Tietäisikö joku kertoa, kuinka paljon etukäteen loma-ajat tulisi olla sovittuna ja työntekijän tiedossa? Olisi nimittäin ihan kiva voida suunnitella loma-asiat hyvissä ajoin.
Nykyisessä työpaikassani työntekijät etsivät itse lomasijaisensa tiedustelemalla asiaa aikaisemmin sijaisuuksia tehneiltä. Entäs jos ei saa ketään sijaiseksi? Lomaanhan on kai siitä huolimatta oikeus? Jos on olemassa jokin määräaika, jolloin loma pitäisi olla sovittuna ja työntekijän tiedossa, eikä sijaista tunnu löytyvän, niin voiko loma-ajan siis sopia siitä huolimatta että tälle ajalle ei ole tiedossa sijaista? Vai onko työntekijän todellakin noudatettava sijaisten aikatauluja ja pidettävä lomansa vaikka muutaman viikon varoajalla sen mukaan miten sijaisia saa ??
lomien aikatauluista ja sijaisuuksista
utelija
2
180
Vastaukset 2
- kuukl
Työnantajan määrätessä loman ajankohdan hänen on ilmoitettava siitä työntekijälle viimeistään kuukautta ennen loman alkamista. Jos tämä ei ole mahdollista, loman ajankohdasta voidaan ilmoittaa myöhemmin. Siitä on kuitenkin ilmoitettava viimeistään kahta viikkoa ennen loman alkamista. (vuosilomalaki 26 §)
Lue lisää http://www.vuosilomaopas.fi/fi/vuosiloman-ajankohdan-ilmoittaminen.html - utelija
kiitos tiedosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1081295
- 45901
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50726- 70666
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r129664- 67616
- 53597
- 55555
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93473Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20470- 34457
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?115453Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142443- 5438
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32438- 49437
- 51435
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e82427- 52403
- 42400