Ihmiset ahneita ja huonoja raha-asioissa.

.--..-

Ihmiset tuntuu olevan huonoja rahojensa kanssa kun ei muka tulla toimeen työllä. Itse sain jo työttömänä ollessa (kun muutin kotoa 18 vuotiaana) noin 3 vuoden aikana 10000 euron pesämunan. Silloin toimeentulotuoen perusosa oli muistaakseni jotain 370.

Nykyään olen töissä ja velaton omakotitalo löytyy.. eikä tarvinnu velkaa ottaa. Josta olen ylpeä, kun periaatteeni on ettei ikinä velkoja koska silloin maksat pankille korkoa sun muuta ja se on pois tulevista "miljoonista". Helposti kuulostan omahyväiseltä, anteeksi. Livenä jos tuntisitte niin olen vaatimaton ja nöyrä. (ehkä siksi saa osaksi täällä kehumaan anonyymina?)

Ikää nyt 26. Säästöön jää pari tonnia kuussa ja osakkeista saatavat pääomatulot auttavat elinkustannuksissa.

Mutta sanon että onnellisuus lähtee muusta kuin rahasta. Tunsin jo työttömänä ollessani olevani maailman onnellisin ja niin pitäisi kaikkien tuntea.. oli siis palkka mitä hyvänsä. Ahneus on inhottavaa. En ymmärrä miten jotkut esim. jaksaa istua koulussa vuosia vaan rahankiilto silmissä ja sitten valittaa kun ei viihdy töissä. Perhe ja kaikki muu on tärkeämpää. Toisaalta itsekin istuin peruskoulun päätyttyä 15 vuotiaasta parikymppiseksi kotona istuen esim. opiskellen netin ja kirjojen avulla muun muassa rahan tekemistä.

Nyt olen tässä vähän juonut alkoholia loman alkamisen kunniaksi, joten sekava viesti. 14 vuoden päästä suunnitellusti kuitenkin "eläkkeelle" niin jää vaimolle sekä lapselle enemmän aikaa. Lapsi sillon jo tosin 15. Mutta annan tietty nykyäänkin kaiken mitä voin. Tehkää sama läheisillenne, sillä kuolinvuoteella katuu todennäköisemmin töissä vietettyä aikaa kuin perheensä/tai vapaa-aikaa!

4

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkkeet

      Kuulostaa aika sekavalta?

      • Kölli

        Tojo Kölli (:) .(.).(:69 pano)


      • (.)(.9pano9)
        Kölli kirjoitti:

        Tojo Kölli (:) .(.).(:69 pano)

        Lainausmerkit edelleen heh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe