Määräaikaisesta 0-16h/vko työsuhteesta irtisanoutuminen

Mietteliäs-

Olen erittäin kypsä nykyiseen työhöni jossa olen ollut kohta 4v määräaikaisena tuntityöntekijänä (olen opiskelija). Nyt minulla olisi mahdollisuus saada oman alani harjoittelupaikka ja mietinkin tässä että minkälaisella aikataululla voisin irtisanoutua? Työsopimustani on aina jatkettu n 6kk kerrallaan ja sopimuksessa ei ole erikseen kirjattu irtisanoutumisaikaa.. Mietin vaan sitä, kun sopimukseni on 0-16h/vko, niin enkö perjaatteessa vain voisi ilmoittaa työnantajalleni että teen nyt vain 0h/vko, jos irtisanoutuminen ei onnistu?

Edellinen työsopimukseni päättyi 31.12.2014, enkä ole vielä uutta allekirjoittanut. Vaikuttaako tämä asiaan? Meillä on kyllä suullinen sopimus siitä että jatkan..

Help

4

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä oletko asian jo hoitanut, mutta siis näinhän se menee ettet ole sitoutunut tekemään yhtään tuntia töitä - ja uskoisin, että useimmissa tapauksissa työnantaja on valmis sopimaan ja joustamaan näistä asioista. Esim. itse juuri irtisanouduin vastaavasta työstä ja tein vain sovitut vuoron loppuun (so. kaksi viikkoa hommia).

• p.a.työtön

Jokaisen uuden sopimuksen allekirjoituksen jälkeen sinulla on max 4kk aikaa irtisanoa itsesi ilman irtisanomisaikaa ja syytä. 4kk siis jos sopimus on 8kk tai yli. esim. sopimus 6kk voit irtisanoutua tai sinut voidaan irtisanoa 3kk, näiden jälkeen sopimus on sitova eli jos irtisonoudut työnantajalla on oikeus periä jäljellä olevalta ajalta maksu!

• ymmällään

Mitkä maksut?

• gukhg

Kyllä sun pitäis voida päättää... Tekemällä 0h/vko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1899
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1880
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      373
      1729
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1238
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1148
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1121
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1056
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      86
      1029
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1015
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      50
      1001
    Aihe