Parran höyläyksen alkeet

Pekkis

Olen ajellut pari vuotta partaani Braunin partakoneella, mutta nyt on aika siirtyä höyläyksen pariin. Olen todellakin aloittelija, mutta ajattelin ostaa Gilleten Mach 3 -höylän. Mitä eroa siinä on turboon verrattuna? Nehän maksaa noin 10 euroa kappale. Kannattaako ostaa lisäksi Gilleten partavaahtoa vai partageeliä? Vai kumpaakin? Mitä eroa niillä on? Entä terien vaihto? Milloin ne tulee vaihtaa?

11

6677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      puhdistusmaitoa/kosteusvoidetta..... huomattavasti parempi tulos ja vähemmällä naaman ärsytyksellä kuin partavaahdon kanssa...

      • mua

        Miten käytännössä toimii ilman vaahtoa? Laitetaanko vain runsaasti kosteusvoidetta?


      • greycrow
        mua kirjoitti:

        Miten käytännössä toimii ilman vaahtoa? Laitetaanko vain runsaasti kosteusvoidetta?

        Aivan sama tilanne täälläkin. Braun on ollut käytössä vuosikaudet, mutta nyt tympii, kun se ei kuitenkaan leikkaa tarpeeksi tarkkaan. Ja alkaa masiinassa jo osatkin hajoilemaan.

        Mitenkäs nuo kosteusvoiteet, onko väliä minkälaista laittaa? Jos on jotain hyviä merkkejä mainita, tai kuinka tönkköä/löysää voide kannattaisi olla?

        Ja onko niistä kertakäyttöteristä mihinkään? Kuulemma helppokäyttöisiä, mutta jotenkin ounastelen, etä joku Gillette olisi kuitenkin pitemmän päälle hyvä investointi.


      • minä vain
        greycrow kirjoitti:

        Aivan sama tilanne täälläkin. Braun on ollut käytössä vuosikaudet, mutta nyt tympii, kun se ei kuitenkaan leikkaa tarpeeksi tarkkaan. Ja alkaa masiinassa jo osatkin hajoilemaan.

        Mitenkäs nuo kosteusvoiteet, onko väliä minkälaista laittaa? Jos on jotain hyviä merkkejä mainita, tai kuinka tönkköä/löysää voide kannattaisi olla?

        Ja onko niistä kertakäyttöteristä mihinkään? Kuulemma helppokäyttöisiä, mutta jotenkin ounastelen, etä joku Gillette olisi kuitenkin pitemmän päälle hyvä investointi.

        Eli siitä lähdetään, että kertakäyttöterät on aivan perseestä, niissä ei ole muuta hyvää kuin että ne voi heittää pois ja niin sun kannattaa tehdäkin.
        Satsaus tässä kannattaa eli osta Mach3 turbo partateriä, kalliitahan ne on mutta hyöty on valtava. Hinta pyörii jossain tuolla 8-10e/4 terää. Ja niitäähän voi käytellä kevyesti viikon yhtä.

        Sitten partavaahdoista. Eli kannattaa ostaa Giletten partageeliä, se on parasta ja nyt on tullut vielä se uusi, minkä nimeä en nyt muista f:llä alkaa ja maksaa noin 6€ puteli, se on huippua, mutta tavallinen Giletten partageelikin on ihan ok.

        Sitten parranajon jälkeen kannattaa käyttää Nivean After Shave Balsam Mediumia, se on aivan suvereeni näissä jutuissa. Myös Giletten Sensitive After Shave Gel on hyvä jos iho on tavallista herkempi ja kutisee.

        Pari perusjuttua:

        Aja myötäkarvaan ja vaikka joka päivä, ennemmin näin kun vastakarvaan joka toinen, miten monet tekee. Aluksi tuntuu, että jäisi kauhea sänki tai tulos olisi epätasainen, mutta homma alkaa toimia kun treenaa. Jos ei niin osta partaveitsi!

        Parranajo on fiksua tehdä suihkun jälkeen, niin ettei kuivaa ihoa ennen kuin rupeaa sheivaamaan tai sitten ajaa sänki suohkussa, niin teen itse useinkin.

        Tässä teille muutamia vinkkejä ;D

        Jos joku juttu jäi epäselväksi, kysy!


      • asfdasf
        minä vain kirjoitti:

        Eli siitä lähdetään, että kertakäyttöterät on aivan perseestä, niissä ei ole muuta hyvää kuin että ne voi heittää pois ja niin sun kannattaa tehdäkin.
        Satsaus tässä kannattaa eli osta Mach3 turbo partateriä, kalliitahan ne on mutta hyöty on valtava. Hinta pyörii jossain tuolla 8-10e/4 terää. Ja niitäähän voi käytellä kevyesti viikon yhtä.

        Sitten partavaahdoista. Eli kannattaa ostaa Giletten partageeliä, se on parasta ja nyt on tullut vielä se uusi, minkä nimeä en nyt muista f:llä alkaa ja maksaa noin 6€ puteli, se on huippua, mutta tavallinen Giletten partageelikin on ihan ok.

        Sitten parranajon jälkeen kannattaa käyttää Nivean After Shave Balsam Mediumia, se on aivan suvereeni näissä jutuissa. Myös Giletten Sensitive After Shave Gel on hyvä jos iho on tavallista herkempi ja kutisee.

        Pari perusjuttua:

        Aja myötäkarvaan ja vaikka joka päivä, ennemmin näin kun vastakarvaan joka toinen, miten monet tekee. Aluksi tuntuu, että jäisi kauhea sänki tai tulos olisi epätasainen, mutta homma alkaa toimia kun treenaa. Jos ei niin osta partaveitsi!

        Parranajo on fiksua tehdä suihkun jälkeen, niin ettei kuivaa ihoa ennen kuin rupeaa sheivaamaan tai sitten ajaa sänki suohkussa, niin teen itse useinkin.

        Tässä teille muutamia vinkkejä ;D

        Jos joku juttu jäi epäselväksi, kysy!

        käy hakemas robinhoodista 25 terän pakkaus maksaa noin25?
        aivan samat terät kuin ostoskeskuksissa mutta halvemmalla.
        ja partageeliä käytän itse koska se rauhoittaa samalla ihoa kun leikkaa


      • niksa
        minä vain kirjoitti:

        Eli siitä lähdetään, että kertakäyttöterät on aivan perseestä, niissä ei ole muuta hyvää kuin että ne voi heittää pois ja niin sun kannattaa tehdäkin.
        Satsaus tässä kannattaa eli osta Mach3 turbo partateriä, kalliitahan ne on mutta hyöty on valtava. Hinta pyörii jossain tuolla 8-10e/4 terää. Ja niitäähän voi käytellä kevyesti viikon yhtä.

        Sitten partavaahdoista. Eli kannattaa ostaa Giletten partageeliä, se on parasta ja nyt on tullut vielä se uusi, minkä nimeä en nyt muista f:llä alkaa ja maksaa noin 6€ puteli, se on huippua, mutta tavallinen Giletten partageelikin on ihan ok.

        Sitten parranajon jälkeen kannattaa käyttää Nivean After Shave Balsam Mediumia, se on aivan suvereeni näissä jutuissa. Myös Giletten Sensitive After Shave Gel on hyvä jos iho on tavallista herkempi ja kutisee.

        Pari perusjuttua:

        Aja myötäkarvaan ja vaikka joka päivä, ennemmin näin kun vastakarvaan joka toinen, miten monet tekee. Aluksi tuntuu, että jäisi kauhea sänki tai tulos olisi epätasainen, mutta homma alkaa toimia kun treenaa. Jos ei niin osta partaveitsi!

        Parranajo on fiksua tehdä suihkun jälkeen, niin ettei kuivaa ihoa ennen kuin rupeaa sheivaamaan tai sitten ajaa sänki suohkussa, niin teen itse useinkin.

        Tässä teille muutamia vinkkejä ;D

        Jos joku juttu jäi epäselväksi, kysy!

        saanko mä tarkennusta tohon:

        "Ja niitäähän voi käytellä kevyesti viikon yhtä. " ??

        kestääkö oikeet partaterät oikeesti vaan about viikon per kipale???!!! taas on yksi stereotypsy poistumassa...


      • ren
        niksa kirjoitti:

        saanko mä tarkennusta tohon:

        "Ja niitäähän voi käytellä kevyesti viikon yhtä. " ??

        kestääkö oikeet partaterät oikeesti vaan about viikon per kipale???!!! taas on yksi stereotypsy poistumassa...

        Itse olen sen verran laiska ajamaan partaa, että terä säilyy kunnossa vaikka kuinka pitkää. Terän kestoon vaikuttaa tiettysti höyläyskertojen määrä esim. viikossa ja karvan määrä ja laatu. Jos on sellanen rautalankasänki niin kuluuhan se terä nopeammin kuin jos leuassa kasvaa vähän untuvaa.

        Terän tylsymisen kyllä huomaa. Naamaa punottaa ajon jälkeen ja haavaumia tulee helpommin.


      • Joo sopii kokeilla!

        Älytön neuvo! Mahtaako olla naiselta.

        Kosteusvoide tai puhdistusmaito eivät sisällä niin liukastavia aineita, että ajo sujuisi hyvin, melkein sama kuin pelkällä vedellä kostuttaisi. Ei tule mitään!

        Partavaahdon tarkoitus on NOSTAA partakarvaa ja hieman pehmittääkin sitä, jolloin terä kulkee ja karva leikkautuu.

        Parasta on käydä ENSIN suihkussa ja sitten ajaa parta, koska se imee vettä ja pehmenee suihkussa.

        Partavaahdon ja geelin ero on lähinnä se, että vaahto tulee vaahtona suihkepullosta ja geeli hieman vaahtoutuu, kun sitä hankaa partaan. Makuasia, mutta minä tykkään enemmän vaahdosta. (Myös vanhan ajan partasaippuoita on olemassa. Partasaippuaa hangataan kosteutetulla partasudilla, jolloin muodostuu vaahto, joka levitetään sudilla partaan).


      • Gilleten geeli...
        Joo sopii kokeilla! kirjoitti:

        Älytön neuvo! Mahtaako olla naiselta.

        Kosteusvoide tai puhdistusmaito eivät sisällä niin liukastavia aineita, että ajo sujuisi hyvin, melkein sama kuin pelkällä vedellä kostuttaisi. Ei tule mitään!

        Partavaahdon tarkoitus on NOSTAA partakarvaa ja hieman pehmittääkin sitä, jolloin terä kulkee ja karva leikkautuu.

        Parasta on käydä ENSIN suihkussa ja sitten ajaa parta, koska se imee vettä ja pehmenee suihkussa.

        Partavaahdon ja geelin ero on lähinnä se, että vaahto tulee vaahtona suihkepullosta ja geeli hieman vaahtoutuu, kun sitä hankaa partaan. Makuasia, mutta minä tykkään enemmän vaahdosta. (Myös vanhan ajan partasaippuoita on olemassa. Partasaippuaa hangataan kosteutetulla partasudilla, jolloin muodostuu vaahto, joka levitetään sudilla partaan).

        Geeli kuivattaa vähemmän kuin vaahto. Kokeilemalla selviää, kummasta tykkää enemmän.

        (Ja millään kosteusvoiteella tai puhdistusmaidolla ei aja erkkikään partaansa.)


    • aivan691

      joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo7777oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo7oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo7oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo7ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo7ooooo

    • Etchi

      Kauppojen ponnekaasulla toimivat partavaahdot ovat huonoimpia mahdollisia.
      Ne kuivattavat ihoa johtuen kaasusta mikä jää vaahdossa oleviin kupliin.

      Geeli on parempi vaihtoehto, parhaimmat ovat kuitenkin partasaippua, parta-creme.
      Jälkimmäiset kuitenkin vaativat melkein sen partasudin.

      Gilletten mach 3 sun muuta moniteräiset höylät ovat kalliita ja joillekkin miehille aiheuttavat sisään kasvaneita karjoja sekä Razor Burn ilmiötä ihon kirvelyä, polttelua, pistelyä, sitä esiintyy myös Sähköisillä partakoneilla.

      Itse olen todennut parhaaksi yksiteräiset partahöylät, eli puhun perinteisistä partahöylistä ( safety razor ). Harjoittelulla päästään todella hyviin ajotuloksiin. Useimmiten myös välttyy iho ongelmilta kun käyttää yksiteräistä höylää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe