Mikä ärsyttää kauniissa ihmisissä?

Utelias

Olen jonkin aikaa mietiskellyt mikä teitä suoraan sanottuna -vaikken haukkua tahdokaan rumia, lihavia (ja vanhoja) naisia -joskus myös miehiä ärsyttää mukavissa, kauniissa ja/tai hoikissa (missityyppisissä) naisissa? Tuntuu että (vaikken missi olekaan) en mahdu välillä edes samaan huoneeseen tällaisen äkäisen ihmisen kanssa. Olisikin niin ettei pidetä, vielä täytyy heittää loat silmille niin että varmasti tuntee nahoissaan. Hieman toisen ihmisen kunnioitusta pyytäisin, kiitos!
Tiedä sitten onko joku toinen huomannut samaa tai kokenut.. kateuttako lie vai onko oma elämä niin ankean äkäisen köyhää että toisenkin päivä on pilattava keinolla millä hyvänsä.. joka tap. välillä se rasittaa.

15

1237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin ulkonäkö..

Jos et tunne mahtuvasi muitten kanssa samaan huoneeseen, vika on kyllä muualla kuin ulkonäössäsi!

Ihmiset eivät kiinnitä niin paljon huomiota ulkoiseen puoleen kuin ehkä luulet. Tärkeämpää on ihmisen nonverbaali viestintä. Onko se sinulla kunnossa? Viestiikö olemuksesi ystävällisellä ilmeellään ja luoksekutsuvine hymyineen, että olet avoimesti kiinnostunut kanssaihmisistäsi, valmis puhumaan heidän kanssaan ja kuuntelemaan heitä, kenties auttamaan ja vastavuoroisesti saamaan? Mietipä tätä puolta. Usein lisäksi heijastamme omia asenteitamme muka muihin. Ihminen, joka itse ei ole kateellinen, ei usko sitä muistakaan. Mietipä..

Usein emme ole tietoisia siitä, että tapamme liikkua, katsoa ja puhua paljastaa omia asenteitamme, jotka puhuvat omaa kieltään tietämättämme. Voimme näyttää huomaamattamme vihaisennäköisiltä tai ylpeältä, vaikka emme olisikaan. Tarkkailepa itseäsi kuvastimesta ikään kuin salaa.. Ehkä se ratkaisu tosiaan löytyy sieltä peilistä..

• Jermu

Ei sitten mikään. Käytös määrittää minulla sen ärsytyksen ja sen tason...kaikenlaisten ihmisten käytös.

• Kauniita naisia on helppo katsoa ;-DD

• merliNella

En oikeastaan osaa vastata tuohon:)

Kaipa se on kateellisuus tai jotain sellaista.
      Itseäni enemmän ärsyttää käyttäytyminen tai joidenkin luonne ja sillä ei ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa.

• kauneuden palvojamies

Mistä tiedät, että se on kauneus mikä ärsyttää? Se voi olla joku muu piirre sinussa. Tunnen viehettäviä naisia jotka ovat vähemmän viehättäviä luonteeltaan ja se näkyy siitä kauniista naamasta. Tunnen myös tavallisen näköisiä pullukoita joilla on miehiä ympärillään kuin kimalaisia. Mistä johtuu?
      Kaunis nainen on kaunis katsoa mutta ei se riitä ellei ole tasapainoa luonteen ja näön välillä. Aina ei ole.

• elikkä

Ihminen on usein pikkusieluinen, ja on typerää, että kateus ohjaa pahoja ajatuksia. Esimerkiksi jotain Kimi Räikköstä haukutaan tosi ilkeästi tällaisilla nettipalstoilla vaikkei se ole tehnyt kenellekään mitään pahaa: se nyt vaan sattuu olemaan helvetin hyvä autokuski. Ja kun se on tienannut sitä rahaakin aika mukavasti, niin kylläpä onkin tosi hirvittävää että sen ääni kuulostaa narinalta. Sehän on ihan huono ihminen! Miksi ihmeessä joku vaivautuisi haukkumaan jotain yksittäistä, aivan eri asioilla menestyvää ihmistä sen älykkyydestä tai puhetyylistä (tai siitä, että auto"urheilu" on keksitty), jollei yksinkertaisesti ole vaan kateellinen tyypin menestyksestä?

• Alkup.

Hyviä, monenlaisia vastauksia tuli, kiitos.
        Mitä itse mietin asiaa, ehkä osasyynä saattaa olla juuri ihmisten pikkusieluisuus, ainakin missä asun, itse kun vielä poikkean paljon heistä ajatusmaailmaltani.
        Ja, olen luonteeltani kiltti, ehkä liiankin, ja herkkä, nämä asiat varmasti provosoivat toisia olemaan sellaiselle ihmiselle kova, ärsyttäneekin heitä, en tiedä.
        Ja onhan minusta sanottu etten muka olisi "iloinen" (tarkoittanee etten näytä koko ajan iloiselta). Itse käsitän asian niin ettei iloisuus välttämättä ole jatkuva hymyilevä naamataulu, jos muuten huumoria löytyy. Tosin taitaa olla toisten kohdalla toisinpäin tämäkin "ajatusmalli". Positiivisuuteen kun kuuluu mielestäni myös se positiivinen ajatustapa, vaikeuksista selviäminen ym.
        Kateuden luulisi kuuluvan myös niiden vähemmän kauniiden kohdalla ajatukseen että kauniit "saavat" enemmän elämässään. Onhan kauniilla ihmisellä tavallaan enemmän "annettavaakin". Ehkä raadollista mutta totta mielestäni.

• elikkä
        Alkup. kirjoitti:

Hyviä, monenlaisia vastauksia tuli, kiitos.
        Mitä itse mietin asiaa, ehkä osasyynä saattaa olla juuri ihmisten pikkusieluisuus, ainakin missä asun, itse kun vielä poikkean paljon heistä ajatusmaailmaltani.
        Ja, olen luonteeltani kiltti, ehkä liiankin, ja herkkä, nämä asiat varmasti provosoivat toisia olemaan sellaiselle ihmiselle kova, ärsyttäneekin heitä, en tiedä.
        Ja onhan minusta sanottu etten muka olisi "iloinen" (tarkoittanee etten näytä koko ajan iloiselta). Itse käsitän asian niin ettei iloisuus välttämättä ole jatkuva hymyilevä naamataulu, jos muuten huumoria löytyy. Tosin taitaa olla toisten kohdalla toisinpäin tämäkin "ajatusmalli". Positiivisuuteen kun kuuluu mielestäni myös se positiivinen ajatustapa, vaikeuksista selviäminen ym.
        Kateuden luulisi kuuluvan myös niiden vähemmän kauniiden kohdalla ajatukseen että kauniit "saavat" enemmän elämässään. Onhan kauniilla ihmisellä tavallaan enemmän "annettavaakin". Ehkä raadollista mutta totta mielestäni.

kauniilla ihmisellä on tavallaan "enemmän" annettavaa, koska ihmiset ovat alttiita ottamaan kauniilta asioita vastaan paremmin. Eli kauniit ihmiset pääsevät elämässään helpommalla (useimmiten). Raaka fakta, eikä ole kauniin ihmisen oma vika!! Tietenkin joskus kauneudesta on haittaakin joissain uskottavuusjutuissa ym.

• ihmettelix

ei kauneudessa ole mitään ärsyttävää sinänsä jos ei se kaunis ihminen itse omalla käyttäytymisellään ärsytä muita ihmisiä.

Jotkut ihmiset ovat luonnostaaan kauniita ja heitä on mukava katsella, mutta se ihmisen luonne on kuitenkin tärkämpi sitä miltä se ulkoisesti näyttää. Joskus joku kasvoiltaan ja vartaloltaan kaunis ei enää näytäkkään niin kauniilta kun on sen ihmisen oppinut tuntemaan. Ylimielisyys, liika itsevarmuus, oman edun tavoittelut tai vastaavat vievät viehätyksen sellaisesta ihmisestä hyvinkin nopeasti.

Toisinaan taas vähemmän kauniista löytää kauniita piirteitä riippuen siitä miten on tasapainossa itsensä ja elämänsä kanssa, miten suhtautuu muihin ihmisiin tms. jokin miellyttävä luonteen ominaisuus tekee tavallisen näköisestäkin ihmisestä kauniin.

• Missityyppiä

Naiset ovat yleensä katellisia toisilleen. Kateellinen ihminen voi käyttäytyä epäkohteliaasti/töykeästi kaunista naista kohtaan. Olen itsekkin missityyppiä, mutten missi ole. En ole kovin innostunut kauneuskilpailuista. Se mitä ihminen on sisältä on tärkeintä. Saan kiittää Luojaa siitä, että olen saanut osakseni ulkoista kauneutta. Muissa kauniissa naisissa, minua joskus ärsyttää esim. ylpeän oloisuus, huono käyttäytyminen, huono kielenkäyttö yms. Kauniin naisen täytyy osata käyttäytyä kauniisti.

• jonttu

Älykäs tekee ulkonäöllään rahhaa. Juup, Kiinasta on juontunut muinainen "uskonto", jonka mukkaan naamasta näkee, millanen ihminen on. Jokaisesta kasvompiirerteestä. Suurisilmäinen ymmärtää toisia paremmin, pienisilmäinen huonosti jne. Ovaalissa pään muodossa kaikki on kahdallaan. Jos kasvot on kauniit ja kaikki tasapainossa keskenään, niin mielikin on kaunis. Uskon sen olevan totta, olen niih vaan huomannut. Siksi kaunniit ovat usein kilttejä ja kivoja, rumemmat ilkeitä noitia, ihan kuin saduissa.

• huomion tehnyt
        jonttu kirjoitti:

Älykäs tekee ulkonäöllään rahhaa. Juup, Kiinasta on juontunut muinainen "uskonto", jonka mukkaan naamasta näkee, millanen ihminen on. Jokaisesta kasvompiirerteestä. Suurisilmäinen ymmärtää toisia paremmin, pienisilmäinen huonosti jne. Ovaalissa pään muodossa kaikki on kahdallaan. Jos kasvot on kauniit ja kaikki tasapainossa keskenään, niin mielikin on kaunis. Uskon sen olevan totta, olen niih vaan huomannut. Siksi kaunniit ovat usein kilttejä ja kivoja, rumemmat ilkeitä noitia, ihan kuin saduissa.

Sen näkee täällä palstallaki. Kauniit on mukavia ja rumat kitkeriä ja kateellisia. Muutaman kun on treffeillä nähny nii heti sen huomaa.

• Olga

Ihan kiva katsoo kaunista ihmistä, mutta niin on rumempaakin.Muut asiat ärsyttää mutta ei mikään ulkonäköön liittyvä.Luonteeseen liittyvät ärsyttää enemmän.

• saman huomannut

Olen valitettavasti huomannut saman. Ja kyse ei todellakaan ole siitä että olisin naama nyrpeänä tai epäkohtelias tmv. Päinvastoin koitan olla ystävällinen kaikille ja tulen toimeen hyvin ihmisten kanssa. Mutta silti näitä tapauksia tulee vastaan. Varsinkin jos ulkonäöltään vähemmän viehättävä nainen (usein vanhempi) on humalassa, niin silloin kyllä saa kuulla todella loukkaavaa juttua. Siis aivan suoranaista haukkumista, vaikken ko. henkilöä olisi koskaan aiemmin tavannut.
      Nämä kokemukset ovat saaneet minut jo hieman pelkäämään tällaisia naisia. Pitäisikö pistää säkki päähän, ettei joutuisi sylkykupiksi?

• kaunis

Miksi ärsyttäisi?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2518
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1878
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      76
      1843
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1318
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1248
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1198
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1078
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1060
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      914
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      913
    Aihe