Nyt kertokaa kasvattajat kokemuksia!!!

OldRave

Siis olen nyt jo monta vuotta yrittänyt kasvattaa pitkiä hiuksia, MUTTA olen hölmönä, muka niin viisaana mennyt kampaajalle sanomaan "tasoita vähän", niin enköhän ole aina tullut takaisin noin reilu 5cm lyhyemmissä hiuksissa, eli noin puolivuotta hiusten kasvatuksestani näkyi kampaajan lattialla! PRKL!!! Miten ihmeessä hiuste kasvaminen pidemmiksi onnistuu, jos vaikka parin kuukauden välein menen aina poistattamaan, lyhentämään hiuksiani, eli olen taas, taas, taas ja taas samassa lähtöpisteessa!! Hiusteni kasvamisessa ei ole mitään vikaa, kun juurikasvu näkyy noin 5cm, vaan siinä on vika että menen "lahjoittamaan" hiukseni kampaajan lattialle! Niinpä en ole nyt reiluun vuoteen mennyt kampaajalle, ja kun katsoin vanhoja kuvia 2003 kesästä, niin nämähän näyttävät jo pitkiltä, siinä "salaisuus hiusten kasvamiseen!" Sitä paitsi tunnen ihmisen, joka ei ole kokonaiseen viiteen (5) vuoteen käynyt kampaajalla;Kaameasta lyhyestä poikatukasta perseeseen ulottuvat pitkät, paksut ja ennenkaikkea terveen näköiset hiukset!! Mutta hän ei olekaan ikinä värjännyt hiuksiaan. Harvoin näkee kenelläkään muulla yhtä hyväkuntoisia hiuksia kuin hänellä, ja kun kysyn millä aineilla hän hiuksiaan pesee, vastaus on aina "halvalla miedolla shampoolla ja hoitoaineella, ihan halpistuotteita käytän" Ei uskoisi! Otan mallia hänestä; en enää koskaan mene kampaajalle, mutta värjäys tavastani en luovu, vaikka tiedän että hiusten värjääminen kuivattaa hiuksia, ja tällä viikolla aion vielä sitäpaitsi ottaa värinpoiston ja värjätä hiukseni uudestaan, mutta sitä varten käytänkin kosteuttavia tuotteita ja myöskin nyt alan taas kohta käyttämään värjätyille hiuksille tarkoitettua shamppta ja hoitoainetta. Saas nähä minkälaisessa kunnossa hiukseni on värinpoiston jälkeen, toivottavasti hiukset on päässä! ja olkoot miten paskassa kunnossa tahansa niin milliäkään en leikkaa hiuksistani!, paitsi välillä kun näen n. puolen millin kaksihaaraisia hiuksia, niin näppäisen sen millin kaksihaaraisen vain nopeasti pois kynsisaksilla ja odotan hiusteni kasvamista!!!!

Tuetaan tässä ketjussa toisiamme, ketkä olemme kasvattamassa pitkiä hiuksia, se on niin rasittavaa välillä henkisesti kun ajatelee vain että äh, vieläkin näin lyhyet hiukset, mutta kyllä ne kasvaa.

Ainiin, minulla on 15cm yli olkapään ulottuvat hiukset ja värinä on (kohta) sellainen syvänpunainen.

19

3663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henna

oletko sama kirjoittaja kuin "Dis.Appointed"? tämäkin teksti nimittäin kuulostaa aivan samanlaiselta! no, joka tapauksessa, jaan kokemukseni... :)

mulla oli kans monta vuotta ihan lyhyet hiukset, mutta noin 2 vuotta sitten aloin kasvattaa niitä.. en tarkoituksella, vaan ajattelin, että kokeillaan nyt, miltä näyttää ja leikataan sitten heti lyhyeksi, jos ei näytä hyvältä.

olen aina käynyt säännöllisesti kampaajalla, niin tänäkin aikana. minä myös joka kerta kävin "tasoittamassa" hiuksia ja tietysti leikkauttamassa niihin jonkinlaista muotoa sekä raidoittamassa. mulla on kaiken lisäksi tosi karhea, paksu ja huonokuntoinen hiuslaatu, eli latvoja saisi joka kerta aika paljonkin leikata.

joka kerta olen sanonut, että olen kasvattamassa hiuksia, mutta kaikki kuivat latvat haluan pois sekä ohennusta, koska hiukseni ovat aivan liian paksut. en ikinä ole antanut mitään senttimääriä, kuinka paljon saa leikata, enkä niitä pahemmin ole itse jälkeenpäin mittaillutkaan. mulle vaan ei ole niin väliä, kuinka monta senttiä sitä hiusta leikataan, kunhan hiukset vain näyttäisivät terveiltä ja hyväkuntoisilta.

nyt 2 vuoden jälkeen mun hiukset on puoliselkään. vuosi sitten mun hiukset just ja just ylettyi olkapäille. olen käynyt kampaajalla parin kuukauden välein leikkauttamassa kuivia latvoja pois, mutta ei se mitenkään mun hiusten pituuteen ole vaikuttanut. voi olla, että mulla kasvaa hiukset nopeesti, muuta mulla ei ole siis ollut mitään tuollaisia ongelmia leikkaamisen ja kasvattamisen kanssa.

nyt ajattelín vähän lyhentää niitä, johonkin olkapäitten tasalle, koska mun mielestä lyhyemmät hiukset on paljon....raikkaammat! :)

ehkä sun hiuksilla on joku enimmäispituus, jonka pitemmäksi ne ei kasva? kyllähän sunkin hiukset kuulostaa jo ihan pitkiltä.

liian pitkät hiukset ei edes mun mielestä ole kovin kauniit, vaan turhaan tekevät ulkomuodon liian raskaaksi. saatikka sitten se, ettei kävisi kampaajalla vuoteen...täytyyhän hiuksissa muotoa olla! tasapaksut pitkät hiukset on kauheinta mitä tiedän. mieluummin vähän lyhyemmät hiukset, jotka on hyväkuntoiset, kiiltävät ja sopivat kantajalleen. nää oli siis vaan mun mielipiteitä..

tietääkö kukaan, kuinka paljon hiukset kasvaa vuodessa?

aika pelottavan jutun kuulin kerran kampaajalta tosta omin päin leikkaamisesta. ne kampaajan saksethan on sellaset erikoiset ja huipputerävät ja ne on jotenkin terotettu juuri siten, että niillä on hyvä leikata juuri hiuksia. (joku oikea kampaaja voi selventää.) koska ne on niin terävät, ne leikkaa hiukset sillain, että kaksihaarasia tulee mahdollisimman vähän. koska hiushan lähtee haaroittumaan, kun sen pää rikkoutuu ja sehän rikkoutuu, jos sen leikkaa liian tylsillä saksilla, mitä siis kaikki tavalliset sakset on. en ole asiantuntija, saa korjata, jos ei mennyt oikein.

joten teet itsellesi vain hallaa, jos rupeat hiuksia itse leikkaamaan, ne menevät vain huonoon kuntoon..ja loppujen lopuksi joudut leikkaamaan ne taas lyhyeksi. no, en tiedä otatko tästä opiksesi, se on sun oma asia mutta ajattelin vaan kertoa! :)

• Lettiliisa

Lainaus kirjoituksestasi:
        "tasapaksut pitkät hiukset on kauheinta mitä tiedän. mieluummin vähän lyhyemmät hiukset, jotka on hyväkuntoiset, kiiltävät ja sopivat kantajalleen. nää oli siis vaan mun mielipiteitä.."

Vastaan että:
        Kyllä vain näyttää hyvältä, kun on tasapaksut, pitkät hiukset, JOTKA ovat hyväkuntoiset ja kiiltävät!

Hiukset voi leikata kotonakin, kunhan käyttää nimenomaan hiustenleikkuuseen käytettäviä saksia - niissä terät on oikeanlaiset. Kampaajalla hiukset ohenevat runsaasti vain silloin, kun kampaajan antaa OHENTAA tukkaa - on pakko ottaa reippaasti, jotta hiukset laskeutuvat kunnolla.

Värjääminen ei nykytuotteilla vahingoita hiusta juurikaan, kunhan muistaa käyttää oikeanlaista shampoota, hoitoainetta ja hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Ja ravinto ratkaisee aika paljon, ruuan monipuolisuus & terveellisyys näkyvät kyllä hiuksista.

• henna
        Lettiliisa kirjoitti:

Lainaus kirjoituksestasi:
        "tasapaksut pitkät hiukset on kauheinta mitä tiedän. mieluummin vähän lyhyemmät hiukset, jotka on hyväkuntoiset, kiiltävät ja sopivat kantajalleen. nää oli siis vaan mun mielipiteitä.."

Vastaan että:
        Kyllä vain näyttää hyvältä, kun on tasapaksut, pitkät hiukset, JOTKA ovat hyväkuntoiset ja kiiltävät!

Hiukset voi leikata kotonakin, kunhan käyttää nimenomaan hiustenleikkuuseen käytettäviä saksia - niissä terät on oikeanlaiset. Kampaajalla hiukset ohenevat runsaasti vain silloin, kun kampaajan antaa OHENTAA tukkaa - on pakko ottaa reippaasti, jotta hiukset laskeutuvat kunnolla.

Värjääminen ei nykytuotteilla vahingoita hiusta juurikaan, kunhan muistaa käyttää oikeanlaista shampoota, hoitoainetta ja hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Ja ravinto ratkaisee aika paljon, ruuan monipuolisuus & terveellisyys näkyvät kyllä hiuksista.

ja kirjoitin, että nämä on MUN MIELIPITEITÄ.

vaikka hiukset olis kuinka hyväkuntoiset ja kiiltävät, mutta kampaajalla muotoonleikkaamattomat, MUN MIELESTÄ ne on rumat. hiuksissa pitää olla muotoa, muuten ne roikkuu litteinä pitkin päätä.

• kyllästyjä
        henna kirjoitti:

ja kirjoitin, että nämä on MUN MIELIPITEITÄ.

vaikka hiukset olis kuinka hyväkuntoiset ja kiiltävät, mutta kampaajalla muotoonleikkaamattomat, MUN MIELESTÄ ne on rumat. hiuksissa pitää olla muotoa, muuten ne roikkuu litteinä pitkin päätä.

ei tarvitse jankuttaa!

• tiina

oon sun kans tosta, et tasapaksut pitkät hiukset ei oo aina kovin kaunis näky!

Ihan omasta kokemuksesta puhun, kun kattoo sen aikasia valokuvia kun mul oli sellaset hiukset ni voi apua! Hiukset menee pitkin päälakea ja näyttävät tosi raskailta & tylsiltä. Nyt en luovu tästä kerroksittain leikatusta mallista, hiukset kohoaa jo itsestään päälaelta ja näyttävät kivalta ilman mitään muotoiutuotteitakaan. Suosittelen.

• henna
        kyllästyjä kirjoitti:

ei tarvitse jankuttaa!

täälläpä on mukavaa porukkaa!
        kiitos sinulle rakentavasta kommentistasi! :)

• OldRave

En ole "Dis. Appointed" Hänkin tuskailee hiusten kasvatuksesta? Hyvä, etten ole ainut, heh.

Ei ole mikään enimmäispituus vielä todellakaan tullut, koska juurikasvua pukkaa koko ajan, ja kyllä jo se pituus alkaa näkymään, kun en ole pitkiin aikoihin kampaajalla käynyt.

Hiukset kasvaa varmaan noin 12cm vuodessa.

Minä en edes hirveästi välitä jos on vähän PIENIÄ kaksihaaraisia, joita ei niinkään näy, kunhan vain on pitkät ja kiiltävät ja suht terveen näköiset hiukset.

Ja luulisi, että esim. kun on puolipitkät hiukset ja niihin tulisi sitä kaksihaaraista, että se häiritsisi enemmän puolipitkissä hiuksissa, kuin pitkissä hiuksissa koska, puolipitkissä hiuksissa ne näkyy paremmin, kuin pitkissä esim. perseeseen saakka ulottuvissa pitkissä hiuksissa niitä ei niinkään huomaa, koska tuskin ihmiset sitä persettä niin tarkasti kyylää, missä ne hiusten latvat on, ja mitä nyt kaksihaaraisista, jos on muuten niin terveen näköiset ja kiiltävät pitkät hiukset!

Tämä siis minun mielipide, ja "palautetta" mielipiteestäni voi ihan vapaasti sanoa jos on eri mieltä, en pahoita mieltäni siitä, ja siis tämä loppu teksti oli tarkoitettu ihan kaikille.

Eikun kirjoittelemaan vaan lisää tarinoita hiusten kasvattamisesta tänne! :)

• henna
        OldRave kirjoitti:

En ole "Dis. Appointed" Hänkin tuskailee hiusten kasvatuksesta? Hyvä, etten ole ainut, heh.

Ei ole mikään enimmäispituus vielä todellakaan tullut, koska juurikasvua pukkaa koko ajan, ja kyllä jo se pituus alkaa näkymään, kun en ole pitkiin aikoihin kampaajalla käynyt.

Hiukset kasvaa varmaan noin 12cm vuodessa.

Minä en edes hirveästi välitä jos on vähän PIENIÄ kaksihaaraisia, joita ei niinkään näy, kunhan vain on pitkät ja kiiltävät ja suht terveen näköiset hiukset.

Ja luulisi, että esim. kun on puolipitkät hiukset ja niihin tulisi sitä kaksihaaraista, että se häiritsisi enemmän puolipitkissä hiuksissa, kuin pitkissä hiuksissa koska, puolipitkissä hiuksissa ne näkyy paremmin, kuin pitkissä esim. perseeseen saakka ulottuvissa pitkissä hiuksissa niitä ei niinkään huomaa, koska tuskin ihmiset sitä persettä niin tarkasti kyylää, missä ne hiusten latvat on, ja mitä nyt kaksihaaraisista, jos on muuten niin terveen näköiset ja kiiltävät pitkät hiukset!

Tämä siis minun mielipide, ja "palautetta" mielipiteestäni voi ihan vapaasti sanoa jos on eri mieltä, en pahoita mieltäni siitä, ja siis tämä loppu teksti oli tarkoitettu ihan kaikille.

Eikun kirjoittelemaan vaan lisää tarinoita hiusten kasvattamisesta tänne! :)

eihän niitä kaksihaaraisen alkuja välttämättä kukaan näekään, vaikka olis ihan lyhyetkin hiukset. mutta jos sulla on kaksihaaraisia, etkä leikkaa niitä pois, ne haaroittuu aina vaan enemmän ja enemmän ja lopulta sulla on 100 hiusta yhden hiuksen sijaan...no ei nyt ihan :) mut periaatteessa siis..kun hius kerran menee rikki latvasta, se jatkaa sitä haaroittumistaan.

ja kun sun hiukset on tarpeeksi kauan ollu leikkaamatta ja ne on saanu rauhassa haarottua, ne on tosi huonokuntoisen näköiset...ihan kokonaan, tyvestä latvaan. ja silloin ne ei enää voi olla kiiltävätkään. eli ei mun mielestä ole mitään järkeä kasvattaa haaroittuneita hiuksia.

loppujen lopuksi, en keksi sun ongelmaan mitään ratkaisua... ja sä kumminkin leikkaat niitä kotona niillä kynsisaksilla, etkö leikkaakin? :) no, itepähän tiät parhaiten mitä teet hiuksilles... toivotaan vaan parasta!

• minnie

nehän kasvaa n.sentin/kk, eli 12*1.. :)

• kohtalontoveri

Sinun pitää valita haluatko kasvattaa hiuksesi vai värjäillä niitä raskaasti. Värinpoisto syö hiusta, samoin jatkuva värjäys. Joudut joka tapauksessa leikkaamaan vaurioituneen osan pois, ennemmin tai myöhemmin. Se kirpaisee huomattavan paljon jos joudut pitkistä leikkauttamaan ison määrän pois ihan vaan sen takia että hoikset ovat kuin pumpulia värinpoisto-värjäyskierteen jälkeen. Lyhyiden mallien kanssa leikkiminen on paljon vapaampaa. Ymmärrät varmaan pointtini.

Isot kasvatusprosessit tehdään omalla värillä tai ihan vain kevytsävyillä välillä piristäen. Muutaman sentin urakat ovat toki asia erikseen, hius on kuitenkin kestävimmillään luonnontilassa eikä katkeile kesken kaiken niin herkästi.

Niin, joku kyseli hiusten kasvuvauhdista. Nyrkkisääntönä on noin sentti kuukaudessa. Kesällä kasvavat monesti hieman enemmän ja talvella vähemmän. Hiuksen yksilöllinen elinikä vaikuttaa siihen kuinkan pitkät hiukset kukin saa kasvatettua. Ja elintavat vaikuttavat myös (monipuolinen ruoka, riittävästi proteiinia ja rasvoja), kuten kaikkeen.

• pitkäletti

Itselläni on n. 60 cm pitkät hiukset joita olen kasvattnut noin 5 vuotta. Käyn 1-2 kertaa vuodessa parturilla, jolloin leikataan latvoista n. 5 cm. Värjään hiukset kerran kuukaudessa (tyvikasvun takia). Käytän kaupan shampoota enkä hoitoainetta lainkaan, koska hiukset ovat ohuet ja liukkaat ja latistuisivat liikaa.
        Hiukseni eivät kuitenkaan takkuunnu, joten hoitoainetta ei tarvitse. Kaksihaaraisia ei ole.
        Eli idea on kuten kampaajani sanoi, että niinkauan kuin hiukset "hankaavat" olkapäätä ne myös katkeilevat eivätkä tunnu kasvavan. Mutta sitten kun ne saavat vapaasti kasvaa selässä, niin tuntuu että ne kasvavat vauhdilla.

• vastaaja18

Älä käsittele (värjää ym.)hiuksia, annat äipän leikata millin kuussa. Ne kasvaa yllättävän nopeasti.

• Vuosikymmen pitkiä hiuksia

Minulla on ollut monta vuotta pitkät hiukset ja sen verran voin sanoa, että niitä kannattaa leikata saannöllisin väliajoin. Minäkin alussa kasvatin niitä intohimoisesti leikkaamatta, koska halusin niiden kasvavan nopeasti.Huomasin kuitenkin, että tasaisin väliajoin leikkaamalla ne olivat huomattavasti parempi kuntoiset. Raidoitin hiuksiani kampaajalla n. 2-3 kk:n välein, ja kyllä usean käsittelyn jäljet aina näkyivät hiuksissa.

Jokaisella on erilainen hiuslaatu. Toisen hiukset kestävät useampia käsittelyjä ja toisten taas haurastuvat yhdestä. Minulla on kuiva ja hieno hiuslaatu, eli hiuslaatuni on aika ohut ja sähköinen, varsinkin talvella. Minulla on kuitenkin paljon hiuksia, joten ne eivät näytä ohuilta. Pelkkä shampoo ja hoitoaine eivät auta pitämään latvaa hyvässä kunnossa, vaan kannattaa käyttää myös jätettävää hoitoainetta. Varsinkin talvella, koska hiukset silloin kuivuvat erittäin helposti.

Suosittelen, että et tee niitä värinpoistoja kovinkaan usein, koska ne kuivattavat hiuksia. Ja eihän niitä hiuksia ole pakko leikata aina sitä viittä senttiä, vaan sanot jämäkästi montako senttiä haluat hiuksista pois.

• vastaaja18

Älä käsittele (värjää ym.)hiuksia, annat äipän leikata millin kuussa. Ne kasvaa yllättävän nopeasti.

• ruskeatukkanen

mä olen nyt n.6kk kasvattanut hiuksia.
      en käy kampaajalla vaan leikkaan itse aina välillä kaksihaaraisia.
      leikkaan niitä kaksihaaraisia yksikerrallaan ja siihen menee aina pari tuntia että pääsen koko pään läpi.
      pidän hiuksia kiinni ettei ne epätasaisuudet näy.
      nyt hiukseni ovat vähän yli olkapäiden...

• Miina

Laitanpa tähänkin vinkkini kaksihaaraisia vastaan:

Älä tyttö hyvä leikkaa niitä itse, vaan käytä Bonacuren latvasuoja jota saa kampaajilta ja kampaamokaupoista. Tuote maksaa n. 10e ja tekee sen minkä se lupaa, eli sitoo hiuksen kiinni niin, ettei kaksihaaraisia synny.

Itse ostin n. 4 vuotta sitten tuotteen ihan uteliaisuudesta, tuote joka lupaa, että kaksihaaraiset katoavat, ihanaa!! Rahallinen panostus oli niin pieni, että ajattelin ettei se ole kovin suuri summa heittää hukkaan jos tuote ei toimikaan (suurin osa tuotteista eivät täytä lupauksensa). Mutta tuo toimii.

Eipä ole neljään vuoteen näkynyt kaksihaaraisia, ja hyvä niin!

• Tukka
        Miina kirjoitti:

Laitanpa tähänkin vinkkini kaksihaaraisia vastaan:

Älä tyttö hyvä leikkaa niitä itse, vaan käytä Bonacuren latvasuoja jota saa kampaajilta ja kampaamokaupoista. Tuote maksaa n. 10e ja tekee sen minkä se lupaa, eli sitoo hiuksen kiinni niin, ettei kaksihaaraisia synny.

Itse ostin n. 4 vuotta sitten tuotteen ihan uteliaisuudesta, tuote joka lupaa, että kaksihaaraiset katoavat, ihanaa!! Rahallinen panostus oli niin pieni, että ajattelin ettei se ole kovin suuri summa heittää hukkaan jos tuote ei toimikaan (suurin osa tuotteista eivät täytä lupauksensa). Mutta tuo toimii.

Eipä ole neljään vuoteen näkynyt kaksihaaraisia, ja hyvä niin!

Todella kannattaa käyttää latvasuojaa ehkäisemään haaroittumista (esim. Bonacure.)

Jo kaksihaaraisia hiuksia ei voi enää mitenkään pelastaa, paras keino on leikkauttaa monihaaraiset latvat kampaajalla ensin pois, sitten käyttää joka pesun jälkeen latvasuojaa uusien haarojen ehkäisemiseksi.

Itse haarahiuksia poisleikatessa hius voi innostua haaroittumaan vieläkin enemmän, jos leikkaa vaikkapa liian tylsillä saksilla.

• nuppu

Mulla on ollu lähes aina pitkät hiukset (nyt melkein takapuoleen asti), ja uskokaa tai älkää olen käynyt kampaajalla viimeksi 12 vuotta sitten. En tiedä, mistä johtuu hiusteni nopea kasvu, mutta voin sanoa että ne kasvavat minulla puolessa vuodessa noin 15 cm (talvella tosin vähemmän). En kovin usein leikkauta latvoja, mutta sillon viimeistään kun ne käyvät ärsyttävän ohuiksi.
      Annan äidin leikata... ottaa useimmiten liikaa, parin senttimetrin toivomuksestani 5 cm tai enemmän:/ Hiuksilleni en ole tehnyt elämäni aikana kuin pari käsittelyä; vaalentanut kolme kertaa ja yhden kerran raidat. Se kyllä haurastuttaa hiuksia, mutta ennemmin haluan kullanvaalean värin kuin maantienharmaanruskeen:)
      Viime kesän loppuun asti hiukseni olivat paksut, kiiltävät ja hyväkuntoiset. Mutta nyt ne on käyneet tosi ohuiksi ja katkeilee helposti:/ Ja lentelee pienimmässäkin tuulessa joka puolella. Luultavasti tää talvi vaikuttaa niihin ja tekee hiukseni kuiviksi, mut ne ei oo koskaan ennen katkeillu näin tai ollu näin ohuet. Mistäköhän johtuu... ja millaista apua tähän vois saada? Tietäiskö joku jotain erityisen hyvää ainetta mun hiuksille, mitkä on todella vaativat; vaalennetut , ohuet, sähköiset, katkeilevat, ja sit päänahka hilseilee ja rasvottuu nopeesti. Alkaa ottaa jo ihan hieman päähän. Lorealilla on muistaakseni joku shampoo katkeileville hiuksille...
      Joo mutta tsemppiä kaikille hiusten kasvattajille! Latvoja on kyllä hyvä leikata ajoittain, niin että pysyy hiukset paremmassa kunnossa eikä takkuilevien latvojen takia sit hiukset katkeile. Mä suosittelisin leikkaa jotain kaks tai kolme cm, eikä liian usein, mut riippuu tietysti latvojen ja hiusten kunnosta:) Ja tässä on pari vinkkiä mitkä vois auttaa hiusten kasvuun (oon kuullut muilta tällä samaisella "hiukset" palstalla joitakin näistä): Käytä ajoittain syväpuhdistavaa shampoota niin hius kasvaa paremmin hiustupesta, voit hieroa päänahkaa-> se
      kuulemma aktivoi hiusten kasvua ja myös uusien hiusten kasvua, syö Piimaxia (mulla ainakin vauhdittaa hyvin hiusten ja kynsienkin kasvua), ja sitten on tietysti muitakin hiusten kasvua edistäviä luontaistuotteita, mut toi piimax on mun lemppari. Vitsi, mulla oli joitain muitakin vinkkejä vielä, mut nyt ei tuu mieleen...
      Oikeanlainen harja on myös hyvä olla, sellanen mikä ei revi hiuksia eikä hiusten pintaa, mut se nyt ei liity niin tähän hiusten kasvattamiseen:)

• Miina

Moi,

En ole ikinä varsinaisesti kasvattanut hiuksia, ne ovat kasvanneet itsestään. Lyhimmillään ne ovat olleet olkapäille ulottuvat ja pisimmillään lapaluiden alapuolelle. Kasvatus olkapäille ulottuvista hiuksista noin lapaluiden puoleen väliin kesti noin vuoden.

En varsinaisesti käyttänyt mitään kikkoja, mutta tässä tarina minun hiuksistani:

- Leikkauttan hiuksiani 3-4 kertaa vuodessa, eli 3-4 kuukauden välein. Joskus leikkausten väli on ollut jopa 6kk. En silti koskaan ole pitänyt kuluneita hiuksia, vaan mm. kesän jälkeen leikkautan aina kuluneet ja katkenneet haarat pois.

- Yläasteella ja osan lukiosta pidin hiukseni ihan suorina, äiti on aikoinaan ostanut kampaajasakset joten hän hoiti tasoituksen (ja tyylillä!). Ja aina vain pari senttiä, kuten pyysin.

- Olen lisäksi löytänyt mahtavan kampaajan, joka ei leikkaa liikaa vaan juuri sen verran mitä pyytää.

- Käytän Bonacuren latvasuoja joka estää kaksihaaraisten syntyä (tämä tuoten muuten toimii, ja on halpakin, vain 10e).

- Värjäyksen olen tehnyt 7. luokasta asti kotona, kampaajalla käyn ehkä 2 kertaa vuodessa laittamassa raidat tai muuttamassa väriä radikaalimmin, mutta ylläpitävät värjäykset hoidan kotona.

- Käytän kaupan tuotteita, melko usein vaihdellen. Paitsi tuo Bonacuren latvasuoja joka löytyy vain kampaajilta.

- Syön terveellisesti ja monipuolisesti. Niin kasviksia kuin lihaa, talvella otan lisäksi B-vitamiineja ja multivitaa.

Olen siis melko samanlainen tapaus kuin kaverisi. En ole ikinä joutunut kasvattamaan hiuksia, vaan ne ovat aina olleet ihanan pitkiä ja vielä pidempiäkin.

Joten tässä nyt yksi hyvä vinkki: panosta ja osta Bonacuren latvasuoja, minunkin ongelmana on ollut kaksihaaraiset, vaan ei oo enää!

t: Miina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2434
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      29
      1817
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      73
      1511
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      266
      1420
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      138
      1230
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      983
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      978
    9. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      65
      965
    10. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68