tietääkö joku...

tietoa tarvitseva

Kuinka nopeasti saa 10kg pois käymällä lenkillä 2-3 kertaa viikossa,pienentämällä annoskokoa ja vähentämällä napostelua ja jumppaamalla vähintään 1-2 kertaa viikossa kahvakuulia apuna käyttäen?

14

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep jep

Läski lähtee syömällä oikein ja jättämällä herkut pois liikunnalla on hyvin pieni osa laihduttamisessa mut saahan sitä ilokseen liikkua siis syö vähemmän kun kulutat

• Kuukausia

Noin puolesta vuodesta vuoteen, jos et mitään erityisempää tee ja välillä herkuttelet. Liikunnalla on enemmän merkitystä, jos lähdet ihan nollista, eli aiemmin et ole liikkunut. Jos haluat laihtua nopeammin, sekin on kyllä mahdollista. Tiukennat vain dieettiä.

• sirkku..

Oma laihdutus reseptini oli ostaa koira. Tuli liikuttua n. 10-15 km päivässä ja lähti n. 5 kg puolessa vuodessa. Riippuu siis täysin lähtötasostasi, että miten läski olet. Itselläni oli ehkä n.10 kg ylimääräistä ja sitten olisi ollut 0 rasvaprosentissa.. eli aika mahdotonta tuohon vastata, mutta jos sulla on enemmän ylimääräistä niin laihduttaminen on toki helpompaa alussa ..

• opwakjdsaklj

Itse olen taas sitä mieltä, että se ruokavalio ratkaisee enemmän. Itse laihdutin juuri tuon 10 kg vajaassa 9 kk:ssa pääosin ruokavaliomuutoksella. Enkä liikkunut tuon aikana kuin jotain pari hassua lenkkiä viikossa. Heinäkuussa en sitäkään, kun oli niin pirun kuuma. Joskus aiemmin olen taas himoliikkunut ja syönyt sitäkin enemmän, eikä paino juuri laskenut. Vähän vaikea sanoa kymmenen kilon pudostustahtia, kun en tiedä alkuperäisiä mittojasi. Jos olet normaalipainon rajoilla, menee pudotukseen varmasti paljon enemmän kuin esim. reilusti ylipainoisena. Mutta itsekin veikkaisin siis tuota 6-12 kk:tta, jos paino on siinä lievän ylipainon - normaalin painon rajoilla.

• Sirkku..

Kyllä on terveellisempää ja helpompi pitää paino jatkossa kurissa kun opettelee samaan aikaan liikkumaan myöskin. Se että syö kuin kani, mutta ei liiku ollenkaan on melko varmaa, että alkaa jojoilemaan. Jos taas liikunta on säännöllistä, niin siinä ei haittaa vaikka välillä antaisi periksi muutamalle houkutukselle. Tai näin ainakin itselläni!

• k=k
        Sirkku.. kirjoitti:

Kyllä on terveellisempää ja helpompi pitää paino jatkossa kurissa kun opettelee samaan aikaan liikkumaan myöskin. Se että syö kuin kani, mutta ei liiku ollenkaan on melko varmaa, että alkaa jojoilemaan. Jos taas liikunta on säännöllistä, niin siinä ei haittaa vaikka välillä antaisi periksi muutamalle houkutukselle. Tai näin ainakin itselläni!

Entäs sitten jos esim.katkaiset jalkasi etkä pysty liikkumaan. No painohan nousee. Ja laskee taas samaan kun toivut ja pääset taas liikkumaan.

• Sirkku..

Eh, .. mä laihduin kun jalka oli poikki. Et taida tietää mistä puhut. Olin silloin sinkkuna ja kukaan ei ollut hyysäämässä. Kaupassa käynti oli urheilusuoritus niiden keppien kanssa. 2 km talvella kauppaan (ja raskaiden ostoksien kanssa kotiin) vastaa ainakin 10 km lenkkiä. Hikipäässä lumihangessa hitaasti eteenpäin niillä ja koko kehon paino käsillä ostokset. Ruoanlaitto helvetin hankalaa yksikätisenä tai sitten niin että toinen jalka kokoajan ilmassa. (ottaa muuten vatsalihaksiin yms. kun puolipäivää seisoskelee siten) Ruuat oli joka toinen kerta lattialla kun yritti hyppiä lautanen kädessä eteenpäin. Jos halus mehua niin joutu hyppimään taas takas keittiöön hakemaan sitä niistäkin oli puolet missä sattuu. Jos taas halusi lisää mehua ni taas pomppimaan.

Energisen koiran ulkoilutus kun jalka on poikki niin yritäppä pomppia sen perässä!! Jos taas et anna löysää niin se repii sut kumoon. Ei mua koiran energisyys ole koskaan muuten haitannut, mutta silloin se muodostui ongelmaksi. Pari kertaa (tunnustan) kun en jaksanut hyppiä sen perässä niin laskin irti .. liikuntaa se tarvii mutta milläs teet. Kun ei pysty ulkoiluttamaan 10-15 kilometrin lenkkejä niin sen energiat vaan lisääntyy!

Lisäksi tuli liikuttua ystävien kanssa yms. käytyä mökillä yms. Itse kävin hakemassa puita reppuun jos ne oli loppu. Kotona kun on jo opetettu, että muita ei vaivata ihan pienistä.
      Parin kilsan kävelylenkkejä tuli tehtyä kavereiden kanssa ja ne todellakin vastaa lumihangessa kepeillä jalkapoikki vähän pidempiä lenkkejä kun on kunnossa.

Että semmosta .. en varmaan luetellut puoliakaan mihin sitä energiaa kuluu kun jalka on poikki, mutta tuossa nyt muutama asia jos luulit toisin että makoillaan vain sohvalla ja joku kantaa ruokaa nenän eteen.. ei se aina ihan niin mene.

• k=k

Nousikos paino sitten kun jalka parani ja elämästä tuli vaivattomampaa?

• S..irkku
        k=k kirjoitti:

Nousikos paino sitten kun jalka parani ja elämästä tuli vaivattomampaa?

Ei noussut, vaan silloin alkoi taas työt. Vaihtelua on tietenkin ollut kilo-kaksi aina riippuen tilanteesta. Niin tarkkaan en yleensä vahtaa, mutta jos alkaa olla jo 10 kg ylimääräistä niin sitä ei voi olla oikein huomaamatta.

Vanha nimimerkkini ei kelpaa .. joten näin

• Laihtuja

Olen laihtunut 7 kg kuukaudessa. Olen juossut 15-25 minsaa juoksumatolla päivisin. Oon myös puntteja nostellut ja pyöräillyt.

• järkeäpeliin

Läskit lähtee liikkumalla .. syömisellä on hyvin pieni osa, jos syö terveellisesti ja jättää kaikenlaisen ylimääräisen napostelun pois

• VeijoK49Puustinen
    • Vincent

Minä uskon paleo ruokavalioon ja liikuntaan. Aivan kuten esi-isätkin ovat tehneet. Syöneet siis kasviksia, hedelmiä .. kaikkea vihreätä, lihaa .. ja saaliin perässä on juostu ja liikuttu kymmeniä kilometrejä. Myöskin jos vaikka tutkailee metsästäjä kansoja, niin miehillä on rasvaprosentti aika vähissä. Naisilla on vähän enemmän rasvaa jo luonnostaankin, mutta saattaa myöskin selittyä sillä että miehet hoitavat nämä metsästys, kalastus asiat pääosin.

• näinuskonminä

Aika selkeästi ainakin urheilijat näyttäisivät olevan keskimääräistä hoikemmassa kunnossa. Myöskin ovat tietenkin kiinnittäneet huomiota syömiseen myöskin normaaleja ihmisiä enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5091
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      4333
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      101
      1312
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1310
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      913
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      793
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe