Työssäoppiminen NCC:llä on yhtä helvettiä

auttakaa!

Elikkäs, olen työssäoppimassa NCC:n rakennusmaalla, joka sijaitsee Uudellamaalla. Noh, siellä on eräs vanhus joka aina pyytää minua töihin, ja sit käskee mua tekeen sitä ja tätä. sitten jos teen yhden tai pari virhettä, huutoa sataa niskaan, haukkuja, selityksiä miten musta ei tuu mitään (oon siis 3 luokal amikses)
ja sit siel on mua 3 vuotta nuorempi opiskelija joka osaa kaikkea.
Ootan aina et päivä vaan päättyis, yritän tän päivän jälkeen kyllä vältellä kyseistä kaveria kesään asti, jos kestän sinne.
Miten selviin ?

6

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppilashuolto

      Oppilaitoksen kanssa selvität asian.

    • sympatiat_täältä

      Tuo vanhempi mies todennäköisesti pyytää juuri sinut tekemään kaikkea että pääsee pätemään. Erittäin typerää käytöstä. Mutta ei ole hyvää mainosta NCC:kään jos muut eivät tee asialle mitään vaikka varmaan huomaavat että ukko kiusaa ihan tahallaan vasta työssäoppimisjaksolla olevaa jolta ei voi todellakaan edes edellyttää vielä mitään kummempia juttuja. Tuo toinen joka osaa kaikkea saattaa olla että sillä on isä tai joku muu alan hommissa ja saa sieltä hyviä neuvoja töiden tekemiseen. Et voi tietää joten älä anna sen masentaa.

      Tuo vanhempi mieskin saattaa vaan antaa vahingon kiertää niin sanotusti, eli on joskus itse nuorena joutunut kokemaan samanlaista ekassa työpaikassaan antaa sitten jonkun toisen kokea samaa. Tuokin aika yleistä. Voisit sanoa sille, että olet vasta opettelemassa eikä sulta voi vaatia että kaiken jo osaisit. Jos ei auta niin voisit mennä keskustelemaan työnjohtajan kanssa jos arvelet että ottaisi asian vakavasti. Jos on samanlainen kuin tuo vanhempi mies niin sitten ei ehkä kannata. Jatkuvaa huutoa ei kannata kuunnella kun ei tuolla lailla saa käyttäytyä.

    • Työmaalla ei tarvitse kiroilua eikä haukkumista kuunnella,sinne ei kuulu sellainen käytös.Tekis mieli tunkea sellainen vanha paskapää betonimyllyyn.

    • oma_mielipide

      Olin itse noin 6 vuotta rakennusalalla ja kokemukseni ovat totta. Työkavereina oli muutama ihan aikuinen ok tyyppi joiden kanssa tuli sujuvasti juttuun. Reilu enemmistö muista samassa työssä olleista oli.. riehuvaa narkkaria, porehammasta, isätöntä psykopaatti juoppoa, lusinut raiskauksesta, pelkästään lusinut ja kyyneltatska silmän alla jne. Ja kun nämä tyypit olivat tuhlanneet palkkansa ja taas maanantaina töihin vesisateeseen niin saatanan hyvällä mielellä saivat muut aina osansa. Tosiaankin luulin että ei olisi mahdollista että porukat voivat olla niin kilahtamispisteessä mutta se onkin normaalia ainakin siellä missä itse olin eli telinealalla. Sanon jo nyt että tuolla alalla psykopatia on se normaali. Ei siellä päästään terveet ihmiset kauaa viihdy koska se elukoiden raatelu ja kilahtelu on jatkuvaa. Jossain vaiheessa tuntui kuin olisi itse ollut vankilassa, sama sisäinen lapsellinen kuri ja muu duunarit vastaan esimiehet asetelma, ihan kuin vangit vastaan vartijat. Sekä kaikki vastaan kaikki asetelma. Sillä alalla se kilahtaminen on se normaali. Kannattaa vaihtaa alaa kun vielä voi, tai jos tulee ongelmia ja kun ilmoittaa niistä esimiehelle joka levittelee käsiään.. menne nopeasti toiseen firmaan. En väitä etteikö etsimällä löydy hyvääkin paikkaa, mutta se todennäköisesti ei ole se paikka mikä etsii joukon työntekijöitä mollin sivuilta (kun sieltä juuri lähti se edellinen porukka). Työn johtajillahan on hyvät hommat siellä kopissa tai konttorissa mutta itse työmaalle duunariksi no thänks. Omasta mielestä isot rakennusfirmat ovat aika persiistä ja täynnä kaikenlaisia sekopäitä. Muutenkin on täysin haista vittu ala parhaimmillaankin enkä itse alalla jonkinlaisisssa hommissa olleena tule koskaan sijoittamaan asuntovelkoja sen porukan rihkama tekeleisiin.

      • ikävä_tosiasia

        Puhut asiaa. Itse tiedän kaksi miestä jotka asuivat naapurustossa. Molemmat rakennusmaalareita muistaakseni. Oikeita tenu-ukkoja ainakin toinen ja jatkuva nälviminen kuinka ei saa riittävästi liksaa kun jossain muualla maksetaan enemmän jne. Yleisesti ottaen koko rakennusalahan taitaa olla jotenkin hukassa kun lukee uutisia kaikenlaisesta filunkipelistä millä niitä urakoita hankitaan. Noissa isoissa firmoissa taitaa se palkka olla niin pieni että oikeat ammattimiehet menevät muualle ja heidät myös palkataan.

        Aloittajakin olisi voinut hankkiutua jonnekin pienempään rakennusfirmaan jossa parempi meininki ja ehkä töitäkin olisi saanut harjoittelun ja opiskelun jälkeen. Niillä pienemmillä firmoilla ei ole varaa palkata tenu-ukkoja jotka tulee töihin jos tulee ja mellastaa sekä aiheuttaa kitkaa työntekijöiden ja johdon välillä sekä muutoinkin pilaa sitä työilmapiiriä.

        Kuitenkin varsin ikävää että nuori vasta työmaailmaan pyrkivä joutuu kokemaan tuollaista heti kättelyssä kun joku typerys ottaa silmätikukseen. Tietäispä vaan mikä NCC työmaa kyseessä menisin kyllä vähän jututtamaan ukkoa ja myös esimiehiä.


    • KukaSeUkkoOn

      Mä nyt vaan ihmettelen tätä koko juttua. Työmailla ei ole muita kuin mestari joka useimmiten on ainoa palkollisen pääurakoitsijan puolelta. Kaikki muut ovat ostettua alihankintatekijää. mallina omassa tapauksessani putkimiehet Eestistä laattamiehet Eestistä, maalarit Venäjältä ja Puolasta, siivoojat Eestistä ja Filippiineiltä, kiintokalusteiden asentajat Eestistä ja venäjältä. Olin Timpuri ja ainoa suomalainen vastaavan mestarin lisäksi koko työmaalla. Kaikille maksettiin ainoastaan laskun mukaan eli jokaisen työmaalla olevan tuli olla itsenäinen yrittäjä. Kuka siis tuo vanha kiusaava ukko voi olla? Mahdollisesti sillä ei ole yleensäkään mitään sananvaltaa tekemisiisi, ellei ole NCC:n vastaava mestari kyseessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2979
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      417
      2861
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      100
      2256
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      91
      2103
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1854
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1850
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      152
      1818
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      330
      1711
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1652
    Aihe