NUTRAUS HELPPIÄ!

vlcd

Kaikesta tiedonhausta huolimatta on vielä epäselvyyttä. Aloitin täys nutrauksen nutriletillä. Juon suklaa ja mokkapirtelöä, minulla on myös patukoita,mutta en uskalla niitä syödä kun luulen ettei se olekkaan sallittuja. Minkälaiset patukat ovat ok? Lämmintä tekisi mieli, minkä keiton uskallan ostaa ettei olisi NIIN kauhean pahaa? Voiko purkkaa syödä tai pastilleja? Miten on ravintolisät??Kalkki,b-c-d-vitamiinit? Juon veden lisäksi pepsi-maxia,vihreää teetä, fun light mehua, onko ok?? Voiko eri tuotemerkkejä "sekoittaa" esim allevo,nutri fast?Minulla on nyt vain nutrilettejä. Mitä niistä kannattaa hankkia??
Tipsejä pliis :)

46

8228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nutraaja.

      Patukat ja valmispirtelöt ei kuulu täysnutraukseen. Niitä voit käyttää sitten, kun korvaat tuotteilla vain osan aterioista. Käsittääkseni patukoissa olisi liikaa hiilihydraatteja ketoositilaa ajatellen. Patukoissa on myös energiaa melkein tuplamäärä pusseihin verrattuna. Jos on hankala päivä, niin ota satunnaisesti yksi ylimääräinen pussi.

      Nutriletin keittoja en ole syönyt. Tykkään enempi makeasta. Kun mausta voidaan olla montaa mieltä, niin ei auta kuin kokeilla maistuuko. Ihmiset ovat niin eri mieltä tuotteiden mausta.

      Ei kannata syödä sokerittomia pastilleja tai purkkaa. Niissä on hiilihydraatteja ja purkka voi aiheuttaa näläntunnetta. Käytä suuvettä.

      Pienet lipsahdukset eivät varmaankaan dieettiäsi kaada, jos niitä sattuisi. Varminta on yrittää asennoitua siten että pysyy tiukasti ohjeilla. Kyse on kuitenkin määräaikaisesti kuurista. Mieliteot voivat mennä ohi, kun vähän odottaa.

      Ravintolisiä voi ottaa, jos haluaa. Nuo mainitsemasi juomat on ok.
      Merkkejä voi sekoittaa,itse ainakin sekoitan, mutta olen yhdellä merkllä aina kokonaisen päivän loppuun. Nutrifastia ei enää saa. Olen kokeillut fitplusfeelgood pirtelöitä. Mielestäni tosi hyvän makuisia, ja halvimmillaan 9,90 purkki (2 päivän annokset) ja naturdiettiä.

      Nutriletteja ym voi saada netistä edullisesti ja joistain tarjouskaupoista ja marketeista. 20e tai muutama sentti yli on ihan ok, 21-23e korkeahko ja halvimmillaan tarjouksista 16.90 esimerkiksi. Stockmannilla on nyt pirtelöt 15.90e kanta-asiakasetuna.

      Aiheesta on kaksi, tosin vanhaa, kirjaa suomeksi. Voi etsiä nettiantikvariaateista ja kirjastoista. Ensinnämainitun olen lukenut, oli ihan hyvä.

      Ekman Ann-Charlotte: VLCD ohjelma - Helppo, nopea ja turvallinen tapa laihtua pysyvästi. 2000

      Leiras: "Laihduttajan käsikirja - laihdu tehokkaasti ja turvallisesti tieteen menetelmin" 1993

      • Hei,
        Kiitos tiedoista. Nyt on viides päivä jo lopuillaan huh huh. Olen siis syönyt pirtelöinä pussijauheita suklaa ja mokka. Ostin myös kasviskeiton joka on aikas hyvää. Tutkin nutrilett rich brownie patukkaa ja siinä sanotaan että se on ateriakorvike joten ymmärsin että yksi patukka = 2 pussia. Söin tänään puolikkaan patukan ja 4 pussia, menikö vikaan?( voi hitto, tais mennä ja nytkö se ketoosin metsästys alkaa alusta ! )

        Painoa on pudonnut 3kg, mielihalut ei ole helpottanut. Jos olo tuntuu heikolta tai päätä särkee niin kyllä juominen helpottaa, mutta ei mielihaluihin:(
        Pelkään että tämä kaatuu kun syöminen vaan pyörii mielessä. Kaupassa on pakko käydä ja lapselle ruokaa tehdä.

        Sillä niitä pastilleja ajattelin että jos henki alkaa kovin haista, juon paljon mutta vatsa vaan ei toimi. Verisuonet katkee kohta päästä ;) onko tähän muuta helpotusta?


      • nutraaja.
        vlcd kirjoitti:

        Hei,
        Kiitos tiedoista. Nyt on viides päivä jo lopuillaan huh huh. Olen siis syönyt pirtelöinä pussijauheita suklaa ja mokka. Ostin myös kasviskeiton joka on aikas hyvää. Tutkin nutrilett rich brownie patukkaa ja siinä sanotaan että se on ateriakorvike joten ymmärsin että yksi patukka = 2 pussia. Söin tänään puolikkaan patukan ja 4 pussia, menikö vikaan?( voi hitto, tais mennä ja nytkö se ketoosin metsästys alkaa alusta ! )

        Painoa on pudonnut 3kg, mielihalut ei ole helpottanut. Jos olo tuntuu heikolta tai päätä särkee niin kyllä juominen helpottaa, mutta ei mielihaluihin:(
        Pelkään että tämä kaatuu kun syöminen vaan pyörii mielessä. Kaupassa on pakko käydä ja lapselle ruokaa tehdä.

        Sillä niitä pastilleja ajattelin että jos henki alkaa kovin haista, juon paljon mutta vatsa vaan ei toimi. Verisuonet katkee kohta päästä ;) onko tähän muuta helpotusta?

        Onneksi olkoon viidestä päivästä. Tiedän, että ei ole helppoa, mutta olotilan pitäisi vielä helpottaa. Yleensä se eka viikko on vaikein. Sen jälkeen pitäisi mennä helpommin. Kyllä tähän tottuu, kunhan vaan jaksaa noudattaa. Ja jos lipsuu, niin palaa seuraavana päivänä ruotuun. Koska mahasi on tyhjä, niin kunnon repahdus monen päivän paaston jälkeen aiheuttaa tosi pahan olon.
        Olen nutrannut onnistuneesti, mutta en täydellisesti. Kuuri ei kaadu pieneen puolikkaaseen patukkaan tai johonkin muuhun vastaavaan. Oletko huomannut, että Nutriletin sivuilla on sähköpostiosoite, johon voi ottaa yhteyttä jos on kysyttävää tuotteista? Jos haluat tarkistaa tuon patukka-asian.

        Yksi ratkaisu on sekin, että alat syömään pussien lisäksi 200 kaloria. Ketoosin rajana on 800 kaloria, joten tuon verran voi syödä, koska Nutrilett on melko vähäkalorinen. Esimerkiksi päivän pirtelöt fitplusfeelgood merkkiä sisältää tasan 800 kaloria. Purkki tonnikalaa vedessä, purkki raejuustoa tai maustamattomia kanasuikaleita pussien lisäksi. Se on pieni määrä kaloreissa, mutta voi olla iso apu henkisesti. Syö silloin kun tulee hankalin aika vuorokaudesta. Ei kuitenkaan hiilihydraateja kuten leipää tms ettei ketoosi ketkea. Olen itse pudottanut reilusti kiloja tällä menetelmällä, kun täysnutrus alkoi kyllästyttää.
        Paino kyllä putoaa hyvää vauhtia. Netissä on noita pastilleja myynnissä, mitä voi käyttää ketoosissa esim slankan sivuilla.

        Jos vatsa ei toimi, niin osta apteekista esim smartlax pusseja tai sokeritonta visiblin kuitua. Pusseissa on niin vähän syötävää, että vatsa toimii vähemmän senkin vuoksi.


      • lisäys.
        nutraaja. kirjoitti:

        Onneksi olkoon viidestä päivästä. Tiedän, että ei ole helppoa, mutta olotilan pitäisi vielä helpottaa. Yleensä se eka viikko on vaikein. Sen jälkeen pitäisi mennä helpommin. Kyllä tähän tottuu, kunhan vaan jaksaa noudattaa. Ja jos lipsuu, niin palaa seuraavana päivänä ruotuun. Koska mahasi on tyhjä, niin kunnon repahdus monen päivän paaston jälkeen aiheuttaa tosi pahan olon.
        Olen nutrannut onnistuneesti, mutta en täydellisesti. Kuuri ei kaadu pieneen puolikkaaseen patukkaan tai johonkin muuhun vastaavaan. Oletko huomannut, että Nutriletin sivuilla on sähköpostiosoite, johon voi ottaa yhteyttä jos on kysyttävää tuotteista? Jos haluat tarkistaa tuon patukka-asian.

        Yksi ratkaisu on sekin, että alat syömään pussien lisäksi 200 kaloria. Ketoosin rajana on 800 kaloria, joten tuon verran voi syödä, koska Nutrilett on melko vähäkalorinen. Esimerkiksi päivän pirtelöt fitplusfeelgood merkkiä sisältää tasan 800 kaloria. Purkki tonnikalaa vedessä, purkki raejuustoa tai maustamattomia kanasuikaleita pussien lisäksi. Se on pieni määrä kaloreissa, mutta voi olla iso apu henkisesti. Syö silloin kun tulee hankalin aika vuorokaudesta. Ei kuitenkaan hiilihydraateja kuten leipää tms ettei ketoosi ketkea. Olen itse pudottanut reilusti kiloja tällä menetelmällä, kun täysnutrus alkoi kyllästyttää.
        Paino kyllä putoaa hyvää vauhtia. Netissä on noita pastilleja myynnissä, mitä voi käyttää ketoosissa esim slankan sivuilla.

        Jos vatsa ei toimi, niin osta apteekista esim smartlax pusseja tai sokeritonta visiblin kuitua. Pusseissa on niin vähän syötävää, että vatsa toimii vähemmän senkin vuoksi.

        Nutriletin sivuilla sanotaan, että Quick Weight Loss – tuotteiden (keitot ja pirtelöt) tulisi korvata koko ruokavalio.Nutrilett- ateriankorvikkeet (patukat ja smoothiet) sekä Nutrilett- pitkän tähtäimen painonhallintaohjelma auttavat hyvien ruokatottumusten luomisessa ja pitämään yllä saavutetun painosi. Näistä patukoista ja valmispirtelöistä siis kerrottiin kohdassa "mitä dieetin jälkeen?" Kts sivuilta ajankohtaista ja "mitä kehossa tapahtuu ollessasi erittäin vähäenergiasella dieetillä".
        Eli tämän perusteella patukoita ja valmispirtelöitä ei syödä, jos täysnutrataan, vaan ne kuuluvat osanutraukseen ja painonhallintaan.


      • lisäys. kirjoitti:

        Nutriletin sivuilla sanotaan, että Quick Weight Loss – tuotteiden (keitot ja pirtelöt) tulisi korvata koko ruokavalio.Nutrilett- ateriankorvikkeet (patukat ja smoothiet) sekä Nutrilett- pitkän tähtäimen painonhallintaohjelma auttavat hyvien ruokatottumusten luomisessa ja pitämään yllä saavutetun painosi. Näistä patukoista ja valmispirtelöistä siis kerrottiin kohdassa "mitä dieetin jälkeen?" Kts sivuilta ajankohtaista ja "mitä kehossa tapahtuu ollessasi erittäin vähäenergiasella dieetillä".
        Eli tämän perusteella patukoita ja valmispirtelöitä ei syödä, jos täysnutrataan, vaan ne kuuluvat osanutraukseen ja painonhallintaan.

        Ei muuta kuin apteekkiin neuvoa hakemaan vatsan iloksi :)

        Luin myös lisää tietoa, taitaa luetun ymmärtäminen olla sitä mitä haluaa ymmärtää, pahoin pelkään. Eli, pussien lisäksi voi syödä n.200 kcal, no tästä innostuin ja aloin tutkimaan MITÄ KAIKKEA SILLÄ SAAKAAN! Vaan voi, se taitaa tarkoittaa VAAN kasviksia?? Onko sillä väliä mihin nuo 200 käytän? Tarkoitus on pysytellä tiukkana mahdollisimman pitkään, jotta kun se syöminen koittaa se ei karkaisi kaikkien pidäteltyjen himotusten vuoksi. Nyt ajatus edes kananmunan syömisestä, raejuustosta, viilistä tms. lohduttaa. Mutta mutta, mielelläni otan vinkkejä vastaan.

        Olen ollut nutriletin sivuilla, en oikein ollut tyytyväinen, mutta menen taas. Jes, 6 pvä takana!


      • nutraaja.
        vlcd kirjoitti:

        Ei muuta kuin apteekkiin neuvoa hakemaan vatsan iloksi :)

        Luin myös lisää tietoa, taitaa luetun ymmärtäminen olla sitä mitä haluaa ymmärtää, pahoin pelkään. Eli, pussien lisäksi voi syödä n.200 kcal, no tästä innostuin ja aloin tutkimaan MITÄ KAIKKEA SILLÄ SAAKAAN! Vaan voi, se taitaa tarkoittaa VAAN kasviksia?? Onko sillä väliä mihin nuo 200 käytän? Tarkoitus on pysytellä tiukkana mahdollisimman pitkään, jotta kun se syöminen koittaa se ei karkaisi kaikkien pidäteltyjen himotusten vuoksi. Nyt ajatus edes kananmunan syömisestä, raejuustosta, viilistä tms. lohduttaa. Mutta mutta, mielelläni otan vinkkejä vastaan.

        Olen ollut nutriletin sivuilla, en oikein ollut tyytyväinen, mutta menen taas. Jes, 6 pvä takana!

        "Vaan voi, se taitaa tarkoittaa VAAN kasviksia?? "

        Kyllä se tarkoittaa kasviksia, ja tiukimmat nutraaat eivät syö niitäkään.
        Nutriletin sivuilla kuitenkin sanotaan, että jos haluaa syödä jotain ylimääräistä niinä päivinä kun harrastaa liikuntaa, voi ottaa pienen proteiinilisän siten että kalorit pysyy alle 800.

        Pieni proteiinilisä antaa kylläisyyttä, on hyväksi lihasten säilymistä ajatellen, eikä katkaise ketoosia. Täytyy sanoa,että laihdutustuloksetkaan eivä huonontuneet. Jos syö vain 200 kaloria, niin se proteiini on tärkein ja parhain vaihtoehto. Itse olen nutrannut aluksi pelkillä pusseilla. Kun väsyin siihen, aloin ottamaan 200 kaloria lisää. Kun tämä alkoi kyllästyttää, lisäsin ruokamäärän 400 kaloriin ja tiputin yhden pussin pois. Tiedätkö Cambridge laihdutusohjelman, joka käsittää 6 tasoa? Siinä lähdetään liikkeelle pelkistä pusseista,ja ruokaa lisätään 200 kalorin erissä. Mun mielestä aika järkevää. Päätin soveltaa näin. Aiemmin olen vain ollut tiukalla kuurilla ja siirtynyt suoraan syömiseen, sen loputtua. Osanutrauskin voi olla tosi tehokasta
        Joillakin voi kestää 6-7 päivää siihen ketoositilaan. Olet jo ekalla viikolla saanut tosi hyvän pudotuksen. Uskon, että saat kuukaudessa jo merkittävän määrän pois.


      • nutraaja. kirjoitti:

        "Vaan voi, se taitaa tarkoittaa VAAN kasviksia?? "

        Kyllä se tarkoittaa kasviksia, ja tiukimmat nutraaat eivät syö niitäkään.
        Nutriletin sivuilla kuitenkin sanotaan, että jos haluaa syödä jotain ylimääräistä niinä päivinä kun harrastaa liikuntaa, voi ottaa pienen proteiinilisän siten että kalorit pysyy alle 800.

        Pieni proteiinilisä antaa kylläisyyttä, on hyväksi lihasten säilymistä ajatellen, eikä katkaise ketoosia. Täytyy sanoa,että laihdutustuloksetkaan eivä huonontuneet. Jos syö vain 200 kaloria, niin se proteiini on tärkein ja parhain vaihtoehto. Itse olen nutrannut aluksi pelkillä pusseilla. Kun väsyin siihen, aloin ottamaan 200 kaloria lisää. Kun tämä alkoi kyllästyttää, lisäsin ruokamäärän 400 kaloriin ja tiputin yhden pussin pois. Tiedätkö Cambridge laihdutusohjelman, joka käsittää 6 tasoa? Siinä lähdetään liikkeelle pelkistä pusseista,ja ruokaa lisätään 200 kalorin erissä. Mun mielestä aika järkevää. Päätin soveltaa näin. Aiemmin olen vain ollut tiukalla kuurilla ja siirtynyt suoraan syömiseen, sen loputtua. Osanutrauskin voi olla tosi tehokasta
        Joillakin voi kestää 6-7 päivää siihen ketoositilaan. Olet jo ekalla viikolla saanut tosi hyvän pudotuksen. Uskon, että saat kuukaudessa jo merkittävän määrän pois.

        Eli kannattaa olla tiukkana mahd. pitkään... miten sitten kun on tilanne että olen jossain asioilla ja olisi pussin aika mutta ei mahdollisuutta sen valmistamiseen. Mikä on se helpotus jonka voi taskusta kaivaa??

        Ymmärrän nyt niin että kohta täytyy ottaa apuja 200;sta joka on siis porkkanaa ja tuorekurkkua. Kun se ei riitä seuraavaksi jätän yhden pussin pois ja apuja otan 400:sta sisältäen keittokinkkua ja kananmunaa, raejuustoa ja kanaa?

        Tää on aika haastavaa :(


      • nutraaja.
        vlcd kirjoitti:

        Eli kannattaa olla tiukkana mahd. pitkään... miten sitten kun on tilanne että olen jossain asioilla ja olisi pussin aika mutta ei mahdollisuutta sen valmistamiseen. Mikä on se helpotus jonka voi taskusta kaivaa??

        Ymmärrän nyt niin että kohta täytyy ottaa apuja 200;sta joka on siis porkkanaa ja tuorekurkkua. Kun se ei riitä seuraavaksi jätän yhden pussin pois ja apuja otan 400:sta sisältäen keittokinkkua ja kananmunaa, raejuustoa ja kanaa?

        Tää on aika haastavaa :(

        "Mikä on se helpotus jonka voi taskusta kaivaa??"

        Itse olen laittanut sekoitinpulloon jauheen valmiiksi ja lisännyt vain veden, jos olen ollut asioilla. Jos tämäkään ei ole mahdollista olen ottant mukaan naturdietin suklaatoffee tai banaanisuklaa juotavan valmispirtelön. S kaupoissa niitä on. Siinä on vain 150 kaloria ja ainakin ohjeen mukaan näilä voi korvata kaikki päivän ateriat. Nutrletin valmisjuomissa on energiaa enemmän. Voisin ottaa mukaan patukankin tai jonkun muun valmispirtelön, aivan sama. Jos tästä tulee liian tarkkaa, niin menee tosi hankalaksi. Olen valmis joustamaan yksittäisissä tilanteissa. Kuitenkin ravintoaineita tulee ja kalorivaje on niin suuri, että laihtumista tapahtuu, toimimpa sitten yksittäisissä tilanteissa niin tai näin.

        Itsenäisesti suoritettavan täysnutraus kuurin pituudeksi suositellaan 2-3 viikkoa. Voit olla sen ajan pelkillä pusseilla ja sitten siirtyä kokonaan perinteiseen laihdutusruokavalioon, jossa ei käytetä ateriankorvikkeita. Mutta silloin ruokavalion on oltava sopivan runsas, jotta saat tarpeeksi ravintoaineita. Tai voit tämän jälkeen korvata osan aterioista nutrilet tuotteilla tai lisätä ruoan määrää porastetusti. Nutriletit sopivat käytettäväksi osittan tai kokonaan. Voit tehdä miten järkevältä tuntuu. Itse tein vuosia sitten niin, että nutrasin 3 viikoa ja sen jälkeen lopetin kerralla ja laihdutus jatkui painonvartijoiden pisteohjelmalla tai jollain muulla menetelmällä. Nyt olen lisännyt ruokaa vähän kerrallaan.


      • nutraaja. kirjoitti:

        "Mikä on se helpotus jonka voi taskusta kaivaa??"

        Itse olen laittanut sekoitinpulloon jauheen valmiiksi ja lisännyt vain veden, jos olen ollut asioilla. Jos tämäkään ei ole mahdollista olen ottant mukaan naturdietin suklaatoffee tai banaanisuklaa juotavan valmispirtelön. S kaupoissa niitä on. Siinä on vain 150 kaloria ja ainakin ohjeen mukaan näilä voi korvata kaikki päivän ateriat. Nutrletin valmisjuomissa on energiaa enemmän. Voisin ottaa mukaan patukankin tai jonkun muun valmispirtelön, aivan sama. Jos tästä tulee liian tarkkaa, niin menee tosi hankalaksi. Olen valmis joustamaan yksittäisissä tilanteissa. Kuitenkin ravintoaineita tulee ja kalorivaje on niin suuri, että laihtumista tapahtuu, toimimpa sitten yksittäisissä tilanteissa niin tai näin.

        Itsenäisesti suoritettavan täysnutraus kuurin pituudeksi suositellaan 2-3 viikkoa. Voit olla sen ajan pelkillä pusseilla ja sitten siirtyä kokonaan perinteiseen laihdutusruokavalioon, jossa ei käytetä ateriankorvikkeita. Mutta silloin ruokavalion on oltava sopivan runsas, jotta saat tarpeeksi ravintoaineita. Tai voit tämän jälkeen korvata osan aterioista nutrilet tuotteilla tai lisätä ruoan määrää porastetusti. Nutriletit sopivat käytettäväksi osittan tai kokonaan. Voit tehdä miten järkevältä tuntuu. Itse tein vuosia sitten niin, että nutrasin 3 viikoa ja sen jälkeen lopetin kerralla ja laihdutus jatkui painonvartijoiden pisteohjelmalla tai jollain muulla menetelmällä. Nyt olen lisännyt ruokaa vähän kerrallaan.

        Nyt on vitsit vähissä, 9 päivä menossa ja tämä taisi olla tässä. Kuinka lopettaa fiksusti ja milläkeinoin voisi yrittää jotain vastaavaa? Voisin syödä KAKSI hevosta! Mielessä ei muuta ole kuin syöminen ja tällainen "kidutus" tuntuu kohtuuttomalta. Luulin että olisi helpottanut jo 3pvä jälkeen ja sitten viikon jälkeen, no eipä helpota :((

        On kai yritettävä hyväksyä nämä läskit ja vaan jatkettava näin.


      • nutraaja.
        vlcd kirjoitti:

        Nyt on vitsit vähissä, 9 päivä menossa ja tämä taisi olla tässä. Kuinka lopettaa fiksusti ja milläkeinoin voisi yrittää jotain vastaavaa? Voisin syödä KAKSI hevosta! Mielessä ei muuta ole kuin syöminen ja tällainen "kidutus" tuntuu kohtuuttomalta. Luulin että olisi helpottanut jo 3pvä jälkeen ja sitten viikon jälkeen, no eipä helpota :((

        On kai yritettävä hyväksyä nämä läskit ja vaan jatkettava näin.

        Jos lopetat, niin älä sorru kerralla ahmimiseen. Ota pieni määrä jotain ja odota, kylläisyyden tunne tulee noin puolessa tunnissa. Olo on sen jälkeen tosi huono jos syöt raskaan aterian. Vaihtoehdot eivät ole täysnutraus tai läskien hyväksyminen, vaan jotain siltä väliltä, jolloin olosi on hyvä ja laihdut. Näin teen itsekin.
        Lopeta täysnutraus jos et jaksa enempää, mutta jatka osanutrauksella tai kevyellä ruokavaliolla.
        Jos syöt nutrilet pussien päälle esim paketin 300g maustamatonta kanaa n 300kaloria, niin päivittäinen energiamäärä jää alle tuhanteen eli laihtuisit varmaan 1,5kg viikossa. Ota pussien päälle vihanneksia, kanaa, rahkaa, tonnikalaa, raejuustoa, viiliä. Itse syön ateriankorvikkeiden päälle näitä ruokia 400-500 kaloria, ja olo on hyvä. Laihdun joka viikko ja takana on jo kuukausia!
        9-10 päivää täysnutrausta riittäänee startiksi kevyempään elämään. Nyt ei kannata repsahtaa syömään hallitsemattomasti ja palata entiseen, vaan ottaa vähän löysempi linja, että jaksaa ja paino putoaa kuitenkin.


      • nutraaja. kirjoitti:

        Jos lopetat, niin älä sorru kerralla ahmimiseen. Ota pieni määrä jotain ja odota, kylläisyyden tunne tulee noin puolessa tunnissa. Olo on sen jälkeen tosi huono jos syöt raskaan aterian. Vaihtoehdot eivät ole täysnutraus tai läskien hyväksyminen, vaan jotain siltä väliltä, jolloin olosi on hyvä ja laihdut. Näin teen itsekin.
        Lopeta täysnutraus jos et jaksa enempää, mutta jatka osanutrauksella tai kevyellä ruokavaliolla.
        Jos syöt nutrilet pussien päälle esim paketin 300g maustamatonta kanaa n 300kaloria, niin päivittäinen energiamäärä jää alle tuhanteen eli laihtuisit varmaan 1,5kg viikossa. Ota pussien päälle vihanneksia, kanaa, rahkaa, tonnikalaa, raejuustoa, viiliä. Itse syön ateriankorvikkeiden päälle näitä ruokia 400-500 kaloria, ja olo on hyvä. Laihdun joka viikko ja takana on jo kuukausia!
        9-10 päivää täysnutrausta riittäänee startiksi kevyempään elämään. Nyt ei kannata repsahtaa syömään hallitsemattomasti ja palata entiseen, vaan ottaa vähän löysempi linja, että jaksaa ja paino putoaa kuitenkin.

        Päivä 11 on kohta ohi. Saa nähdä kuinka pitkälle kantaa tämä nutraus... Kaiken lukemani perusteella koen oloni huijatuksi, mutta toisaalta olisinko lähtenyt kokeilemaan jos olisin törmännyt itseeni. Jotenkin vaan tuntuu siltä että on helpompi kieltää kaikki kuin yrittää tyytyä vähään. Jatkan, ja kun on aika lopettaa toivon että se on hallittu päätös eikä repeäminen. Olen miettinyt että tästä siirryn 5:2, taas tähtäyksessä on lupa syödä roskaruokaa. Olisi ihanaa jos ruoka ei olisi SE juttu ja osaisi syödä fiksusti, mutta on tää jo nähty.
        Kysehän ei ole nälän tunteesta vaan niistä mielihaluista. Teen hyvää ruokaa jne, syön koska on hyvää ja siksi myös liikaa. Kun suu maistaa hyvää niin mahaanhan silloin mahtuu :)


      • nutraaja.
        vlcd kirjoitti:

        Päivä 11 on kohta ohi. Saa nähdä kuinka pitkälle kantaa tämä nutraus... Kaiken lukemani perusteella koen oloni huijatuksi, mutta toisaalta olisinko lähtenyt kokeilemaan jos olisin törmännyt itseeni. Jotenkin vaan tuntuu siltä että on helpompi kieltää kaikki kuin yrittää tyytyä vähään. Jatkan, ja kun on aika lopettaa toivon että se on hallittu päätös eikä repeäminen. Olen miettinyt että tästä siirryn 5:2, taas tähtäyksessä on lupa syödä roskaruokaa. Olisi ihanaa jos ruoka ei olisi SE juttu ja osaisi syödä fiksusti, mutta on tää jo nähty.
        Kysehän ei ole nälän tunteesta vaan niistä mielihaluista. Teen hyvää ruokaa jne, syön koska on hyvää ja siksi myös liikaa. Kun suu maistaa hyvää niin mahaanhan silloin mahtuu :)

        Olet siis vielä sittenkin pusseilla. Mahtavaa, kaksi viikkoa kohta, se
        on jo saavutus.
        Helpompi on kieltää kaikki kuin tyytyä vähään. Kyllähän nutratessa on hermot tiukalla, mutta ei se ole helppoa tiukalla ruokavaliollakaan. Mulla se ketoositila vaimentaa nälkää kohtalaisesti. Tietenkään maha ei tunnu täydeltä kun pussiruokaa syö. Muutaman sadan kalorin lisäproteiini ei katkaissut ketoosia ja sitä käyttämällä maha tuntui erityisen täydeltä. Aivan unohdin olevani kuurilla.Sen saavuttamiseksi täytyy vain nähdä nälkää muutama päivä.Perinteisellä vähäkalorisella ja runsashiilihydraattisella ruokavaliolla olisi ollut nälkä kokoajan.
        En innostunut 5:2 dieetistä. Mulle ei toimi se, että yksittäisinä päivinä nähdään nälkää. Se johtaa retkahtamiseen illalla tai antaa luvan syödä kunnolla seuraavana päivänä. Samaan tulokseen pääsee, kun menee päivittäin vaikka maltillisella 500 kaloin vajeella. Jos itsensä saa hoikaksi, niin kalorimäärä saa olla suurempi sitten ja varmasti 2 kertaa viikossa voisi syödä paremmin, jos joinan päivinä ottaa vähän kevyemmin. Ainakin ny tuntuu, etten ole valmis ottamaan pudotetuista kiloista yhtään takaisin. Olo on parempi.Pahinta on henkinen väsymys, kun pitäisi saada tuloksia ja jatkaa, mutta kyllästyttää. Välillä tulee niitä nollaviikkoja jolloin paino ei nouse tai laskee vain 200g.Ihan vaan siksi, ettei jaksa jatkaa. Tärkeintä on ettei liho takaisin, ja koittaa taas jatkaa huonon viikon jälkeen. Kysymyshän on loppuelämästä, joten täytyy suhteuttaa siihen ne yhdet repsahdukset tai epäonnistuneet viikot.


      • nutraaja. kirjoitti:

        Olet siis vielä sittenkin pusseilla. Mahtavaa, kaksi viikkoa kohta, se
        on jo saavutus.
        Helpompi on kieltää kaikki kuin tyytyä vähään. Kyllähän nutratessa on hermot tiukalla, mutta ei se ole helppoa tiukalla ruokavaliollakaan. Mulla se ketoositila vaimentaa nälkää kohtalaisesti. Tietenkään maha ei tunnu täydeltä kun pussiruokaa syö. Muutaman sadan kalorin lisäproteiini ei katkaissut ketoosia ja sitä käyttämällä maha tuntui erityisen täydeltä. Aivan unohdin olevani kuurilla.Sen saavuttamiseksi täytyy vain nähdä nälkää muutama päivä.Perinteisellä vähäkalorisella ja runsashiilihydraattisella ruokavaliolla olisi ollut nälkä kokoajan.
        En innostunut 5:2 dieetistä. Mulle ei toimi se, että yksittäisinä päivinä nähdään nälkää. Se johtaa retkahtamiseen illalla tai antaa luvan syödä kunnolla seuraavana päivänä. Samaan tulokseen pääsee, kun menee päivittäin vaikka maltillisella 500 kaloin vajeella. Jos itsensä saa hoikaksi, niin kalorimäärä saa olla suurempi sitten ja varmasti 2 kertaa viikossa voisi syödä paremmin, jos joinan päivinä ottaa vähän kevyemmin. Ainakin ny tuntuu, etten ole valmis ottamaan pudotetuista kiloista yhtään takaisin. Olo on parempi.Pahinta on henkinen väsymys, kun pitäisi saada tuloksia ja jatkaa, mutta kyllästyttää. Välillä tulee niitä nollaviikkoja jolloin paino ei nouse tai laskee vain 200g.Ihan vaan siksi, ettei jaksa jatkaa. Tärkeintä on ettei liho takaisin, ja koittaa taas jatkaa huonon viikon jälkeen. Kysymyshän on loppuelämästä, joten täytyy suhteuttaa siihen ne yhdet repsahdukset tai epäonnistuneet viikot.

        En ainakaan vielä jätä nutrausta :)
        Nyt ehkä on vähän olotila helpottanut, mutta hei 15 pvä!! Alkaa jo tuntua ettei uskalla lopettaa jos ei fiilikset tästä mene huonoiks. Lopettamisessa on riski sortua.
        Kiloja on lähtenyt viisi eli yhteensä 10 voipakettia, sitä voi jo miettiä. Ei vieläkään ole tavoitteita ajan tai painon suhteen, päivä kerrallaan.


      • vlcd kirjoitti:

        En ainakaan vielä jätä nutrausta :)
        Nyt ehkä on vähän olotila helpottanut, mutta hei 15 pvä!! Alkaa jo tuntua ettei uskalla lopettaa jos ei fiilikset tästä mene huonoiks. Lopettamisessa on riski sortua.
        Kiloja on lähtenyt viisi eli yhteensä 10 voipakettia, sitä voi jo miettiä. Ei vieläkään ole tavoitteita ajan tai painon suhteen, päivä kerrallaan.

        Nyt tuntuu taas siltä että haluaisin syödä jotain. Voinko kasvisten lisäksi tai siasta syödä kananmunan, sehän on 100g = 126kcal. Tuon perusteella 200kcal voisi täyttyä kananmunasta jos se vaan on sallittua???


      • nutraaja.
        vlcd kirjoitti:

        Nyt tuntuu taas siltä että haluaisin syödä jotain. Voinko kasvisten lisäksi tai siasta syödä kananmunan, sehän on 100g = 126kcal. Tuon perusteella 200kcal voisi täyttyä kananmunasta jos se vaan on sallittua???

        Huomaa, että yhden kananmunan paino on noin 50g, joten kappaleen kalorimääräksi tulee noin puolet tuosta.
        Easydiet on vastaava ateriankorvikevalmiste kuin nutrilet. Pusseja syödään päivässä kolme ja yhessä pussissa on kaloreita 170-200.
        Voit soveltaa linkissä olevia neuvoja. Ketoositila säilyy kunhan hiilihydraatit pysyy alle sadan ja kalorit voivat olla maks 800 vlcd kuurilla vuorokaudessa.
        Mun mielestä pieni lisä ruokavalioon voi vauhdittaa laihtumista, ja joskus voi ottaa vähän reilumminkin. Se tuntuu virkistävän aineenvaihduntaa. Palelu lakkaa, keho alkaa taas toimimaan ja kulutus lisääntyy. Ja silloin painokin laskee.Jos tulee ketoosiin tauko, niin se kyllä jatkuu taas päivän parin päästä, kunhan ei syö leipiä yms Kun on pitkään tosi niukalla linjalla, niin keho sepeutuu siihen ja menee säästöliekille, tämä tarkoittaa että kulutus voi pienentyä satoja kaloreita vuorokaudessa. Kerran repsahdin kunnolla (näihin mun suosittelemiin ruokaaineisiin), ja kun menin seuraavana päivänä puntarille, kauheita lukemia odottaen, niin paino oli tipatanut kilon vuorokaudessa. Olin syönyt kolminkertaisen kalorimäärän arviolta.
        Hienosti olet selvinnyt, vaikka rankka kuuri. Jatka vielä tostaiseksi. Itse olen nyt ollut tavallisella ruokavaliola vähän aikaa, ja paino laskee. Lasken kalorit ja eteenpäin mennään näinkin. Linja kiristyy kunhan taas jaksan sitä ajatella.

        http://www.easydiet.fi/ackd-ohjeita/tuunaus-vinkit/


      • nutraaja.
        vlcd kirjoitti:

        Nyt tuntuu taas siltä että haluaisin syödä jotain. Voinko kasvisten lisäksi tai siasta syödä kananmunan, sehän on 100g = 126kcal. Tuon perusteella 200kcal voisi täyttyä kananmunasta jos se vaan on sallittua???

        Kolme viikkoa alkaa olemaan sinulla takana. Oletko tyytyväinen tuloksiin? Ajattelin tänään taas aloittaa vähän tiukemmalla linjalla. Syön pussit ja päälle 300 kaloria, ainakin 2 viikkoa menen näin. Viimeiset pari viikkoa olen mennyt pelkällä ruokavaliolla ja laihtunut vähän. Marraskuun alkupuolella aloitin urakan. Kiloja on lähtenyt tähän mennessä noin 15. Vielä kun saisi pois 10kg, niin olisin sopivan painoinen. Aion päästä tavoitteeseen kevään aikana.


      • vlcd1
        nutraaja. kirjoitti:

        Kolme viikkoa alkaa olemaan sinulla takana. Oletko tyytyväinen tuloksiin? Ajattelin tänään taas aloittaa vähän tiukemmalla linjalla. Syön pussit ja päälle 300 kaloria, ainakin 2 viikkoa menen näin. Viimeiset pari viikkoa olen mennyt pelkällä ruokavaliolla ja laihtunut vähän. Marraskuun alkupuolella aloitin urakan. Kiloja on lähtenyt tähän mennessä noin 15. Vielä kun saisi pois 10kg, niin olisin sopivan painoinen. Aion päästä tavoitteeseen kevään aikana.

        Vau mikä pudotus! Onnittelut :)
        Mähän olen ollut mielestäni tiukalla linjalla joten 20 pvä ja 6kg pakko olla tyytyväinen. 13 pvä jälkeen vasta helpotti ja nyt alkoi kyllästyttämään ja ihan totta, saattaa unohtaa yhden pussin välistä! Ällistyttävää!
        Eilen sitten iltasella söin, puolikas tom.tonnikala purkki, keitetty muna ja siivu maustekurkkua= 166 kcal, mutta jäi viimeinen pussi syömättä. Alan ottamaan nyt mukaan jotain tämäntapaista syötävää. Pysyn kuitenkin siinä -800 kcal jonkin aikaan.
        Miten on leipä,peruna pasta ja riisi, syötkö niitä lainkaan? Jos on valittava niin mistä tulee vähiten harmeja??
        Unohdin kirjautua, siksi eri nimi.


      • nutraaja

        Riippuu kalorimäärästä, mitä otan lisäksi. Muutamat sadat kalorit koostan vain proteiinista ja vihanneksista, mutta jos energiamäärä on tuhat tai yli, niin syön normaalia ruokaa, mutta annoksethan on pieniä.Herkkuihin en kaloreita käytä. Energiamäärä kannattaa jakaa useisiin pieniin annoksiin.

        Leipää saatan siivun ottaa. Tuntuu vain että se ei juuri täytä, ja sitä varsinkin voisi syödä vaikka miten paljon. Peruna on noista vaihtoehdoista vähakalorisin ja siitä saa kevyitä aterioita. Miksei pieni määrä tummaa riisia tai pastaakin olisi ok.

        Viikot menee nopeasti. Kohta on 10kg pois, kunhan vaan jaksat jatkaa. Sen varmaan huomaa jo olossakin.. Vaatteet istuu, olo kevenee ja jaksaa enemmän. Hyvä olo kannustaa eniten jatkamaan. Pudotus hidastuu kun aikaa kuluu, kilokin viikossa vaatii nykyisin paljon ponistelua.


      • Hei taas!
        21 pvä pusseilla ja sen jälkeen olen syönyt sen -200kcal milloin mitäkin. Nyt on päiviä 33. Löysin good Morning sivuilta pulla ohjeen josta tulee per pulla 100kcal. Alkaa jo kiinnostaa jopa maitorahkaan tehty pulla. Teen huomenna ja syön kaksi ;)
        Kyllähän tässä niin kävi että kun alkoi syömään vähän niin taas on mielihaluja.
        Hirveitä lukemia noissa suklaalevyissä!?!?


      • Ai niin, paino pudonnut n.10kg!!!!


    • nutraaja

      Tuliko hyviä niistä maitorahka pullista? Voisin kokeilla niitä myös jolloinkin, katsoin ohjeen myös. Proteiinipannukakut ovat myös myös hyviä. Tehdään valmiista jauheesta, vettä tai maitoa vain sekaan. Tulee hyviä ja täyttäviä pannukakkuja. Pitäisi löytyä kauppojen urheiluravinnepuolelta. Päälle voisi laittaa jotain hedelmiä tai miksei rahkaakin tai jotain kastikettakin. Muutamassa kappaleessa on 200 kaloria.
      Ainoa keino säilyttää painonpudotus on opetella syömään sopivasti. Ateriankorvikkeista ja niukasta kalorimäärästä ei ole pitempiaikaiseksi ratkaisuksi. Minulla ainakin paino pysyy melko helposti samoissa lukemissa. Jos repsahdan kunnolla syömään, niin yleensä sen jälkeen pari kolme päivää menee kevyelllä ruoalla helposti. Tämä tasaa nousun. Oikeastaan mitään ei tapahdu vaikka yhtenä päivänä olisi syönyt tosi reilustikin.
      Kun nutraa monta viiikkoa tai on muuten tosi tiukalla kalorimäärällä, niin tuntuu että mieliteot on kovat kun saa syödä vähänkin enempi. Kyllä ne häviää, kun aloitaa järkevän ruokavalion.
      Ainakin minua auttaa, että jätän houkutukset kauppaan. Jos tiedän että pussi pullaa, levy suklaata tai pussi leipää menee helposti ensimmäisen siivun tai palan jälkeen, niin syön jotain muuta, jota ei tule ahmittua niin helposti.
      Toinen tärkeä juttu on se, että ei pidä liian suurta kalorivajetta. Mieliteot on helppoa hillitä kun dieetti ei ole liian tiukka.

    • maumoumiu78

      Hei, voiko tehdä sillain et nutraa täyspäiväsesti sen 21pväö ja syö viikon kevyempää ruokaa salaateja yns ja sit taas nutraa sen 21pvää. Koska mulla on ylipainoa 27kg ja se pitäs saaha äkkiä pois, mutta en tiiä että minne lääkärinkään soittaisin tästä.

      • haloosuomi

        Miksi nutraat, kun kaikki tulee takaisin palattuasi vanhaan ruokavalioon? Vai ajattelitko ruveta noudattamaan täysin uutta ruokavaliota nutrauksen jälkeen? Mikset nutrauksen sijaan rupea heti noudattamaan uutta ruokavaliota?


      • maumoumiu78

        Hei en kyllä ajatellut palata vanhaan ruokavaliooni takaisin. Olen kokeillut montaa eri laihdutus menetelmää ja kaikki kusseet heti muutaman viikon jälkeen. Ajattelin tämän olevan hyvä startti tälle elämäntapamuutokselle. Saan motivaatiota kun paino putoaa nopeaa.. Siitö on hyvä jatkaa sitten eteenpäin kevyemmin ruuin ja mielin.


    • 1234mami

      Heips! täävon vanha ketju, mutta toivottavasti elää vielä :) mä aloitin eilen nutrauksen ja ajattelin kokeilla sitä viikon ajan näin alkuun että pääsenkö edes vauhtiin. Mulla ylipainoa 10kg. Alkupaino 81,4kg eilen ja tänään näytti jo kilon vähemmän. En tiedä jatkanko tän viikon jälkeen täysnutraajana, luulenpa että osanutraus sopii mulle paremmin sitemin. Mutta katsotaan mitä tän viikon aikana tapahtuu. Kirjottelen tänne tuntemuksiani ja kiva ois jos joku muukin nutraaja kirjottelit :)

      • Milli-77

        Hei, aloitin nutrauksen suklaapirtelöillä eilen ja ajattelin olla kolmisen viikkoa tällä "ruokavaliolla". Itselläkin olisi tavoitteena saada n. 10 kg pois, lähtöpaino 73.


      • kiwi80

        Heippa Milli-77 ja 1234mami! :) Miten teidän ekat nutrauspäivät ovat sujuneet? Mimmonen vointi on ollut? Minäkin päätin kokeilla elämäni ensimmäistä kertaa nurtausta. Pudotettavaa n. 25 kg ja toivon täysnutrauksella saavani elämäntapamuutoksen käyntiin. Ajatuksena nutrata 4-10 päivää, fiiliksen mukaan ja sitten jatkaa ihan tavallisella, terveellisellä ruokavaliolla, tai ehkä osanutrauksella.


    • 1234mami

      Hei Milli77. Mulla alkupaino 81,4 ja tänä aamuna vaaka näytti 79,7. Oon tyytyväinen siihenkin jo koska eilen mua alkoi sit vähän jo heikottaa illalla ja palelsi todenteolla. Mutta nyt alkaa kolmas päivä. :) Tsemppiä sulle kolmeen viikkoon ja kerro ihmeessä oman dieettisi kulkua täälläkin :) Mulla oli myös tarkoituksena vetää kolmeviikkoa , mutta tulin sit kuitenkin toisiin aatoksiin mun tosiaan se normipaino mulla on 69-70kg nii siihen pääsee helposti muuttamalla ruokavalioo tän täysnutrin jälkeen ja jatkaa sit osanutrauksella.. :)

      • Milli-77

        Heipat 1234mami ja kiwi80! Tsemppiä molemmille kovasti!! :) itsekuria, sitkeyttä ja muiden kannustusta kyllä tarvitaan, ettei heitä haskoja tiskiin ja palaa taas entiseen.

        Nyt olen mennyt pirtelö/kanakeittolinjalla vajaan viikon, paino on pudonnut 1,4 kg ja on viime päivinä ollut vähän heikompi olo kuin normaalisti. Normi kävelylenkit menee, mutta muuhun ei kyllä energiat vielä riitä. Palellu ei ole vielä ollenkaan eikä ole ollut päänsärkyäkään, jota kuvittelin tulevan kun kahvikin on jäänyt vähemmälle.. Kyllähän tämä yksipuoliselta "ruualta" tuntuu, mutta eipä tätä jatketakaan ikuisesti, täytyy aikalailla tosiaan tsempata itseään, että jaksaa tuon kolmekin viikkoa :) ehkäpä painon putoaminen ja vaatteisiin paremmin mahtuminen auttaa myös jaksamaan.

        Mut nyt jo selkeästi huomaa, että ihmeesti tuosta pienestä suklaasheikistäkin tulee vatsa täyteen, kun alkaa vatsalaukku pienentyä. Vettä olen juonut aina vähän väliä ja erityisesti niissä väleissä kun on "aterioiden" väli. Kanakeittoon olen lisännyt vähän (1 rkl) rasvatonta raejuustoa ja ruohosipulia. Sitten olen myös syönyt tomaattia ja kurkkua, että olis jotain pureskeltavaakin, ei pelkkiä litkuja.. Mites teillä nyt ??


      • kiwi80

        Moi :) Minä nutrasin kuusi päivää, tänään aloitin sitten syömisen "harjoittelun" tavoitteena jatkaa painonpudotusta ruokavaliolla. Nutrauksesta koen saaneeni hyvän startin: -3,5kg motivoi mukavasti jatkamaan. :) Toki nuo voi paukahtaa saman tien takaisin, kun aloitan syömisen, mutta nutrauksen jälkeen voi olla helpompaa pitää annoskoot pieninä ja ateriaväli säännöllisenä. Tarkoituksena on siis syödä 5-6 kertaa päivässä pieni ateria.

        Nutraus oli ihan hyvä kokemus. :) Mulla oli suklaa- ja mansikkapirtelöitä, joita söin vuorotellen. Mansikka alkoi vähän jo kyllä tökkiä... Kasviksia, kuten tomaattia, kurkkua, porkkanaa, kukka- ja parsakaalia, söin pienen annoksen joka päivä. Kasvikset oli minulle tavallaan kuudes ateria. Kaksi ekaa päivää särki päätä, paleli ja väsytti, mutta sitten olo helpottui. Mitenkään energinen tms. en kuitenkaan ollut, mutta sain normijutut hoidettua ja vähän liikuttuakin ihan hyvin.

        Nyt mulla on tiedossa tämä helppo keino palauttaa itseni "ruotuun", jos ruokavalion kanssa lähtee mopo käsistä. :) Voi siis olla, että nutraan jossain vaiheessa toisenkin pätkän.

        Tsemppiä Milli-77! :)


      • Milli-77

        Hei taas! Hieno pudotus sinulla tuossa ajassa! Kyllä se kolmísen kiloa miinusta heti kropassa tuntuu!! Tämä on kyllä hyvä tapa päästä alkuun siinä, että syö nutrauksen jälkeenkin pienen annoksen ruokaa säännöllisesti viisi kertaa päivässä. Sitten vaikka ottaa viikonlopusta yhden "herkkupäivän" ja nekin ylimääräiset syödyt kalorit voi vaikka samana ja seuraavana päivänä kuluttaa pois kuntopyörällä polkemalla. -Tulee saman tien nollattua kaikki tai osa ylimääräisistä kaloreista :)

        Mulla pudotusta 3 kiloa ja torstaina tulee siis kaksi viikkoa täyteen nutrausta. Olen keittoruuan kanssa välillä syönyt keitetyn kananmunanvalkuaisen ja tomaattia sekä kurkkua vähän. Koko nutrauksen aikana on kyllä ollut hieman haasteellista sinnitellä, kun kaikki ihan perusjututkin tuoksuu niin hyviltä (muu perhe syö normisti, kun itse nutraa). Vielä pitäisi ensi viikon torstaihin tyytyä pusseihin, sitten jatkan muuten pienillä annoksilla oikeaa ruokaa :D

        Kyllä tämä toimii hyvänä stoppina, jos meinaa lipsahtaa pahasti, mutta
        toisaalta ajattelin myös käydä jonkin aikaa puntarilla kerran viikossa, että
        pystyy heti reagoimaan mahdolliseen painon noususuhdanteeseen. (Aiemmin ei ole ollut tapana seurata painoa viikoittain saati kuukausittain). Loistavaa on muuten myös se, että nyt kun vatsalaukku on varmasti kutistunut, tulee nutrauksen jälkeenkin normiruoasta täysi olo tosi helposti ja sitä ei kyllä kannata alkaa enään venyttelemään uudestaan ! :) Kyllä kaikki se, mitä tämä nutraus on vaatinut, on muuten ollut täysin turhaa..


    • auttavaveku
      • Milli-77

        Nyt ei ole kyse patukoista eikä valmisjuomista, (Nutriletin ateriankorvikkeet) vaan pakkauksista, joissa jauhepusseja, jotka sekoitetaan kylmään tai kuumaan veteen.
        On totta, että nuo muut tuotteet ovat sokeripitoisempia, mutta jauheista sekoitettavissa juomissa ja keitoissa on n 50-60 % vähemmän hiilihydraatteija (sokereita) kuin tuon linkkisi tuotteissa.


    • Nutriss

      Onko tämä ketju vielä elossa?
      Huomattava ylipaino, 111,5kg ja pitkän tähtäimen tavoitteena päästä 77kg lukemaan. Huomenna viikko nutrausta takana ja 4,4kg tippunut paino. Olo on hyvä ja mielihalut hävisivät kolmannen päivän jälkeen. Olen päättänyt jatkaa täysnutrausta 3viikkoa ja nostaa sitten kalorimäärää asteittain. Nyt jo lisännyt hyötyliikuntaa ja kuun vaihteessa tarkoitus lisätä 3×vko uinti ja tietenkin hallille pyörällä.

      Nyt sitten vertaistukea muista nutraajista etsin ja varsinkin vinkkejä siirtymävaiheeseen.

    • Enetär

      Saako ketjun herättää? Mulla alkaa ENE tänään ja haluaisin vertaistukea. Ensi viikolla tulossa melkein satasen edestä Nutrilet-pusseja, mutta sitä ennen pitäisi toteuttaa tää ihan perus ruualla vitamiinit purkista.

      • hpv27

        Ei oikein onnistu kotiruualla. Nutraus perustuu siinen, että ravinto koostuu lähinnä proteiinista ja hiilihydraatista, rasva otetaan vyötäröltä ja annoksia on paljon mutta hyvin pieniä. Tuossa iskee ketoosi kolmessa päivässä ja nälkä häviää.

        Ehkä jollain rahkaviritelmällä pääsee alkuun mutta kun nyt on jo perjantai niin odottaisin suosiolla ensi viikkoon. Ehkä aloitusta voisi pehmentää siirtymällä viikonlopuksi salaatille? Lisänä sitten jotain vähärasvaista proteiinia?


      • putoo.vaan

        Ene toimii, jos ei lipsu siitä ja sen jälkeen siirtyy normaaliin, mutta vähäkalorisempaan ruokavalioon.

        Säännöllinen ateriarytmi on koko jutun ydin.

        Multa putosi n. 10 viikon enellä ensin n. 20 kg ja sen jälkeen paino yhä jatkaa putoamistaan, tosin hieman hitaammin, kun pidän säännöllisestä ateriarytmistä kiinni ja lasken kalorit (ei yli 1600/pv) ja niin aion myös tehdä. Ei nimittäin ole entisiä aikoja yhtään ikävä.

        Yksi eneä edeltävä viikko ei ole niin tärkeä, kuin kaikki startin jälkeiset viikot.


      • hpv27
        putoo.vaan kirjoitti:

        Ene toimii, jos ei lipsu siitä ja sen jälkeen siirtyy normaaliin, mutta vähäkalorisempaan ruokavalioon.

        Säännöllinen ateriarytmi on koko jutun ydin.

        Multa putosi n. 10 viikon enellä ensin n. 20 kg ja sen jälkeen paino yhä jatkaa putoamistaan, tosin hieman hitaammin, kun pidän säännöllisestä ateriarytmistä kiinni ja lasken kalorit (ei yli 1600/pv) ja niin aion myös tehdä. Ei nimittäin ole entisiä aikoja yhtään ikävä.

        Yksi eneä edeltävä viikko ei ole niin tärkeä, kuin kaikki startin jälkeiset viikot.

        Joo. Aika lailla samat kokemukset. Seuraava ENE sitten tammikuussa.


    • veijo076398763
      • putoo.vaan

        Jos on mahdollisesti tulevaisuudessa kuolemassa ennen aikojaan lihavuudesta aiheutuviin sairauksiin, mutta saa Nutrilett kuurista apua painon pudottamisen aloitukseen, niin ei se mitenkään paha juttu ole.

        Nutrilettia ei ole tarkoitettukaan miksikään pysyväksi ratkaisuksi paino-ongelmiin, vaan siihen että pääsee alkuun ja saa motivaatiota kun tulee nopeita tuloksia jo muutaman viikon jälkeen.

        Siitä on sitten helpompi jatkaa terveellisemmän ruokavalion pariin, kun on todistanut itselleen, että jumittunut paino on mahdollista saada myös putoamaan, eikä se pelkästään nouse tai pysy huippulukemissa, vaan ihme ja kumma, paino voi myös vähentyä.


      • hpv27
        putoo.vaan kirjoitti:

        Jos on mahdollisesti tulevaisuudessa kuolemassa ennen aikojaan lihavuudesta aiheutuviin sairauksiin, mutta saa Nutrilett kuurista apua painon pudottamisen aloitukseen, niin ei se mitenkään paha juttu ole.

        Nutrilettia ei ole tarkoitettukaan miksikään pysyväksi ratkaisuksi paino-ongelmiin, vaan siihen että pääsee alkuun ja saa motivaatiota kun tulee nopeita tuloksia jo muutaman viikon jälkeen.

        Siitä on sitten helpompi jatkaa terveellisemmän ruokavalion pariin, kun on todistanut itselleen, että jumittunut paino on mahdollista saada myös putoamaan, eikä se pelkästään nouse tai pysy huippulukemissa, vaan ihme ja kumma, paino voi myös vähentyä.

        Tuo viesti, johon vastasit, tuli Puustiselta. Puustisen lahkon mukaan täysyväruisleivässä on 74% sokeria kun Finelin mukaan siinä on sokeria 1.4% ja hiilihydraattia 44%.

        Puustisen mukaan myöskään syömistään vähentämällä ei voi laihtua. Laihtua voi vain laardilla.


    • veijo79637

      hpv27

      72% energiasta sokerista-ei puustisen mukaan vaan finelin.

      esimerkiksi:

      https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/31819

      Se että sinä annat kusettaa itseäsi jollakin muulla "tiedolla" on oma asiasi ja suurin syyllinen siihen että D2:sesi hoito on mennyt perseelleen.

      On valitettavaa että jatkat satuiluasi vakavaa sairautta käsittelevällä sivulla.

      Nyt voit sitten juosta ylläpitoon, todennäköisesti istut siellä, valittamaan.

    • FatSuperMan

      Hei

      Aloitin kaksi päivää sitten täysnutrauksen (pelkkiä pirtelöjauheita veteen sekoitettuna 5-6 per päivä).
      Mittani ovat 182cm 140kg eli löytyy läskiä mistä laihduttaa.
      Olisi mielenkiintoista kuulla tarinoita miten homma on toiminut , etenkin niillä joilla painoa ollut reippaammin tiputettavana.

      Missä vaiheessa ketoosi on iskenyt päälle? Paljon on laihtumista odotettavissa 8 viikon nutrauksella?
      Itselleni tämä on startti elämäntapojen muutokselle. Jojo-laihduttamiseksi tätä nutrausta olen kuullut kutsuttavan, palaako kilot todellakin niin helposti takaisin?

      • BjörnOlof

        Ootko huomannut, että tuolla on pussikuurilaiset-tukiryhmä?
        Sieltä varmaan saat vastauksia.
        Mä vaan luen näitä, kun haluan pudottaa muutaman lomakilon (makkara ja olut) ennen työn alkamista.
        90-luvulla laihdutin nutrauksella lähes 30 kiloa. (Asuin silloin Ruotsissa ja siellä kokoontui ryhmiä.)
        Ryhmässä mietittiin, miten syödään laihdutuksen jälkeen, että ei tule jojoilua.
        Enkä ole lihonut uudestaan minkään koron kera.
        Joskus lomalla vaikka tulee 2-4 kiloa lisäpainoa, mutta otan sen pikakuurina heti pois. Ainoa kysymys, johon voin vastata omalta kohdalta, että ei ole jojoilua. Enkä ole lihonut takaisin.
        Tuollaisia lomakiloja tulee sellaisillekin, jotka ovat olleet aina muuten hoikkia. Ei sitä sanota jojoiluksi.
        Olen huomannut, että nämä ikihoikat ovat alkaneet pulskistua, kun heillekin ikää tullut eikä enää itsestään lähde lomakilot. Joka lomalta jää ylimääräistä ja kertyy ylipainoksi ja tulee verenpainetta ja muita sairauksia.
        Ehkä hyvä, että olin nuorempana ylipainoinen ja laihdutin. Osaan nyt huolehtia, että ylikilot eivät jää minuun.
        Onnea matkaan!


      • FatSuperMan

        Kiitos:)
        Hyvin starttasi käyntiin nutraus, 5kg 5pv. Toki varmaankin nesteitä suurimmaksi osaksi mutta silti! Joo huomasin pussikuuri-ketjun mutta itsellä kiinnostus lähinnä kuulla bmi>35 tarinoita eli niistä jotka aloittaneet liki samoista lähtökohdista kuin minä


      • Anonyymi
        FatSuperMan kirjoitti:

        Kiitos:)
        Hyvin starttasi käyntiin nutraus, 5kg 5pv. Toki varmaankin nesteitä suurimmaksi osaksi mutta silti! Joo huomasin pussikuuri-ketjun mutta itsellä kiinnostus lähinnä kuulla bmi>35 tarinoita eli niistä jotka aloittaneet liki samoista lähtökohdista kuin minä

        Hei. Täällä aloitettu nutraus. Onko muita liikkeellä?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe