Onko ok syödä 1000 kcal/pvä ?

"Läskipallerohäähää"

Olen 70/164 ja painoindeksi on 26. Haluan painaa 10 kg vähemmän. Kaveri kannusti alottamaan tuhannen kalorin kuurin, jota pitäisin puoli vuotta. Olen aloittamassa sitä, mutta mietin riittääkö puoli vuotta tavoitteeseeni kyseisellä dieetillä. Karkit ja muut jätän pois. Arkiliikuntaa harrastan ja liikun muuutaman kerran vkossa. Antakaa tsemppiä ja jotain vinkkiä! Haluan olla laiha kerran elämässä.. Riittääkö siis aika ja kalorit 10 kg:n pudotukseen? :)

5

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistuu1

      Minun mielestä riittää. Riittää varmasti paljon lyhempikin aika.Kyllähän puoli kiloa ja usein vähän enemmänkin lähtee joka viikko, varsinkin aluksi. Tämä edellyttää sopivaa rukavaliota, ei kitukuuria eikä liiallista syömistä. Kalorien kannattaisi olla 1200. Sitä pidetään naisille miniminä. Kitukuuri voi myös tuhota lihaksia, ja rasvaa lähtee vain vähän. Tuhannella elimistösi voi mennä säästöliekille, jolloin kulutus hidastuu. Tämä tarkoittaa sitä että laihdut tiukemmalla dieetillä huonommin, kuin vähän runsaammalla,jolloin keho pysyy käynnissä ja kuluttaa enemmän.
      Jos haluat noudattaa tuhatta kaloria, niin syö yhtenä päivänä esim 1800. Tämä antaa potkua ainenvaihdunnalle ja laihtutus sujuu taas helpommin vähän aikaa. Ja tuo määrä on sellainen, jonka todennäköisesti kulutat muutenkin, joten se ei johda lihomiseen. Pieni herkuttelupäivä myöskin tsemppaa henkisesti ja jaksat taas pysyä dieetillä.

    • läskipallero

      Kiitos vinkistä ! Ehkä se kalorimäärä kulkee siinä 1000-1200 kcal/pvä :) nyt alkaakin ponnistus!

      • onnistuu1

        Onnea yritykselle. Jos repsahdat, niin seuraavana päivänä heti takaisin ruotuun, niin mitään vahinkoa ei ole sattunut. Yksi kilo on nimittäin 7000 ylimääräistä kaloria peruskulutuksen lisäksi. Olen itsekin aikonut kuukausia vetää lipsumatta tiukalla ruokavaliolla. Todellisuus oli se, että joka viikko parina päivänä kalorit ylittyi ainakin vähän ja kerran muutamassa viikossa repsahdin syömään kunnolla. Jouluna paino nousi kilon. Tästä huolimatta olen jo pudottanut 14 kiloa! Repsahdus ei pilaa laihdutusta vaan se, ettei palaa ohjelmalle. Repsahduksen jälkeinen painonnousu on lähinnä turvotusta ja suolen täytettä. Mulla on tavoitteena saada aina muutama kilo pois ennen uutta lipsumista. Kirjoitan tämän siksi, koska niin moni aloittaa innostuneesti ja homma kaatuu sitten yhteen ravintolailtaan tms Laihdutukseen myös kuuluu niitä päiviä, että suututtaa ja hermostuttaa tosi paljon. Kannattaa jo etukäteen miettiä mitä tekee, kun haluaisi antaa periksi.


    • VP?

      haluatko syömishäiriön??

    • Muista vitskut

      Olen tuollaisista sinun painoindeksilukemistasi laihduttanut 9 viikossa 12 kg, joten puolessa vuodessa pystyy laihtumaan vaikka 20 kg ja täysin ilman liikuntaa. Syömisissä ei vain kannata huijata, vaan olla rehellinen itselleen. Jos kirjaa kaiken ylös, tietää mitä on suuhuunsa mättänyt.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe