näytän sotanorsulta

158/95...

Mässäämistä ollut jo pidemmän aikaa vaaka näytti sen verran hirveen lukeman että nyt on pakko ruveta tekemään jotain näille läskeille...miten olette päässeet alkuun painon pudotuksessa??esim:ruokailu liikkuminen jne...

6

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laihis

      Se päätös ja erityisesti tavoite on tärkeintä. HH:t minimiin, eli viljat, peruna, sokerit pois, siitä se lähtee. Kun elimistö on ollut pari viikkoa ilman, hups, ei tee edes mieli niitä! Aamulla syön banaanin, kera luomukookosöljyn, avocadon, manteleita ja keitetyn munan. Lounas kasviksia, hummusta, kananmunaa jne. Iltapäivällä proteiini ja kuitupitoista. Liikuntana on uinti ja pyöräily jalkavamman takia. Lisään joka kerta 100m, nyt olen päässyt 1600m.

      • laihis

        Minulla suhteessa samat lukemat alussa kuin sinulla 171cm/104kg. Nyt ihan hirvittää nuo lukemat!


    • 1+8

      Johtoajatuksena se, että aikahan kuluu joka tapauksessa, laihdutin tai en. Eli vaikka maaliin pääseminen kestää kauan, vaikka kaksi vuotta, niin se aikahan kuluu, tein mitä tahansa, eli sama aloittaa laihduttaminen nyt ja viettää se kaksi vuotta kevyemmin :) Itse olen turhautunut aina siihen, että laihtuminen vie aikaa.

      Laihdutustaipaleeni on vasta alussa, enkä ole painoani mitannut, vaan käytän laihdutuksessa apuna mittanauhaa ja vaatteita. Vaatteet on siitä hyvä mittari, että se tunne, kun housut, jotka eivät ennen mahtuneet päälle mahtuvatkin lopulta, on aivan mieletön!

      Lisäksi kuukauden välein otan itsestäni valokuvan peilin edessä vähissä vaatteissa edestä, sivulta ja takaa, nyt kun on kaksi kuukautta takana, on ekan ja vikan kuvan välillä jo selkeä ero, se siis motivoi todella paljon!

      En heittänyt kaikkia hiilareita pois, vaihdoin viljat täysjyvätuotteisiin, valkoiset jauhot ja riisit kokonaan pois, annoskokoa pienemmäksi, ja täytin jääkaapin rahkalla ja vihanneshyllyn hedelmillä, porkkanoilla yms sallituilla herkuilla. Eli loppujen lopuksi todella vähän on tarvinnut mitään muuttaa, paitsi liikuntaa lisäsin reippaasti. Tosin nollatasosta se onkin helppoa. Liikuntana lenkkeily ja kotitreeni ja keppijumppa.

    • laihis

      Se on kyllä mahtavaa, kun vaatteet "kasvaa", eli tippuu päältä. Uutta kevyttoppapukua en meinaa ostaa, vaan housujennyöriä kiristän. Sitten kun olen päässyt tavoitteeseen, harkitsen uusia vaatteita. Eikä niitä tarvitse paljon ostaa kun on vanhoja, jotka eivät ole mahtuneen yli 10 vuoteen. Ja kohta mahtuvat :) !

    • cuba libre

      No, jättämällä mäkkärisetit, suklaatit, kepaasit, pizzat, sipsit, leivonnaiset, vaaleen jauhomätön, sokeri-voi-yhdistelmämätön yms minimiin. Lisännyt kasvisten sekä kunnon ruuan määrää.

      Kovin rajuja muutoksia ei itseasiassa tarvita. Mutta pitävä muutos tarvitaan. Alkuun lähti yli kilo viikossa, kun iltapizzan vaihtoi kevyempään höttöön ja kävi liikkumassa muutaman kerran viikossa. Lounaaksi sain syyä vaikka perunamuussii sekä bratworstia, sellaiset 600-1000kcval suht hyvää ruokaa/laaki.

      • suzu

        Itte syön aika lailla kaikenlaista ja pidän sellaista peri aatetta että kaikkea saa syödä muttei liikaa eikä liian usein. Ittelle ei oo kylläkään koskaan maistunut todella rasvaiset ruuat/makeet esim. arnoldsin munkit ym. ovat hyviä esimerkkejä, muistan vieläkin sen huonon olon mikä siitä tuli kun söi yhden donitsin xb karseeta. Pizza on se lemmpari ruoka roskaruuista ja sitäkin tulee harvoin syötyä.
        Toisaalta olen nuori (16v.) ja mittoina on 156cm ja n.51kg.

        Joku 3vuotta takaperin omakin BMI oli lähellä 25 -> johti laihdutus operaatioon, vähensin herkkuja (lähinnä suklaata) ja kävin oikeastaan joka päivä n.7-8km lenkin maastossa treenit. Muutama kuukausi meni ja paino oli laskenut 55,5kg sinne 52, (olin tuolloin lyhyempi-n.151cm). Tuohon aikaan alkoi tulemaan selkäkipuja, treenasin siis paljon sisäisiä vatsa lihaksia, myös sivuttaisia ja selkä lihaksia venyttelin paljon. Tämä helpotti hieman mutta silti selkä kivut vaivasivat, lopulta n.vuoden kipujen jälkeen löytyi syy lonkankoukistajat olivat lyhentyneet lättäjalkojen seurauksena( oikea polvi osoitti vasemmalle..) ja vetivät lantiotani eteenpäin. Opettelin lättä jaloista pois, keskityin kävellessä jalkojen asentoon, oli todella rasittava ja pitkä operaatio, melkein kuin olisi opetellut kävelemään uudestaan koko ajan sai korjata erityisesti oikean jalan asentoa

        Äitini ei olisi hyväksynyt laihduttamistani ja oli huomannut että punnitsin itseäni usein -> vaaka piiloon -> ratkaisuksi tuli mittanauha. Alunperinkin olin mitannut reisieni, vatsani ja rintani ympäryksen lantioni. Maha oli 78cm, reidet 56cm ja rintani ympärys n.78cm, lantio oli lähempänä 95


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1273
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1092
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      977
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe