Filosofia on typerää tyhjänpäiväistä jaarittelua.
Lapsellista hommaa
9
69
Vastaukset
- Olet huono trolli
Tuohan oli ihan selvää julistavaa filosofiaa.
- Olit huono trolli
pkeckman kirjoitti:
En ala jaarittelemaan kanssasi aiheesta.
http://www.quickmeme.com/img/3f/3fdd8d6d1f47ae8eea7faa5db49b8f3a811185222ad6fdce56d139da67c33ab0.jpg
Silloin se ei ole filosofiaa.
Varmaan akateeminen filosofia voi tuntua asiaan vihkiytymättömältä helposti aika esoteeriselta, joskus se voi tuntua siltä jopa asiaan perehtyneestäkin. Filosofia on todella vanha ja laaja tiedonala. Kaipaisin itse enemmän ammattifilosofeja, jotka Esa Saarisen tavoin popularisoisivat filosofiaa meille kaikille. Länsimaisen filosofian historia on minusta erittäin onnistunut popularisaatio Saariselta. Uskon, että filosofialla on paljon annettavaa myös niille, jotka edustavat muita tiedonaloja. Samoja kysymyksiä monet filosofit pohtii kuin muutkin, he tekevät sitä vain ammattimaisemmin. Esim. Mitä on hyvä elämä? Millainen on hyvä valtio? Onko olemassa Jumalaa? Mitä ovat hyveet? Onko valehtelu joskus oikein? Onko historialla päämäärää? Onko elämällä tarkoitusta? Mikä on ihminen? Onko moraalilla ihmisestä riippumatonta perustaa? Mitkä ovat tiedon edellytykset? Mitä on tiede? Mitä on kauneus? jne. Minusta David Papineau toimitti hyvän johdantoteoksen aiheeseen, kirjan nimi on Filosofia.
- 689
Niin on psykiatriakin huuhaata ja ihmisten sumutusta.
- oma_kaiken_teoria
"Niin on psykiatriakin huuhaata ja ihmisten sumutusta."
Niinhän se onkin aika pitkälle. Omasta mielestäni jokaisen olisi syytä muodostaa itse oma maailmankuvansa ja kehittää sitä jatkuvasti - pitää mieli yhtäaikaa sekä avoimena ja kriittisenä.
Sekä tieteen että filosofian kanssa vähän sellainen juttu että jos et itse ole asiaa pohtinut mitenkään eikä ole omaa kokemusta ko. asiasta niin vaihtoehdoiksi jäävät vain uskominen tai uskomatta jättäminen eli olet toisten armoilla siinä suhteessa.
- twetertsdfhhg
Noin sanoo aika moni, joka ei aiheetta ymmärrä.
- trewterwytwertwert
*aihetta. Ehkä pitäisi jo mennä nukkumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733350
- 463112
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512351Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3411999- 1401759
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161575Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan121432Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121269- 451204
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii671120