iltasyöminen kuriin

turvottaa

Eli mulla ongelmana iltasyöminen jääkaapin ovi käy yhtenään pitää saada leipää päällisineen ja kun se ei jää yhteen vaan saattaa mennä useampi siivu.Mllä vois korvata leivän jotain hedelmiä vai mitä??

8

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syö...

      Leipä ei tosiaan täytä yhtään ja sitä tekee mieli aina lisää. Tilalle jotain proteiinipitoista, joka täyttää ja pitää nälän poissa. Esimerkiksi raejuustoa ja tonnikalaa (vedessä tai tomaattikastikkeessa, kalorit alle 100 per 100g) tai rahkaa ja vähäkalorista mehukeittoa. Nämä täyttää ja pitää nälkää pitkään. Yksi riittävän kokoinen annos, ja sen jälkeen lopeta syöminen.Todennäköisesti enempää ei teekään mieli. Tai tee vaikka salaatti, johon et laita lihottavia kastikkeita vaan maustamattomia kanasuikaleita (vähimmillään 80kaloria per 100g)

      • iltasyöppö

        Joopa joo, todella fiksua syödä jotain vähärasvaista ja proteiinipitoista. Mukava sitten varmaan nähdä painajaisia, kun verensokerit romahtaa yöllä. Ja nälkä tulee lisänä.
        Yhtä fisua kuin syödä iso pasta-annos. Paista munakas, proteiinia sopivasti ja rasva hidastaa sen imeytymistä. Kroppa myös valmistaa yöllä hormooneja seuraavaa päivää varten rasvasta ja korjaa proteiinilla.
        Ilta syöjillä on myös nopeampi aineenvaihdunta kuin enemmän aiemmin päivällä syövillä.


    • 18+7

      Ensinnäkin, miksi syöminen painottuu iltaan, jääkö päivällä syöminen liian vähäiseksi?

      Meillä syödään ihan normaali illallinen siitä 19.30-20,30, sillä pärjääkin yön yli. Jos jostain syystä on nälkä ennen nukkumaanmenoa, joku kananmuna tai smoothie yleensä vie nälän.

    • sam84421

      Jos varsinaisen iltaruuan jälkeen tulee jossain vaiheessa "nälkä", niin esimerkiksi täysjyväkorppu (ilman sokeria ja nimenomaan täysjyvää) on hyvä vaihtoehto. Joko kastaa teehen tai muuhun juomaan tai sitten syödä sellaisenaan pienen margariininokareen kanssa.

      Yhdessä korpussa on alle 50 kcal joten niitä voi huoletta syödä parikin.

      Hyvä korvike leivälle, kun parissakin leipäviipaleessa päällisineen voi olla se 200-300 kcal.

    • ideoija

      Entäpä jos pitäisit leivän, mutta söisit täysjyväleipää ja lisäisit siihen vain kunnon täyteet väliin:
      - 1 tomaatti
      - 2 kananmunaa keitettynä (keltuaiset poistettuna)
      - avokadotahna levitteenä
      - mozarella juustosiivu väliin
      - jotain täyslihaleikettä (esim. pippurihärkä)
      - 5 kpl salaatinlehtiä
      - kurkkusiivuja monta väliin
      - porkkanaa raastettuna
      - pieni siivu paistetusta broilerin rintafileestä

      Itse kokeilisin parilla tuollaisella illalla, auttaako nälkään. Ja yrittäisin syödä kohtalaisen hitaasti runsaan veden kanssa.

      • laihis

        Miksi pitäisi poistaa keltuaiset? Sehän on terveellistä rasvaa! Nuo lisukkeet olisivat hyviä ilman leipääkin. Eikä tulisi turhia hiilareita!


    • Tiedänmistäpuhun

      Juo vettä!!! Se auttaa. Tsemppiä

    • Hoikka-minä-esille

      Minullakin oli vaikeuksia ilta- ja YÖsyönnin kanssa.
      En kestänyt nälkää ja kurnivaa vatsaa.
      Nuorempana nopea aineenvaihdunta.
      Sitten löysin vanhan Kromi-purkin kaapista ja
      otan nyt siitä nälän hiukoessa.
      Auttaa myös yön yli iltasella ottaessa.
      On minttukeksejä piilossa.
      Yritin ottaa kahvin kanssa nautittavaksi,
      mutta Kromiko kehossa sanoi:Yäk!
      Täytyy syöttää keksit vieraille...
      Toinen asia, mitä olen harrastanut:
      parisen päivää olen ottanut Kokos-rasvaa
      ja pyöritellyt kokosrouheessa sormen kokoisen
      pyörylän kahvin kanssa, jälkiruuaksi.Mums:-)
      Sekö on vienyt hiukovan olon?
      50g kauraa ja siitä mielimausteiden kanssa soppa,
      johon lisään hienonettua voikukanlehteä, lehmusta,
      nokkosta ja sipulia/porkkanaa/kaalia/brokkolia/...
      Oikein maukasta ja ravitsevaa, sillä sen avulla
      liikutaan, kävellään keväässä ja voidaan hyvin.
      On tultava 40-34 kuten tapaan olla ja jos näin
      pudotan painoani: -2kg/10pvä ;-13cm/10pvä,
      niin mikäs tässä eläessä ilman ".Nälkä-peikkoa"
      Minun on pakko saada useampi pieni ateria ja
      ilman hiilareita en kykene motion-ohjelmaan.
      Dr. Tolosen ohjeiden mukaan Kromia voi ottaa
      enemmänkin - hyvä diabetikoille...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe