13 vuotias tyttö kaipais vähä apua ja vinkkejä... En jaksais sitä että tultas valittaan kuin oon niin nuori eikä mun tarvis laihtua koska terveys tarkastuksessa sanottiin että mun pitää laihtua ja lisäks isä ja äitipuoli vihjailevat lihavuudestani ja kuinka mun pitäs laihtua. Eli siis oon n165cm pitkä ja painan n.65 kg. Kaipaisin niin liikunnallisia ja syömiseen liittyviä vinkkejä, kiitos etukäteen kaikille vastaajille:)
13v tyttö 165cm 65kg
6
144
Vastaukset
- eivoimitään
syö kasviksia.......
- suzu
Ala liikkumaan. Käy joko lenkeil tai etsi uusi liikuntaharrastus, liiku väh.3pv viikossa mielummin 5-6x vk ihan kunnolla. Mutta aloita varovasti, sillä lihakset kipeytyy aluksi mutta tottuvat melko nopeasti. Syö n.4-5x päivässä mutta pyri ottamaan enemmän kasviksia ja terveellisempiä ruokia, hiilari mössöö vähemmälle->paljon turhaa energiaa.
- sitäsattuu
juu, Käyn ratsastaan 2krt ja sen yhteydessä tallille tulee käveltyä n3 km (per suunta) lisäks kerran viikossä käyn salilla ja pelaan koripalloa. tuntuu että johtuu pitkälti ruokavaliosta vaikka kasviksia syön ja aina on jotain"tuore ruokaa" :)
- thnan
Et ole missään nimessä lihava. Itse taisin yläasteella painaa 59 mutta painoni pysyi pitkään samana aikuisuuteen saakka. 65 kiloisena olin vielä ihan normaali. Vasta nyt päälle 72 kiloisena alkaa olla ylimääräistä vyötäröllä. Anteeks mutta on tosi törkeää jos kotona sinulle vihjaillaan painon pudottamisesta.
Itse yritän pudottaa nyt painoa muutaman kilon. Minulla on kerran viikossa herkku/vapaapäivä, muina päivinä syön kevyempää ja vähärasvaisempaa ruokaa. Hyvälaatuiset hiilarit kuten täysjyvä, hedelmät ja marjat ja kasvikset ovat vitamiineja pullollaan ja niitä kasvana tarvitset.
Laita esimerkkipäivä mitä syöt niin sitten voisi neuvoa. Liikuntasi on oikein hienolla mallilla.
- sitäsattuu
tänään oli yli 30 astetta oakkasta niin ei tullut käveltyä bussille eikä pois. aamulla en syönyt mitään. koulussa söin aika vähän (lohilaatikko,salaattia,höyrytettyjä vihanneksia ja 2näkkäriä) ku oli viimesillä tunneillä kotitaloutta niin siellä söin kunnon ruuan (kiinalaisen broileri wokin, salaattia ja joku hyydyke jälkiruoka) (koulu loppuu kolmelta). nyt aattelin että käyn syömässä vähän jotain leipää ja teen smoothien. ja iltapalaksi syön varmaanki kananmunaa ja leipää. Teen myös ehkä vähän lihaskuntoa jos jaksan..
mutta en voi sanoo että oisin lihava koska ajattelen ite lihavan sellasena niinku suurimmassa pudottajassa ne ihmiset on. en oo suoranaisesti lihava mutta mun paino ei koostu kokonaan lihaksesta vaan läskistä niin sen takia näytän tältä vaikka en paina kovinkaan paljoa.. - Ensuosittele
Sun ei tarvis ruveta laihduttaa. Oon ite 12v ja laihduttanut 30kg. Ja nyt hankalaa palailla normaaliin ruokavalioon. Treenaan joka päivä ja juon 2 litraa vettä. Voin sanoo et ei oo kivaa kun opettaja kattoo koko ajan mitä teen ja syönkö koulussa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1463157- 1082583
- 512571
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402238Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4801944- 1101891
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521865Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91704Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151627R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241492