tarvisin tukea/juttuu ikäiseltä

13vmums

Eli tarvisin tukee ja laihutus juttukaverii kuka olis mun ikänen, tai vuoden vanhempi tai nuorempi. Voitas sitte yhes aina puhuu tavotteist, kannustaa toisiimme ja of cuorse onnistuu. ;)
Eli ite oon 13.v tyttö, 166cm pitkä ja painan 76 kiloo. Voitte laittaa jo suoraan s-postin ja kertoo vähän ittestänne. Kiitti! (Sukupuoli ei sit haittaa)

2

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapaaehtoinen:)

Moi :) mä oon 12wee tyttö (tänä vuonna 13wee) ollaan aika samoissa mitoissa :D mä oon 167cm pitkä ja painan 77kg... omasta mielestä hirveesti :D mä voisin ainaskin jutustella sun kaa ja laittaa tavotteita yms. :) yksin en ole siihen pystynyt...

• believeitorn0t

Usko pois, 13-vuotiaan ei kannata laihduttaa. Se haittaa fyysistä kehitystä ja altistaa syömishäiriöille. Laihduttaminen pitää aina tehdä "oikein". Enin mitä voit tilanteessasi tehdä on yrittää hyväksyä itsesi vaikka tuntuisi miten vaikealta ja korkeintaan "opetella syömään terveellisesti".

Itse olen aloittanut dieettaamaan 11-vuotiaana ensimmäisen kerran ja kärsinyt nyt yli 10 vuotta kaikenlaisista syömiseen liittyvistä häiriöistä, minäkuvan ongelmista ja jojotellut painoni kanssa. Tiedän mistä puhun. 13-vuotiaan ei kuulu ajatella olevansa liikalihava eikä huolehtia syömisestään tai kytätä ravintoainetaulukoita ruokapakkauste kyljistä. Ei todellakaan!

Jos sulla on kuitenkin draivi saada kiloja karisemaan niin tee se edes järkevästi opetellen terveellisiä ruokatapoja. Käy ravintoterapeutilla ja syö tarpeeksi. Opettele elämäntapa jota aiot noudattaa seuraavat 50 vuotta. Liiku niin, että tulee hyvä olo. Ei mulla muuta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      23
      3378
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2702
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2260
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2241
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1709
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1519
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      52
      1481
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1389
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1211
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1184
    Aihe