Ihastuin todella kovasti Valentina Oud Assoluto -hajuveteen. Voinko/kehtaanko käyttää oud-pohjaista hajuvettä mieheni läsnäollessa kun hän on arabi?...Pelkään, että hän luulee, että jollain lailla yritän matkia arabinaisia. Kun en ole lähellekään niin kaunis kuin hänen maansa naiset, niin en yritä olla millään muotoa samanlainen. Tykkään vain tuosta hajuvedestä. Olen varmaan aika lapsellinen, kun tällaisia ajattelen...
voinkohan käyttää oud-tuoksua?
16
2411
Vastaukset
- pensselitäti
Älä ainakaan käytä sitä töissä. Aistiyliherkät ja astmaatikot työtoverit ja asiakkaat voivat saada siitä oireita. Itse olen joutunut poistumaan tai poistamaan toisen henkilön tilasta, jos tämän hajut ovat olleet kovin eksoottisia. Tosin useimmiten haisuleita ovat olleet miehet.
- hhjkkbv
Miten jos kysyisit miehestäsi :-) Kyllä minä haluan miestäni miellyttää sekä toisinpäin...
- pensselitäti
hhjkkbv kirjoitti:
Miten jos kysyisit miehestäsi :-) Kyllä minä haluan miestäni miellyttää sekä toisinpäin...
Vastasit varmaankin vahingossa minulle, mutta totean, että tukehduttavaa parfyymiä käyttävä mies tai nainen miellyttää eniten häipymällä paikalta.
- LouisianaCrematory
Tykkään itse hirveästi siitä että ihmiset tuoksuu hyvälle. Silloin sieluni ihan oikeasti lepää ja tunnen iloa.
Tiedän että arabikulttuurissa (mm.) käytetään hajuvesiä ja hyviä tuoksuja juuri tällaisten fiilinkien herättämiseen. Ilon, nautinnon ja vapaa-ajan.
Se miksi täällä Suomessa ja varmaan muissakin paikoissa suhtaudutaan hyviin tuoksuihin niin negatiivisesti, en tiedä. Varmaankin elämää itsessään halveksitaan jos kauniisiin asioihin pitää suhtautua pitäen niitä pahoina.
Olen itsekin saanut typeriä kommentteja kun olen oikein panostanut hajuveteen. Ei kaikkien tarvitse tykätä mutta jos joku ihminen oikeasti haisee pahalle niin minä en siitä hänelle huomata.
Minä haisen hyvältä ja minulle huomautetaan siitä sanomalla että haisen pahalle.
Ymmärrän Pensselitädin asian sikäli että se on eri asia jos ihminen tulee sairaaksi hajuvedestä ja alkaa voida pahoin tai saa astmaattisen kohtauksen.
Itsellänikin on nimittäin taipumusta migreeniin ja silloin ihan vaan tupakansavun aistiminen voi tehdä tosi pahaa.
Mutta aloittajalle sanoisin nyt että käytä ihmeessä sitä hajuvettä josta tykkäät, varmasti hän ei ajattele että yrität olla jotain muuta kuin olet. Ja minusta mitä sitten vaikka yrittäisit olla niin kuin arabinaiset, mitä sitten jos et ole yhtä kaunis jonkun mielestä kuin arabinainen?
Onhan hän valinnut sinut.- pensselitäti
Hajut voivat tosiaankin laukaista migreenikohtauksen, samoin astmakohtauksen. Itselläni keuhkoputki tuntuu kutistuvan kokoon, ja saan rajuja yskänkohtauksia, kun väkevältä tuoksuva ihminen tulee paikalle.
Näyttää siltä, että herkkyys ei kohdistu itse hajuun, vaan molekyyleihin, jotka hajua kuljettavat. En tiedä tarkemmin, mistä molekyyleistä ja aineista on kyse, mutta ehkä niitä on enemmän itämaisissa parfyymeissa. Ainakin ne ärsyttävät minua eniten.
Saunapuhdas ihminen ei tuoksu pahalta, ellei hänellä ole jotakin sairautta tai lääkitystä. Sitä hajua eivät parfyymitkään peitä. - LouisianaCrematory
pensselitäti kirjoitti:
Hajut voivat tosiaankin laukaista migreenikohtauksen, samoin astmakohtauksen. Itselläni keuhkoputki tuntuu kutistuvan kokoon, ja saan rajuja yskänkohtauksia, kun väkevältä tuoksuva ihminen tulee paikalle.
Näyttää siltä, että herkkyys ei kohdistu itse hajuun, vaan molekyyleihin, jotka hajua kuljettavat. En tiedä tarkemmin, mistä molekyyleistä ja aineista on kyse, mutta ehkä niitä on enemmän itämaisissa parfyymeissa. Ainakin ne ärsyttävät minua eniten.
Saunapuhdas ihminen ei tuoksu pahalta, ellei hänellä ole jotakin sairautta tai lääkitystä. Sitä hajua eivät parfyymitkään peitä.Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Juuri tällaisessa tapauksessa on paikallaan vaatia tai toivoa, ettei voimakkaita parfyymejä käytettäisi.
Saunapuhdas ihminen ei varmasti tuoksukaan pahalta. Pahaa hajua aiheuttanevat etupäässä piintynyt lika, virtsan ja ulosteen haju ja oksu.
Parempi tietysti saunapuhdas kuin yrittää häivyttää näitä hajuja parfyymein. - hahhaaahahah
Ei v.ittu miten idioottimainen kirjoitus. Joo siellä arabimaissa tuoksujen voimalla iloitaan ja nautitaan elämästä, kuin kuuskytluvun kukkaishipit konsanaan ja paaaaskaat päitä sielä tippuu ja akkoja, h.omoja kivitetään ja heitellään kerrostaloista alas, p.erkeleen akka hiero nyt ne parfyymin umpeen muuraamat silmäs auki ja kato vähän ympärilles sä olet vapaassa maassa missä voit jopa kirjoittaa tommoista sontaa vapaasti.
- 16+8
Voisiko joku selittää mulle mille toi hajuvesi tuoksuu? voisin ehkä itsekin tykätä siitä jos siinä olisi sellainen itämainen tuoksu
- Raaka Watson
No jos se on tarkoitettu muslimia miellyttämään niin eikös se ole sellainen kamelinkusen ja lampaanpaskan sekoitus. Sillä se araapi ampaisee tonteille. Ja on sitten niin maan perusteellisen itämainen "tuoksu".
- 87ria
Raaka Watson kirjoitti:
No jos se on tarkoitettu muslimia miellyttämään niin eikös se ole sellainen kamelinkusen ja lampaanpaskan sekoitus. Sillä se araapi ampaisee tonteille. Ja on sitten niin maan perusteellisen itämainen "tuoksu".
Älä puhu tuoksuista mitään kun et niistä mitään tiedä. Voisit joskus olla puuttumatta toisten kirjoituksiin, jos ei ole muuta sanottavaa kuin kamelinkusen ja lampaanpaska.
- Raaka Watson
87ria kirjoitti:
Älä puhu tuoksuista mitään kun et niistä mitään tiedä. Voisit joskus olla puuttumatta toisten kirjoituksiin, jos ei ole muuta sanottavaa kuin kamelinkusen ja lampaanpaska.
Osuiko?
Onhan se kovaa kun kuulee totuuden. - -aloittaja-
Tuoksuista saa paljon tietoa mm. www.fragrantica.com sivuilta. Sieltä hakusanalla voi hakea haluamansa tuoksun ja sieltä löytyy tieto, mille mikäkin hajuvesi tuoksuu ja sen lisäksi usein runsaasti arvosteluja tuoksuista. Toinen sivusto, joka on tosi hyvä, on www.perfumemaster.org. Siellä ei ole niinkään arvosteluja mutta tuoksujen tyypit ja se mille tuoksuvat löytyy sieltä.
- dytd
Raaka Watson kirjoitti:
Osuiko?
Onhan se kovaa kun kuulee totuuden.Minkä hel.vetin totuuden? Joskus toi sinun sairaalloinen rasismi ja viha menee vaan liian pitkälle ja sinä raukka et sitä oikein itsekkän näe kun olet niin sokea.
- Raaka Watson
dytd kirjoitti:
Minkä hel.vetin totuuden? Joskus toi sinun sairaalloinen rasismi ja viha menee vaan liian pitkälle ja sinä raukka et sitä oikein itsekkän näe kun olet niin sokea.
Rasismi?
Kerro viimein mikä rotu islam on? - dyth
Raaka Watson kirjoitti:
Rasismi?
Kerro viimein mikä rotu islam on?Juuri tuollahan kirjoitit, että kaikki muslimit pitää eliminoida.
- 13+2
Myydäänkö tota ihan suomessa vai joutuuko tilaamaan ulkomailta?
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka983060GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831132
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511025Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32987- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24771