paino ei vaan tipu

yli lihava

Olen siis 160cm ja 120kg Nainen. Syön omatekosia ruokia eli en siis mitään mikroaterioita. Joskus käyn hesburgerissa tai kotipizzassa n.1x vk.
Aloitan nyt säännöllisen elämän ja liikunnan. Toivoisin muitakin tänne tukemaan toisiamme sekä kertomaan vinkkejä yms. :)

15

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laihduttaja.

      Miksi paino ei tipu? Hesburgerit ja kotipitsat jättäisin pois ja tilalle kunnollista ruokaa, koko päivän energiamäärä tulee täyteen yhdellä käynnillä. Ota ruokapäiväkirja ja laske kalorit, esim 1300 päivässä. Omatekoinen ruoka on terveellisempää, mutta et laihdu mikäli enegiaa tulee liikaa ja annoskoot on liian isoja. Onnea painonpuotukselle, ja muista olla tarkkana ruokavalion kanssa jotta saat tuloksia. Jos ei tapahdu mitään, niin ota esim yksi erittäin tarkka viikko, jolloin lasket kaike viimeisen päälle. Silloin näet onko kyseessä ruokavalioon liittyvät syyt vai jotkut muut.

    • jonna-liini

      Tsemppiä! Siinäpä se laihtumattomuuden syy jo taitaa löytyä, kerta viikkoon roskaruoalla. Joka toinen päivä kannattaa vähintään käydä lenkillä, syödä vihanneksia ja hedelmiä ja juoda paljon vettä. Kyllä ne kilot siitä lähtee!

    • vinkkiäää

      Entäpä jos koittaisit ottaa kaksi kasvis protsku päivää viikolle, ja muuten syödä kohtuudella itsetehtyä kotiruokaa? Kaksi päivää viikossa siten, että niinä päivinä syö vain ja ainoastaan salaattia, ja sitten lihaa (esim kanaa, tai naudan kokolihaa).

    • -12kg

      halusin antaa aamupalavinkin, nimittäin uutuustuote valiolta, 0,75l tölkki pehmeää rahkajuomaa. Syön itse aamuisin sitä ja hedelmän, yhteensä alta 100kcal ja saat proteiiniakin hyvin. Jaan tämän vinkin, koska en itse millään saa tavallista purkkirahkaa alas. On tullut kokeiltua rainbown, pirkan sekä lidlin rahkoja, kaikki yhtä vastenmielisiä. Tuo rahkajuoma on superhelppo saada alas, ja esim klementtiinin kanssa rahka maistuu oikeasti HYVÄLLE. Smoothiet tietty onnistuu kanssa, purkissa on valmiiksi jo ohjekkin. Tuo ourkki löytyy rahkaosastolta, ja ite löytäny ainakin sekä s että k kaupoista :) tsemppiä!

      • SeelaW

        Hei kiitos vinkistä, taidan minökin mennä ostamaan tuota rahkaa! :) Aamulla niin vaikea saada mitään alas. :)


    • Cirsicca

      Tuon painoisen naisen ei tarvitse vielä miettiä kalorimääriä tarkkaan, ja 1300kaloria on oikeasti kidutusdieetti sinun kokoiselle. Keskity ainakin viikko pari siihen, että syöt mahdollisimman puhtaasti; tee itse kaikki ruuat, lisää vihanneksia ja älä tuijota itsepäisesti mitään kaloritaulukoita vaan pidät ne järkevissä määrissä ne ateriat. Jos et tiedä mikä on järkevä määrä, niin vähemmän kuin lautasellasi on tähän asti ollut.

      Niin, ja älä ikinä skippaa aamiaista, skipattu aamiainen kostautuu yleensä illalla liikaruokailuna.

    • laihis

      Vinkkejä:Hiilihydraatit minimiin. Eli leipä pois, peruna myös. Minun aamupala: 1/2L vettä, keitettymuna taikka 2(jos treenpäivä).Päälle Herbamarea, avocado, kourallinen manteleita, banaani rkl kylmäpuristettua kookosöljyä! Lounas:2dl itsetehtyä hummusta, tonnikalaa 1/2-1prk, selleriä,kaalia,paprikaa, punasipulia,cashewpähkinöitä kourallinen. Kuitu ja proteiinipitoinen iltapala. Eli hiilarit syön aamulla ja päivällä. En laske mitään, edes kaloreita. 3kk -17kg! Vettä pitää muistaa juoda paljon!

      • -15

        viime vuonna. Aloitin tammikuussa ruokaremontin. Ruokarytmi kuntoon, syön n. 3 tunnin välein. Aamupalana annos kaurapuuroa ja pähkinöitä, lämmintä ruokaa 2 krt pv, ja väli- ja iltapala.

        Jätin vehnän ja perunan pois. Vaihdoin pastat, täysjyvään kasviksia syön niin paljon kun haluan. Pari täysjyväruis leipäpalaa päivässä. Pari hedelmää päivässä. Maustamatonta jugurttia, marjoja. Kanaa, kalaa ja joskus punaista lihaa.

        Proteiinia saa kätevästi esim. lisäämällä kasvissosekeittoon linssejä. Pitää myös paremmin nälkää. Vaalean riisin olen korvannut täysjyväcuscusilla tai rikotuilla ohrasuurimoilla.

        Raejuustoa lisäkkeenä keittoihin ja käy myös hyvin vihreän salaatin sekaan. Pieni loraus salaattikastiketta vielä niin raejuustokin on syötävää ;)

        En ole laskenut kaloreita.

        Vielä 5 kg matkaa tavoitteeseen, jumitus ollut nyt tässä joulukuussa, tiedän kyllä miksi :) Mutta "joulukilojakaan" ei tullut kuin 200 g, mikä lähti samantien pois. Sillit yms. jouluherkut keräävät nestettä ja poikkeaminen normaalista ruokavaliosta aiheuttaa turvotusta.

        Kuitenkin pointti on, että olen vaihtanut ruokailutottumukset sellaisiksi mitä voin noudattaa koko loppuelämän. En laihduta, vaan laihdun!

        Hitaasti hyvä tulee, tsemppiä kaikille laihtumiseen!


      • suzu
        -15 kirjoitti:

        viime vuonna. Aloitin tammikuussa ruokaremontin. Ruokarytmi kuntoon, syön n. 3 tunnin välein. Aamupalana annos kaurapuuroa ja pähkinöitä, lämmintä ruokaa 2 krt pv, ja väli- ja iltapala.

        Jätin vehnän ja perunan pois. Vaihdoin pastat, täysjyvään kasviksia syön niin paljon kun haluan. Pari täysjyväruis leipäpalaa päivässä. Pari hedelmää päivässä. Maustamatonta jugurttia, marjoja. Kanaa, kalaa ja joskus punaista lihaa.

        Proteiinia saa kätevästi esim. lisäämällä kasvissosekeittoon linssejä. Pitää myös paremmin nälkää. Vaalean riisin olen korvannut täysjyväcuscusilla tai rikotuilla ohrasuurimoilla.

        Raejuustoa lisäkkeenä keittoihin ja käy myös hyvin vihreän salaatin sekaan. Pieni loraus salaattikastiketta vielä niin raejuustokin on syötävää ;)

        En ole laskenut kaloreita.

        Vielä 5 kg matkaa tavoitteeseen, jumitus ollut nyt tässä joulukuussa, tiedän kyllä miksi :) Mutta "joulukilojakaan" ei tullut kuin 200 g, mikä lähti samantien pois. Sillit yms. jouluherkut keräävät nestettä ja poikkeaminen normaalista ruokavaliosta aiheuttaa turvotusta.

        Kuitenkin pointti on, että olen vaihtanut ruokailutottumukset sellaisiksi mitä voin noudattaa koko loppuelämän. En laihduta, vaan laihdun!

        Hitaasti hyvä tulee, tsemppiä kaikille laihtumiseen!

        Täällä on jo hyviä vinkkei ruoka valion puolelta. Annan yhden liikunta vinkin, älä missään nimessä ala lenkkeilemään tuon painoisena ei mee kauaa kun polvet ja nivelet ym sanoo poks.. Ja ei unohdeta penikkatautia. Käy Mielummin uimassa taikka ihan vaikka vesijumpassa missä nivelet ei rasitu :)
        Mutta tosiaan malttia laihdutukseen, vaikka aluksi paino tekee huiman ja nopean laskun kun nesteet ja pöhötys poistuu, se hidastuu pikkuhiljaa jolloin ei aleta millekkään 1300-1550kalorin nälkädietille, opettelet nyt heti alussa syömään terveellisesti pikkuhiljaa jolloin kaloreita tulee vähemmän ja tulee muitakin terveysplussia esim iho hiukset paranee, hengitys ei haise enää niin paljon ja paino laskee kuin itsekseen terveellisen ruokavalion mukana liikunnan.
        Älä unohda hyötyliikuntaa. Ja nuku tarpeeksi eli älä valvo yhtä myöhään kuin minä


    • onnistuja:)

      Minä neuvoisin sinua liittymään sinne ilmaiseen kalorinlaskuohjelmaan. Opit sieltä terveelliset ruokailut ja sopivat annoskoot. Paljon kasviksia, vähän leipää. Ja lenkkeilyä vähän kerrallaan aikaa lisäten, aloita vaikka varttin lenkillä. Siis kävellen. Tsemppiä! Kerro edistymisestäsi.

    • Metsänakka

      Kokonaan pois sokerit, leivät ja peruna. Paljon rehuja ja muista juoda vettä!

    • onnistut_kyllä!

      Entäpä jos pitäisi oikeasti tuon roskaruokapäivän aina kerran viikossa? Siinä voisi olla etuna se, ettei niin helposti repsahtelisi, vaan ennemminkin aina jaksaisi viikon dieetata ja odottaa sitä herkuttelupäivää.

      Toki kannattaa katsoa vähän hesburgerin kaloritaulukkoa, paljonko siitä ateriasta niitä kaloreita tulee. Mutta jos ruokavalio on muuten kunnossa, tuo yksi herkuttelupäivä ei todellakaan tuhoa dieettiä. Itse ehkä yhdistäisin tuohon herkuttelupäivään vain sen vaatimuksen, että pitää käydä ennen hesburgeriin menoa esim. 1,5 - 2 h kävelylenkki.

      Esim. kerroshampurilainen on 670 kcal, jos sen ottaa zero juomalla (=0 kcal).
      Jos tekee kävelylenkin, jolla kuluttaa esim 600 kcal, tällöin aterian ateria todellisuudessa tuo liikakaloreita vain 670 - 600 = 70 kcal.

      Tosin, itse ehkä kuulun melko vahvasti tähän ajattelijajoukkoon, että kaikkea saa syödä, kunhan kuluttaa mitä syö. Herkkuja saa syödä, jos on valmis polttamaan kalorit ennakkoon. Kaikki on sallittua, kunhan vetää kohtuudella.

      • ylilihava

        Kiitos vinkistä. Olen ollut jo kaksi viikkoa ilman roskaruokaa. Ensi viikolla aloitan tiukan kuntokuurin. Kyllä paino varmasti tippuu. :) Ainakin yritän parhaani.


    • Iso-Iita

      Hei vaan!Olen 56v nainen ja samassa jamassa oltu .Olen vuoden alusta tehnyt elämätaparemonttia.Kaikki alkoi siitä että katsoin itseäni pitkään peilistä ja mietiskelin illan kynttilän valossa.Tutkin sisintäni että miksi näin on päässyt käymään.Monenlaista vastoinkäymistä ja masennusta...Nyt olen matkalla johonkin,ehkä uudistumassa.
      Ensin huomasin että on ollut tapana naukkailla vähäsen joka viikonloppu.Siis tipaton tammikuu ja huikaton helmikuu,maaliskuu maistelematta.Paljon kasviksia ja hedelmiä,hyvin vähän "höpöruokaa".Huomasin että osaan tehdä hyvää terveellistä ruokaa.Avuksi Nutrilettia yövuoroon ja välillä korvaamaan jonkin aterian-oikeastaan pidän siitä kanajuomasta (?!)ja se vie nälän.
      En ole muuten kertonut kellekkään muuttuneista elintavoistani,en mainosta,mutta huomaan että jotkut katselevat nykyään eväsvalikoimiani ja minuakin jotenkin oudolla tavalla.
      Olen vähentänyt annoskokoja ,leivänsyöntiä,yleensä pyrin siihen että "höpöruokaa"
      vähemmän ja paljon värikästä lautaselle.Juon vettä n.1,5l päivässä,pähkinöitä,smoothieta,avocadoa.Suolan vähentäminen tärkeä.Yrttimausteet tilalle.Valkea jauho ja sokerilisät pois.Makeannälkään ja kahvin kanssa esim.kuivahedelmät.Kylässäkäydessäni otan kyllä pullaakin mutta en kotona.Ajattelen niin,että kaikkea ei tarvi karsia,vaan kohtuukäyttöä.Opettelee rajoitusta.
      Kävelyä koiran kanssa päivittäin.Aloitin myös venyttelyjoogan.Ei sitä aluksi taipunut mihinkään,kauhea hiki ja puhina.Nyt 3kk ja mukava huomata että olen paljon notkeampi.Puntaria ei ole vielä hankittu,mutta kyllä painoa on lähtenyt.Vaatteet istuu paremmin,osa jo liian isoja.Hiukset ja iho parempia.Liikkuminen ei käy enää henkeen niin paljon.Parasta oli kun töissä pukuhuoneesta tullessa nousin portaat seur.kerrokseen juoksemalla,eikä henki ollutkaan enää p-sereiänsuulla ja polviinkaan ei sattunut .Tämä se kannustaa.
      Mieliala on virkeämpi.Nyt jälkeenpäin tuntuu siltä että se alun "peiliinkatsominen" oli hyvin tärkeä vaihe.En ota tästä stressiä,elän terveellisesti,paino tippuu ja elämä kevenee.Hauskaakin saa ja pitää olla.Mitä tulevaisuus tuokaan tullessaan..
      Lähde sinäkin samalle polulle.Tee pienillä muutoksilla alku parempaan jatkoon.Iloitse saavutuksista,pienistäkin.Älä lannistu takapakkitilanteesta.Kyllä onnistut!

    • Iso-Iita

      Anteeksi,sekoilin tuossa tekkstimuokkauksessa.Nakkisormi..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe