Nettiyhteys

1.0-120

Onkos muilla soneran valokuitu jonka tehot vaihtelee rajusti... 50-100 pitäs kait olla Iltasella tehot katoaa.

44

336

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valekuitu

Olet niitä jymäytettyjä.

• sukulakuko

kyllä tuosta seinästä joku lakupötky on sisälle tuotu.

• fghhhhhhhhhhhhhhh

ei

• vaiha hyä mies

Ainahan Sonera tökkii, ota kerralla kunnon Elisa/Saunalahti liittymä niin pärjäät mokkulallakin paremmin kuin sillä mikä sulla pn.

• bitti

ei ole kuituyhteyttä elisalla /saunalahdella. Mikähän on saunal./elisan nopeus.

• mie vaihoin jo

Telefinland ei töki, oli pakko vaihtaa saunalahti pois..

• näinhän se on

Sanalahti/Elisa on tutkitusti suomen kattavin verkko joka toimii parhaiten myös täällä lapissa, Telefinland on kehitysvaiheessa kuten Sonera, Dna sekä muut operaattorit jotka vasta rakentavat lappiinkin 4G,yhteyksiä, asiat on myös henkilökohtaisesti todettu, ja Tv,ssä on esitetty tutkimustulos verkkojen toiminnasta.

• rakentaja Lapista
        näinhän se on kirjoitti:

Sanalahti/Elisa on tutkitusti suomen kattavin verkko joka toimii parhaiten myös täällä lapissa, Telefinland on kehitysvaiheessa kuten Sonera, Dna sekä muut operaattorit jotka vasta rakentavat lappiinkin 4G,yhteyksiä, asiat on myös henkilökohtaisesti todettu, ja Tv,ssä on esitetty tutkimustulos verkkojen toiminnasta.

No joo, mutta Telefinlandin puhelinliittymä on toiminut siellä missä Saunalahdella ja Elisalla ei ole tolppaakaan.

• vanhuus on
        rakentaja Lapista kirjoitti:

No joo, mutta Telefinlandin puhelinliittymä on toiminut siellä missä Saunalahdella ja Elisalla ei ole tolppaakaan.

Ei ne nykyään lankoja pitkin kule ne yhteydet ei siihen tolppia tarvita.

• näin oon niin

Toimiipa tietenkin. Nehän kulkee SONERAN verkossa.

Aivan niin kuin sähkö kulkee Tornionlaakson verkossa vaikka sinulla olisi sopimus Kotkalaisen energialaitoksen kanssa. Se siitä kilpailusta!!

• rakentaja Lapista
        vanhuus on kirjoitti:

Vissiin sinunkin kännykän näytössä on tolpat mistä näkyy kenttävoimakkuus. Kun on tuolla jumalan sölän takana töissä, niin mulla toimii kännykkä. Kun työkaverin pitää soittaa niin se lainaa minun kännykkää, kun kehuttu Saunalahti ei toimi. Niin se on, todettu tosiasia.

• ölkjuyhtrertyuuyt

Vissiin sinunkin kännykän näytössä on tolpat mistä näkyy kenttävoimakkuus. Kun on tuolla jumalan sölän takana töissä, niin mulla toimii kännykkä. Kun työkaverin pitää soittaa niin se lainaa minun kännykkää, kun kehuttu Saunalahti ei toimi. Niin se on, todettu tosiasia.

eikö tuossa alussa ole valokuitukaapeli........pitää olla kelassa monta kerrosta ja mikä kellaaminen paluumatkalla.

• joo halvempaa soon
        näin oon niin kirjoitti:

Toimiipa tietenkin. Nehän kulkee SONERAN verkossa.

Aivan niin kuin sähkö kulkee Tornionlaakson verkossa vaikka sinulla olisi sopimus Kotkalaisen energialaitoksen kanssa. Se siitä kilpailusta!!

sillä on kännykässä kaapelimodeemi se on vain hankala mettähommissa ei Elisalla tartte hinata kaapelia perässä, ja sehän on viisas kaveri ko sanoo että annappa ko soitan sinun kännylä muka ei omala pääse, on halvempi soitela toisen laskuun.

• flgkfdihghgpjikjk
        ölkjuyhtrertyuuyt kirjoitti:

eikö tuossa alussa ole valokuitukaapeli........pitää olla kelassa monta kerrosta ja mikä kellaaminen paluumatkalla.

Niin oli mutta samalla puhuttiin myös G3 verkosta, joka on myös puhelimissa.

• norlyndenim
        flgkfdihghgpjikjk kirjoitti:

Niin oli mutta samalla puhuttiin myös G3 verkosta, joka on myös puhelimissa.

On se ihme ku ei siittä puhuta mistä pitäs. Kaikki pittää vääntää ja kääntää. ... No sukkahousuissahan on verkko ommel...sehän repeää helposti mut haarakiilasta tukevampi..ei tolppia.

• on niilä kans
        norlyndenim kirjoitti:

On se ihme ku ei siittä puhuta mistä pitäs. Kaikki pittää vääntää ja kääntää. ... No sukkahousuissahan on verkko ommel...sehän repeää helposti mut haarakiilasta tukevampi..ei tolppia.

Ko sullon se Soneran liittymä niin ei saa oikein selvää mitä meinaat, soon tuola toiselaki semmonen soneraliittymä se kulkee mettätöissä on kovvaa hommaa ko saha käessä ja kaapelikela selässä rämpiä sielä kinoksessa.

• TodellisuusOnToista
        vanhuus on kirjoitti:

Kylläpä ne vielä nykyäänkin tulee kuule lankoja pitkin. Vain "viimeinen kilometri" tulee langattomasti, muuten tarvitaan sitä piuhaa tai oikeasti valoletkua! Paljon tarvitaankin.

• subt
        näinhän se on kirjoitti:

mutta tuo kuituyhteys?

• Mulla kans

Kato kuuluvuuskartta kyllä Elisalla on hyvä verkko lapissa.

• 1212125

Kyse soneran valokuidusta. Siis soneran. Olkoon nyt muut mitä tahansaa,kun sonera nyt tässä.

• no voi

Joo o saithan jo vastauksen asiassa "Ei Soneraa" ei se pelaa.

• sqwwera
        no voi kirjoitti:

Joo o saithan jo vastauksen asiassa "Ei Soneraa" ei se pelaa.

Tehoja kyselty,heittelehtiikö. Ei kai tuo vastaus että ei soneraa. Esim,hei,mulla toimii ihan ok....tai hei mulla kanssa pätkii,iltasella tehot ihan matalat...jne...

• juutanen

ei ole propleemia ja tv näkyy viimesen päälle hyvin ja paljo ilmasia kanavia. soneran on hyvä

• toson
        juutanen kirjoitti:

ei ole propleemia ja tv näkyy viimesen päälle hyvin ja paljo ilmasia kanavia. soneran on hyvä

Niin on, tyhjänpäiväisiä hömppäkanavia.

• tiedustelija.

Paljonko maksaa liittyä valokuituverkkoon

• 1555487

1090 ja enempi..

• Valekuitu

Mulla on Soneran kiinteälaajakaista adsl (8-20Mb), entinen oli 24Mb, mutta sitä ei enää saa, koska nopeus ei yllä Soneralla siihen ja sen johdosta he muuttivat nykyisiin nopeusrajoituksiin, jotta asiakas ei voi valittaa. Nopeudet ovat käytännössä päivisin n. 12-15.30Mb, paitsi iltaisin välistä 4Mb. No itseä saan syyttää, etten vaihtanut Saunalahden 4G-verkkoon.
      Valokuitu menisi ehkä paremmin kaupaksi, jos se ei olisi sidottu Lapissa Soneraan, vaan saisi vaihtaa halutessaan toiseen operaattoriin.

• kylävaarasta

Se vissiin alkaa telkkarikin näkyyn sen kautta jää nuo anteenit katolla tyhjän panteiksi kun niilla ei näe mitään kohta.2060 ekua maksaa liittymä,en vielä ottanut mutta kaivoit valmiiksi ja veit johon kaappin jos ei ota heti

• plutostakuva

onneksi sateliitti olemassa.

• tarjouksessa

Oikein teit kun et vielä liittymää ottanut, kysyppä ensi kesänä mitä silloin liittymä maksaa.
        Sallassa päin liittymä olisi maksanut 2013 kesällä n. 2200€, mutta kun oli kesällä 2014 kysynyt hintaa, se oli puonnut puoleen 1090€, ja otti vasta sitten liittymän.
        Naapurit tekivät soneralle kyselyn, että miksi he joutuivat 2013 maksamaan puolet enemmän liittymästä? vastaus oli, että 1090€ on nyt tarjoushinta liittymästä ja ovh on edelleen 2200€.

• pää..t...ki..ii

Ei lähelläkään maximeita mitä luvattu.

• Soneralla

mi mi mi mitä si si sie ki ki ki ki kirjotititit

• täh
        Soneralla kirjoitti:

mi mi mi mitä si si sie ki ki ki ki kirjotititit

Minun saunalahessa on kuukausimaksu 9,90e. kk. mites so so Soneralla.

• Mehtäman
        täh kirjoitti:

Minun saunalahessa on kuukausimaksu 9,90e. kk. mites so so Soneralla.

Siis netissä ei kännykässä kuten tää mehtämies luulee.

• jokatai22

Eilen oli taas vaihteeksi parempi. Suuresti tehot vaihtelee päivien kesken.

• sekihän se

Ehkä verkko on liikaa rasitettu ajoittain täytyisi lisätä painetta sinne.

• molen
        sekihän se kirjoitti:

Ehkä verkko on liikaa rasitettu ajoittain täytyisi lisätä painetta sinne.

Molen vetäny niitä kaapelia net on liian heikkoja Soneralla.

• kolen solen
        molen kirjoitti:

Molen vetäny niitä kaapelia net on liian heikkoja Soneralla.

En kattonukhaan että mikä oli kaapelin besta fööre päiväys. Jos se oliki vanhaa ja kuitu kasvanu umpheen.

• tottuus

Onni täälä vaihtelee, muista poika se!

• ei painetta

Taitaa kuitu olla kuin vesi putki. Jos kuluttajia paljon niin kaikille tulee pikkuriikkisen.

• Nornet

Jokhaan se kaapelimies on tullu mettästä elikkä on saanu kännykkäkaapelinsa kerittyä pois.

• kumilaku

helppo vettää suoraksi mutta vaikeahko kääriä rullale ku on pakkastaki.

• hyvinpelaa

Välikylässä kyllä tehot pysyy maksimissaan,ei valittamista,ole koskaan näi hyvin pelannut netti yhteys.saattaakohan siihen vaikuttaa kun asun ylempänä kuin tuo pojasakka

• bitti

Alkuperäisessä viestissä kysyttiin valokuitu laajakaistan nopeutta. (nettiyhteys) Ei kännykkä yhteyttä.
      Meillä on Ylirannalla kuituyhteys. Sopimus tehtiin 10 megabitin nopeudella
      Nopeus vaihtelee tosi rajusti. Välillä 11 Mbit. tällä hetkellä lataus nopeus on 8.3 Mbit lähetys nopeus 7.3 pari tuntia sitten nopeudet oli 6,3 ja 2,2 Että silleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60