Hyvä laihdutus vinkki

on-nellinen ..

Olen laihtunut nyt 20 kiloa ja hyvä suunta menossa.. Löysin ulkomaisen vinkin, jossa kerrottiin että lihat ja kalat kannattaa kuivata ennen käyttöä, näin rasva poistuu niistä!

Tällä menetelmällä ei tarvitse ruveta kasvissyöjäksi ja samalla laihtuu, koska näistä proteiineista ei tule enää rasvaa mukana kehoon!!

Tämä vinkki on osoittautunut minulla erittäin toimivaksi, eikä tarvitse syödä pelkkiä kasviksia.

27

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5436tytrh

      Miksi kuivata kaloista terveelliset rasvat pois?

      • laihtunut..

        Vastasinkin tuolla jo, että kalojen rasva on terveellistä, mutta oli se sitten mitä tahansa rasvaa niin se kertyy elimistöön. Tottakai kalaa voi jatkossa syödä normaalisti, mutta tässä on kyse laihdutuksesta, jossa ylimääräisiä rasvoja ei kaivata elimistöön. En tarkoittanut, että pitäisi jättää loppuelämän kalaa syömättä!


    • erni

      Typerämpää vinkkiä ei ole, sillä osa vitamiineista on rasvaliukoisia, jolloin kyseiset hivenaineet tarvitsevat rasvoja imeytyäkseen elimistöön.

      • laihtunut..

        Rasvaa tulee aina mukana muutenkin ruoan laittamisessa. Se että ylimääräistä ja turhaa rasvaa ei pääse kertymään on pelkkää plussaa..


      • oksanaps
        laihtunut.. kirjoitti:

        Rasvaa tulee aina mukana muutenkin ruoan laittamisessa. Se että ylimääräistä ja turhaa rasvaa ei pääse kertymään on pelkkää plussaa..

        Miksi käyttää rasvaa ruuan laitossa,kun lihan oma rasva riittää. Kasvirasvat eivät ole terveellisiä, eikä ihminen pysty pelkällä kasviruokavaliollakaan toimeentulemaan. Miksi muuten kasvissyöjät joutuvat napsimaan b-12 vitamiinia ja rautaa purkista? Niitä saa lihasta. Ihmiselle optimaalinen ravinto sisältää kasviksia ja lihaa. Ei viljoja, koska eihän me mitään hevosia olla. Samoin maito kuuluu kasvaville vauvoille.


      • Nelli (aloittaja)
        oksanaps kirjoitti:

        Miksi käyttää rasvaa ruuan laitossa,kun lihan oma rasva riittää. Kasvirasvat eivät ole terveellisiä, eikä ihminen pysty pelkällä kasviruokavaliollakaan toimeentulemaan. Miksi muuten kasvissyöjät joutuvat napsimaan b-12 vitamiinia ja rautaa purkista? Niitä saa lihasta. Ihmiselle optimaalinen ravinto sisältää kasviksia ja lihaa. Ei viljoja, koska eihän me mitään hevosia olla. Samoin maito kuuluu kasvaville vauvoille.

        Ei siinä niin lukenut. En minä käytä rasvaa paistamisessa juuri ollenkaan. Olen myös ostanut tarttumattomat keraamiset pannut, padat yms. Esimerkiksi kananmuna ei enää nykyisin kaipaa yhtään rasvaa ja kun kääntää pannua niin luiskahtaa lautaselle!

        Ei tarvitse enää raaputella tefloneista irti jämiä ja saada rasvaton pannuun tarttunut muna irti siitä jotenkin. Noi keraamiset kun on niin ei enää tartu kiinni. Olis vaan pitänyt tajuta sekin jo 20 vuotta sitten.


      • Nelli (aloittaja)
        Nelli (aloittaja) kirjoitti:

        Ei siinä niin lukenut. En minä käytä rasvaa paistamisessa juuri ollenkaan. Olen myös ostanut tarttumattomat keraamiset pannut, padat yms. Esimerkiksi kananmuna ei enää nykyisin kaipaa yhtään rasvaa ja kun kääntää pannua niin luiskahtaa lautaselle!

        Ei tarvitse enää raaputella tefloneista irti jämiä ja saada rasvaton pannuun tarttunut muna irti siitä jotenkin. Noi keraamiset kun on niin ei enää tartu kiinni. Olis vaan pitänyt tajuta sekin jo 20 vuotta sitten.

        Minä vielä! Siis nuorena luulin kun ne mainosti Cerafitin pannuja ostostv:ssä, että ne on huijanneet ja jotenkin ja rasvanneet sen pannun kun kananmunakin vaan "luiskahtaa" siitä pannusta pois. Mutta nyt muutama vuosi sitten ostin keraamisen pannun ja en ollut uskoa silmiäni .. totta se oli!

        Nyt olen vaihdellut vanhoja pannuja sitä mukaa keraamisiin kun alkavat pinnoitteet olla kuluneet. (ehkä vähän alkavat kaikki tefloniset näyttämään yli kuluneilta ;) .. ehkä vähän olen huijannut)

        Tefloniset olen siirtänyt pääsääntöisesti jo asuntoautoon retkeilyyn.. ei haittaa jos menee pilalle tai jotain palaa kiinni. Sitten vain viskaa mäkeen ja ostaa sinnekkin keraamisen tilalle. Valurautapannuni asuntoautossa taas ruostui talvella kun on kostetutta. Toisena pannuna voisi olla hiiliteräspannu, en sitten tiedä että ruostuuko se kosteassa ulkoilmasssa.. (?)


    • 12+9

      ei mitään järkeä.erityisesti kalassa se rasvahan on juuri ravintoarvoiltaan paras ja tärkein osa.enkä muutenkaan hlökohtaisesti ees pidä kuivalihasta/-kalasta.JA kaikenlisäks sitä tulee kuitenkin vedettyä ihan yhtä paljon energiamäärältään - esimerkkinä tästä kuivatut hedelmät (vaikka ei oliskaan lisättyä sokeria tai öljyä): kuivahedelmiä tulee syötyä helposti enemmän kuin söisi tuoreita, koska ne on nesteettömässä, tiiviimmässä koossa.eli huijaa vain itseään syömällä sellaisia.miksei voi vain saman tien kehittää itsekuria ja syödä niitä tuoreita, terveellisiä raaka-aineita kohtuudella..??

      • laihtunut..

        No mulla on toiminut, en väittänyt että sopii kaikille, mutta jos haluaa kokeilla niin jokainen voi miten toimii. Lisäksi on typerää tyrmätä etukäteen itse kokeilematta.

        Niin ja tiedän että kalan rasva on terveellistä, mutta kaikki rasva on rasvaa laihduttajalle! Ei se rasva erottele kun se asettuu vyötärölle, että mitä rasvaa se nyt sattuu olemaan!


    • tomppa5

      Niin ja rasvaa kertyy kroppaan vain jos syö liikaa hiilareita, eli insuliinit on koholla.

      • laihtunut..

        No mulla on aina ollut niiden kanssa ongelmia. Taidan olla sitä b tyyppiä .. mutta jos näin on niin minkä sille mahtaa.. ainoastaan itse voi kontrolloida.

        Kaikille hyviä vointeja!


      • cuba libre

        Rasvaa kertyy kroppaan jos syö enemmän kuin kuluttaa. Mikäli kulutuksesi on 2500 kcal/vrk ja syöt päivässä voita 500g, varastoituu kroppaasi lisärasvaa. Vaikka söisit pelkkää voita. Sama lopputulema margariinilla tai rypsiöljyllä, kuten myös kookosrasvalla.

        Ihminen kykenee varastoimaan syömäänsä rasvaa varsin erinomaisella hyötysuhteella. Söi sitten hiilareita tai ei. Ei ne rasvat minnekään mustaan aukkoon katoa.


      • aloittaja ..
        cuba libre kirjoitti:

        Rasvaa kertyy kroppaan jos syö enemmän kuin kuluttaa. Mikäli kulutuksesi on 2500 kcal/vrk ja syöt päivässä voita 500g, varastoituu kroppaasi lisärasvaa. Vaikka söisit pelkkää voita. Sama lopputulema margariinilla tai rypsiöljyllä, kuten myös kookosrasvalla.

        Ihminen kykenee varastoimaan syömäänsä rasvaa varsin erinomaisella hyötysuhteella. Söi sitten hiilareita tai ei. Ei ne rasvat minnekään mustaan aukkoon katoa.

        Juurikin näin! Kiitoksia tuesta kun jotkut luulevat että jos rasvaa vähentää, niin että se ei merkitsisi mitään, mutta jokainen määrä minkä syö niin kertyy sinne ja juuri siksi vähärasvainen ravinto auttaa vähentämään kaloreita!


      • laihis
        cuba libre kirjoitti:

        Rasvaa kertyy kroppaan jos syö enemmän kuin kuluttaa. Mikäli kulutuksesi on 2500 kcal/vrk ja syöt päivässä voita 500g, varastoituu kroppaasi lisärasvaa. Vaikka söisit pelkkää voita. Sama lopputulema margariinilla tai rypsiöljyllä, kuten myös kookosrasvalla.

        Ihminen kykenee varastoimaan syömäänsä rasvaa varsin erinomaisella hyötysuhteella. Söi sitten hiilareita tai ei. Ei ne rasvat minnekään mustaan aukkoon katoa.

        Mutta kyllä elinistö tarvitsee vähän myös hyviä rasvoja, aivot ainakin toimiakseen. Siksi syön avocadoa ja kookosöljyä. En usko että se 1rkl/vrk on liikaa, kun treenaan!


      • Nelli (aloittaja)
        laihis kirjoitti:

        Mutta kyllä elinistö tarvitsee vähän myös hyviä rasvoja, aivot ainakin toimiakseen. Siksi syön avocadoa ja kookosöljyä. En usko että se 1rkl/vrk on liikaa, kun treenaan!

        Hih, mulla on juuri kookoskanat marinadissa (kuivattua rasvatonta kanaa sentään..)

        hassu sattumus..


      • cuba libre
        laihis kirjoitti:

        Mutta kyllä elinistö tarvitsee vähän myös hyviä rasvoja, aivot ainakin toimiakseen. Siksi syön avocadoa ja kookosöljyä. En usko että se 1rkl/vrk on liikaa, kun treenaan!

        Avodo sisältää hyviä, eli tieteellisesti erityisen hyödyllisiksi todettuja rasvoja. Kookos taasen on koostumukseltaan neutraali, sisältää rasvoja joita ihminen osaa itsekin muodostaa.

        Tuossa olisi rasva-asiantuntijan mielipide kookoksesta: http://terveyssatama.blogspot.fi/2011/05/jookos-kookos-ei-valttamatta.html

        Hyvän makusta se on, kiva aromi, sopii hyvin aasiaislaityyppiseen ruokaan, ja täyttää kuten muukin rasva. Ei se demoni ole, mutta markkinoijat ovat kyllä esittäneet harhaanjohtavia terveysväitteitä.


      • Nelli (aloittaja)
        cuba libre kirjoitti:

        Avodo sisältää hyviä, eli tieteellisesti erityisen hyödyllisiksi todettuja rasvoja. Kookos taasen on koostumukseltaan neutraali, sisältää rasvoja joita ihminen osaa itsekin muodostaa.

        Tuossa olisi rasva-asiantuntijan mielipide kookoksesta: http://terveyssatama.blogspot.fi/2011/05/jookos-kookos-ei-valttamatta.html

        Hyvän makusta se on, kiva aromi, sopii hyvin aasiaislaityyppiseen ruokaan, ja täyttää kuten muukin rasva. Ei se demoni ole, mutta markkinoijat ovat kyllä esittäneet harhaanjohtavia terveysväitteitä.

        Onhan se raskasta, mutta uskoisin että jos se olisi oikeasti terveysriski, niin Aasian maissa, jossa se kuuluu jokapäiväiseen ruuanlaittoon olisi sitten todettu jo terveyshaitat. Sen sijaan mitään tähän viittaavaa ei ole todettu! Itse aion käyttää jatkossakin (hyvän maun takia) mutta toki rajoitetusti ehkä n. kerta viikkoon enintään, mutta hyväähän se on!


      • Nelli (aloittaja)
        cuba libre kirjoitti:

        Avodo sisältää hyviä, eli tieteellisesti erityisen hyödyllisiksi todettuja rasvoja. Kookos taasen on koostumukseltaan neutraali, sisältää rasvoja joita ihminen osaa itsekin muodostaa.

        Tuossa olisi rasva-asiantuntijan mielipide kookoksesta: http://terveyssatama.blogspot.fi/2011/05/jookos-kookos-ei-valttamatta.html

        Hyvän makusta se on, kiva aromi, sopii hyvin aasiaislaityyppiseen ruokaan, ja täyttää kuten muukin rasva. Ei se demoni ole, mutta markkinoijat ovat kyllä esittäneet harhaanjohtavia terveysväitteitä.

        Tuolta ajattelin tilata tarpeita .. löytyy myös paljon kuivattuja tuotteita sienistä ja katkaravuista lähtien .. Paljon myöskin kuivattuja ainesosia joita pitävät "hedelminä" yms. kaikkea hyvää ..

        http://www.theasiancookshop.co.uk/


      • grett
        laihis kirjoitti:

        Mutta kyllä elinistö tarvitsee vähän myös hyviä rasvoja, aivot ainakin toimiakseen. Siksi syön avocadoa ja kookosöljyä. En usko että se 1rkl/vrk on liikaa, kun treenaan!

        Aivojakin enemmän rasvoja tarvitsee hormoonitoiminta.
        Koitappa siiten keventyä kun olet sotkenut hormoonitoimintasi, ei onnistu vaikka mitenkä yrittäisit.


      • Jaskafar
        grett kirjoitti:

        Aivojakin enemmän rasvoja tarvitsee hormoonitoiminta.
        Koitappa siiten keventyä kun olet sotkenut hormoonitoimintasi, ei onnistu vaikka mitenkä yrittäisit.

        Varmasti onnistuu. Juot pari viikkoa pelkkää vettä ja mehua niin varmasti laihdut!

        Toinen hyvä laihdutustapa on nekkileipä laihdutus. Vitamiinit voi ottaa purkista tai juoda mehua, mutta ei mitään sokerilitkuja. Tietenkin noi on aika rankkoja kuureja, mutta varmana laihtuu.


      • cuba libre
        grett kirjoitti:

        Aivojakin enemmän rasvoja tarvitsee hormoonitoiminta.
        Koitappa siiten keventyä kun olet sotkenut hormoonitoimintasi, ei onnistu vaikka mitenkä yrittäisit.

        Liikkuva ihminen pärjää hyvin rasvalla, likimain 1g/vrk/painokilo. Jos menee selvästi tämän alle, pidemmällä tähtäimellä voi homma mennä ongelmallisemmaksi.

        1g/painokilo rasvalla voi laihduttaa erinomaisesti, halutessaan vaikka langanlaihaksi.


      • cuba libre
        Nelli (aloittaja) kirjoitti:

        Onhan se raskasta, mutta uskoisin että jos se olisi oikeasti terveysriski, niin Aasian maissa, jossa se kuuluu jokapäiväiseen ruuanlaittoon olisi sitten todettu jo terveyshaitat. Sen sijaan mitään tähän viittaavaa ei ole todettu! Itse aion käyttää jatkossakin (hyvän maun takia) mutta toki rajoitetusti ehkä n. kerta viikkoon enintään, mutta hyväähän se on!

        Ei Aasiassakaan sitä tolkuttomasti lutrata. Ei ole terveystuote, joskaan ei terveysriski, kun käyttää järkevästi.

        Laihdutuksen kannalta tällä ei niin merkitystä ole, kookosrasva, margariini, kevytmargariini tai voi ovat käytännössä yhtä lihottavia. Mutta jostain kumman syystä epäoleellisuuksia halutaan tuoda esiin.


      • Nelli (aloittaja)
        cuba libre kirjoitti:

        Ei Aasiassakaan sitä tolkuttomasti lutrata. Ei ole terveystuote, joskaan ei terveysriski, kun käyttää järkevästi.

        Laihdutuksen kannalta tällä ei niin merkitystä ole, kookosrasva, margariini, kevytmargariini tai voi ovat käytännössä yhtä lihottavia. Mutta jostain kumman syystä epäoleellisuuksia halutaan tuoda esiin.

        Niin mielestäni tuo yhdisteleminen on taitolaji. Esimerkiksi yhdistelyä voi tehdä vaikka kalan kanssa joka on terveellistä, niin tärkeintä on yrittää säilyttää tasapaino. Vaikka joskus syökin jotain mielihyvää tuottavaa niin yrittää kuitenkin pitää tasapainon ja syödä terveellisten ainesosien kanssa.


    • hups'

      on-nellinen...

      Joo, niin minäkin. Liikun sen mitä suuhuni mässytän.Tassua tassun eteen, niin ei ole paino ongelmiakaan.

      Enkä missään nimessä ostakkaan mitään life tuotteita.

      Ihminen vain on niin mukavuuden haluinen, että jos/kun sinne sohvan nurkkaan jää löhöilemään on ihan varmasti sitä mitä syö.

      • Nelli (aloittaja)

        Näin se pääasiassa menee. Terveellistä ruokaa ja sopivaa liikuntaa. Mikään yritys kun ei hyvää hyvyyttään voi ketään auttaa asiassa joka on itsestä kiinni! (tietenkin jos ei taustalla ole joku sairaus yms.)


    • Sirpukka1

      Milloin aloitit laihdutuksen? Eli missä ajassa 20 kg lähti?

      • Nelli (aloittaja)

        N. vuosi meni hiljalleen. Ruoat vaihdoin pikkuhiljaa ja lisäsin myöskin hiljakseen liikuntaa. Olen pyrkinyt myöskin lisäämään kasvisten ja kalan syöntiä. Sen olen myöskin huomannut, että kuivalihaa ei edes tee mieli niin suuria annoskokoja kuin ennen. Sekin on saattanut auttaa. Uskoisin että kyseessä on kaikkien osasien summa.

        Hyviä jatkoja. T. Nelli


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      400
      1607
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1208
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      183
      746
    Aihe