avien toiminnasta

onko tietoa?

Tietääkö joku montako tapausta avi on vienyt rikostutkintaan kolmen viimeisen vuoden aikana esim. Etelä-Suomessa ja Länsi- ja Sisä-Suomen alueella? Mitäköhän se tekee prosentteina ko. alueiden asukasluvusta?

Haluaisin tietää, onko alueellista epätasa-arvoa ja siten mahdollisesti syytä tarkastaa jonkun avin laitoksen toimintaa.

Mistä tietoa löytyisi?

6

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tieltä eksy
    • onko tietoa

      Voi kun en facebookiin pääse. Voisiko joku vastata tällä palstalla. Kiitos.

    • aito auttaminen

      Jos työpaikkakiusattuja autetaan vain joillakin palstoilla, mutta ei yleisillä vaikka siellä käydään voi kyseenalaistaa aidon auttamistahdon. Olisiko taas oman edun tavoittelusta kyse? Työpaikkakiusatuistakin joku yrittää ottaa omaa henkilökohtaista hyötyä? Miten on? Keskustelua.

    • veturi

      http://www.tyosuojelu.fi/upload/Hairinnanvalvonta2013.pdf Tuosta osoitteesta löytyy ESAVIn luvut viime vuosilta.

      Häirintää tai muuta epäasiallista kohtelua koskevia tapauksia ESAVI on ilmoittanut poliisille esitutkintaa varten viimeisen kymmenen vuoden aikana 0- (n.) 4 %:ssa asiallisesti vireille tulleista tapauksista. Työsyrjintää koskevissa tapauksissa %-luku on vaihdellut likipitäen 15-20:n välillä.

      Esimerkiksi vuonna 2013 ESAVIssa tuli vireille 104 epäasiallista kohtelua koskevaa tapausta, joista avi teki yhden ilmoituksen poliisille. Siis nuo luvut tarkoittavat prosenteissa vajaata yhtä!

      Kuitenkin työsuojelun valvonnasta ja työpaikan työsuojeluyhteistoiminnasta annetun lain (valvontalaki) 50.1 §:n mukaan "Jos on todennäköisiä perusteita epäillä, että on tehty työsuojeluviranomaisen valvottavana olevassa laissa tai rikoslain (39/1889) 47 luvussa rangaistavaksi säädetty teko, työsuojeluviranomaisen on tehtävä siitä ilmoitus poliisille esitutkintaa varten. Ilmoitus voidaan kuitenkin jättää tekemättä, jos tekoa on pidettävä olosuhteet huomioon ottaen vähäisenä eikä yleinen etu vaadi ilmoituksen tekemistä."

      Kuten huomaatte säännös on ehdoton: "työsuojeluviranomaisen on tehtävä siitä ilmoitus poliisille esitutkintaa varten". Ainoa poikkeus tuosta ehdottomuudesta on se, että "tekoa on pidettävä olosuhteet huomioon ottaen vähäisenä EIKÄ yleinen etu vaadi ilmoituksen tekemistä". Siis vähäisestäkin teosta on ilmoitettava poliisille, jos yleinen etu niin vaatii. Ja käsittääkseni yleinen etu vaatii AINA, että jokainen työnantaja noudattaa työturvallisuusmääräyksiä.

    • on tietoa jaettavaks

      Kiitos paljon vastauksesta!
      Meistä jokainen henkistä väkivaltaa työpaikallaan kokenut yrittää tehdä jotakin asioiden korjaamiseksi vähäisin voimavaroin ja siksi on tärkeää, että autamme toisiamme.

    • onko tietoa

      Avin tarkastaja, joka on lääkintävoimistelija kumosi erikoislääkäreiden lausunnot sairauksistani tuntematta edes minua. Laillistako?

      Avin tarkastaja ja jopa avin lakimies kieltäytyi tekemästä tarkastusta syrjinnästä ja epäasiallisesta kohtelusta, kun en antanut hänen lähettää potilasasiakirjojani vastapuolelle. Laillistako? Vastapuoli on todistettavasti saanut tiedon terveyttäni vaarantavasta kohtelusta ja avissa on ollut lääkärinlausunnot tästä asiasta nähtävissä.

      Tietääkseni potilastietosuojaa ei voi rikkoa kuin murhajutuissa ja vastaavissa. Olenko väärässä? Mitä tuolle avin tarkastajalle pitäisi tai voisi tehdä? Eikös hän syyllistynyt virkavirheeseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe