Kannattaako vielä korjauttaa vanhaa autoa

kannattaako-vai-ei

Autolla ajettu noin 270 tkm ja korjauksiin menee vuodessa varmaan noin tuhat euroa. Auto on Skoda Octavia vm 2000

Kiitos asiallisista vastauksista

29

6134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapauskohtaista

Aika kallista jos noin paljon on korjattavaa. Toisaalta voit laittaa auton myyntiin, tai tilata noudon / viedä sen romutettavaksi, esim. Kuusakoski Oy:lle. EU:ssa keskimääräinen auton romutusikä on 15 vuotta, ja senhän kyseessä oleva auto täyttää tänä vuonna.

Uudemmassa autossa arvonalennus voi olla esim. 2000 € vuodessa, eli kallista autoilu usein on vaikkei autossa olisi mitään korjattavaa.

http://www.autokierratys.fi/ajankohtaista/alan_uutisia/uutisarkisto/autojen_romutusika_suomessa_euroopan_ennatystasoa.313.news

• Itse korjautin...

Noin 1000 arvoisen vielä vanhemman menopelin ja lasku oli 500 e. Olin juuri katsastanut sen (1,5 v ajoaikaa) ja ostanut uudet talvikummit kun sitten meno stoppasi. Jos olisin myynyt rikkinäisenä olisin ehkä saanut koko roskasta niiden talvikummejen hinnan. Auto on kaikinpuolin hyvässä kunnossa ja kohtuu kilometreillä joten korjautin ja uskon, että ainakin tuo 1,5 v taas mennään kohtuu kustannuksilla. Jos auto olis ollut yhtään huonompi, olisin jättänyt jo alkuunsa leimaamatta (siinäkin pikkasen sain tehdä hommia), t.renkaat ostamatta, myynyt jollekin projektiksi ja katsellut ittelle paremman.

• osssss

Jos kone tdi niin kannattaa varmaan.Juuri sisäänajettu.
      Vaida öljyt vaikka 10tkm välein ja TB litkut sisään niin kestää.
      VW autoja muutenkin korjaillaan tuhansilla vuodessa vaikka olis uudempi...

• ossss on ihanaseko

Juu, markkinoiden huonointa öljyä koneeseen ja kädet ristiin.
        VW on auto joka kestää kilometrejä tunnetusti jos sitä vaan huoltaa suositusten mukaan.

• Miten voi mennä????

.

Ei öljynvaihtoihin ja suodattimien vaihtoon mene tuhatta euroa

Toki vaihdatin heti uuden jakohihnan tarvikkeet, bensapumpun mutta ei siihenkään mennyt tuhatta euroa sitten vain normaaleja kuluvia osia jarrulevyjä muutaman vuoden välein

.

• osssss

Noo Vw autoissa

tulee laakeri vikoja,ikkunat tippuu,sähköviat,ruoste

Niistä kertyy tuota hintaa huomaamatta.

• osssss

Aika tuoreessa tuulilasissa juuri korjattiin tuollaista skodaa.Nappivaihdokki vai mikä se palsta oli.Ruoste oli muistaakseni kallein osio korjauksista.
      Moottori iskussa vaikka ajettu 430tkm.

• Oliko se sama:.?

.

Oliko se sama Octavia joka oli nostettu väärin korjaamolla tai itse? Siis niistä kynnyksen kohdista oli taittuneet sehän on itse aiheutettu vaurio

Tosin kierrätetty seuraaville omistajille

.

• osssss
        Oliko se sama:.? kirjoitti:

.

Oliko se sama Octavia joka oli nostettu väärin korjaamolla tai itse? Siis niistä kynnyksen kohdista oli taittuneet sehän on itse aiheutettu vaurio

Tosin kierrätetty seuraaville omistajille

.

Oli sama juttu..

• Pahoinpidelty:.
        osssss kirjoitti:

Oli sama juttu..

.

Se oli selvästi pahoinpidelty tai siis täysi idiootti nostellut vääristä paikoista

Kaikki muukin varmaan saatu itse hajalle

.

• osssss
        Pahoinpidelty:. kirjoitti:

.

Se oli selvästi pahoinpidelty tai siis täysi idiootti nostellut vääristä paikoista

Kaikki muukin varmaan saatu itse hajalle

.

Noi VW koneet tunnetaan jo monessa pienemmässä pajassa niin ei kannata merkkiliikkeeseen vanhaa viedä jos jotain vikaa on.Kierrä pajoja ja kysy kuka tuntee koneet niin säästää huolloissa ja osat motonet.

• Okay:.
        osssss kirjoitti:

Noi VW koneet tunnetaan jo monessa pienemmässä pajassa niin ei kannata merkkiliikkeeseen vanhaa viedä jos jotain vikaa on.Kierrä pajoja ja kysy kuka tuntee koneet niin säästää huolloissa ja osat motonet.

.

Pysytään sitten edelleen dsg- ja tdi- vapaissa (niin kuin aloittajakin)

.

• huono aloitus

röllinkakkaa taas.

• Vaihda romu ehjään

Joku autoliike lupaa Nettiautossa maksaa kaikista autoista ikään katsomatta 1500 euroa, vaikka ostaisit sieltä 1700 euron tai 2000 euron auton.

• Kiva jos näin on

Ei kuulosta perinteiseltä autoliikkeen hinnoittelulta.

• .,mnb vc

No sehän riippuu vain sinusta ja siitä vanhasta autosta. Tuhat euroa vuodessa vanhan auton korjauksiin voi olla paljon tai vähän, riippuen vuosittaisesta ajomäärästäkin. Paljon jos ajaa, tulee ihan pakollisia kuluvien osien vaihtoa ja merkkiliikkeessä niiden vaihdosta toki kertyy hintaa. Jos itse tekee, niin tuhat euroa korjauksiin on liikaa. Toisaalta, mistä tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan korjausten suhteen, ellei auto ole täysin laho tai muuten valita viimeisiään.

Itsellä samanikäinen Citikka, eikä siihen itse tehden ole mennyt paria sataakaan vuodessa, keskimäärin.

Näitä kun on täältä turha kysellä. Kukaan kyseistä autoa tuntematon ei voi sanoa, kannattaako sitä vielä korjauttaa vai ei. Se kun riippuu niin monista asioista.

• dffgder4e34r543543

Ehkä sitä korjattavaa ei joka vuonna tule tonnin edestä?
      Mutta jos ajaa niin että auto kuluu ajotavan takia poikkeuksellisen paljon.

Maksaa se uudemman autonkin maksaminen, helposti menee se 2000 vuodessa rahaa kun maksat uudempaa auto, sen päälle arvonaleneva, korkeemmat vakuutusmaksut jne.

Näitä kannattaa laskeskella, uusi tai uudehko auto on kiva mutta voihan sitä ostaa kivan vanhemmankin auton. Moni tyytyy niin karvalakkimalleihin että ne surettaa jo ennen ostoakin tylsyydellään.

Itse ainakin aion nykyään pyrkiä siihen että enää ei autoa vaihdella.
      Hyvä auto ollut nyt jo vuodesta 2007 asti, vieläkin alle 100tkm mittarissa,
      automaattivaihteet, ilmastointia, pieni kone ja kulutus vähäinen. Kannattaa korjailla vaan kuluvia osia, ajaa autolla nätisti ettei se rasitu ylimääräisesti koska se maksaa aina mitä reippaammin ajelee.

• osssss

asialinja

• Auto maksaa

Auton arvo putoaa noin 15 % vuodessa, joten seitsemäntuhatta euroa kalliimmassa autossa menetät sen tonnin ihan huomaamatta. Joko maksat korjauksista tai vaihdat kalliimpaan ja annat arvonalennuksen nakertaa rahojasi.

Luulen kyllä, että pääset halvemmalla jatkamalla korjaamista. Valinta on sinun.

• Kiitos kun kerroit

Vaihtaisin oman autoni heti 200 euron välillä.

• Nostin vajaan 3 tonn
        Kiitos kun kerroit kirjoitti:

.

Nostin vajaan kolme tonnia katkinaisesta -89 mallin autosta

.

• Älä jahkaile
        Kiitos kun kerroit kirjoitti:

Mene ja vaihda sitten.

• dffgder4e34r543543

Niin ja jatkan vielä että, autonvaihdossa aika moni menee helpoimman mukaan eli käyttää välittäjää autonvaihdossa, sama kuin siis asuntovälittäjäkin.
      Näille joutuu maksamaan tästä palvelusta, kyse on siis auton ostamisesta autoliikkeestä. Häviät kaksi kertaa, 1 saat vaihdossa annettavasta autostasi huonomman hyvityksen, 2. maksat tulevasta autosta ylihintaa. Vielä jopa kolmaskin ja aika usein meneekin niin että vaihdossa ostettava auto on vanhempi, enemmän ajettu.

KUIN, jos näkisit itse vaivaa auton myymisessä yksityiselle ja samoin ostaisit sen auton yksityiseltä. Näin jätetään niin voitto tavoittelut pois hinnoista ja 5000-10 000 euron hintaluokassa autonvaihto saatat säästää jopa 5000 euroa! Autonvaihto autoliikkeissä on usein erittäin kallista kauppaa.

Sitten vielä se että kun sillä autoliikkeellä ei ole varaa tai kokeillaan kepillä jäätä että kestääkö, kestääkö se auto että ei tehdä sille mitään vaan vaihdossa tullut auto vaan kiilotetaan ja puhdistetaan ja laitetaan myyntiin 30-50% korkeemmalla hinnalla kuin mitä siitä maksettiin.

• Turha korjata

Vie vanha autosi liikkeeseen ja vaihda muutaman satasen välirahalla hyvä auto tilalle.

• Oikein hinkuen ottaa

autoliikkeet vaihdossa viallisia vanhoja romuja ja tietty antaa täyden hyvityksen. Tosiasiassa jos noin vanhassa ja paljon ajetussa autossa on selkeesti vikaa, tuskin liike hyvittää siitä kun korkeintaan käteisalennuksen verran nimittäin jos maksaa käteisellä.

• Vaihtoon!
        Oikein hinkuen ottaa kirjoitti:

autoliikkeet vaihdossa viallisia vanhoja romuja ja tietty antaa täyden hyvityksen. Tosiasiassa jos noin vanhassa ja paljon ajetussa autossa on selkeesti vikaa, tuskin liike hyvittää siitä kun korkeintaan käteisalennuksen verran nimittäin jos maksaa käteisellä.

1500 euroa saa liikkeessä autosta vaikka siinä olisi vikojakin kunhan autolla voi ajaa ja katsastus on voimassa. Eivät silti varmasti anna 1500 euroa alennusta vaikka ostaisit käteisellä.

• foordisti

Se on täysin sinun päätettävissä.

• huipputarjous!

Myyt sen mulle 1200 euroa voin maksaa.

• Vie romu, hae ehjä

Enemmän on järkeä viedä autoliikkeeseen 1500 eurolla ja saa sieltä ehjän auton samalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      275
      2875
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      47
      2280
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1987
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      113
      1717
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1365
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1179
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1151
    Aihe