Ei yhteyksiä

pateisti

Mikähän siinä on kun exä ei halua millään lailla olla tekemisissä. Erosta yli kymmenen vuotta, molemmat naimisissa, perheet, jne. Olishan se kiva vaihtaa kuulumisia ja kuulla miten elämä on sujunu, yms, mutta ei. Vuosia sentään oltiin yhdessä.

16

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en mie mut muut

Miksi täytyisi olla? Eivät kaikki halua.

• Ei pitäis tupata

Miehet yleensä jättää ihmisen erossa konkreettisesti taakseen ja sivoaa elämästään. Miksi ihmeessä pitäisi olla tekemisissä?

• Suu kostutettu

Yksinkertaisesti hänellä ei vanha suola janota kuten sinulla. Siihen on tyytyminen.

• Unohda

Minut jätti ex. 20 vuotta sitten 5 vuoden yhteiselon jälkeen. Hän oli hommanut jo uuden miesystävän meidän yhteisolo aikanamme. Miksi tuommoisen horon kanssa pitäisi olla yhteyksissä? En ole ollut minkäänlaisissa tekemisissä tai näkemississä tämän jälkee.

• Jätä_rauhaan

Exä ei halua aiheuttaa huolta nykyiselle puolisolleen. Jos hänellä on oikein hyvät muistot sinusta, saattaa olla, ettei hän luota edes itseensä ja omiin tunteisiinsa. Jos taas on ikäviä muistoja, hän ei halua palata niihin. Luultavasti kaikki nämä syyt ovat mukana. Jätä exä rauhaan.

• Eivoitietää

Toisaalta, kyllä ainakin minulla on vanhoja kavereita ja ystäviä, jonka kanssa on välillä mennyt sukset ristiin, mutta taas ollaan tekemisissä. Miksi siis ei ex-puolison kanssa voi olla asiallisissa tekemisissä?

• Mies39v

No itse en ainakaan halua olla tekemisissä exän kanssa ihan siitä syystä, että kun olen viimein siitä loputtomasta jojotuksesta ja muusta piinasta päässyt, en todellakaan päästä sitä takaisin missään muodossa! Erosta on jotakuinkin 15 vuotta.

• gfdgsgg

Jos ollaan erottu niin kaikkein järkevintä ja siisteintä on olla ilman yhteyksiä, ei tule mitään turhaa sotkua tuleviinkaan suhteisiin. Siis jos ei lapsia ole, silloin on pakko säilyttää kohtuulliset välit.

• EiEnTahdo

Kaikki eivät halua olla, eivät tunne sellaista kaveruutta eivätkä välttämättä edes pidä siitä henkilöstä sellaisena kuin persoonansa oli. Silloin on parasta, jos ei tarvitse nähdä koskaan enää. Tämä on oma syyni; muilla voi olla eri syyt, jopa päinvastaiset.

Ihmissuhteissa yleensäkin ollaan hienotunteisia niitä kohtaan, jotka eivät halua.

• exät

Ei vain kiinnosta vaan nyxät. Simppeliä..........

• EiEnTahdo

Niin sen pitää ollakin - että nyxät kiinnostavat ja exät ovat historiaa - mutta meille jotka emme halua tavata joitakuita exiä ikinä, näin on ihan riippumatta siitä, onko jollakin hetkellä nyxää käsillä vai ei.

• erggimerggigerggi

Itsellä ollut aina se linja, että jos vakava suhde menee poikki niin me emme tapaa enää koskaan. En soittele perään enkä vainoa tai kyttää ja odotan samaa myös toiselta.

En ymmärrä mitenkään miksi exään pitäisi olla yhteydessä. Koko ajatus on oxymoroni samaan tapaan kuin: "Miksi mun entinen ystävä ei enää halua olla mun ystävä?"

• Janottaako

Ei tietenkään halua olla tekemisissä koska mennyt on mennyttä.
      Ei sinunkaan kannata olla noin utelias, taitaa vanha suola todella janottaa...

• uliulipuli123

En, en todellakaan halua olla exäni kanssa missään tekemisissä. Oon onnellinen kun oon päässy siitä eroon ja en kaipaa koko hyypiöö millään tavalla. Huhhuh, mua ei vois vähempää kiinnostaa exäni asiat ja mun asioitten ei pitäis kiinnostaa sitä. Mua kiinnostaa todellakin mun oma ihana nyksäni, joka on mun rakas aviomies. Exä jos meijän ovelle tulis niin tuskin tulis selvinpäin olis alkoa ja muitakin mömmöjä vedetty, että soittaisin kyl poliisit samantien.

• AnnaTilaa_Irrota

Toiset ei vaan halua. Jos on yhteisiä lapsia, niin yhteydenpito jollain tasolla on olemassa useimmiten. Erosin nuoruuden rakkaudetani 20 vuoden suhteen jälkeen. Ensimmäiset 2-3 vuotta soittelimme silloin tällöin ja vaihdettiin kuulumisia arjestamme, tuttavistani jne. Sitten se hiipui. Aika teki tehtävänsä.

Eron jälkeen Avioiduin uudelleen, mutta erosimme 10 v. Myöhemmin seksuaalisesti haluttoman miehen mustasukkaisuuden puuskassa (mitään toista suhdetta ei ollut). Tämän toisen avioliittoni aikana tunsin oikeasti löytäneeni jotain syvempää, vaikka aviollisen asioiden puutteesta kärsinkin melkoisesti.

Mies toivoi kuitenkin eroprosessin edetessä ettemme olisi koskaan yhteydessä. Hieman yllätyin siitä, koska mies kaatui erotoivettaan jne. Kuvittelin kumppanuutemme olevan jotain suurempaa. Mutta jos toinen ei halua, niin siihen on varmasti syynsä enkä koe mitään tarvetta rikkoa toisen rajoja tuossa kohtaa. Etäisyys vie kuitenkin eteenpäin ja auttaa irrottautumaan.

Toisaalta se, että toinen vetää tiukat rajat, on vallan käyttöä. Ei kannata loukkaantua siitä, koska lopulta se on kaikille parhaaksi.

• 1905

Aloittajan tulisi miettiä sitä tilannetta joka johti aikoinaan eroon. Sehän siis tarkoittaa että yhteiselon edelleytyksiä ei ollut millän tasolla. Asioita ei voitu sopia mitenkään ja kaikki oli joko riitaista tai katsantokannat olivat niin kaukana toisistaan että mitään yhteistä ei ollut.

No nyt hän haikailee menneiden perään. Mahtaako muistaa haikaillessaan että hänellä ei olut mitään yhteistä ex:n kanssa. Miksi siis olisi nytkään?

Itselleni oma nainen teki oharit ja järjesti eroriidan kauan sitten. Ja nyt jos vahingossa kohdataan niin koittaa hymyillä tai tehdä tikusta asiaa. Itseäni ei kiinnosta. Hän teki elämässään oman valintansa, olkoon siihen tyytyväinen. Minä tein omani, ja olen niihin tyytyväinen. Miksi ehdointahdoin aloittaa riita exän kanssa? Parempi että ollaan erillään. Sehän se oli se aina vaihtoehto silloin aikanaan.

Ainakin hänen mielestään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      8989
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2689
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2481
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      56
      2469
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1865
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1743
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1285
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1197
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1146
    Aihe