Miten on mahdollista etten lihonnut??

blum blum

Joulu takana ja sanotaanko, että viimeiset 2 vkoa on tullut syötyä tosi paljon. Kirosinkin että nyt tulee laihdutetut kilot takaisin. Mutta mitä hittoa, menin vaa'alle ja paino onkin jopa pudonnut 200 g! Olen ilonen toki siitä, mutta ihmeissäni. Kooltani olen 166/65 nainen ja olen tosiaan viimeiset kaksi viikkoa syönyt yli kulutuksen, olen ihan laskenut. Miten on siis mahdollista että paino ei ole noussut? Ennen se ainakin olisi noussut..mitkä asiat siihen sitten vaikuttaa. Ja tällä yli kulutuksen tarkoitan päivässä esim. 2500-3000 kcal yht. Liikuntaa en juurikaan harrastanut viimeisinä viikkoina..

6

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PersRaineri

      Kukaan ei mitenkään voi laskea omaa kulutustaan, ihminen kun ei ole kone. Ja joku 200g muutos painossa ei kerro yhtään mitään läskin määrästä. Eikä se lihominenkaan tapahdu niin että kaikki "ylimääräinen" menisi suoraan vyötärölle, vaan suuri osa hukkuu johonkin matkalla.

    • +12345

      Sulta lienee rasvaprosentti noussut ja lihasta kadonnut? Miltä vaatteet tuntuu päällä verrattuna edelliseen? Lihashan painaa enemmän kun läski.

    • cuba libre

      Ei ne lihakset katoa syödessä...

      Eikä tuossa muutamassa viikossa muutenkaan mitään mainittavaa ehdi tapahtumaan...

      Eli ei muuta kun jatkoa vaan :) Todellinen kulutus on usein suurempi kuin mitä kitudieetillä kuvittelee... Itse huomasin, että sain nostella aika tavallakin syömisiä ennen kuin pääsi oikeasti plussan puolelle.

      Toki tuossa voi muutakin selitystä olla. Esimerkiksi se, että on syönyt paljon rasvasta, ja jättänyt hiilarit vähemmälle. Näin muutama kilo poistuu nesteenä (glykogeenin poistumisen mukana), mutta rasvaa voi samalla kertyä.

      Oli miten oli. Niin mitään käänteentekevää ei ole tapahtunut. Elämänmuutos kun on pitkäjänteinen prosessi, se kun kestää koko elämän eikä neljää viikkoa....

    • diplomiliikkuja

      Niinpä niin, kaksviikkoo olet vähän herkutellut ja nyt on lihakset kadonneet ja rasvaprosentti noussut. Voi kevät näitä juttuja.

      • freud1

        No jos on tuon 2viikko lähinnä löhöillyt ei mikään ihmekkään olisi.


      • Vanha_ja_rahaton

        Lihakset vähenevät iän myötä, jollei treenaa. Samoin liikkumattomuuden vuoksi. Miksi ylläpitää tarpeetonta kudosta? Keho haluaa olla taloudellinen. Ei tässä psykoottisista pöpinöistä ole pelkästään kyse. Onpa sitten laihduttaja, anoreetikko tai mässäilijä, niin tosi asia on, että huomattavan huonolla ruokavaliolla lihakset katoavat. Siis lihasmassa vähenee, ollaksemme täsmällisiä.

        Olen kuullut lihavuustutkijan (professori) suoraan sanomana, että anoreetikolla on suurempi energian kulutus kiloa kohden kuin bulimikolla tai ahmijalla. Eli miten ihmeessä eniten syövä ryhmä kuitenkin menettää lihasmassaa? Huonosti syövällä tai paastoavalla anoreetikollahan energiankulutuksen pitäisi kaiken järjen mukaan olla vähäisin?

        Itse olin rahaton kolme kuukautta. Syönyt, mutta hyvin yksipuolisesti. Laihtunut olo, vaa'an mukaan vain muutama kilo menetetty. Eli keho on pitänyt tiukasti rasvasta kiinni, mutta tarpeettomat lihakset on menetetty. Näin ollen edes kuukautiset eivät jääneet pois, vaikka raudan säästö olisi ollut keholle ihan hyväksi. Nyt sitten koetan treenata ylävartaloa, jotta saan lihaksia takaisin. Raajoissa pysyvät paremmassa kunnossa hyötyliikuntakävelyn vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe