Moi kaikki:)

Janitads

Moi kaikki!! Pitkän aikaa mietin mitä kirjottaisin mutta nyt puin mietiskelyn sanoiksi ja ajattelin kirjottaa.. Elikkäs olen 16vuotias tyttö ja olen kärsinyt 3vuotta vakavasta masennuksesta. Masennuksen syy oli se että mulla todettiin keuhkosyöpä siitä selvisin ja nyt se on uusiutumassa ja lääkäri sanoi että elin aikaa noin puolisen vuotta.. Hetken aikaa tässä ajattelin että nyt nautin elämästä vielä kun ehdin mutta viikko sitten isäni,äitini ja kolme siskoani kuolivat autokolarissa ja nyt en tiedä enää mitä teen!! En voi syödä juoda enkä tehdä mitään ystäväni auttavat parhaansa mukaan mutta suruni on suoraansanottuna aivan järkyttävän suuri viisi elämäni tärkeintä henkilöä kuoli ja mä jäin eloon.. Nuorin siskoni oli alle vuoden ikäinen jolla oli elämä vielä edessä :( jotenka siis mä oon kärsiny koko ikäni koulukiusaamisesta ja nyt vielä koko perheeni menehtyi ainoa asia mikä lohduttaa on se että puolen vuoden päästä näen heidät.. Eli te jotka hoette itsemurhaa niin älkää tehkö sitä!! Ajatelkaa asioiden hyviä puolia!

9

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valaise ihmeessä

      Ja ne asioiden hyvät puolet on?

    • No moi!

      Kirjoituksesi kyllä pysäytti minut, ja sä jaksat vielä hymyilläkin. Tässä todella pohtimista niille jotka ruikuttavat täällä joka asiasta eivätkä muka löydä edes elämän pienistä iloista positiivisuutta ja onnea.

      Toivoisin kyllä että saisit elämällesi kuitenkin jatkoaikaa ja ilon, olisit sen mielestän ansainnut. Elämän jokainen minuutti on lahja, vaikkain kivuissa ja tuskissa, henkisissä tai ruumiillisissa, se ei siltä tunnu. Oletko ajatellut Jumalan auttavan?

      • Minkä uskontokunnan?


      • No moi!
        pepep kirjoitti:

        Minkä uskontokunnan?

        Minun mielestä asialla ei ole merkitystä, koska voimia antava pääasia on itse Jumalaan uskominen. Jos joku kysyy tuon tapaisen kysymyksen niinkuin sinä, taustalla on yleensä painostava saarnaamisen halu oman uskontokunnan mukaan, joka taas ei saa aikaan yleensä mitään hyvää, vaan vain ainoastaan hengellistä väkivaltaa.

        Mutta sanotaan nyt lopuksi mitä uskontoa itse edustan, kristinuskoa.


    • tosivaikeaa

      Hurjan kova tapahtuma tosiaan!
      Koita etsiä onnellisuutta niillä voimilla millä jaksat

    • Dr e

      Älä valehtele

    • provoprovo

      Hulluin provo mtä täällä on ollut ikinä..

    • Hei, Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.
      Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja arkipyhinä 15-07.
      Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta: http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset. Käynnit eivät maksa mitään.
      Jos haluat mieluummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahden kesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta. Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".
      Vuoroveto-kriisikeskus / Helene

    • Puhutkos totta?

      Missä tämä kolari tapahtui? Siis:

      "mutta viikko sitten isäni, äitini ja kolme siskoani kuolivat autokolarissa"

      Miksei yksikään tiedotusväline ole kertonut asiasta mitään, tämänhän hirvittävän kolarin olisi pitänyt tapahtua noin 7. tammikuuta?

      Eikö vain?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      148
      5226
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2252
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1688
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1574
    5. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1561
    6. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      322
      1561
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      23
      1535
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      131
      1326
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1319
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      47
      1187
    Aihe