Jos joskus pääsisin naimisiin, tässä olisi unelmien mekkoni:
http://m.huffpost.com/us/entry/809757
Tietenkään tuohon ei olisi varaa, mutta jotain vastaavaa.
Rikkoisitteko te etikettiä häissänne?
Onko sopivaa mennä naimisiin mustassa puvussa?
18
1546
Vastaukset
- Kіs-kіsu
Morsiamen puvun väri ei ole mikään etikettijuttu. Valkoinen on vain vakiintunut tapa, mutta juhlan sankarittarena morsian tietysti päättää itse pukunsa värin. Sanoisin, että enemmän etikettivirhe on astella kirkkoon paljain olkapäin, ja sitäkin nykyään toleroidaan.
Rouva Ratikka sanoi, että jos olisimme vasta menossa naimisiin, hän pukeutuisi banaanipukuun. Faijakin sanoi jo pari vuosikymmentä sitten, että täytyy tuntea etiketti voidakseen rikkoa sitä.
- Ikisinkku M
Olisi erittäin sopivaa, jopa kannatettavaa. Paljon sopimattomampaa on se että käytetyt naiset röyhkeästi ilveilee valkoisessa hääpuvussa joka symboloi puhtautta ja viattomuutta. Oikeastaan kirkon pitäisi kieltää se valkoinen puku kaikilta naisilta joilla ei ole esittää lääkärintodistusta neitsyydestään, olisi sitten hienoa bongata joskus semmoinen kun olisi varmaan todella harvinainen näky.
Eikös joskus ennenvanhaan hääpuvut olleet mustia?
Minusta musta on hieno väri,siinä sekoittuu kaikki värit. Valkoinen on aika harhaanjohtava, kun valkoinenhan symboloi puhtautta ja neitseellisyyttä. Harvempi vaan on nykyisin puhdas neitsyt naimisiin mennessään...- SekaSikiö
Yleensä valkoinen mekko laitetaan, kun kyseessä on morsiamen ensimmäiset häät. Muut värit ei ole kuitenkaan kiellettyä.
Itse kyllä laittaisin kuitenkin pääväriltään valkoisen, muuta väriä voisi olla koristeen muodossa. Eli rikkoisin hiukan. - antimorsian
Aika harvalle suomalaiselle sopii musta väri, koska olemme sen verran kalpeanaamaisia ja värittömiä. Täytyy muistaa, että lähes kaikki myytävä muoti Suomessa tehdään muualla kuin skandinaviassa eli vaatteet suunnitellaan nimenomaan mustatukkaisille ja tummempi ihoisille naisille.
Minusta musta on varma valinta, mutta yleensä aina varman päälle otettu vaihtoehto. Ymmärrän, että hautajaisissa tms. tiukan etiketin juhlissa pukeudutaan mustaan (tai tummaan), joten häät ovat oikeastaan ainoat isot juhlat, kun on mahdollisuus naisella pukeutua valkoiseen juhlapukuun. Sen vuoksi minusta on arvokasta käyttää se ainoa mahdollisuus, mikäli aikoo mennä avioliittoon vain yhden ainoan kerran.
Ehkä kannattaisi käyttää energia puolison etsimiseen eikä puvun etsimiseen.No sopiiko sitten valkoinen muka jotenkin paremmin suomalaisille? Minusta ei ainakaan kovin monelle sovi.
Mää en kyllä nyt muutenkaan henkilökohtaisesti ymmärrä että miksi minun pitäisi haluta pukeutua valkoiseen kertaakaan elämäni aikana (ja näyttää siinä idiootilta). Jos uniikkiutta tavoittelisin, niin valitsisin kyllä jotain mielikuvituksellisempaa, kuten esim. neonoranssia. Toisaalta en kyllä näe mitään järkeä ostaa hääpuvuksi sellaista isoa röyhelöunelmaa jolle ei ole myöhemmin mitään käyttöä. Mielummin jokin hillitympi, mutta laadukas ja hyvännäköinen mekko jota voisi käyttää missä tahansa muussakin juhlassa.- naimamainen
stellaria81 kirjoitti:
No sopiiko sitten valkoinen muka jotenkin paremmin suomalaisille? Minusta ei ainakaan kovin monelle sovi.
Mää en kyllä nyt muutenkaan henkilökohtaisesti ymmärrä että miksi minun pitäisi haluta pukeutua valkoiseen kertaakaan elämäni aikana (ja näyttää siinä idiootilta). Jos uniikkiutta tavoittelisin, niin valitsisin kyllä jotain mielikuvituksellisempaa, kuten esim. neonoranssia. Toisaalta en kyllä näe mitään järkeä ostaa hääpuvuksi sellaista isoa röyhelöunelmaa jolle ei ole myöhemmin mitään käyttöä. Mielummin jokin hillitympi, mutta laadukas ja hyvännäköinen mekko jota voisi käyttää missä tahansa muussakin juhlassa.Onhan valkoistakin eri sävyjä esim. luonnonvalkoista, norsunluunvalkoista jne. Tätini meni aikoinaan naimisiin valkoisessa silkkisessä kotelomekkotyyppisessä mekossa, jonka hän häiden jälkeen värjäytti, jotta sitä pystyi käyttämään juhlapukuna muutenkin.
Onhan niitä hääpukuja muunkinlaisia kuin kermakakku-unelmia. Jos SINÄ et halua prinsessaunelmaa, niin anna nyt hyvänen aika muille mahdollisuus sen toteuttamiseen. Aika monelle naiselle häät on ainoa kerta, kun hän pukeutuu täyspitkään juhlapukuun. Minusta valkoiseen pukuun pukeutuminen ei tee naisesta idioottia eikä idiootin näköistä.
Itse muuten myin aikoinani hääpukuni häiden jälkeen ja sain suunnilleen omani pois myydessä. Kaverini puolestaan vuokrasi pukunsa ja hänkin oli tyytyväinen ratkaisuunsa. Puku usein on hääkuluissa vain pisara meressä, sillä tila- ja ruokakulut ovat yleensä ne kalleimmat.
Hippiaikoina mentiin farkuissa ja itsevärjätyissä solmupaidoissa alttarille. Eihän kukaan estä sitä tekemästä edelleenkään. - Kіs-kіsu
naimamainen kirjoitti:
Onhan valkoistakin eri sävyjä esim. luonnonvalkoista, norsunluunvalkoista jne. Tätini meni aikoinaan naimisiin valkoisessa silkkisessä kotelomekkotyyppisessä mekossa, jonka hän häiden jälkeen värjäytti, jotta sitä pystyi käyttämään juhlapukuna muutenkin.
Onhan niitä hääpukuja muunkinlaisia kuin kermakakku-unelmia. Jos SINÄ et halua prinsessaunelmaa, niin anna nyt hyvänen aika muille mahdollisuus sen toteuttamiseen. Aika monelle naiselle häät on ainoa kerta, kun hän pukeutuu täyspitkään juhlapukuun. Minusta valkoiseen pukuun pukeutuminen ei tee naisesta idioottia eikä idiootin näköistä.
Itse muuten myin aikoinani hääpukuni häiden jälkeen ja sain suunnilleen omani pois myydessä. Kaverini puolestaan vuokrasi pukunsa ja hänkin oli tyytyväinen ratkaisuunsa. Puku usein on hääkuluissa vain pisara meressä, sillä tila- ja ruokakulut ovat yleensä ne kalleimmat.
Hippiaikoina mentiin farkuissa ja itsevärjätyissä solmupaidoissa alttarille. Eihän kukaan estä sitä tekemästä edelleenkään.Multa jäi huomaamatta se kohta, missä Stellaria ilmoitti aikovansa estää muiden perinteisen morsiuspukeutumisen.
- oeiwa
Muistan lukeneeni, että 1800-luvulla Suomessa naisen hääpuku oli juuri musta. Valkoinen mekko on amerikkalaista meininkiä.
- multitool
Miksei olisi. Menneen maailman tapoja. En avannut linkkiä, mutta se voisi olla malliltaan kevyehkö ja siinä voisi olla jokin pienehkö koristeellinen yksityiskohta. Kankaassa, ei koruna. Sellainen raskas, väljähkö ja laahaava versio tuo ainakin omaan silmääni-näin nykyaikana- mieleen hautajaisasun.
Pieni sisäinen wannabe disaireni nosti päätään. - November Rain
Itse menin minimekossa, olin aina halunnut tehdä niin tyyliin Gunnareiden November Rain. Häämekot ovat yleensä minusta kamalia.
- 164cm mies
No onhan ne teidän miehetkin mustia että mikäs siinä.
- Virgin bride or bust
Voit mennä naimisiin mustassa puvussa, jos olet leskivaimo. Valkoinen tarkoittaa, että morsian on neitsyt ja säästänyt itseään aviomiehelleen. Nykyhäissä monella morsiamella näkyy olevan valkoinen hääpuku, vaikka on huora ja ylkä on aisankannattaja jo ennen hääyötä ja häävieraiden joukossa voi olla useita miehiä, jotka ovat päässeet häpäisemään morsiamen, ja tämä asiaintila on vieläpä yleisesti tiedossa.
Varsinainen farssi sellaiset häät ovat. Huoramorsiamen kuuluisi pukeutua punaiseen hääpukuun, punaiseen kuin immenveri, joka häneltä on ajat sitten vuodatettu ja joka hänen aviomieheltään on riistetty; niin hänen häpeänsä olisi kaiken kansan nähtävissä, eikä hänen suinkaan pidä yrittää teeskennellä viatonta impeä, hääpuvussa joka on valkea kuin reidet, joita immenveri ei vielä ole tahrannut. - Sonne
Aika hieno. Mun mielestä vaan liian tömäkät kengät. Sillä nyt ei tietysti ole väliä, jos ei välitä nostella helmojaan.
Muistaakseni joku mirri joskus puhui "alusasukauneudesta". En oikein tajua naisia.
(naurua)- Sonne
Toisin kuin yleisesti luullaan, niin musta ei ole väri. Sitä ei voi sekoittaa mistään perusväreistä eikä sitä periaatteessa esiinny luonnossa lainkaan.
Musta on näköharha. Se ei lähetä lainkaan aistittavaa valoa, joten se on ainoa kosketuksemme olemattomaan, eli "havaittavissa".
(naurua) - Kіs-kіsu
Sonne kirjoitti:
Toisin kuin yleisesti luullaan, niin musta ei ole väri. Sitä ei voi sekoittaa mistään perusväreistä eikä sitä periaatteessa esiinny luonnossa lainkaan.
Musta on näköharha. Se ei lähetä lainkaan aistittavaa valoa, joten se on ainoa kosketuksemme olemattomaan, eli "havaittavissa".
(naurua)Ja valkoinen taas sisältää kaikki värit.
- Sonne
Kіs-kіsu kirjoitti:
Ja valkoinen taas sisältää kaikki värit.
Näin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv242375- 1121987
- 1131637
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421493Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91437Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901045Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016119964Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35927Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt86915