FIT FOR LIFE Elämäsi kuntoon-kirja

Fit for life

Kuka on lukenut jotta tietää perusasiat? Kirjan on kirjoittanut Harvey ja Marilyn Diamond. Ohjelman tärkein kohta on: aamupäivällä saa syödä ainoastaan hedelmiä ja juoda hedelmämehuja. (Jos haluat jatkaa kahvin juontia tai ottaa vitamiinivalmisteita, jätä ne eliminaatiosyklin ulkopuolelle. Juo kahvia ja ota vitamiinipillerit vasta keskipäivän jälkeen.)
Entäpä lääkkeet, muistaakseni kirjassa ei puhuta mitään lääkkeistä jotka pitää ottaa aamulla! Sotkeeko lääkkeet sitten koko laihdutussysteemin? Haluan myös tietää, kuinka hyvin tämä ruokavalio puree teihin ihmisiin. Aloittelen kirjan ohjeiden mukaan uudestaan, josko tulisi tuloksia! Suosittelen kirjan lukemista kaikille.

27

3070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cuba libre

      Hulluttelua. Tuohan on vähän sama, että iltapäivällä pitää kello kolmelta syödä 1.5 banaania päällä seisten ja 13 min aerobinen juuri sitä ennen kuun asennon mukaisella jalalla...

      Kyse ei ole mistään tähtitieteestä. Peruasiat kuntoon, isoin vaikutus painonhallintaan on runsaalla kasvisten käytöllä. Seuraavaksi isoin vaikutus toimivalla ateriarytymillä -> napostelut pois.

      Sitten vasta tulee täälläkin kovin "tärkeiksi" mainostetut seikat, kuten hiilareiden määrä.

      En juuri kyseistä kirjaa ole lukenut. Kuulostaa omituiselta kaikkine eliminaatiosykleineen... huh huh.. Kyse on vain syömisestä...

      Aamiaisella ei ole sen terveeellisempää tai sairaallisempaa, että koostaako sen vaikkapa pääosin tuoreista hedelmistä vai ei. Ei rasvanpoltto eliminoidu ellei sitten syö energiaa yli oman pitkäaikaisen tarpeen. Kokolailla sama, palaako se rasva yöllä vaiko keskipäivällä lenkkipolulla. Kunhan syö vähemmän kuin kuluttaa, niin elimistöllä ei yksinkertaisesti ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin polttaa sitä rasvaa, kunhan ymmärtää että kyseessä on kuukausien eikä tuntien mittainen prosessi...

      Onhan noita erilaisia ohjelmia. Usein ne sinällään ovat toimivia, eivätkä erityisen epäterveellisiä, toisinaan jopa terveellisiäkin. Ja liian usein niissä puututaan epäoleellisuuksiin, asettavat rajoja tarpeettomiin paikkoihin jonkun poppamiesteesin mukaan. Siksi niiden noudattaminen on tarpeettoman työlästä tai tuskallista.

    • Fit For Life

      Huomenna aloittelen ohjeiden mukaan, ostin jo hedelmiä ja testailen kirjojen ruokareseptejä.
      Kirjat on ollut myyntimenestyksiä ympäri maailmaa.
      Kirjojen nimet
      1.Elämäsi kuntoon
      2.Elämäsi kuntoon - keittokirja
      3.Elä terveesti
      Lisäksi erikseen Marilyn Diamondin ja tri Donald Burton Schnellin kirja nimeltä Fitonics elämäsi kuntoon.

      • Näin minä teen

        Itse kävin ostamassa sisäpaistia jonka ajattelin marinoida ja laittaa hyvät punaviinikastikkeet salaatilla ja röstiperunoilla.

        Kannattaa antaa marinoitua vähintään vrk, jos kiire on niin 6-12 tuntia.


    • Fit_For life

      Tänään ensimmäinen päivä ohjeiden mukaan. Jos täällä on muita kyseisten kirjojen ohjeiden noudattajia, haluaisin vaihtaa ajatuksia sähköpostin kautta! Kirjoitelkaa rohkeasti tänne ensin jos teitä on!

      • ehkä aloitan.

        Minulla oli joskus 90 luvulla ensimmäisenä mainittu kirja. Tykkäsin helppolukuisuudesta ja kirja oli tosi kiinnostava. Se oli tärkein ravitsemuskirjani, ja luin sitä ahkarasti silloin, vaikka oppeja en niin noudattanutkaan. Reilu viikko sitten taas innostuin asiasta ja tilasin kaikki kolme antikvariaateista. Yksi on vielä tulematta. Kirjoja on varmasti myyty paljon, koska niitä on niin helposti saatavilla antikvariaateista. Mietinkin vasta, että onko tällä ruokavaliolla enää noudattajia, vai onko koko homma jo unohdettu vuosien saatossa? Aion taas alkaa perehtymään siihen. Tällähetkellä kuitenkin pudotan painoa, ja teen sen toisella menetelmällä.

        Periaatteet ovat järkeviä. Olen syönyt aamupalaksi leipää, maitotuotteita ja mehua. Kohta olo on ollut täysinäinen ja turvonnut. Kun tähän lisätään pari kuppia kahvia, alkaa närästämään. Jos aloittaisin päivän pelkillä hedelmillä niin ehkä nämä ongelmat vähenisivät, ja olisin aamupäivät virkeä! Välillä mietin, että miksi pitää syödä kaukaa tuotuja hedelmiä, kun niitä ei kerran täällä kasva. Emmekö voisi suomalaisina käytää marjoja ja muuta paikallista? Toiseksi kysymykseksi tulevat allergiat, kun ei voi syödä omenaa, eikä monia muitakaan hedelmiä.

        Perinteisin ohjeen koostettu lounas tai päivällinen on aiheuttanut myös samoja oireita kuin aamupala ja väsymystä. Tuntuisi hyvältä syödä joko hiilihydraatteja tai proteiinia kasvisten kanssa, mutta ei yhdistää kaikkea sekaisin ja lisätä siihen vielä pari lasia maitoa.

        Toinen kirjoittaja painotti sitä, että on syötävä vähemmän kuin kuluttaa. Oma tavoitteeni ei ole vain laihtua, vaan ennenkaikkea hyvältä tuntuva olo ja terveellinen ruokavalio. Selkeät ohjeet ovat ainakin minulle avuksi.

        Olen sitä mieltä, että tarpeelliset lääkkeet (ja lisäravinteet ym) otetaan, oli ruokavalio mikä tahansa. En voi jättää pois lääkettä, jota tarvin. Kannattaa muistaa, että muistaakseni greippi on hedelmä, jolla taisi olla paljon huonoja vaikutuksia yhdessä lääkkeiden kanssa.


      • ruskas

        Itse luin kirjan 90-l puolivälissä ja laihduin n 18 kg mikä oli riittävää. Toiselle tämä opus on huuhaata, minulle ei, laihtuminen riitti todisteeksi. Kirja oli helppo, mitenkähän nämä myöhemmät versiot?


    • Temppuilua

      Lukemattakin tietää, että kaikki kirjat, jotka tekevät laihduttamisesta vaikeaa kikkailua, ovat roskaa. Kaikki tuollaiset "eliminaatiosyklit" ja monimutkaiset rytmitykset vain varmistavat, että laihduttaja ei jaksa seurata systeemiä pitkään vaan repsahtaa takaisin vanhoihin syömistapoihinsa. Varsinkin, kun muistetaan, että laihduttaessa pitäisi samalla opetella syömään niin, että pysyy sitten loppuelämän hoikemmassa kuosissa. Aikooko joku tosiaan noudattaa tuommoisia pikkutarkasti säänneltyjä ohjelmia hautaan asti?

      Minä taas olen laihtunut melkein 40 kiloa hyvin yksinkertaisella menetelmällä: Paljon, siis PALJON, kasviksia sekä raakana että kypsennettynä lounaan ja päivällisen kanssa. Vähintään lautasmallin mukainen määrä on hyvä, eli ½ lautasesta. Muusta ruoasta annoskokoja olen sitten vastaavasti pienentänyt kautta linjan. Lämpimänä ruokana syön itse tehtyä kotiruokaa, eli patoja, paisteja, keittoja, kiusauksia, kastikkeita, muhennoksia jne. Minun ei tarvitse kieltää itseltäni mitään, kunhan pidän annoskoot sopivan pieninä (tarkoittaa esim. kauhallista jauhelihakastiketta, kaksi perunaa ja loppu lautanen täyteen kasviksia). Aamulla puuroa ja voileipä, ja iltapäiväteellä hedelmä ja pieni voileipä. Iltapalaksi keitetty kananmuna ja pieni lautasellinen puuroa. Jollekulle muulle sopii varmasti toisenlainenkin aterioiden koostumus ja syömärytmi, mutta peruspointti on selvä: Paljon vähäkalorisia kasviksia, kohtuudella kaloritiheämpää ruokaa. Siinä se.

    • VP?

      Temppuilua

      Ravsanpelkoa ja liikojen hiilihydraattien terveellisyyteen perustuvaa nääntymisajattelua?

      • Temppuilua

        Ei, en välttele rasvaa, edes tyydyttynyttä. Syön mm. rasvaista lihaa, laitan kuohukermaa ruokakermakkeen sijasta kermaa vaativiin ruokiin ja käytän Oivariinia leivän päällä (leipää kuluu muuten ruhtinaalliset 2-3 palaa päivässä jos siitä huolehdit). Avainsana on kohtuus, eli en ahmi liikaa rasvaakaan. Eli esim. kassleria riittää 100 gramman pihvi per ateria. Kastiketta vain sopivasti, eli sen verran että se antaa kivasti makua ruualle muttei tee siitä mössöä. Mielenkiintoista sinänsä, että kun tarkistin tyypillisen ruokaviikkoni sisällön eräässä kalorilaskurissa, rasvan määrä on vielä suositusten sisällä, joskin ylärajoilla (n. 30 energiaprosenttia) ja rasvatyyppien suhde lähentelee suositeltua. Eli rasvan pelkääminen on sekin hölmöjen hommaa.

        En välttele myöskään hiilihydraatteja. Syön perunaa, riisiä, puuroa ja leipää. Niitäkin kohtuudella. Mm. perunoita on kaksi keskikokoista tai yksi iso per ateria, puuroa riittää 3 desin kulhollinen koko kattilan sijasta ja niin edelleen. Puuroon raejuustoa ja maitoa, ei mehukeittoa tai hilloa. Paljasta sokeria en käytä kuin hyvin vähän, oikeastaan vain 1-2 kpl palasokeria iltapäiväteehen. Myös puhdistettujen vehnäjauhojen käyttö rajoittuu ruskean kastikkeen valmistamiseen, jota syön ehkä neljänä päivänä kuussa jos sitäkään. En syö juuri lainkaan makeita tai suolaisiakaan herkkuja siitä yksinkertaisesta syystä, ettei minun tee niitä mieli. Päivittäinen ruokani on nimittäin niin maukasta, että herkkuja ei edes kaipaa kuin korkeintaan parina juhlapäivänä.

        Nääntymistä minun ei tosiaankaan tarvitse pelätä. Ruokavalioni pitää minut sopivan kylläisenä jopa näin laihduttaessani. Salaisuus on siinä, että vaikka kasvikset eivät paljaaltaan juuri täytäkään vatsaa, niin yhdistettynä aterioihin runsaina määrinä ne auttavat huomattavasti kylläisenä pysymistä. Samoin kun jätin einekset pois lähes kokonaan ja aloin tehdä ruoan itse, siitä tuli heti maukkaampaa ja nälkää huomattavasti paremmin pitävää.

        Tämän vuoksi ihmettelenkin, miksi ihmiset haksahtavat milloin mihinkin ihmedieettiin. Onko tosiaan helpompaa kikkailla monimutkaisten ohjeiden kanssa, kuin harjoittaa kohtuutta ja opetella muutama ruoanlaiton perusasia?


      • VP?
        Temppuilua kirjoitti:

        Ei, en välttele rasvaa, edes tyydyttynyttä. Syön mm. rasvaista lihaa, laitan kuohukermaa ruokakermakkeen sijasta kermaa vaativiin ruokiin ja käytän Oivariinia leivän päällä (leipää kuluu muuten ruhtinaalliset 2-3 palaa päivässä jos siitä huolehdit). Avainsana on kohtuus, eli en ahmi liikaa rasvaakaan. Eli esim. kassleria riittää 100 gramman pihvi per ateria. Kastiketta vain sopivasti, eli sen verran että se antaa kivasti makua ruualle muttei tee siitä mössöä. Mielenkiintoista sinänsä, että kun tarkistin tyypillisen ruokaviikkoni sisällön eräässä kalorilaskurissa, rasvan määrä on vielä suositusten sisällä, joskin ylärajoilla (n. 30 energiaprosenttia) ja rasvatyyppien suhde lähentelee suositeltua. Eli rasvan pelkääminen on sekin hölmöjen hommaa.

        En välttele myöskään hiilihydraatteja. Syön perunaa, riisiä, puuroa ja leipää. Niitäkin kohtuudella. Mm. perunoita on kaksi keskikokoista tai yksi iso per ateria, puuroa riittää 3 desin kulhollinen koko kattilan sijasta ja niin edelleen. Puuroon raejuustoa ja maitoa, ei mehukeittoa tai hilloa. Paljasta sokeria en käytä kuin hyvin vähän, oikeastaan vain 1-2 kpl palasokeria iltapäiväteehen. Myös puhdistettujen vehnäjauhojen käyttö rajoittuu ruskean kastikkeen valmistamiseen, jota syön ehkä neljänä päivänä kuussa jos sitäkään. En syö juuri lainkaan makeita tai suolaisiakaan herkkuja siitä yksinkertaisesta syystä, ettei minun tee niitä mieli. Päivittäinen ruokani on nimittäin niin maukasta, että herkkuja ei edes kaipaa kuin korkeintaan parina juhlapäivänä.

        Nääntymistä minun ei tosiaankaan tarvitse pelätä. Ruokavalioni pitää minut sopivan kylläisenä jopa näin laihduttaessani. Salaisuus on siinä, että vaikka kasvikset eivät paljaaltaan juuri täytäkään vatsaa, niin yhdistettynä aterioihin runsaina määrinä ne auttavat huomattavasti kylläisenä pysymistä. Samoin kun jätin einekset pois lähes kokonaan ja aloin tehdä ruoan itse, siitä tuli heti maukkaampaa ja nälkää huomattavasti paremmin pitävää.

        Tämän vuoksi ihmettelenkin, miksi ihmiset haksahtavat milloin mihinkin ihmedieettiin. Onko tosiaan helpompaa kikkailla monimutkaisten ohjeiden kanssa, kuin harjoittaa kohtuutta ja opetella muutama ruoanlaiton perusasia?

        Temppuilua

        Pitkä tarina josta olisit selvinnyt pelkällä: Noudatan virallista ravintosuositusta.


      • Temppuilua
        VP? kirjoitti:

        Temppuilua

        Pitkä tarina josta olisit selvinnyt pelkällä: Noudatan virallista ravintosuositusta.

        Ehkä niinkin, myönnän olevani joskus turhan monisanainen. Mutta viralliset ravintosuositukset joustavat sen verran moneen suuntaan, että pitää vähän selventää, millaista versiota niistä noudattaa. Toiset menevät vähärasvaisesti ja toiset runsaammalla rasvalla ja proteiinilla, kuten minä. Eli virallinen suositus ei terminä sinällään kerro vielä paljoakaan. Halusin vain tehdä selväksi, että rasvapelosta tai näännyttämisestä ei ole kohdallani kyse, toisin kuin vihjasit. Ja lienee luonnollista, että jos jollain systeemillä laihtuu näinkin helposti, niin siitä haluaa kertoa myös muille vaikka näin keskustelupalstoilla.

        Sitä paitsi, kun sinulle (kun näköjään olet VHH-palstan Puustinen) on sallittua kirjoittaa pitkiä tekstejä omasta ruokavaliostasi, se oikeus lienee toki meillä ei-VHHlaisillakin. Tämä kaikella kunnioituksella sanottuna.


    • Moi1

      Kirjan ohjeet ovat todellisia ja realistisia, kun tarkemmin ajattelee. Ihmisen happo-emästasapaino on tärkeä, lähes kaikki mitä nykyään suusta työnnetään alas, on hapanta. Emäksisiä ovat käsittääkseni juuri hedelmät. Ihminen ei saa olla liian hapan vaan tasapainon on oltava kohdillaan. Kirjan ohjeiden mukaan kahvi, tee, alkoholi, colajuomat olisi syytä jättää rauhaan. Kahvi aiheuttaa happamuutta ja riippuvuutta. Yksi kuppi teetä tai kahvia ei tuhoa koko ohjelmaa, mutta olisi hyvä opetella muihin juomiin. Esim. yrttitee on kofeiinitonta, hyvänmakuista, emäksistä ja hyvä korvike tavalliselle teelle. Tupakointi on tietenkin vaarallista, mutta se aiheuttaa happamuutta ihmisessä. Itselläni on kaapissa kahvia ja teetä vieraita varten mutta itse juon esim. voikukka-ohdake yrttiteetä.

      Ruokien oikea yhdisteleminen, vain yhtä tiivistä ruokaa kerrallaan. Ei ole mitään syytä sekoittaa montaa eri lajia keskenään, vatsa ei tykkää. Esim. pihvin kanssa saa syödä mielin määrin salaattia ja hedelmiä. Aterian aikana ei ole syytä juoda vettä, vaan esim. 10 minuuttia ennen ateriaa tai jälkeenpäin. Se ravintosykli on itse asiaa, esim. syöminen on lopetettava kahdeksalta illalla.

      • cuba libre

        Erikoisia ohjeita. Ei niillä totuuden kanssa ole paljoa tekemistä. Voihan niitä huvikseen noudattaa, kuten sitäkin että jodlaa aamuviideltä.

        Kahvia voi laihduttaja juoda, se itseasiassa kiihdyttää aineenvaihduntaa. Ei se pelkästään hyväkään asia ole, muttei se laihdutusta kyllä estä, ehkä pikemminkin jouduttaa laihtumista.

        Tupakointi on vaarallista, ei se lihota, mutta muutoin se on todella huono asia keuhkoille.

        Yrttiteetä voi halutessaan juoda. Riippunee vähän yrteistä ja siitä missä ne on kasvatettu, ja miten käsitelty, että onko se nyt parempaa vaiko huonompaa kuin tavallinen tee...

        Happo-emästasapaino on ihan ookoo kunnossa, ilman mitään sen kummempia kikkailuja. Ei tarvi syödä natriumhydroksidia, en edes suosittele... Kunhan syö vaikkapa suosituksia mukaillen, thl:n sivuilta löytyy lisätietoa siitä. Epäoleellinen asia, itseasiassa. Elimistö hoitaa tuota aika hyvin ihan itse.


      • detox

        Kasvikset on myös emäksisiä.
        Esimerkiksi maksan toiminnan kannalta olisi syytä syödä runsaasti etenkin vihreitä kasviksia, jotta toksiinien poisto olisi tehokasta. Samasta syystä tulee pitää vatsan ja suoliston toiminnasta huolta ja pyrkiä siihen, että ruoka olisi mahdollisimman puhdasta. Keho muuten varastoi myrkkyjä rasvakudokseen, jolloin rasvan palaessa ne vapautuu takaisin kroppaan.


    • jokunen1

      Muistakaa myös Marilyn Diamondin ja Tri Donald Burton Schnellin kirjoittama kirja FITONICS-elämäsi kuntoon. Saattaa olla sallivampi kirja eikä niin jyrkkä ohjeissaan.

    • muladh

      Minulla oli nuo kirjat 90-luvulla. Minulle jäi sieltä tapa että aamuisin en syö mitään raskasta, hedelmät on virkistäviä aamulla tai sitten syön marjasmoothien. Totta kai hedelmien lisäksi pitää käyttää myös marjoja, mutta ehkäpä kirjoittajilla ei vain niitä ollut saatavilla.

      Itse en kykene oikein proteiineja ja hiilareita aterioilla erottelemaan. Syön kasvisruokaa ja esim. papuja joissa on sekä hiilaria että proteiinia.

    • JokunenÅ

      Onko muilla kokemuksia laihduttamisesta näiden kirjojen ohjeiden perusteella? Yks sanoi olevan ihan puppua ohjeet, itse en ole sitä mieltä. Aamuisin ei tarvitse syödä raskaasti, hedelmät on terveellisiä. Ja kuka muka haluaa syödä iltakahdeksan jälkeen? (ellei nyt tule joku myöhäiselokuva) Pitäisi käydä kaupassa ostamassa hedelmiä lisää...

      • ainakinminä

        No minä ainakin. Eilen tulin työpäivän ja treenin jälkeen kotiin vasta puoli kasin maissa, jonka jälkeen piti vielä tehdä ruokaa. Syötiin siinä yhdeksän pintaan.


      • Anonyymi

        Mulla on nämä kirjat ja olen kokeillut. Minulle toimi oikein hyvin!
        Ei ollut olo väsynyt päivällä eikä tarvinnut nukkua päikkäreitä.
        Pitäisi ruveta uudelleen, kun on päässyt vuosien saatossa repsahtamaan ja nyt alkaa painokin jo nousta.


    • Minulla on molemmat kirjat. Siitä on vähän aikaa, kun ne luin. Muistaakseni tienasivat sievoisia summia ihmisten kanssa jotka jättivät järkensä ja omat tarpeensa ja noudattivat orjallisesti heidän "pompotustaan". Siteen tuli ero ja lisäkiloja, kun eivät itsekään kyenneet omaa "ihmediettiään" noudattamaan. Mutta ajan mittaan uusi suhde motivoi aktivoi ja kirjoitettiin
      uusi kirja, uudet ohjeet pilkaten edellisia sääntöjä ja määräyksiä ja taas tienattiin pienoinen summa - minunlaisillani velli-housu-ääliöillä, joka antaa vastuun toisille omasta hyvinvoinnistaan ja tarvitsee "isän-vitsaa ja äidin-kuria" tunteakseen turvallisuutta.
      No, eihän se niin suuri paha ole, jos nyt terveyskirjoja lukee. Jotain hyvää saa niistäkin.
      Lue se, kokeile, mikä sopii sinulle äläkä tule hysteeriseksi, kun et kykene tanssimaan
      heidän pillinsä mukaan.
      Kunnioita kehoasi ja tee parannuksia askel askeleelta; lisää sitä mikää saa sinut voimaan hyvin ja vähennä, minkä tiedät olevan vahingoksi.
      Edellä olevista kommenteista saat viisauksia ehkä enemmän kuin kirjoista...
      Ota "oman elämäsi ohjakset omiin kätösiisi" ja ryhdy siihen, mitä uskot ja arvostat.
      Jos pelko motivoi, et sää kestävää hyvää...

      • Anonyymi

        Suurin pudottajat ja muilla vastaavilla laihdutus kursseilla käyvät valittavat, että kotiin tullessa ei kykene enää noudattamaan sitä hyvää dieettiä ja liikunta rutiinia, vaan alkaa lipsua vanhaan elämäntapaan. Yleensä perheessä kaikki syövät ja elävät samalla tavalla.
        Siksi kaikkien tulisi osallistua niihin tietoihin ja käytäntöön, joita laihduttaja on soveltanut.

        Siksi arvostan terveys kirjoja, koska laihdutukseen auttavat elämäntavan muutokset suoritetaan alusta asti siinä miljöössä, jossa tulen jatkamaan.
        Jokainen oikaisu ja muutos tapahtuu omiin olosuhteisiin soveltuen alusta asti.
        Myös mahdolliset laihduttajat ja kannustajat ovat matkan alusta asti mukana.

        Se oma koti tulisi tehdä siksi terveyskeitaaksi, jossa ladataan patterit toimintaan

        Hanne


    • Pohh

      Niin, kirjoittajilla tuli ero ja Marilyn Diamond lihoi. Tästä motivoituneena hän löi hynttyyt yhteen uuden miehen kanssa ja kirjoitti Fitonics-kirjan. Se ei laita kaikkea uusiksi, vaan kirjan lukeneena sanon että se on sallivampi asenteeltaan kuin ensimmäinen Fit For Life-kirja. Diamondin ja uuden hepun kirjassa sanottiin muistaakseni, että maailma ei kaadu siihen, jos syökin yhden hampurilaisen, eli inhimillisyyttä on mukana tietysti.

    • Anonyymi

      Loistavaa tietoa ruoansulatuksesta ja terveyttä edistävästä syömisestä. Luin kirjan keväällä 2020. En aikonut laihduttaa, vaan jaksaa paremmin. Ruoansulatus kuluttaa paljon energiaa , kun syömme kaikkea sekaisin. Jaksoin paljon paremmin, masennus helpotti, ja ihan vahingossa myös painoa lähti reippaasti.
      Suosittelen kaikille!

      • Anonyymi

        Minulla myös nämä kirjat. Paljon hyödyllistä tietoa. Eihän täällä olevat keto_, nutraaja-, paastoajalahkolaiset hyväksy mitään muuta kuin itse hyväksi katsomansa!
        Täällä ei tunneta ymmärtävän edes sitä, että keho tarvitsee aikaa sulattaa se ahmittu ravinto ja myös lepokauden uudistaa soluja. Se kaikki on humpuukkia!
        Täällä niellään vain valehtelijoiden vääristellyt ja tuomitaan se mikä eroaa omista ajatuksista.

        Mitä laihdutukseen tulee, niin on se kumma, että kun ihminen päättää laihduttaa saadakseen jonkun laihdutusleikkauksen, pitää kiinni saadusta dieteistä ja laihtuu.
        Niin pian kuin on saanut haluamansa vatsalaukun supistuksen, niin aletaan syömään hillittömästi juuri sitä, mikä lihotti ja jätetään liikunta kuin jonain arvottomana ja pahana.
        Parin kolmen vuoden päästä purjehditaan samoissa mitoissa kuin ennen leikkausta ja odotetaan uutta erilaista, jolla onnistuisi.

        Mutta kun se leikkaus suoritettiin vatsalaukkuun, eikä aivoihin!
        Elämäntavoista se paino riippuu, eikä ruokaa voi käyttää korvikkeeksi muista puutteista tai lohdutukseksi pettymysiänsä hoidellen.
        Liikunnan puute on vaarallisempaa terveydelle kuin tupakointi tutkijoiden mukaan.
        Mutta täällä kerskataan, että ei harjoiteta edes kävelyjä ja vielä vähemmän lihasvahvistusta.
        Todella älykästä porukkaa!

        Hanne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla myös nämä kirjat. Paljon hyödyllistä tietoa. Eihän täällä olevat keto_, nutraaja-, paastoajalahkolaiset hyväksy mitään muuta kuin itse hyväksi katsomansa!
        Täällä ei tunneta ymmärtävän edes sitä, että keho tarvitsee aikaa sulattaa se ahmittu ravinto ja myös lepokauden uudistaa soluja. Se kaikki on humpuukkia!
        Täällä niellään vain valehtelijoiden vääristellyt ja tuomitaan se mikä eroaa omista ajatuksista.

        Mitä laihdutukseen tulee, niin on se kumma, että kun ihminen päättää laihduttaa saadakseen jonkun laihdutusleikkauksen, pitää kiinni saadusta dieteistä ja laihtuu.
        Niin pian kuin on saanut haluamansa vatsalaukun supistuksen, niin aletaan syömään hillittömästi juuri sitä, mikä lihotti ja jätetään liikunta kuin jonain arvottomana ja pahana.
        Parin kolmen vuoden päästä purjehditaan samoissa mitoissa kuin ennen leikkausta ja odotetaan uutta erilaista, jolla onnistuisi.

        Mutta kun se leikkaus suoritettiin vatsalaukkuun, eikä aivoihin!
        Elämäntavoista se paino riippuu, eikä ruokaa voi käyttää korvikkeeksi muista puutteista tai lohdutukseksi pettymysiänsä hoidellen.
        Liikunnan puute on vaarallisempaa terveydelle kuin tupakointi tutkijoiden mukaan.
        Mutta täällä kerskataan, että ei harjoiteta edes kävelyjä ja vielä vähemmän lihasvahvistusta.
        Todella älykästä porukkaa!

        Hanne

        Fit for Life julkaistiin 1985 ja Fitonics 1996. Olisi omituista, jos näin pitkän ajan kuluessa ei olisi tullut muutoksia, kun koko yhteiskunta ja tieto ravinnosta muuttuu.

        Molemmissa kirjoissa on paljon myönteisiä asioita sovelluttettavaksi.
        F. F. F. Esim. melkein kuukauden päivittäisiä reseptejä joista voi vapaasti poimia ja vaihdella itselleen sopivaksi. Ostoslistoja ja liikunta ehdotuksia.

        Fitonics on Bodytonics, joka on koko keholle sarja voimisteluliikkeitä 12 min. päivittäinen harjoitus, johon jokaisella on mahdollisuus, koska ei tarvita kuin oma keho ja vähän tilaa.

        Molemmat kirjat ovat motivoivia ja molempien avulla voi laihtua.
        Aina on valittava oikeat ravintoaineet sopivassa määrässä.
        Se on perusasia, joka ei mitätöi terveyskirjojen merkitystä ja tietomäärää.

        Eiköhän useimmat liho, kun lopettavat itsekurin ja alkavat lohduttautumaan ruoalla.
        Moni käy läpi avioeroja ja joillekin se aiheuttaa laihtumista ja toisille lihomista.
        Jos terveys guru käy läpi tunneperäisiä vaikeuksia stressaavan elämäntavan, matkustelujen ja muiden vastuiden lisäksi, ja lihoo, niin ei se mitätöi kirjoittamansa kirjan hyviä neuvoja.

        Hanne


    • Anonyymi

      " Ohjelman tärkein kohta on: aamupäivällä saa syödä ainoastaan hedelmiä ja juoda hedelmämehuja. "

      Tulisi halvemmaksi syödä sokeria lusikalla suoraan pussista.

      Miksikö??

      [email protected]

    • Anonyymi

      Luin myös kirjat 90-luvulla. Paino putosi silloin ihannepainoon, eli 5 kg. Hammaslääkärini kyllä huomasi hammaskiilteessä poikkeavuutta, hurjan appelsiinimäärän johdosta. Nyt kun vatsani hapot ovat olleet sekaisin, muistin tämän kirjan ja hapan-emästasapainon. Ruoansulatus kuluttaa runsaasti energiaa, joten miksi ei vaivautuisi miettimään, mitä ruokia yhdistelisi. Suomessa ja maailmalla ihmiset ostavat närästyslääkkeitä. Aloitan uudelleen, jos vain muistan kaikki ohjeet oikein. Kuinka pitkä tauko hedelmien jälkeen, jotta voi syödä normaalisti? Saa nähdä miten eukon käy. Liikuntaa lisää, sen on korona-aika ainakin opettanut, että muuten hukka perii.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe