Icebug

Nimetön

Näin Inter Sportissa Icebug-merkkiset nastalenkkarit. Onko kenelläkään kokemusta?

17

20969

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuomas K.

En ole itse kenkiä koittanut, mutta olen sellaiset nähnyt. Kiinteät nastat luultavasti toimivat parhaiten talvella, mutta jos nastat asentaa kunnon kenkiin, niin samalla rahalla saa muutoin paremmat juoksukengät. Icebugit ovat testien mukaan hieman normaalia kenkää kömpelömmät.

Lue nastoista muissa threadeissa enemmän. Kuitenkin jos haluaa valmiit talvikengät, niin en näe miksi nuo eivät sopisi. Jalatkin pysyvät kuivina ja lämpiminä(?)

• kokemusta on

IceBugin uusi malli IceBug MR2 on loistava kenkä!

Väritys lime-musta (oikeastaan kelta-musta)
        www.icebug.se

Ei vettä imeviä kankaita, kevyempi ja rullaavampi kuin viime vuotinen malli. Ei todellakaan mikään kömpelö vaan kunnolla nastotetuista malleista selkeästi paras. Erinomainen maastossa ja lenkkipoluilla syksyllä/keväällä. Talvella uskomaton pito, 17 kovametallinastaa/ kenkä! Ja mikä tärkeintä nastat riittävän jämäköitä, jotta pito riittää pahoissakin paikoissa.

Aikaisemmin käytin VJ:n Sarvoja, mutta kyllä nämä ovat huikea parannus!

Täältä nettikaupasta kannattanee kysellä sopivaa tarjousta! www.aries.fi

Sovh taitaa olla 132 EUR

• Nimetön
        kokemusta on kirjoitti:

www.icebug.se

Ei vettä imeviä kankaita, kevyempi ja rullaavampi kuin viime vuotinen malli. Ei todellakaan mikään kömpelö vaan kunnolla nastotetuista malleista selkeästi paras. Erinomainen maastossa ja lenkkipoluilla syksyllä/keväällä. Talvella uskomaton pito, 17 kovametallinastaa/ kenkä! Ja mikä tärkeintä nastat riittävän jämäköitä, jotta pito riittää pahoissakin paikoissa.

Sovh taitaa olla 132 EUR

Kiitos tiedoista. Kävin kokeilemassa Sarvoja kaupassa, mutta kenkä oli ihan liian leveä jalkaani. Icebugit vaikuttivat jotenkin leluilta, mutta kaipa niilläkin voi siis juoksennella :)

• Silweri
        kokemusta on kirjoitti:

www.icebug.se

Sovh taitaa olla 132 EUR

Pikkukaupungissa kun asun, ei kaupoissa ole valinnanvaraa erityisen paljoa, ja kun vielä jalkani on poikkeuksellisen iso (47) joutuu lenkkarit usein valitsemaan sillä perusteella, mitä sattuu löytymään.

Eilen ostin elämäni ensimmäiset nastalenkkarit Juuri nuo Sarvot, joita arvostelit. Yhden lenkin (10 km) perusteella en osaa sanoa mitään huonoa niistä. Lesti oli minulle juuri sopiva, ja rullasikin ihan kohtuudella. Ja pidossa oli juuri se ero, kun mitä kesä ja talvirenkaiden välillä autolla liikuttaessa. Eli lyhyen kokemukseni perusteella kyllä uskaltaisin näitäkin suositella...

Tuohon vielä en malta olla puuttumatta, kun suositellaan tavallisiin lenkkareihin nastojen laittamista... Eihän niitä pohjia ole siihen suunniteltu. Voisi kuvitella, että nastat tuntuisivat läpi... Ja ennenkaikkea... ainakin kaikki ne lenkkarit, joilla itse olen kesät juossut tähän asti, päästää iloisesti veden läpi... Voisi kuvitella, että nastalenkkarit muutenkin on tehty paremmin talviolosuhteisiin soveltuviksi.

Noh... nämä kaikki tämmöisiä mielipiteitä...

• hölkkääjä
        Silweri kirjoitti:

Pikkukaupungissa kun asun, ei kaupoissa ole valinnanvaraa erityisen paljoa, ja kun vielä jalkani on poikkeuksellisen iso (47) joutuu lenkkarit usein valitsemaan sillä perusteella, mitä sattuu löytymään.

Eilen ostin elämäni ensimmäiset nastalenkkarit Juuri nuo Sarvot, joita arvostelit. Yhden lenkin (10 km) perusteella en osaa sanoa mitään huonoa niistä. Lesti oli minulle juuri sopiva, ja rullasikin ihan kohtuudella. Ja pidossa oli juuri se ero, kun mitä kesä ja talvirenkaiden välillä autolla liikuttaessa. Eli lyhyen kokemukseni perusteella kyllä uskaltaisin näitäkin suositella...

Tuohon vielä en malta olla puuttumatta, kun suositellaan tavallisiin lenkkareihin nastojen laittamista... Eihän niitä pohjia ole siihen suunniteltu. Voisi kuvitella, että nastat tuntuisivat läpi... Ja ennenkaikkea... ainakin kaikki ne lenkkarit, joilla itse olen kesät juossut tähän asti, päästää iloisesti veden läpi... Voisi kuvitella, että nastalenkkarit muutenkin on tehty paremmin talviolosuhteisiin soveltuviksi.

Noh... nämä kaikki tämmöisiä mielipiteitä...

Minulla on ollut sarvat pari talvea. Olen erittäin tyytyväinen pitoon. Sarva on valmistanut vuosikymmeniä nastoitettuja suunnistuskenkiä. Nastat ovat laitettu kengän pohjaan sisäkautta. Siksi ne pysyvät kiinni hyvin. Ice bugeista minulla ei ole kokemusta, mutta tavalliset jälkikäteen nastoitettavat lenkkarit ovat pidon ja nastojen kiinnityksen osalta surkeita verrattuna esim. sarvaan. 20-vuotta sitten siskoni aktiiviuransa aikana nastoitti lenkkarinsa huoltoasemalla autonrenkaan talvinastoilla. Niissä oli pitoa:)

• Anonyymi
        kokemusta on kirjoitti:

www.icebug.se

Sovh taitaa olla 132 EUR

Mulla sama kenkä pitää veden sisällä että kyllä vuotavat muutaman käyttökerran jälkeen, tehty Vietnamissa! Ei hinta ja laatu kohtaa.

• Nimetön

Nyt on Icebugit ostettu ja ekat lenkit heitetty. Kovasti olen tyytyväinen. Yhtään nastaa ei ole lähtenyt ja pystyssä pysyy.

• tuulia66

www.icebug.fi tuolta löytyy infoa suomeksi. Itse olen tykännyt juosta kengillä!!

• Uudet kengät
        tuulia66 kirjoitti:

www.icebug.fi tuolta löytyy infoa suomeksi. Itse olen tykännyt juosta kengillä!!

Ostin juuri Icebugit, en ole vielä kokeillut kun on kesäkeli. Se ihmetyttää miten nastat vetäytyvät sisään esim. kun menen kauppoihin ostoksille. En harrasta juoksua. Nastoja näkyy olevan tiuhassa. Kokeilin kivilattialla kävelyä. En huomannut mitään muutosta pohjassa.

• ihan tavallinen kävelijä
        Uudet kengät kirjoitti:

Ostin juuri Icebugit, en ole vielä kokeillut kun on kesäkeli. Se ihmetyttää miten nastat vetäytyvät sisään esim. kun menen kauppoihin ostoksille. En harrasta juoksua. Nastoja näkyy olevan tiuhassa. Kokeilin kivilattialla kävelyä. En huomannut mitään muutosta pohjassa.

Siis laminaatti lattialla/parketti lattialla liukastaa!kivilattialla tai rappukäytävässä ei liukasta!jos lattialla on muovimatto,tulee painauma.Se reikä ei tule kylläkään jos ei hypi icebugit jalassa,nyt alkaa olla aika liukasta täällä
        (Kainuussa)saas nähdä kun on kaljamat/pääkallokelit
        miten Bugit käyttäytyy?.www.icebug.fi sieltä saat tietoa miten ne nastat painuu sisään!ps.se kilpailu on nyt loppu missä voi voittaa icebug kengät.

• Pelko liukkaasta

Ostin IceBug speed kengät,voi vit.. ETTÄ oli hyvät tossut,kävelly noin 1viik.ei lipsu! ja mukava ja kevyt jalassa,menet kauppaan,kivilattia ei mitään hämminkiä,kerrostalon portaikossa ei mitään hämminkiä,(muovi lattia) mutta elä mene laminaatti /parketti,tai muovimatto!ei kestä, muovi lattiaa(muovi matto)tulee reikä!IceBug (SPEED) kengät on hyvä ratkaisu ,jos sinä karsastat liukasta!.Lisäksi se pitää vettä ja tuulta!.

• metsien mies

ristus mun lenkkipoluun vartehen ei oo kukaa vielä onneksi tuonu laminaattia eikä parkettia, menkää ny vaan mettähän muutkin, IceBug on ylivoimaanen, kun vaan muistatta käyttää gaitereita eli nilikkasuojia kylymillä, niin ei paukahra akillekset, samaten vuoristoultris (takana 3) IceBug on hyvä, jos liukasta, muuten on aivan loistava tossu Inov8, 315-malli, silläki hilipaasoo tuollaasen 86:n aiva keviästi (ja tarkootan 86 km!!)

• jääpykii
        metsien mies kirjoitti:

ristus mun lenkkipoluun vartehen ei oo kukaa vielä onneksi tuonu laminaattia eikä parkettia, menkää ny vaan mettähän muutkin, IceBug on ylivoimaanen, kun vaan muistatta käyttää gaitereita eli nilikkasuojia kylymillä, niin ei paukahra akillekset, samaten vuoristoultris (takana 3) IceBug on hyvä, jos liukasta, muuten on aivan loistava tossu Inov8, 315-malli, silläki hilipaasoo tuollaasen 86:n aiva keviästi (ja tarkootan 86 km!!)

Tarkoitatko RocLiteä, vai jotain muuta mallia? Itselläni on X-talonit ja olen ajatellut hankkia pitemmille lenkeille mahdollisesti mudrocit tai noi roclitet. Onko noissa miten tilaa päkiän seudulla?

• pitoa on

Vaimennustahan näissä Icebugeissa ei ole sitten yhtään eli ei sovellu raskastekoisille eikä herkkäjalkaisille. Kovalla lumi/jääpinnalla jalkavaivoja odotettavassa. Muuten hyvät.

• Ei liukastela

Kokeilin kaupassa tämän vuoden mallia Hiko (Musta). Vertasin kesällä käyttämääni Asics:n ovat mielestäni pehmeämmät.Myyjä kertoi että parhaimmillaan talviolosuhteissa siis pakkasessa, ei kaupassa sisällä.

• Tugendbold

paria mallia ja minusta ne oli erittäin huonot jalassa. Kovat ja jäykkä pohja. Minusta ne sopii ehkä kävelyyn mutta en ottaisi juoksuun. Ennen vaikka laitan itse ruuvit vanhoihin Nimbuksiin, jos sikseen tulee.

• Anonyymi

Minulla on sellaiset Icebugs-nilkkurit. Alussa ajattelin, että olen liian kevyt (päälle 50 kg), kun tuntui, että pitoa ei ollut lainkaan vaan liu’uin ne jalassa jäätä myöten.
      Taisi johtua siitä, että en uskaltanut luottaa jalkineisiin: eilen aamulla kävelin rohkeasti parin kilometrin lenkin ja tuntui, että ne pitävät sittenkin. (Tosin eilen ei ensinnäkään jäätä ollut enää ihan kaikkialla ja toiseksi, jään pinta oli kai koko yönkin kestäneiden lämpöasteiden ansiosta pehmennyt, jolloin nastat pystyivät pureutumaan paremmin.)

Isona miinuksena Icebugs-nilkkureissa kuitenkin se, että ne HIERTÄVÄT NILKKALUITA joka askeleella. Koko yön toisen jalan nilkkaluussa oli äilehtivä kirvely ja vieläkin on. (Olen ehkä ostanut liian isot kengät tai sitten lesti kantapään kohdalta on minulle liian leveä, mikä viimeksimainittu on tyypillistä tapauksessani. Eilen minulla oli kuitenkin paksuhkot villasukat ja niiden päällä vielä hiukan ohuemmat puuvillaneulossukat.

Ei oikein houkuta ajatus, että joka kerran ennen liikkeelle lähtöä pitäisi teipata jotkut pehmustelaastarit nilkkaluihin.

Saga

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1413
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1380
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1106
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      965
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      845
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe