Onnellisen parisuhteen salaisuus

Ikisinkku M

http://www.voice.fi/suhteet/onnellisen-parisuhteen-salaisuus-selvitettiin-toimitko-itse-sen-mukaan/4/70391

"Tutkijat pyysivät kymmeniä pariskuntia keskustelemaan joko jostakin positiivisesta tai negatiivisesta tapahtumasta, joka oli tapahtunut toiselle heistä. Tällaisia saattoivat olla esimerkiksi uuden työn nappaaminen tai potkujen saaminen. Pariskunnilla, joissa toinen osapuoli osoitti suurinta kannustusta ja innokkuutta toisen iloisiin uutisiin, meni suhteessaan kaikista parhaiten."

niin no jos nyt ihan realisteja ollaan niin kyllä täällä Suomessa ainakaan nainen ei osaa osoittaa kannustusta ja innokkutta jos mieheltä työt loppuu, se alkaa välittömästi vaatimaan ja patistamaan työnhakuun, saattaa väläyttää eronkin mahdollisuutta jos mies osoittaa vähänkään halua alkaa downshiftailemaan.

15

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutua

Aikansa sitä työtä tekee, kun tuntuu hyvältä. Kun ei tunnu hyvältä lopettaa. Ei kai siinä muuta.

• Ehkä kannattaisi kannustaa uuden työn löytämiseen eikä down-shiftaamiseen. Miksi vetelehtimiseen pitäisi sen enempää miestä kuin naistakaan kannustaa?

• Ikisinkku M

miksi pitäisi koettaa vääntää mihinkään suuntaan? Eiköhän se siippa sitten jotain ala aikansa kulunsa puuhastelemaan kun kyllästyy joutenoloon mutta minusta pitäisi antaa ainakin mahdollisuus ottaa hetken rennommin ilman nalkutusta. Minä ainakin, jos oletettaisiin että olisin parisuhteessa, downshiftaisin ihan rauhassa muutaman kuukauden ja jos se ei naiselle sopisi niin kyllä kai se pitäisi sitten suosiolla päästää etsimään unelmiensa uratykkiä.

• Ikisinkku M kirjoitti:

miksi pitäisi koettaa vääntää mihinkään suuntaan? Eiköhän se siippa sitten jotain ala aikansa kulunsa puuhastelemaan kun kyllästyy joutenoloon mutta minusta pitäisi antaa ainakin mahdollisuus ottaa hetken rennommin ilman nalkutusta. Minä ainakin, jos oletettaisiin että olisin parisuhteessa, downshiftaisin ihan rauhassa muutaman kuukauden ja jos se ei naiselle sopisi niin kyllä kai se pitäisi sitten suosiolla päästää etsimään unelmiensa uratykkiä.

Todennäköisesti se lähtisikin. Harva nainen haluaa elättää down-shiftaavaa miestä. Työtä etsivää työtöntä vielä pitkin hampain, mutta ei vetelehtijää. Ainoa poikkeus on, että voit elää säästöilläsi ja silloinkin se ärsyttää naista, joka ei itse voi tehdä samaa.

• Ikisinkku M
        Ratikkakuski kirjoitti:

Todennäköisesti se lähtisikin. Harva nainen haluaa elättää down-shiftaavaa miestä. Työtä etsivää työtöntä vielä pitkin hampain, mutta ei vetelehtijää. Ainoa poikkeus on, että voit elää säästöilläsi ja silloinkin se ärsyttää naista, joka ei itse voi tehdä samaa.

Minua ei tarvitsisi elättää siinä downshiftaillessa sen kummemmin kuin töissä ollessa, enhän minä edes kehtaisi siivelle alkaa. Naisen menoihin ei minun joutilaisuus vaikuttaisi mitenkään ja saattaisihan se tosiaan vähän ärsyttää :)

• Tässäkin asiassa (kuten aika monessa muussakin) toimii se, että kohtele toista, kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan.
      Kannusta ja innosta toista, niin ehkä sitä saa itsekin kannustusta ja innostusta...

• No se työn menettäminen nyt on vähän semmoinen juttu että jotkut saattavat nähdä sen vähän negatiivisena asiana sinänsä, jolloin ei ehkä tule mieleen iloita jos kumppani saa potkut duunista.

Mutta luulisi toki kumppanin reaktioista selviävän että onko tuo hänen mielestään positiivinen vai negatiivinen asia, enkä nyt itse osaa kuvitella itseäni patistamassa heti työnhakuun miestä joka helpottuneena ikävän ja stressaavan työn loppumisesta haluaisi vähän aikaa hengähtää ansiosidonnaisen turvin.

Ei minusta työ ole mikään itseisarvo jota pitäisi jatkuvasti tehdä vaikka ei huvittaisi, vaan kyllä minun mielestäni saa ja pitääkin downshiftata silloin kun siltä tuntuu. Mutta tietysti sitten jos mies alkaisi mennä sen työttömyyden myötä aivan rappiolle (esim. käyttäisi sen työstä vapautuneen aikansa lähinnä ryyppäämiseen), niin alkaisin hiukkasen huolestumaan asiasta.

• Hyvä pointti toi viimeinen.
        Mulla on yks tuttava, joka menetti työpaikkansa. Siitä sitten masentui, lihoi 30 kiloa ja alkoi tissuttelemaan joka ilta kotona.
        Vaimo lähti tietysti lätkimään muutaman vuoden tuota katseltuaan. Mies kun ei kehtoituksista ja kannustuksista huolimatta halunnut tehdä asioilleen mitään.

Mies syyttää avioliittonsa menetyksestä entistä työnantajaa, sen sijaan, että ottaisi itse vastuun työn menetyksestä seuranneista asioista, jotka oikeasti johtivat eroon.
        (Tässähän palstalaiset ovat tietysti eri mieltä...naisen olisi pitänyt jäädä siihen kärvistelemään masentuneen, juopon ja pahasti paisuneen miehensä omaishoitajaksi)

• Ikisinkku M

Minusta tuntuu että semmoisen miehen kanssa jonka hetkellinen työttömyys suistaisi jatkuvaan juopotteluun ei kannattaisi olla edes siinä vaiheessa kun sillä on niitä töitä vielä, ei kai kunnon juopolle duunit ole kuin pieni hidast ja kyllä sen kai jo aiemmin näkee että ongelma on olemassa.

• Ikisinkku M
        pimppaloora kirjoitti:

Hyvä pointti toi viimeinen.
        Mulla on yks tuttava, joka menetti työpaikkansa. Siitä sitten masentui, lihoi 30 kiloa ja alkoi tissuttelemaan joka ilta kotona.
        Vaimo lähti tietysti lätkimään muutaman vuoden tuota katseltuaan. Mies kun ei kehtoituksista ja kannustuksista huolimatta halunnut tehdä asioilleen mitään.

Mies syyttää avioliittonsa menetyksestä entistä työnantajaa, sen sijaan, että ottaisi itse vastuun työn menetyksestä seuranneista asioista, jotka oikeasti johtivat eroon.
        (Tässähän palstalaiset ovat tietysti eri mieltä...naisen olisi pitänyt jäädä siihen kärvistelemään masentuneen, juopon ja pahasti paisuneen miehensä omaishoitajaksi)

Sikäli olen eri mieltä että naisen ei olisi alunperinkään pitänyt ottaa tuollaisen luonteen omaavaa miestä.

• Ikisinkku M kirjoitti:

Sikäli olen eri mieltä että naisen ei olisi alunperinkään pitänyt ottaa tuollaisen luonteen omaavaa miestä.

Minkäs teet, kun naimisiin mennessä mies oli aivan toinen. Hän ei siis ole todellakaan mikään "jännämies", vaan ehkä just päinvastoin. Hiljainen hissukka, vaimo oli hänen ensimmäinen (ja ilmeisesti myös viimeinen) naisensa.
        Eli ei siis pidä ottaa epävarmaa ja hiljaista hissukkaa, kun ei tiedä koska se kilahtaa... Niinkö?

• Ikisinkku M
        pimppaloora kirjoitti:

Minkäs teet, kun naimisiin mennessä mies oli aivan toinen. Hän ei siis ole todellakaan mikään "jännämies", vaan ehkä just päinvastoin. Hiljainen hissukka, vaimo oli hänen ensimmäinen (ja ilmeisesti myös viimeinen) naisensa.
        Eli ei siis pidä ottaa epävarmaa ja hiljaista hissukkaa, kun ei tiedä koska se kilahtaa... Niinkö?

Ei nyt ihan noinkaan välttämättä mutta luonteen heikkoushan siinä varmaan on ollut havaittavissa jo nuorena, ei kestä vastoinkäymisiä ja masentuu kun kaikki ei menekään ihan putkeen, sairastuu ja sairastuttaa siinä samalla koko lähipiirin, sikäli kyllä nainen teki ihan oikein kun lähti menemään.

• amis onnen tuo

suhteen tuho ilkeilyt väkivalta perhe surmat kiusaaminen ja onneton suhde jos korkea koulutus on kuvioissa mukana maisterit tuovat kurjuutta ja kuolemaa

• 13+1

Tolvanoilta on taas syy-seuraussuhteen logiikka hukassa. Se, että onnellisten parien jäsenet ovat kiinnostuneita toistensa asioista, ei tarkoita, että esittämällä kiinnostunutta voisi nostaa onnellisuuttaan.

• luckylucy

i love you

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5880
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5525
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5207
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3195
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2749
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2581
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2270
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2060
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1870
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1781
    Aihe