, mutta jotenkin ounastelen, etä joku Gillette olisi kuitenkin pitemmän päälle hyvä investointi.